Jump to content

Welcome to Vectra Klub Polska

Guest Image

Welcome to Vectra Klub Polska , like most online communities you must register to view or post in our community, but don't worry this is a simple free process that requires minimal information for you to signup. Be apart of Vectra Klub Polska by signing in or creating an account.

  • Start new topics and reply to others
  • Subscribe to topics and forums to get email updates
  • Get your own profile page and make new friends
  • Send personal messages to other members.

Automatyczne włączanie swiateł problem.


Kitek1337
 Share

Recommended Posts

Witam! pacjent Vectra B 2.0 dti . Ostatnio mialem przykry incydent z dzikiem i caly przod w viki byl do roboty, wiec polecialy nowe lampy itp. 

i tu jest problem wczesniej po odpaleniu silnika wlaczaly sie swiatla mijania a teraz jak włącze zapłon to juz sie swieca i ciężko pali ;/

Pytanie do was czy da sie cos zrobic zeby bylo tak jak wczesniej? czy najlepiej usunać ten moduł (byl juz przy zakupie auta) i gdzie on sie znajduje.

Z gory dzieki!

 

Link to comment
Share on other sites

Po pierwsze to czy to masz te załączanie automatyczne oryginalne czy dokładane? Ja mam dokładane (DRL) i to czy zapalą się po zapłonie czy już po odpaleniu to zależy od tego czy jest ten moduł podpięty bezpośrednio po zapłonie, czy wpięte pod instalacje gdzie sprawdza sobie sam moduł , czy już jest ładowanie czy nie. Czyli lampy się zaświecają dopiero jak będziesz miał ładowanie na poziomie np. 13,5V Z tego co pamiętam, to te moduły dokładane, montowało się w okolicy bezpieczników po lewej stronie. Dotyczy to normalnych świateł, nie DRL

Link to comment
Share on other sites

3 godziny temu, arturross15 napisał:

Po pierwsze to czy to masz te załączanie automatyczne oryginalne czy dokładane? Ja mam dokładane (DRL) i to czy zapalą się po zapłonie czy już po odpaleniu to zależy od tego czy jest ten moduł podpięty bezpośrednio po zapłonie, czy wpięte pod instalacje gdzie sprawdza sobie sam moduł , czy już jest ładowanie czy nie. Czyli lampy się zaświecają dopiero jak będziesz miał ładowanie na poziomie np. 13,5V Z tego co pamiętam, to te moduły dokładane, montowało się w okolicy bezpieczników po lewej stronie. Dotyczy to normalnych świateł, nie DRL

tego czy oryginalne to niewiem bo kupilem juz z tym samochod , i wczesniej swiatla sie wlaczaly dopiero po odpaleniu samochodu a teraz sie swieca jak przekrece na zaplon a stalo sie to po tym jak mialem stluczke i lakiernik robil mi caly przod + montowal nowe lampy wiec mozliwe ze przy lampach cos zle podpiete? albo on cos robil przy module....

Link to comment
Share on other sites

  • Root Admin

Oryginalny modul wlacza swiatla dopiero po odpaleniu. Jesli wczesniej takdzialalo a teraz nie to znaczy ze cos jest zle podpiete i wine nalezy szukac w tym kierunku a nie w module, on sam sobie nie mieni sposob wlaczania swiatel.

Link to comment
Share on other sites

6 minut temu, Duke_ napisał:

Oryginalny modul wlacza swiatla dopiero po odpaleniu. Jesli wczesniej takdzialalo a teraz nie to znaczy ze cos jest zle podpiete i wine nalezy szukac w tym kierunku a nie w module, on sam sobie nie mieni sposob wlaczania swiatel.

mozesz mi cos wiecej powiedziec na ten temat? ;) to jest bezposrednio przy lampach? jakies kable do zamiany? bo w sumie to przy takim czyms jeszcze nie robilem i jestem zielony z tego zakresu ;/

Link to comment
Share on other sites

  • Root Admin

To sie nazywa modul skandynawski i jest wlozony w kostke za bezpiecznikami po lewej stronie kierownicy na dole

Link to comment
Share on other sites

Tyle że równie dobrze ktoś wcześniej mógł sobie go samemu zamontować, sporo osób tak robiło kupując uniwersalny moduł z allegro.

Być może fachmani robiący naprawę gdzieś w kablach coś źle podpięli.

Obecnie sygnał sterujący masz podpięty bezpośrednio do plusa po zapłonie, natomiast oryginalnie jest podpięty do plusa z lampki kontrolnej ciśnienia oleju z zegarów (odwrotne sterowanie) moduł oryginalnie działa w sposób następujący:

podanie zasilania po zapłonie uruchamia przekaźnik, następnie czeka on na spełnienie warunku: brak przepływu prądu na lampce kontrolnej cisnienia oleju, czyli odpalenie auta (ciśnienie oleju wzrasta po odpaleniu silnika przez co gaśnie lampka na zegarach), to skutkuje spełnieniem obydwóch warunków , wysterowaniem przekaźnika, podaniem sygnału na przekaźnik świateł i ich odpaleniem.

Odepnij tablicę bezpieczników, wyciągnij ją w swoją stronę i zajrzyj za nią, sprawdź czy jest tam czarną kostka 8 pinów wraz z jakimś ustrojstwem, to właśnie będzie ten moduł. Jeżeli kostka będzie pusta to znakiem tego masz zamontowany jakiś uniwersalny z allegro i bez znalezienia podania modelu nic więcej sie powiedzieć nie da. Na ogól uniwersalne modele były upychane za bezpieczniki lub w narożniku przy nogach kierowcy, tam spotykają się wszystkie sygnały.

 

Link to comment
Share on other sites

5 minut temu, JarekS napisał:

Jesteś z Warszawy?

W czwartek będzie spot mazowieckiego w Reducie o 19, jak się wykuruję do tego czasu i się byś pojawił to mogę Ci do tego zajrzeć

nie do wawy mam ze 150 km ;/

ale dzieki za wskazowki jutro sam pokombinuje i sie odezwe co z tym fantem ;)

Link to comment
Share on other sites

13 godzin temu, JarekS napisał:

Jesteś z Warszawy?

W czwartek będzie spot mazowieckiego w Reducie o 19, jak się wykuruję do tego czasu i się byś pojawił to mogę Ci do tego zajrzeć

posiadam takowe cudo, wyglada mit o na modul skandynawski ale niemam pojecia co lakiernik przestawial podczas zmiany lamp ze to tak dziala jak dziala ;/

28584206_1630236747091664_1685507527_o.jpg

28555175_1630236737091665_543721820_o.jpg

28459333_1630236717091667_2135115579_n.jpg

Link to comment
Share on other sites

3 godziny temu, JarekS napisał:

Ale to nie jest oryginał, to jest jakaś samoróbka. Zobacz czy w okolicach lamp nie ma jakiś dodatkowych kabli nie idących w oryginalnych wiązkach.

 

do lamp idzie tylko wiazka kabli i wszystkie wchodza w oryginalna kostke ;/ 

i to jest wlasnie dziwne ze ten pie****nik jest wpiety przy lampach wszytsko ok a nie dziala tak jak powinno...

brak mi słów jak w tych lampach niema wsadzonych zarowek pozycji to moze byc tego wina?

Edited by Kitek1337
Link to comment
Share on other sites

30 minut temu, arturross15 napisał:

Żarówka kosztuje od 2-4 zł. Kup, zamontuj i napisz wnioski dla potomnych.  :)

tak zrobie ale dopiero w piatek bede w miescie ;/ a ze tak odrazu zapytam jest jakas roznica w mocy? ;P czy pierwsze lepsze kupic?

Link to comment
Share on other sites

Ja kupiłem takie https://www.ceneo.pl/45164884;pla?se=-k-aFTIbsHWzyXn7QGJKYPUL_WUc7rQs&gclid=Cj0KCQiAw9nUBRCTARIsAG11eidoMvPE4P_1xwW5Wdkkknh8iD_HSSqpBCGfAiPx0aUdC9Qh3PjKhSAaAtF6EALw_wcB#tab=click

Ładnie świecą prawie białym światłem. Pasują z moimi ksenonami. Poza tym mają homologację i to nie ledy.  Cena na moje jest ok.

Link to comment
Share on other sites

23 minuty temu, arturross15 napisał:

Ja kupiłem takie https://www.ceneo.pl/45164884;pla?se=-k-aFTIbsHWzyXn7QGJKYPUL_WUc7rQs&gclid=Cj0KCQiAw9nUBRCTARIsAG11eidoMvPE4P_1xwW5Wdkkknh8iD_HSSqpBCGfAiPx0aUdC9Qh3PjKhSAaAtF6EALw_wcB#tab=click

Ładnie świecą prawie białym światłem. Pasują z moimi ksenonami. Poza tym mają homologację i to nie ledy.  Cena na moje jest ok.

ok dzieki ;)

Link to comment
Share on other sites

  • 2 weeks later...

Sory ze tak pozno odpisuje ale smieszna sprawa bo samo sie naprawilo :D pytalem sie mechanika czemu tak jest to mi odpowiedzial ze pewnie przekaznik zlapalo od mrozu i w sumie to sie samo naprawilo wiec niewiem :D

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

  • Recently Browsing   0 members

    • No registered users viewing this page.
×
×
  • Create New...
UP