Jump to content

Welcome to Vectra Klub Polska

Guest Image

Welcome to Vectra Klub Polska , like most online communities you must register to view or post in our community, but don't worry this is a simple free process that requires minimal information for you to signup. Be apart of Vectra Klub Polska by signing in or creating an account.

  • Start new topics and reply to others
  • Subscribe to topics and forums to get email updates
  • Get your own profile page and make new friends
  • Send personal messages to other members.

Z20net klepanie zaworów na zimnym- poszukiwania przyczyny cd


DamianSig
 Share

Recommended Posts

Witam. Mam problem z moim 2.0T. 

W ostatnie mrozy zauważyłem ze klepią popychacze na zimnym. Miałem zalany przez poprzednika 5w30 gm. Po tym jak zaczęły klepać sprawdziłem stan i była połowa na miarce. Następnego dnia zrobiłem płukankę i zalałem 0w40 motula x-max. Zrobiłem jakieś 700 km na tym oleju i nadal na zimnym przez ok 2-3 min stuka. Miał ktoś może podobny problem ? Może zły olej zalałem i powinienem inny zalać ?

Proszę doświadczonych kolegów o wsparcie w temacie.

pozdr Damian

 

Edited by DamianSig
Link to comment
Share on other sites

  • Replies 122
  • Created
  • Last Reply

Top Posters In This Topic

7 minut temu, Rafalg napisał:

to nie popychacze tylko rozrzad

Kurczę wydaje mi się ze popychacz bo chwile klepie czyli jest pusty, zaworek się napełnia przestaje i po chwili to samo. Zaczyna pukać gdy zejdzie z tzw ssania.Po lekkim przegazowaniu do ok 1500 obr wzrasta wraz z obrotami stukanie i po ok 2 min cichnie i słychać tylko szum rozrządu. Szczerze wolał bym aby to był rozrząd bo się zrobi komplety i spokoj na grube tysiące. Rafal orientujesz się z jakim kosztem się liczyć jeśli to rozrząd z robocizna? I czy znasz przypadek stukających popychaczy? 

Link to comment
Share on other sites

Przed chwilą, Rafalg napisał:

nie spotkalem sie ze stukajacymi popychaczami w z20net

To może ze szwagrem zle diagnozujemy albo tak się niesie bo na moje ucho to nie jest lewa strona czyli od rozrządu. Ale wszystko możliwe. Może napinacz siada😐 jesteś w stanie po nagraniu z filmiku ocenić co to ? Z tego co widziałem u innych to dużo głośniej wali rozrząd czy to balans czy to główny chyba ze początki są takie ciche 😐

Link to comment
Share on other sites

nagrania to mozna gole d*** ogladac a nie naprawiac auto

Edited by Rafalg
Link to comment
Share on other sites

5 minut temu, Rafalg napisał:

nagrania to mozna gole d*** ogladac a nie naprawiac auto

No d... to wole na żywo 😜 

Rafal jesteś w stanie powiedzieć na jakie koszty się nastawić przy kpl rozrządzie wraz z uszczelkami uszczelniaczem na wał płynem i pompa ? 

Link to comment
Share on other sites

Zrobiłem już 1000 km na motulu 0w40 i zauważyłem ze zawory przestały klepać po zejściu z tzw ssania po odpaleniu gdy ustabilizują się obroty. Za to jest tak ze wystarczy iż na zimnym delikatnie go przegazuje max 2.5 tys obr i gdy zejdzie do wolnych obr zaczynaja się odzywać tak jakby nacisk wałków przy większych obr wyciskał olej z popychaczy a one nie zdarza się uzupełnić i klepią. Możliwe jest takie zachowanie czy moja teoria jest dziwna i to raczej rozrząd. Dodam iż po odpaleniu rozrządu nie słychać 

Link to comment
Share on other sites

Mam identycznie jak Ty i walczę z tym od pół roku w Saab'ie 9-3 SS z B207E (praktycznie to to samo co Z20net w VC i Signum). Objawy i moja diagnoza wraz z moim mechanikiem na podstawie długich i namiętnych nasłuchów tak jak u Ciebie czyli popychacze. Płukanka + wymiana oleju z Motul 0W-40 na Valvoline 0W-40 pomogła na ok. 2000 km. i od nowa to samo czyli klepanie na zimnym i czasami na ciepłym silniku. Choć tak w zasadzie to nie ma na to reguły i czasami kilka dni pod rząd, a nie raz i tygodni jest cisza i tzw. święty spokój. Czasami potrafi stukać na zimnym przez 2-3 min. po odpaleniu przez kilka dni pod rząd. Oczywiście brałem cały czas pod uwagę że może to być niedyspozycja napinacza rozrządu jednak mój słuch jednoznacznie kierował mnie w kierunku zaworów i popychaczy. Rozwiązania tego problemu niestety jeszcze nie znalazłem jednak nie mam zamiaru się poddawać i o wszelkich postępach w tym temacie u mnie będę starał się informować.

Link to comment
Share on other sites

9 godzin temu, Sławek47 napisał:

Mam identycznie jak Ty i walczę z tym od pół roku w Saab'ie 9-3 SS z B207E (praktycznie to to samo co Z20net w VC i Signum). Objawy i moja diagnoza wraz z moim mechanikiem na podstawie długich i namiętnych nasłuchów tak jak u Ciebie czyli popychacze. Płukanka + wymiana oleju z Motul 0W-40 na Valvoline 0W-40 pomogła na ok. 2000 km. i od nowa to samo czyli klepanie na zimnym i czasami na ciepłym silniku. Choć tak w zasadzie to nie ma na to reguły i czasami kilka dni pod rząd, a nie raz i tygodni jest cisza i tzw. święty spokój. Czasami potrafi stukać na zimnym przez 2-3 min. po odpaleniu przez kilka dni pod rząd. Oczywiście brałem cały czas pod uwagę że może to być niedyspozycja napinacza rozrządu jednak mój słuch jednoznacznie kierował mnie w kierunku zaworów i popychaczy. Rozwiązania tego problemu niestety jeszcze nie znalazłem jednak nie mam zamiaru się poddawać i o wszelkich postępach w tym temacie u mnie będę starał się informować.

Ja właśnie podjechałem do TurboLpg na wymianę sprzęgła na pancerny jednomas i poproszę Bartka aby posłuchał co to może być. Jeśli będzie trzeba zrobię rozrząd i przy okazji popychacze i z głowy. Dam znać czy coś zdiagnozował. Ewentualnie zaleje jeszcze 5w40 penrite i wezmę go od Bartka zeby mieć pewność ze to orginał. U mnie na ciepłym cisza 

pozdro

Link to comment
Share on other sites

Ja miałem podobnie w z22se i okazało się, że w rozrządzie posypał się napinacz. Objawy były identyczne - stukanie zaworów.
Popychacze naprosciej sprawdzić odpalajac silnik i sprawdzić jak szybko znika kontrolka ciśnienia (w zasadzie powinna zniknąć od razu).

Wysłane z mojego SM-G903F przy użyciu Tapatalka

Link to comment
Share on other sites

3 minuty temu, vc_sykacz napisał:

Ja miałem podobnie w z22se i okazało się, że w rozrządzie posypał się napinacz. Objawy były identyczne - stukanie zaworów.
Popychacze naprosciej sprawdzić odpalajac silnik i sprawdzić jak szybko znika kontrolka ciśnienia (w zasadzie powinna zniknąć od razu).

Wysłane z mojego SM-G903F przy użyciu Tapatalka
 

Znika po ok 1 sek. Oby to był rozrząd. Zrobię i na lata spokoj ale dziwne bo na ciepło spokoj 😐 

Link to comment
Share on other sites

Znika po ok 1 sek. Oby to był rozrząd. Zrobię i na lata spokoj ale dziwne bo na ciepło spokoj [emoji52] 
U mnie na ciepłym po 3k km też zaczynał stukać, ale ciszej i nie zawsze.

Wysłane z mojego SM-G903F przy użyciu Tapatalka

Link to comment
Share on other sites

Przed chwilą, vc_sykacz napisał:

U mnie na ciepłym po 3k km też zaczynał stukać, ale ciszej i nie zawsze.

Wysłane z mojego SM-G903F przy użyciu Tapatalka
 

A który napinacz? Główny? 

Link to comment
Share on other sites

Nie wiem. Oddałem samochód do mechanika i zrobił. Zbytnio się nie interesowałem, bo to było w ramach gwarancji (5k km wcześniej robiłem rozrząd). Z tego co wiem to właśnie rzeczony napinacz z zestawu był wadliwy.


Wysłane z mojego SM-G903F przy użyciu Tapatalka

Link to comment
Share on other sites

2 minuty temu, vc_sykacz napisał:

Nie wiem. Oddałem samochód do mechanika i zrobił. Zbytnio się nie interesowałem, bo to było w ramach gwarancji (5k km wcześniej robiłem rozrząd). Z tego co wiem to właśnie rzeczony napinacz z zestawu był wadliwy.


Wysłane z mojego SM-G903F przy użyciu Tapatalka
 

Zobaczymy co zdiagnozują u mnie. Jeśli coś zdiagnozują. Oby to był tylko rozrząd. Przebieg niespełna 120 tys potwierdzony w oplu. Bo jak dodatkowo popychacze to dodatkowe koszty chyba ze coś z ciśnieniem oleju 

Link to comment
Share on other sites

Jak mi w galancie 2.0 klepaly popychacze, dodałem ceramizer, jak ręką odjął.
Napisałem to mną forum Mitsubishi i inni też tak zrobili. Pomogło.

Wysłane z poczty

Link to comment
Share on other sites

9 minut temu, JaGrab3 napisał:

Jak mi w galancie 2.0 klepaly popychacze, dodałem ceramizer, jak ręką odjął.
Napisałem to mną forum Mitsubishi i inni też tak zrobili. Pomogło.

Wysłane z poczty
 

Nie dziękuje 🙂 to półśrodek a nie naprawa. Auto robię pod siebie na kilka lat wiec chce zrobić to porządnie. 

Ale dzieki za sugestie 

pozdr 

Link to comment
Share on other sites

44 minuty temu, JaGrab3 napisał:

To nie jest półśrodek. To nie jest motodoktor. Poczytaj o ceramizerach.

Mam podniesiona moc i wole mieć wszystko tip top bo szykuje się na więcej koksu 😁

Link to comment
Share on other sites

Jak ci zawory klepią, to albo masz wyjechane samoregulatory, albo są przypchane, albo masz niskie cisnienie oleju - te symptomy raczej nie powinny sugerować podnoszenia mocy...

Jak ciśnienie oleju masz niskie, to poprostu któregoś pięknego ranka obrócisz panewkę i będzie płacz.

Ceramizer regeneruje powierzchnie tarcia i zmniejsza opory w silniku - przykładowo w opisywanym galancie, po dodaniu ceramizera - (to jest 5ml) podskoczyły mi obroty na wolnych o 100, a i spalanie spadło, no i silnik ciszej chodził - no i te samoregulatory ucichły. Na ceramizerze zrobiłem potem z 50 tys - efekt się utrzymywał - z tym, że dolewałem go przy każdej zmianie oleju.

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

  • Recently Browsing   0 members

    • No registered users viewing this page.



×
×
  • Create New...
UP