Jump to content

Welcome to Vectra Klub Polska

Guest Image

Welcome to Vectra Klub Polska , like most online communities you must register to view or post in our community, but don't worry this is a simple free process that requires minimal information for you to signup. Be apart of Vectra Klub Polska by signing in or creating an account.

  • Start new topics and reply to others
  • Subscribe to topics and forums to get email updates
  • Get your own profile page and make new friends
  • Send personal messages to other members.

Problemy po czyszczeniu przepustnicy z18XE


lukasz51
 Share

Recommended Posts

Witam,

mam problem po czyszczeniu przepustnicy. Przed czyszczeniem kanalik dolotowy w niej był całkowicie zatkany. Skręciłem wszystko ponownie, nigdzie nie dostaje się lewe powietrze, wężyki na swoich miejscach. Zapalił normalnie, zgasiłem, założyłem osłonę na silnik, zapalam ponownie i zaczęły się problemy. Silnikiem trzęsie, rzuca, nierówno pracuje, z wydechu słychać strzelanie, problem z zapalaniem. Z błędów pokazuję za bogatą mieszankę paliwa, błąd biegu jałowego, błąd przepustnicy (P0170, P1550, P1525). Podczas jazdy sondy lambda na wartościach bliskich 0. Dopiero po wciśnięciu gazu do podłogi pojawia się na nich sygnał. Po dodaniu gazu na luzie szarpanie silnikiem ustępuję. Po przekroczeniu 2000 obrotów można jechać normalnie, poniżej szarpie. Czytałem na forum o podobnych problemach i o tym, że jak sterownik się zaadaptuje do drożnej przepustnicy problemy powinny ustąpić, ale przejechałem już ponad 250 km i nie widać zmian. Wartości wyuczonych za pomocą op-coma nie mogę skasować, pozostaje reset całego sterownika silnika, ale to już chyba ostateczność.. Proszę o sugestie co dalej można zrobić z tym tematem.

Edited by lukasz51
Link to comment
Share on other sites

Aku dołączyłeś? Ja ostatnio czyściłem ale dałem pod uszczelkę przy składaniu troszkę silikonu z obu stron i miałem odłączony aku. Auto śmiga bez problemu 

Link to comment
Share on other sites

No niestety robiłem na podłączonym. Czy to normalne, że sygnał PWM przepustnicy tak wariuje, skoro obliczona pozycja przepustnicy się nie zmienia? Poniżej wklejam link do filmu z listą diagnostyczną OPCOMa.

 

Edited by lukasz51
Link to comment
Share on other sites

  • 2 weeks later...

Miałem tak samo. Ustąpiło po przejechaniu trasy z Niemiec do Polski.

Wydaje mi się że po czyszczeniu, komputer wariuje i musi na nowo dobrać odpowiednią mieszankę do czystej przepustnicy. Poczytaj sobie tez o Adaptacji przepustnicy, powinno się to niby zrobić po czyszczeniu, niestety "chiński" opcom tego chyba nie zrobi, wtedy problem ustępuje szybciej.

Link to comment
Share on other sites

Sprobuj po prostu odlaczyc aku, odepnij pozniej wtyczke od przepustnicy. Podlacz wszystko w odwrotnej kolejnosci i odczekaj kilka minut - noz widelec sie zresetuje. Odpal auto i poczekaj tez kilka min, niech chodzi na biegu jalowym i komputer sie skalibruje. Rusz i przejedz ze 2km trzymajac mniej wiecej rowne obroty z 2500obr/min. Adaptacja przepustnicy robi sie automatycznie w 1.8 z tego co pamietam.

Jesli Ci strzela to moze byc jakies podcisnienie rozlaczone lub nieszczelne.

Edited by zbiku01
Link to comment
Share on other sites

Oglądając filmik1 widać, że sonda 1 stoi w parametrach ubogich i nic się nie zmienia jeśli byłoby dobrze to na biegu jałowym ona też ma regulować ubogo-bogato. U mnie instalacja gazowa tak mieszała i rozjechała mapę, że miałem podobnie filmik2 nierównej pracy na biegu jałowym. Zrobiłbym na Twoim miejscu to co kolega wyżej napisał, żeby się zresetował komp i przyuczyć na nowo. 

Link to comment
Share on other sites

U mnie po przejechaniu ponad tysiąca kilometrów nastąpiła niewielka poprawa, ale dalej nie dało się jeździć normalnie. Zostawiłem też samochód na biegu jałowym przez ok 2 godziny i zero poprawy. Przejażdżka autostradą ponad 100 km z tempomatem i obrotami ok 2300 też nie pomogła. Odłączenie akumulatora także nie przyniosło efektu. Samochód ożył dopiero po aktualizacji oprogramowania ECU w warsztacie. Nic z mechanicznych rzeczy nie było robione, samo wgranie softu, 3 minuty kalibracji na wolnych obrotach i auto pracuje równiutko. Przed czyszczeniem przepustnicy obroty bardzo wolno opadały i falowały na biegu jałowym, teraz jedynie lekko się wahają. Nie wiem, może to normalne? Wskazówka stoi równo, dopiero po nagrzaniu do 90 stopni wskazówka lekko faluje jak na filmie ( niezależnie od tego czy jest załączony wentylator chłodnicy czy nie). Po nagrzaniu na biegu jałowym jest ok 730 obr/min, korekty długoterminowe są na poziomie 0 - 0,8%.

 

Link to comment
Share on other sites

  • 3 years later...

Witam, nie znalazłem podobnego tematu. mam problem po czyszczeniu przepustnicy. na jednym forum przeczytałem że można ją tak z 'grubsza' przeczyscic bez zdejmowania, tak też zrobiłem. Nie odlaczałem żadnych wtyczek, tylko ta rurę która idzid od filtra powietrza do przepustnicy. Po wyczyszczeniu chciałem odpalić samochód, a tu zaskoczenie bo nie odpala, nawet nie kręci. Udało się go jakoś odpalić wciskając gaz i jednocześnie przekręcając kluczyk. Na opcom'ie pokazuje błędy że zdjęć (wcześniej nie było żadnego z nich). Po skasowaniu błędów, odpaleniu (dalej ciężkim) dalej wszystkie wracają. Ktoś ma jakiś pomysł dlaczego tak się stało i co się w ogóle stało? 

Vectra c 1.8 122km plus dodam że w opcom'ie nie mam opcji wejścia w funkcję specjalne żeby wyzerować wartości wyuczone przepustnicy.

IMG_20210625_181503.jpg

IMG_20210625_181529.jpg

IMG_20210625_181549.jpg

IMG_20210625_181613.jpg

Link to comment
Share on other sites

Kolego @Maciekk34 jak widzisz znalazłem taki sam. Przeniosłem temat, ale proszę na przyszłość używać wyszukiwarki.

W Z18XE nie robi się adaptacji. Przepustnica sama się ustawi. Wg mnie, to powinieneś wymontować, dokładnie na stole wyczyścić i wtedy sprawdzić.

Edited by Cretux
Link to comment
Share on other sites

No może i powinienem wymontować, ale czy to lekkie czyszczenie aż tak mogło zaszkodzić? I skąd też wszystkie błędy jak ich wcześniej nie było.

Link to comment
Share on other sites

Może gdzieś wiązkę naruszyłeś. To wszystko ma swoje lata i przewody są już delikatne. U mnie np przy wymianie uszczelki pod klawiaturą uciapał się przewód przy wtyczce czujnika temp. taki się słaby zrobił, a delikatnie się obchodziło.

Edited by Cretux
Link to comment
Share on other sites

To co byś mi proponował zrobić? Jak to dalej sprawdzać co mogło pójść? Na jakimś innym forum wyczytałem że mógł paść sterownik silnika.

Link to comment
Share on other sites

ECU by tak sam z siebie padł, jak wcześniej było dobrze? Dziwna sprawa. Może wtyczki i gniazda ECU spryskaj Kontaktem.

Link to comment
Share on other sites

Gdzie to dokładnie będzie? No teraz wsiadłem chce odpalać i dalej to samo, tak jakby chciał zakręcić ale nie do końca. Kilka razy przekręciłem kluczyk na zapłon i na zero i w końcu z pomocą gazu odpalił, chwilę nierównej pracy i jest normalnie. 

Link to comment
Share on other sites

Panowie a powiedzcie czy te wszystkie błędy mogą być od akumulatora? Pojechałem sobie go sprawdzić to niby do wymiany się już nadaje

Link to comment
Share on other sites

Może być. Jak aku słaby, to VC nawet nie zakręci. Musi być dobry prąd.

Link to comment
Share on other sites

No właśnie nie chciała kręcić. Tylko wszystko to od wczoraj od tego czyszczenia. Odłączyłem dzisiaj akumulator, wtyczkę od przepustnicy posprawdalem wszystko czy dobrze przypięte jest. Podpiąłem wtyczkę, akumulator, dalej ciężko zapalił ale nic więcej jak na razie, błędów nie sprawdzałem jeszcze, ale zauważyłem że domykanie szyb z pilota nie działa.

Link to comment
Share on other sites

Na początek porządnie naładuj aku. Zacznij od najprostszych rzeczy.

2 minuty temu, Maciekk34 napisał:

ale zauważyłem że domykanie szyb z pilota nie działa.

Jak aku odłączałeś, to trzeba szyby na nowo zaprogramować przyciskami

Link to comment
Share on other sites

To może jednak trzeba zaprogramować. Spróbuj. Na forum i YT jest jak to się robi. Zaczynamy odbiegać od tematu. Najpierw zajmij się akumulatorem i sprawdź czy odpala, bo teraz możemy gdybać.

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

  • Recently Browsing   0 members

    • No registered users viewing this page.
×
×
  • Create New...
UP