Jump to content

Welcome to Vectra Klub Polska

Guest Image

Welcome to Vectra Klub Polska , like most online communities you must register to view or post in our community, but don't worry this is a simple free process that requires minimal information for you to signup. Be apart of Vectra Klub Polska by signing in or creating an account.

  • Start new topics and reply to others
  • Subscribe to topics and forums to get email updates
  • Get your own profile page and make new friends
  • Send personal messages to other members.

Skoki temperatury, termostat ?


Recommended Posts

Witam, 

Mam problem z Vectra C 1.9cdti 120km 2004r kombi. Mianowicie zauważyłem znaczne skoki temperatury. Po nagrzaniu temp rośnie do ok 93-94 według wskaznika, według komputera pokladowego wtedy jest 99st. Na rozgrzanym silniku wygląda to mniej więcej tak, że urośnie do tych 98/99 i wtedy zaczyna spadać do ok.84/85 st, a po kilku minutach jazdy to samo od nowa. Czy termostat otwiera się zbyt późno ? Dodam, że nie słyszałem żeby załączał się jakiś wentylator, wie ktoś z was może jak sprawdzić jego sprawność, gdzie on jest ? 

Edited by marcin256
Link to comment
Share on other sites

Temperatury w okolicach 98-99°C to jednak trochę dużo jak na diesla. Z reguły te silniki są częściej niedogrzane niż osiągają aż takie wartości. Taką temperaturę masz od dawna czy dopiero teraz w okresie zimowym?

1 godzinę temu, marcin256 napisał:

Czy termostat otwiera się zbyt późno ?

Może tak być, choć równie dobrze czujnik temperatury może przekłamywać. Jakiej marki masz termostat, kiedy ostatnio wymieniany?

 

1 godzinę temu, marcin256 napisał:

wie ktoś z was może jak sprawdzić jego sprawność, gdzie on jest ? 

Wentylator jest umieszczony przy chłodnicy od strony komory silnika. Ale dostęp do niego jest średni jeśli nie chcesz za dużo rozbierać, więc najłatwiej byłoby podpiąć op-coma i zrobić test wszystkich trzech biegów wentylatora. Ewentualnie wydaje mi się (niech ktoś potwierdzi), że można na próbę odpiąć wtyczkę od czujnika temperatury płynu, wtedy wentylator powinien się włączyć automatycznie. Można dzięki temu sprawdzić czy w ogóle działa.

 

 

Link to comment
Share on other sites

Samochód mam bardzo krótko , wiec nie jestem w stanie stwierdzić kiedy był wymieniany. Nie wiem też jakiej marki jest termostat. Odkąd go mam taki problem występuje , od 85 -99 w ok.4-5min potem spada i tak w kółko.  Jutro spróbuję z tym czujnikiem wentylatora. Jednak wydaje mi się że temp powinna się w miarę utrzymywać w miejscu w okolicach tych 90st. A co myślisz o pompie wody ? Czy ona może odpowiadać za taki problem ? Niestety nie mam informacji kiedy był wymieniany rozrząd :/

Link to comment
Share on other sites

Jeśli do 99°C nagrzewa się w 5 minut to faktycznie albo walnięty czujnik temperatury, albo pompa wody stoi w miejscu. Albo masz nie wiadomo co wlane do układu i się gotuje. Bo realnie ten silnik się tak szybko nie nagrzewa.

Jeśli nie wiesz kiedy rozrząd był wymieniany to i tak trzeba go wymienić, więc pompę przy okazji.

Link to comment
Share on other sites

12 godzin temu, remiq88 napisał:

Temperatury w okolicach 98-99°C to jednak trochę dużo jak na diesla.

Latem na autostradzie?

Link to comment
Share on other sites

Wie ktoś może gdzie jest czujnik w tym silniku ? Nie mogę znaleźć. Czy chodzi o ten czujnik przy termostacie ? 

IMG_20180303_150930.jpg

Edited by marcin256
Link to comment
Share on other sites

Tak o ten czujnik chodzi. Ale gdyby byl on uszkodzony silnik po zimnej nocy by pracowal nie rowno i dymil.

Link to comment
Share on other sites

Najpierw proponuje rozgrzac silnik i zobaczyc na wyswietlaczu radia jaka jest prawidlowa temperatura

Link to comment
Share on other sites

Właśnie mam też taki objaw, że kopci na biało gdy jest zimny. Nie zaszkodzi go wymienic. Znalazłem w Krakowie , jutro go wymienię i dam znać czy coś się zmieniło. 

Link to comment
Share on other sites

A czy silnik pracuje nie rowno jak go odpalisz? To ze dymi na bialo to normalne w minusowe temperatury roznica temperatur. Jezeli czujnik jest zepsuty dymic bedzie na niebiesko czarno szaro itd u kazdego inaczej. 

 

Tak nie zaszkodzi go wymienic. 

A jaka masz temperature na wyswietlaczu jak wejdziesz w ustawienia? Taka sama jak na wskazowce?

Link to comment
Share on other sites

Silnik pracuje prawidłowo. Temp na wyświetlaczu po rozgrzaniu silnika dochodzi nawet do 99st po czym spada do 85st i tak co ok 5min. Wskazówka pokazuje mi ok 5st mniej niż wyświetlacz.

Link to comment
Share on other sites

15 minut temu, marcin256 napisał:

Silnik pracuje prawidłowo. Temp na wyświetlaczu po rozgrzaniu silnika dochodzi nawet do 99st po czym spada do 85st i tak co ok 5min. Wskazówka pokazuje mi ok 5st mniej niż wyświetlacz.

Wymien czujnik ale nie wydaje mi sie zeby to byla przyczyna a wentylatory sie zalaczaja jak dojdzie do 99 stopni?

 

Czy uklad jest na pewno odpowietrzony?

Edited by tomi188
Link to comment
Share on other sites

Dnia 3.03.2018 o 09:48, kemoth napisał:

Latem na autostradzie?

Akurat post pojawił się w środku mroźnej zimy a nie upalnego lata i autor wyraźnie napisał, że taką temperaturę osiąga po kilku minutach pracy silnika. W tym kontekście napisałem, że taka temperatura to za dużo jak na diesla. Nie rozumiem zatem skąd Twoja uwaga...

Link to comment
Share on other sites

Właśnie jestem po wymianie czujnika. Nie zauważyłem większej różnicy. Nie jestem pewien czy wentylator się załącza , przy 99st nic nie słychać. Jak to mogę sprawdzić ? Zauważyłem również że dolny wąż od termostatu robi się cieply dopiero przy tych 99st , wcześniej całkowicie zimny. Za to na postoju idealnie 86st bez zmian. 

Edited by marcin256
Link to comment
Share on other sites

To jeszcze sobie ogarnij wentylator, żebyś miał pewność, że jest w pełni sprawny. Jednak jak zrobi się cieplej i postoisz trochę w korku to się przydaje.

Link to comment
Share on other sites

P

4 godziny temu, marcin256 napisał:

Panowie jednak problem rozwiazany. Winowajcą jednak był ten czujnik

Ja zawsze zaczynam poszukiwania właśnie od czujników.

Link to comment
Share on other sites

Witam, niestety problem powrócił, ale wygląda to trochę inaczej. Robiłem wczoraj  trasę 1000km autostrada.  Mniej więcej co 30-40min temperatura rosla do 99st , później spadała i ładnie trzymał temperature 84-86st.Co to może być ? 

Link to comment
Share on other sites

  • 1 month later...

Mam to samo w dt, silnik się nagrzewa powoli, temperatura raz rośnie do 88,90 

I spada do 85, 86, 

Ale obiad taki ze przy gazowane rośnie temperatura, 

Jak jadę normalnie nie gazowe, temperatura utrzymuje się w granicy 86 

Wydaje mi się że to termostat 

Link to comment
Share on other sites

  • 3 months later...

Witam, mam taki problem, podczas jazdy temperatura waha się między 75- 90 stopni, a na postoju dochodzi do 92, pacjent vectra c 1.9 

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

  • Recently Browsing   0 members

    • No registered users viewing this page.
×
×
  • Create New...
UP