Jump to content

Welcome to Vectra Klub Polska

Guest Image

Welcome to Vectra Klub Polska , like most online communities you must register to view or post in our community, but don't worry this is a simple free process that requires minimal information for you to signup. Be apart of Vectra Klub Polska by signing in or creating an account.

  • Start new topics and reply to others
  • Subscribe to topics and forums to get email updates
  • Get your own profile page and make new friends
  • Send personal messages to other members.

Z32SE - cewki zapłonowe


shax89
 Share

Recommended Posts

Witam Panowie,

mam szybkie pytanko - rzekomo mam zużyte te silikonowe łączniki na cewkach które się nakłada na świece. Czy można kupić same te nakładki ? w internecie coś znalazłem ale tylko na portalach zagranicznych. Jeżeli nie to w jaką cewkę zainwestować ? W sklepie dali mi bardzo fajną cenę na cewkę firmy magnetti Marelli - 175zł/szt - a Boscha już koło 400zł. i tu w głowie już powstaje pytanie skąd taka różnica... czy te magnetti nadają się ? montował ktoś cewki tej firmy i może coś powiedzieć ? Dzięki!

 

P.S. Czy ma ktoś z Kolegów do sprzedania podstawę kolektora w bdb stanie t.j z uszczelkami i nie zjechanymi gwintami ?

Edited by shax89
Link to comment
Share on other sites

Witaj kolego jeżeli wypada zapłon musimy wiedzieć na których cylindrach najlepiej jakbyś podał błędy. Miałem już dwie takie vectry i ostatnio również taka znowu kupiłem. I tez już zamówiłem cewkę bo na gazie wywalało błąd z cewki. Co do tych gumek gdzieś je widziałem ale wątpię żeby załatwiły sprawę. Może również być zalany olej w cewce ( w tych silnikach często się to zdarza) wtedy jak masz słabe gumki + olej leci przebicie i wywala zapłony.

Link to comment
Share on other sites

cześć. Dzięki za odpowiedź. Wiesz co, były mokre w środku od oleju, ale świece suchutkie.. nie wiem jak to możliwe. Początkowo błąd wywalał mi tylko na lpg teraz też na benzynie. Świece założyłem nówki ngk platinium laser. jeżeli chodzi o gaz to nowiutkie wtryski, przewód z fi6 na fi6, reduktor i elektrozawór - i tu gazownik cały czas próbuje ustawić gaz ale nie idzie... bądź co bądź faktycznie, ta silikonowa obudowa była w średnim stanie, popękana i spraciała - 1 pokruszyła się w rękach... teoretycznie zamowiłem nowe 2 cewki boscha (magnetti marelli były dostępne w 1 sklepie ale trochę poczytałem i zamówiłem polecane boscha), żeby mieć z tym spokój i nie zdejmować kolektora ćwierćsetny raz. Acha a błąd jaki pokazywało u mnie na torque to p0170 i p0173 - podpinając pod kompa u gazownika tylko p0170 (ponoć elm327 często gęsto pokazuje za dużo)

Edited by shax89
Link to comment
Share on other sites

co do wywalania zapłonu to sprawa u mnei wyglądała zwykle tak - małe obroty wysoki bieg - mocne docisnięcie gazu i auto zaczynało kuleć, zapalał się check (lub migał) po czym do ponownego uruchomienia auta chodził nie na wszystkie cylindry.

Link to comment
Share on other sites

cewki dopiero zamówiłem. trudno co będzie to będzie w czwartek będę mógł powiedzieć coś więcej. spalanie 1.1 (jak bardzo dobrze rozgrzany) do 1.4

Link to comment
Share on other sites

Więc lewego powietrza nie łapie bo ja borykam się z lewym powietrzem mój pali 2.0 na postoju co bym nie robił rozjeżdża mi mape benzyny i gazu przy okazji i zaczyna sie jazda.... Tez zamówiłem cewke narazie na jedną strone tam mi wywala zobaczymy może jutro uda się założyć.

 

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

  • Recently Browsing   0 members

    • No registered users viewing this page.
×
×
  • Create New...
UP