Jump to content

Welcome to Vectra Klub Polska

Guest Image

Welcome to Vectra Klub Polska , like most online communities you must register to view or post in our community, but don't worry this is a simple free process that requires minimal information for you to signup. Be apart of Vectra Klub Polska by signing in or creating an account.

  • Start new topics and reply to others
  • Subscribe to topics and forums to get email updates
  • Get your own profile page and make new friends
  • Send personal messages to other members.

Slaby wynik na hamowni


marcello98
 Share

Recommended Posts

Witam Panowie mam problem. Robilem mape rok temu seria wyplula tylko 113km i 255nm  a po mapie 136km i 308nm. Ktoś wie co może być,? Silnik chodzi ladnie ,odpala od strzala przebieg 350k. Filtry wszystkie  zmieniane.na.nowe

Link to comment
Share on other sites

Lubię takie tematy...

Po pierwsze, warto byłoby napisać, jakiego silnika dotyczy temat.

Po drugie, silniki gubią moc przez te x lat.

Po trzecie, hamownie to temat rzeka, pewnie na drugiej wynik byłby inny (lepszy/gorszy).

Po czwarte, jak wszystko jest ok, auto się lepiej zbiera, to nie ma co szukać dziury w całym.

Po piąte, jak będziesz kiedyś tworzył nowy temat, to opisuj problem konkretnie i rzeczowo, a wcześniej poczytaj forum.

 

Edited by Sizon
Link to comment
Share on other sites

24 minuty temu, marcello98 napisał:

Silnik 2.2dti.znajomym na tej samej hamowni tdi 105hp pokazywaly 106-107hp więc to chyba nie wina jej.

TDI 105 zdrowa powinna wypluć więcej, VAGI miały spore gifty od fabryki.

Załóżmy że hamownia mówi prawdę to mamy to spory spadek uciekło 12km i prawie 30nm a te silniki mają to do siebie że jak jest zdrowy to spokojnie i nawet 130 km powinien wypluć po latach a Ty masz nie wiele więcej po chipie i niuta też marniutko. Dziwne że zrobili ci chipa bez sprawdzenia co się z autem dzieje. Bo albo powinni Ci wskazać co trzeba poprawić aby zbliżyć się do serii i dopiero chipować albo zachipować i powiedzieć co trzeba jeszcze ogarnąć a potem przyjechać na korekty softu.

Kopcił przy pomiarze serii albo podczas pomiaru po chipie ?

Co do przyczyn może być sporo(pierwsze co mi przychodzi na myśl):

-zawalony kolektor dolotowy

-lekko nieszczelny dolot,

-zużyta turbina,

-słaba pompa wtryskowa,

-słabe wtryski,

-paliwo marnej jakości

-zapchany intercooler przez co nie wychładzał powietrza w dolocie 

-problemy z przepływomierzem

-zapchany katalizator

 

Link to comment
Share on other sites

Uważacie, że diesle po kilkunastu latach nadal mają wyniki powyżej serii?

 

Link to comment
Share on other sites

  • Root Admin
1 minutę temu, Sizon napisał:

Uważacie, że diesle po kilkunastu latach nadal mają wyniki powyżej serii?

Moja Insignia ma 163 a powinna miec seryjnie 160 :D

Link to comment
Share on other sites

7 minut temu, Sizon napisał:

Uważacie, że diesle po kilkunastu latach nadal mają wyniki powyżej serii?

 

Pewnie :) a co w tym dziwnego ? 

Mój były Leon 1.9 tdi seria 90 km a na dwóch hamowniach wypluł niecałe 100km po 15 latach eksploatacji a to nie był najwyższy wynik jak na serie :) 
 

Na forach też jest parę wykresów jak DTI wypluwa 130-132km nawet zakładając ze hamownia zawyża to myślę że zdrową serię trzymają

Edited by Majkel93
Link to comment
Share on other sites

4 minuty temu, Duke_ napisał:

Moja Insignia ma 163 a powinna miec seryjnie 160 :D

Musisz dać namiary na swoją hamownię i można zamknąć temat :D

Link to comment
Share on other sites

1 minutę temu, Majkel93 napisał:

Pewnie :) a co w tym dziwnego ? 

Mój był Leon 1.9 tdi seria 90 km a na dwóch hamowniach wypluł niecałe 100km po 15 latach eksploatacji a to nie był najwyższy wynik jak na serie :) 
 

Na forum też jest parę wykresów jak DTI wypluwa 130-132km nawet zakładając ze hamownia zawyża to myślę że zdrową serię trzymają

No cóż, mnie to dziwi, na pewno nie traktowałbym tego jako standard i punkt odniesienia.

A dlaczego mnie to dziwi? Silniki jednak tracą swoją sprawność z czasem, a do tego auto musi być naprawdę w idealnym stanie, a sam piszesz:

16 minut temu, Majkel93 napisał:

Co do przyczyn może być sporo(pierwsze co mi przychodzi na myśl):

-zawalony kolektor dolotowy

-lekko nieszczelny dolot,

-zużyta turbina,

-słaba pompa wtryskowa,

-słabe wtryski,

-paliwo marnej jakości

-zapchany intercooler przez co nie wychładzał powietrza w dolocie 

-problemy z przepływomierzem

-zapchany katalizator

Wypisałeś, jak rozumiem, okrojoną listę przyczyn, czyli jest tego więcej. No cóż, może wszyscy użytkownicy 2.2 to perfekcjoniści, ale i tak nie dam się przekonać.

 

Link to comment
Share on other sites

Kolektor czyscilem bo był w nagarze. Turbina wyglada okej luzu nie ma.Paliwo tankuje na dobrych stacjach. Nad intercoolerem zastanawialem się właśnie . Dolot chyba szczelny bo ciśnienie zadane pokrywa się z rzeczywistym według op com. A i nie kopcil ani przed ani po. I jeszcze czasami jest tak że ciągnie od dołu a od 3k takie odczucie wiekszej mocy taki strzał ale to nie zawsze. I gdy dam gazu tak do połowy to czasem lepiej się zbiera jak.na.fulla

Edited by marcello98
Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

  • Recently Browsing   0 members

    • No registered users viewing this page.
×
×
  • Create New...
UP