Jump to content

Welcome to Vectra Klub Polska

Guest Image

Welcome to Vectra Klub Polska , like most online communities you must register to view or post in our community, but don't worry this is a simple free process that requires minimal information for you to signup. Be apart of Vectra Klub Polska by signing in or creating an account.

  • Start new topics and reply to others
  • Subscribe to topics and forums to get email updates
  • Get your own profile page and make new friends
  • Send personal messages to other members.

Uszkodzony zaworek kzfr solenoid VC 1.8 z18xer


hetman83
 Share

Recommended Posts

Witam, w załączniku zdjęcia wyjętych dziś zaworków kzfr, na jednym widać syf , to był silikon, chyba ktoś wcześniej chciał zalepić pęknięta siatkę na tym zaworku, tylko tu było brudno jak widać na fotkach, ogólnie były zaworki czyste, przemyłem je ekstrakcyjną i włożyłem z powrotem, nagrałem też dźwięk jak odpalam auto po ich zamontowaniu, czy słychać koła kzfr czy to normalny dźwięk???? bo wydaje mi się że trochę słychać jak diesel. Druga sprawa to wtyczka od zaworku , jedna mi się połamała i czy można to jakoś wymienić ? fotka z załączniku. 
Ogólnie chcę zadbać o moją furą bo już wymieniłem w niej skrzynię a nie chcę sprzedawać bo nie chcę kupować czegoś tańszego a do droższego musiałbym dołożyć z 10tys a i tak nie wiadomo co się kupi. 
Czy taka dziura w zaworku czymś grozi ??? Myślę o wymianie obu kół kzfr i zaworków, same części 1150zł 
Planuję zrobić regulację zaworów gdyż ma lpg a jest to wymagane. Ostatnio wymieniłem listwę lpg z valteków na AC W01 i mam takie błędy: 
0170 oraz 0014, u gazownika mam nadzieję że ich się pozbędę za parę dni. 

nagranie oraz wcześniejsze przed czyszczeniem (2 nagrania)

 

kzfr nagrzany.mp3

1.jpg

2.jpg

3.jpg

brudne.jpg

odpalanie po czyszczeniu.mp3

zacisk.jpg

Link to comment
Share on other sites

Dziś podczas jazdy czułem z nawiewu zapach czegoś palonego, po powrocie do domu zobaczyłem zarzygany silnik olejem pod zaworkiem , porobiłem zdjęcia i wydaje mi się że chyba jakaś nieszczelność się zrobiła jak wkręcałem zaworek wczoraj, tam nie ma żadnych uszczelek, tylko metal do metalu..... albo to coś innego tylko zbieg okoliczności, auto ostygnie i muszę to zmyć żeby zobaczyć skąd leci...masakra cały czas pod górkę !!! 

DSC_0558.JPG

DSC_0560.JPG

DSC_0570.JPG

Link to comment
Share on other sites

Włóż sobie zaworki nowszego typu z insignii ( 12 35 299 55567050 ). Sitka z zaworków się wyrzuca dla lepszego przepływu oleju. Na zaworku masz oringi, zobacz czy dobrze dokręciłeś.

Link to comment
Share on other sites

a więc tak, umyłem silnik benz ekstrakcyjną, wysuszyłem, wyjąłem zaworek, wydaje mi się jakby był przekrzywiony i te ucho co wchodzi w nie torx też jakby krzywe, widocznie przy wyjmowaniu wczoraj za dużo złej siły użyłem (niby go naprostowałem), może oring jakoś się uszkodził mimo że wygląda na ok, zamówiłem na jutro zawór nowy jakiś chińczyk 150zl, był inny niby oryginał za 300....

Wczoraj podczas wyjmowania jak widać na fotkach każdy z tych zaworków ma po 2 sitka zewnętrzne   i w środku bez sitka, dziś wyjmuje tego jednego a tam tylko 1 sitko, wtf? drugie się rozpadło w środku?? czym to grozi ??? a trzecie rozleciało się w rękach....

włożyłem ten zawór bez sitek (cały czas mowa o tym z przodu, z tyłu jest ok nic nie leciało), dokręcam śrubę doszła do końca i nic kręci się, zawór lekko chodzi na boki minimalnie ale jest luz tak jakby przekrzywiony, wyjąłem zawór, wkręciłem śrubkę do końca i jest opór więc już bałem się że gwint się popsuł w głowicy, już chciałem gwintować i kombinować ale wziąłem dłuższą srubę skróciłem ją i jakoś dokręciłem i zawór był sztywny mimo nim ruszania, dla pewności wyjąłem śrubę z tylnego zaworka i zamieniłem je i ta z przodu poszła na tył i dokręciła się ok więc to nie gwint na śubie. Auto odpaliłem ale jednak spod zaworka leci olej więc oring musi byc zły, jutro założę nowy zaworek i sprawdzę jak będzie leciało to sie pochlastam.....człowiek chce dobrze dba o furę a ta takie rzeczy mu odwala :/

Link to comment
Share on other sites

Ja u siebie założyłem zaworki używane z insignii bo podejrzewałem, że się przycinają. W chinczyki bym nie szedł bo niesprawność tego zaworka spowoduje wykończenie kół.

Link to comment
Share on other sites

a więc dziś zamontowałem nowy zaworek, miałem problem z dokręceniem śrubki o czym była mowa na forum z linku ale dałem jakieś małe dwie podkładki i niby doszło do końca, w sumie aż tak super mocno chyba nie musi być, tam i tak dotyka metal o metal wiec gdyby nie oring i tak by leciało dzięki ciśnieniu ale i tak myślę żeby rozgwintować na 6mm i dać grubszą śrubę. siateczek z nowego nie zdjąłem jeszcze bo się bałem że coś możę być z nim nie tak i później nie będę mógł oddać, później wrzucę dźwięk silnika i filmik, dla mnie lekko klekocze ale to może zawory...może jestem przewrażliwony?z linku co dałeś wyżej koło było ewidentne u mnie takiego hałasu nie ma 1f642.png:)
Mój plan jest taki: zrobię niebawem regulację zaworów jak będzie potrzeba to ze szlifowaniem szklanek itd, później zobaczymy jak to chodzi, ewentualnie dokupię drugi zaworek, zdejmę z obu sitka (2z3), wymienię olej i wcześniej zrobić płukankę????, założe filtr z dziubkiem i znów zobaczymy jak to chodzi, na sam koniec zostawiam koła zfr. Ps. Błędy nadal mam te dwa.

Link to comment
Share on other sites

Kolego trochę kluczysz. 

Jedziesz na regulację zaworów gdzie trzeba rozpinać rozrząd koszt ~400 zl plus sama regulacja . Potem wymienisz olej plus płukanka i filtr koszt ~ 150 zł plus wymiana chyba że we własnym zakresie. 

Następnie wymienisz siłowniki koszt jak mówiłeś jeden 150 zł. Za chinczyka łącznie 150 zł.

Na sam koniec wymiana kół zfr. Czyli rozpięcie rozrządu koszt znowu ~400 zl

Wcześniej pisałeś że chcesz auto zrobić żeby pojeździć . Jeśli jest to dalej prawda to same koszta rozpinania i zapinania rozrządu to grubo ponad 800zl. W tej cenie miałbyś już koła zmiennych faz.

Osobiście zaraz po zakupie auta wymieniłem rozrzad przy 164tys . Regulacja plus koła plus reszta gratów wyszło mnie to wszystko ok 2 tys ( bez siłowników zfr.)

Koszt duży ale biorąc pod uwagę twoje kombinacje wyjdzie Cię o 1000zl więcej za sama robociznę .

 

Pozdrawiam  

 

Link to comment
Share on other sites

Masz rację, jak robić to wszystko naraz lepiej i mieć pewność, masz na myśli regulację zaworów a więc ewentualna wymiana szklanek itd i do tego trzeba rozpiąć rozrząd?? Bo samo sprawdzenie luzów nie wymaga tego rozumiem. 

Link to comment
Share on other sites

Samo sprawdzenie to koszt  50 do 150 zł. Natomiast regulacja to rozpięcie rozrządu zrzucenie wałków rozrządu i wymiana zużytych szklanek lub szlifowanie. Wyżej pisałeś o regulacji a nie sprawdzeniu .

Jeśli stuka na ciepłym to prędzej czy później czeka cię wymiana kółek. Rozkładanie tego na raty to nic innego jak generowanie robocizny tj większych kosztów. 

Na resztę sam sobie odpowiedziałeś tak więc powodzenia i szerokości.

 

Pozdrawiam. 

Ps.  Nie poprawiaj fabryki nie gwintuj większych otworów na mocowanie zaworka . Ktoś to obliczył i taki sposób montazu wystarczy w 100%

Ps2. Znając zasadę działania kzfr. Reszta sitka ta która zgubiła ci się następnego dnia pewnie jest już w jednym z kół i zaciera łopatki .( Dodawałem foto z rozciętymi kołami podgladowo jak to wyada. ) Jest to bardzo precyzyjne urządzenie i bardzo dokładne . 

Edited by mmagikk
Link to comment
Share on other sites

dziś kolega mi skasował błędy, coś tam było z sondą lambda uboga mieszanka itd, check się nie pali, ale z "pedałowania" błędów to błąd zniknął 0014 a nr 0170 nadal jest.
wychodzi na to że 0014 było od checka a nie od kzfr jak to każdy mówi ? załączm mp3 z dziś. silnik nagrzany po skasowaniu błędu. 

2018_03_10_12_29kkk.mp3

Link to comment
Share on other sites

Klekot i p0014 wieć chyba koła do wymiany.
Jedno małe "ale" - kolega jeździ na oleju GMa i ma zwykły filtr oleju (nie ten poprawiony od filtrona) a p0014 wypluło mu po uszkodzeniu solenoidu i wycieku oleju więc głowica pewnie nie miała ciśnienia w kzfr. Jeśli dobrze zrozumiałem to po skasowaniu został tylko błąd lambdy, tak? Ja bym zaczął od wymiany oleju i płukanki, u mnie na totalu też było głośniej słychać koła a na motulu jest cisza.

Wysłane z mojego LG-H815 przy użyciu Tapatalka

Link to comment
Share on other sites

9 minut temu, pioadam napisał:

Jedno małe "ale" - kolega jeździ na oleju GMa i ma zwykły filtr oleju (nie ten poprawiony od filtrona) a p0014 wypluło mu po uszkodzeniu solenoidu i wycieku oleju więc głowica pewnie nie miała ciśnienia w kzfr. Jeśli dobrze zrozumiałem to po skasowaniu został tylko błąd lambdy, tak? Ja bym zaczął od wymiany oleju i płukanki, u mnie na totalu też było głośniej słychać koła a na motulu jest cisza.

Wysłane z mojego LG-H815 przy użyciu Tapatalka
 

Właśnie nie pamiętam czy "wypedałowałem" p0014 i 0170 przed czy po wyjęciu zaworku, w ogóle wcześniej nie szukałem w ten sposób błędów, a może miałem go już od jakiegoś czasu dopiero teraz go "odczytałem"? sam nie wiem. Płukanka nie zaszkodzi? słyszałem że syf z płukanek może zatkać kanały olejowe.

Link to comment
Share on other sites

Proszę posłuchać nagrania i napisać czy według Was koła kzfr mam do wymiany?? Na żywo dźwięk jest bardziej łagodny, dyktafon może jest za czuły. Auto odpalone na zimnym silniku. Pozdrawiam.

 

130318.WAV

Link to comment
Share on other sites

  • 1 year later...

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

  • Recently Browsing   0 members

    • No registered users viewing this page.
×
×
  • Create New...
UP