Jump to content

Welcome to Vectra Klub Polska

Guest Image

Welcome to Vectra Klub Polska , like most online communities you must register to view or post in our community, but don't worry this is a simple free process that requires minimal information for you to signup. Be apart of Vectra Klub Polska by signing in or creating an account.

  • Start new topics and reply to others
  • Subscribe to topics and forums to get email updates
  • Get your own profile page and make new friends
  • Send personal messages to other members.

Zalane cylindry, uszczelka pod głowicą?


Danielodtg
 Share

Recommended Posts

Witam wszystkich, mam spory problem otóż moja vectra 1996 rok x18xe od paru dni strzelała mi fochy. Wszystko wskazywało na czujnik polozenia wałka rozrządu "od czasu do czasu" swiecił sie check engine silnik sie "dławił" zamulało go i nie krecił powyżej 4,5tyś. No cóz rozebralem, obejrzalem, wszystko wygladało dobrze zero przetarć na przewodach i czyste styki w kostkach, od paru dni problem się nie powtarzał więc zostawiłem tak jak było. Grzebiąc przy czujniku ruszyło mnie aby sprawdzić stan świec i tu duże zaskoczenie. Po wyciągnięciu świec kapał z nich olej, dosłownie kapało, całe były mokre w przypadku pierwszego cylindra nie było tragedii lecz w pozostałych po zajrzeniu do środka można by rzec że tłoki pływały w cylindrach. I tu moje pytanie do was drodzy forumowicze ponieważ jest to moje pierwsze auto i nie mam tak szerokiego pojecia na temat mechaniki jak co poniektórzy z was, przygotować się do wymiany uszczelki pod głowicą? Co przy takiej pracy warto wymienić co sprawdzic? Jak sprawdzić głowice czy kwalifikuje sie do planowania? Na co zwrócić szczególną uwagę podczas pracy i może orientujecie się ile może wynieść +/- koszt takiego serwisu biorąc pod uwage same części. Bede bardzo wdzieczny za jakąkolwiek pomoc z waszej strony. Pozdrawiam :)

Link to comment
Share on other sites

W tym silniku to raczej uszczelniacze zaworowe niż sama uszczelka pod głowicą. Natomiast jak piszesz że miał błąd czujnika wału, dławił się, chodził w trybie serwisowym to nie wiem czy jednak nie przeskoczył Ci rozrząd i nie wygiął zaworów/uszkodził gniazd zaworowych. Natomiast dziwne jest że nie widziałeś tego przy odpalaniu, powinna za tobą pozostawać duża chmura niebieskiego dymu. Ile oleju Ci spalał na tyś km?

Tak czy siak musisz rozebrać silnik, czy to będzie głowica, uszczelniacze zaworowe, czy sama uszczelka, bez tego nie da się zdiagnozować, dopiero po obejrzeniu wszystkiego i zweryfikowaniu stanu można gdybać co robić dalej.

Link to comment
Share on other sites

7 godzin temu, Danielodtg napisał:

Dymił, zgadza się lecz na biało zero niebieskiego dymu. Oleju okolo litr na 1100-1250km.

 

Gdzie był ten olej? Na gwintach świec? W gniazdach widziałeś ten olej? jeżeli tak to po prostu uszczelka pod pokrywą klawiatury, typowe w tych silnikach. Dużo tańsze rozwiązanie najpierw do sprawdzenia ;)

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

  • Recently Browsing   0 members

    • No registered users viewing this page.
×
×
  • Create New...
UP