Jump to content

Welcome to Vectra Klub Polska

Guest Image

Welcome to Vectra Klub Polska , like most online communities you must register to view or post in our community, but don't worry this is a simple free process that requires minimal information for you to signup. Be apart of Vectra Klub Polska by signing in or creating an account.

  • Start new topics and reply to others
  • Subscribe to topics and forums to get email updates
  • Get your own profile page and make new friends
  • Send personal messages to other members.

Szlam Masło pod korkiem od płynu chłodzącego 1.8 xer w gazie


HIPEKJAZDA
 Share

Recommended Posts

Witam, wracałem parę dni temu do domu i o dziwo moja viki 1.8 xer 2007 nie przełączyła się na gaz całą drogę  potem zauważyłem że nie mam ogrzewania, przyjechałem pod dom, zgasiłem auto i po godzinie wróciłem sprawdzić czy mam płyn chłodzący w zbiorniczku wyrównawczym, i ku mojemu zdziwieniu było tam roztopione jakby masło, a na korku od tego zbiorniczka jakby szlam. Natomiast w silniku jest olej na minimum ale czarny. Od tego czasu byłem u 3 mechaników i każdy ma inną teorię. Dwóch żeby naprawiać jeden żeby kupić używany i przełożyć. I teraz tak, używany kosztuje około 1500zł+1200zł przekładka, ale wiadomo że to loteria, a naprawiać nie wiem czy warto bo jeden mechanik powiedział że mogła nie tylko uszczelka pod głowicą paść ale że mogła też głowica pęknąć i jeszcze coś tam nie pamiętam. Mógłby ktoś  napisać orientacyjne koszty naprawy, bo nie chciał bym dać za naprawę 4000zł. Dodam że wcześniej pił mi olej oraz płyn chłodzący.

Edited by HIPEKJAZDA
Link to comment
Share on other sites

A żaden nie pomyślał żeby sprawdzić chłodniczkę oleju. Najlepiej wymienić pół samochodu a potem zastanawiać się dlaczego dalej nie działa

Link to comment
Share on other sites

40 minut temu, cichy117 napisał:

Najlepiej wymienić pół samochodu a potem zastanawiać się dlaczego dalej nie działa

Kolega nie kuma ? trzeba chyba zarobić :D

Link to comment
Share on other sites

cichy117

Mógłbyś to rozwinąć z tą chłodniczką oleju ?

9 godzin temu, cichy117 napisał:

A żaden nie pomyślał żeby sprawdzić chłodniczkę oleju. Najlepiej wymienić pół samochodu a potem zastanawiać się dlaczego dalej nie działa

Mógłbyś to rozwinąć z tą chłodniczką oleju ?

Link to comment
Share on other sites

A dokładniej co chcesz wiedzieć? Zdarzają się uszkodzenia tej chłodniczki i wtedy olej dostaje się do płynu

Link to comment
Share on other sites

Pod kolektorem wydechowym całość się znajduje. Mniej więcej w miejscu gdzie znajduję się podstawa filtra oleju. Jest to miejsce gdzie tylko uszczelka gumowa oddziela kanały wody od olejowego. Szlam w zbiorniczku to w 99 % uszkodzenie tych właśnie uszczelek ( info z ASO ) 

Standardowa procedura 

- zmienić mechanika 

- zakupić zestaw uszczelek koniecznie w ASO ( koszt ok 250 zł ) 

- wymienić uszczelki i przeczyścić układ wodny w aucie 

- cieszyć się jazdą ;)

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

  • Recently Browsing   0 members

    • No registered users viewing this page.
×
×
  • Create New...
UP