Jump to content

Welcome to Vectra Klub Polska

Guest Image

Welcome to Vectra Klub Polska , like most online communities you must register to view or post in our community, but don't worry this is a simple free process that requires minimal information for you to signup. Be apart of Vectra Klub Polska by signing in or creating an account.

  • Start new topics and reply to others
  • Subscribe to topics and forums to get email updates
  • Get your own profile page and make new friends
  • Send personal messages to other members.

Z19DTH Tarcie w okolicy rozrządu + falujące obroty


mtx8822
 Share

Recommended Posts

Witam. Jestem nowym użytkownikiem forum, korzystałem z opcji szukaj, lecz nie znalazłem odpowiedzi, która by łączyła wszystkie przypadłości. 

Sprawa wygląda następująco, jakieś 3-4 miesiące temu demontowane były klapy wirowe z silnika (Z19DTH, Vectra gts `06r. 222k km) od tego momentu zaczęło coś trzeć w okolicy rozrządu/paska wieloklinowego. Rozrząd podczas demontażu nie był wymieniany na nowy, ponieważ mniej więcej pół roku wcześniej był robiony. Na początku nie przejmowałem się tarciem, niedawno pojawiła się dziwna sytuacja, ponieważ podczas jazdy taki plastikowy żółty korek, czopek (odpowietrzenie układu chłodzenia chyba) wystrzelił i wybiło mi cały płyn chłodniczy. Mechanik wyjął pozostałości czopka, wkręcił śrubę, po dolaniu płynu było ok, nigdzie nie ciekło, samochód się grzał, nic nie wskazywało na awarię. Teraz tarcie zaczęło mnie już irytować, więc próbowałem znaleźć przyczynę (zająłem się tym w tym tygodniu), mechanik na początku wymienił sprzęgło alternatora(w poniedziałek), nic nie pomogło, więc rozrząd został rozebrany i sprawdzony (czwartek), diagnoza - rozrząd sprawny, mechanik nie wie co to może być, ponadto od jakiegoś czasu zauważyłem, że płyn chłodniczy w zbiorniczku, kiedy silnik jest ciepły zmienia kolor na ciemniejszy i dość dziwnie bulgocze, dodatkowo po wymianie sprzęgiełka i demontażu rozrządu zaczęły falować obroty silnika. Nie czuć tego w takim sensie, że silnik pracuje nierówno, tylko w postaci drgającej wskazówki, zarówno na postoju jak i podczas jazdy. Byłem u innego mechanika (dziś), powiedział że to tarcie i bulgotanie w zbiorniczku to może wina psucia się pompy wody, poprzedni mechanik, mówił że rozrząd i pompa wody są ok... Czy miał ktoś podobną sytuację? Czy można to połaczyć, tzn. tarcie, bulgotanie w zbiorniczku i falujące obryty w jedną całość i może to być rozrząd? To wymiany jeszcze jakieś 20k km..trochę obawiam się jeździć i nie wiem jak to ugryźć, czy na razie jeździć czy szukać przyczyny..

Link to comment
Share on other sites

Rowniez tak mi sie wydaje jak wspomnial @Mata91

A plyn chlodniczy przybywa? Ubywa? Zobacz na bagnet czy nie widac w nim kropel plynu? Mozesz kupic tester za okolo 20zl do sprawdzania czy uszczelka pod glowica juz sie skonczyla czy plynie nie ma oleju spalin. Pierwszy lepszy tester z allegro http://allegro.pl/tester-szczelnosci-uszczelki-glowicy-co2-tanio-i6067279930.html

Link to comment
Share on other sites

Właśnie ubytku ani przybytku nie zauważyłem, możliwe że nawaliła pompa wody bez widocznych skutków? Samochód nagrzewa się normalnie i trzyma temperaturę.. Sprawdzę jeszcze za chwilę ten magnet, ale wczoraj nie było widać na nim kropli płynu..

Link to comment
Share on other sites

Sprawdziłem bagnet, nie ma śladów kropel innych niż maź oleju. W zbiorniczku wygląda tak jakby płyn był lekko brązowy, dodatkowo w miejscu, gdzie płyn najbardziej bulgocze i leje się po ściance zauważyłem nalot jakby piasek i czarnymi kropkami. Załączyłem zdjęcia z wnętrza zbiorniczka oraz "piasek". Niestety nie udało mi się dołączyć ich jak załącznik, więc udostępniłem na hostingu do zdjęć.

http://pics.tinypic.pl/i/00960/ebkuyvqy1jsl.jpg

http://pics.tinypic.pl/i/00960/ow34h6qzdy09.jpg

 

Dodatkowo dziś podczas odpalania samochodu pojawił się pisk przez 2-3 sekundy jakby paska, coś w rodzaju pisku gumy (np. przy tarciu paska klinowego)

Edited by mtx8822
Link to comment
Share on other sites

To wyglada jak olej w zbiorniku... Kup tester i sprawdz

 

Podobna maz pojawia sie jak np odma jest zatkana albo nie dogrzany silnik w sensie robisz krotki odcinki i auto nie nagrzewa sie do tempr prawidlowej

Edited by tomi188
Link to comment
Share on other sites

Może być uszkodzone łożysko w pompie wody,urwany wirnik pompmy,przez co się przegrzał się silnik oli posza uszczelka pod głowicą,albo tylko hałasuje sprzęgło alternatora. Przy diagnozie na odległość wszystko jest możliwe.

Link to comment
Share on other sites

Daj znać co mechanik stwierdzi bo u mnie po ostatniej autostradowej jeździe na dosyć wysokich obrotach 6 biegu na tempomacie kontrolka od poziomu płynu się pojawiła i jak maskę otworzyłem to płyn był brązowy, teraz brąz zniknął no ale płyn jest ciemniejszy niż normalnie. Też z19dth a wymieniałem 2 dni przed wyjazdem odmę właśnie na tą z 08r.

Link to comment
Share on other sites

Witam, zgodnie z prośbą, u mnie zostało stwierdzone zatarte łożysko w pompie wody oraz za mocno naciągnięty pasek rozrządu, przy okazji również wyszło, że delikatnie ruszają się rolki paska wieloklinowego oraz przetarty pasek.

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

  • Recently Browsing   0 members

    • No registered users viewing this page.
×
×
  • Create New...
UP