Jump to content

Welcome to Vectra Klub Polska

Guest Image

Welcome to Vectra Klub Polska , like most online communities you must register to view or post in our community, but don't worry this is a simple free process that requires minimal information for you to signup. Be apart of Vectra Klub Polska by signing in or creating an account.

  • Start new topics and reply to others
  • Subscribe to topics and forums to get email updates
  • Get your own profile page and make new friends
  • Send personal messages to other members.

Poszukuje emulatora c EGR do opel Vectra C Z19DT


0korneliusz
 Share

Recommended Posts

Faktycznie niema, swojego czasu również go poszukiwałem dla znajomego, był na allegro w cenie chyba 300 zł o ile dobrze pamiętam. Zastanawiałeś się żeby może go całkiem wyprogramować? Koszt był podobny, bo z zaślepką to chyba było 350-400, tak też zrobił znajomy, bo teoretycznie mniejsza ilość rzeczy która może paść, a wiem, że te emualtory potrafią się zepsuć czasem :/ 

Link to comment
Share on other sites

Tak chyba zrobie tylko pytanie. Nie chodzi tu o kasę tylko czy potem nie będę miał jakiś problemów z autem. Co człowiek to inna opinia, a racja jest jak d*** każdy ma swoją. dlatego nie wiem. Proszę o radę czy po wylogowaniu EGR, są jakieś kłopoty z autem. Dziękuje.

Link to comment
Share on other sites

Jeśli pytasz o samo wylogowanie EGR to nie ma żadnych problemów, jeśli zrobisz to w zakładzie, który się na tym zna, a nie u byle pana Kazia w garażu, który przy okazji skasuje całą tablicę błędów. Poszukaj na forum regionalnym, na pewno znajdziesz kogoś polecanego w tym temacie.

Link to comment
Share on other sites

Akurat u siebie w Sigu nie mam wylogowanego EGRa (choć planuję to zrobić, bo prześladuje mnie P0400), ale mam w rodzinie Alfę z silnikiem 1.9JTDm (bliźniacza jednostka do Z19DT) i absolutnie żadnych problemów po dwuletniej eksploatacji z wyprogramowanym EGRem. Spalanie nie wzrosło, a kultura pracy w trasie delikatnie lepsza.

Link to comment
Share on other sites

Dnia 14.03.2018 o 08:41, 0korneliusz napisał:

Witam, chodzi mi o zachowanie auta już po wylogowaniu, czy coś się złego dzieje.

Niektóre osoby pisały o większym zużyciu paliwa po wylogowaniu zaworu.

Link to comment
Share on other sites

Emulacje możesz wykonać ale lepiej wylogować. Niewiem jak w 1.9 ale np w 3.0 nie wystarcza sama emulacja zaworu musi być również zemulowany sygnał przepływomierza bo mimo poprawnej emulacji egr komp widzi że egr działa jak powinien czyli dostaje powiedzmy 40% powietrza z egr i 60 % z maf. A w tym wypadku bedzie dostawal 0% egr i 60% maf ? Efekt czarny dymek bo mieszanka jest uboższa w powietrze o 40% a dawka paliwa zostaje bez zmian.

Oczywiście mogę się mylić bo aż tak niemam obcykanego tematu egr wiec przepraszam jeśli coś zle napisalem i prosze mnie poprawic.

Taką bardzo prymitywną emulacje możesz wykonać sam ale nie będe nikomu odbierać zarobku xd

Link to comment
Share on other sites

Tak, ECU musi brać pod uwagę już tylko powietrze z MAF więc przy wylogowywaniu (profesjonalnym) robiona jest korekta. Nie wiem czy emulatory też to potrafią.

Link to comment
Share on other sites

16 minut temu, najt154 napisał:

Tak, ECU musi brać pod uwagę już tylko powietrze z MAF więc przy wylogowywaniu (profesjonalnym) robiona jest korekta. Nie wiem czy emulatory też to potrafią.

Te emulatory do 1.9 CDTI są podłączane do przepływomierza więc chyba to potrafią.

Link to comment
Share on other sites

  • 3 years later...

Oczywiście że potrafią bo po to właśnie są... one mają sprawić żeby przepustnica nie domykała się w momencie otwarcia EGR i wpuszczała powietrze z dolotu tak jakby EGR był całkowicie odłączony..

Mam wrażenie że wszyscy o tym zapominają... jak wywalisz fizycznie EGR i zaślepisz a następnie odepniesz wtyczkę to leci błąd a samochód działa tylko dlatego że sterownik wie że ma uszkodzony EGR i wtedy nie steruje klapą w przepustnicy. Jak zaślepisz EGR ale wepniesz go wiszącego na kablu to komputer będzie myślał że wszystko ok uchyli zawór EGR przymknie przepustnice o 40% i będzie liczył że wlatują spaliny a tu d*** bo jest zaślepka. Emulator jest po to żeby sterownik myślał że egr się otworzył a przepustnica przymknęła i tylko tyle i aż tyle.

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

  • Recently Browsing   0 members

    • No registered users viewing this page.
×
×
  • Create New...
UP