Jump to content

Welcome to Vectra Klub Polska

Guest Image

Welcome to Vectra Klub Polska , like most online communities you must register to view or post in our community, but don't worry this is a simple free process that requires minimal information for you to signup. Be apart of Vectra Klub Polska by signing in or creating an account.

  • Start new topics and reply to others
  • Subscribe to topics and forums to get email updates
  • Get your own profile page and make new friends
  • Send personal messages to other members.

Problem z przygasającymi lampkami itp.


Emil125
 Share

Recommended Posts

Witajcie, nie dawno nabyłem VB lift z 1.6 16v pod maską. Mój problem polega na tym, że przy włączonym radiu i muzyce przygasaja mi podświetlenie radia, licznika KM, TIDa i podświetlenia na podsufitce. Radio to alpine 101rm, a podświetlenie w/w zostało wymienione przez poprzedniego właściciela na niebieskie/biale. Czasami również radio samo się resetuje, i licznik i TID zmniejszają moc podświetlenia, coś jakby napięcie zanikało.  Co ciekawe po włączeniu lampki na podsufitce (pociągnięciem włącznika świateł)  problem zanikania napięcia chwilowo ustaje. Dodatkowo zdarzyło mi się kilka razy że podczas jazdy wszystkie wskazówki opadły po czym wszystko wróciło do normy.

Obstawiam że alternator kończy swój żywot, bądź problem z przewodami (słaba masa, bądź zwarcie jakieś się robi) . Co o tym myślicie? 

Link to comment
Share on other sites

Nie wiem czy to jest w jakiś sposób związane z tym co napisałem wyżej ale nie działa mi też nadmuch na nogi i nie palą się kontroli od rezerwy i ręcznego (możliwe że inne też). Przy włączonym kierunku / awaryjnych również całe podświetlenie miga. 

Multitimer to jaki koszt? Może być używka z innej VB? 

Edited by Emil125
Link to comment
Share on other sites

16 godzin temu, Emil125 napisał:

Nie wiem czy to jest w jakiś sposób związane z tym co napisałem wyżej ale nie działa mi też nadmuch na nogi i nie palą się kontroli od rezerwy i ręcznego (możliwe że inne też). Przy włączonym kierunku / awaryjnych również całe podświetlenie miga. 

Multitimer to jaki koszt? Może być używka z innej VB? 

Może być używka z innej VB.

Więcej o multimetrze masz tu --> MULTIMETR.

 

 

Link to comment
Share on other sites

8 godzin temu, Piotreq napisał:

MULTIMETR !!

sprawdż definicje dla multimetr a dla multitimer wielu używa nazwy multimetr ale jest to miernik a multitimer jest układem scalonym do załanczania i wyłanczania wszystkiego po czasie

 

 

Link to comment
Share on other sites

Sprawdziłem, przy wyłączonym zapłonie dzieje się to samo,więc alternator raczej odpada. Jutro przełoże multitimer od znajomego i zobaczę efekty. 

Zapomniałem dodać że przy odpalonym silniku po przekreceniu stacyjki i wyjęciu kluczyka silnik nie gaśnie, dopiero po naciśnięciu hamulca. 

Link to comment
Share on other sites

15 godzin temu, Harry 168 napisał:

sprawdż definicje dla multimetr a dla multitimer wielu używa nazwy multimetr ale jest to miernik a multitimer jest układem scalonym do załanczania i wyłanczania wszystkiego po czasie

 

 

Kiedyś, kilka lat temu także toczyły się spory co do tego jak nazwać taki "moduł", czy jest to multimetr czy multitimer. W zasadzie można przyjąć, że "multimetr" to spolszczona nazwa "multitimera", który jaki taki rzadko pojawia się w polskim słowniku a większość informacji, nie tylko w necie, znajdziesz pod pierwszym pojęciem. Zresztą to i tak nieistotne, bo jakkolwiek go nie nazwiesz to i tak znajdziesz bez problemów informacje związane z tym modulikiem. Istotą sprawy było co innego, jakoś dźgnęło mnie w oko to co obstawiałeś, słowo MÓLTITIMER, tak samo jak dwa słowa z powyższego cytatu. Domyślasz się dlaczego?

p.s.

Ja dokładnie wiem czym jest oraz do czego służy i jedno i drugie, wierz mi na słowo. :)

Edited by Piotreq
Link to comment
Share on other sites

Dnia 8.03.2018 o 22:26, Emil125 napisał:

Sprawdziłem, przy wyłączonym zapłonie dzieje się to samo,więc alternator raczej odpada. Jutro przełoże multitimer od znajomego i zobaczę efekty. 

Zapomniałem dodać że przy odpalonym silniku po przekreceniu stacyjki i wyjęciu kluczyka silnik nie gaśnie, dopiero po naciśnięciu hamulca. 

spróbuj zresetować komputer odłącz akumulator i zewrzyj klemy na 5 sekund

Link to comment
Share on other sites

  • 1 month later...

 własnie chciałem Ci pisać żebyś sprawdził bezpiecznik, też to miałem ogólnie polecam Ci kupić kontakt, wyjąć wszystkie bezpieczniki i przepsikać wszystkie styki. Odrazu sprawdzisz czy nie zamontował gdzieś złych bezpieczników bądź które są luźne :)

Link to comment
Share on other sites

Multimetr to miernik.

Multitimer steruje włączaniem i wyłączaniem układów do niego podpinanych.

I niech to zakończy dyskusję - MULTIMETR NIE JEST SPOLSZCZENIEM MULTITIMERA.

To zupełnie inne i do czego innego służące urządzenia.

(MULTI)METR - mierzy wiele różnych parametrów elektrycznych (prąd, napięcie, oporność, pojemność itd.)

(MULTI)TIMER - włącza i wyłącza w różnych momentach różne układy.

Ufff :D 

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

  • Recently Browsing   0 members

    • No registered users viewing this page.
×
×
  • Create New...
UP