Jump to content

Welcome to Vectra Klub Polska

Guest Image

Welcome to Vectra Klub Polska , like most online communities you must register to view or post in our community, but don't worry this is a simple free process that requires minimal information for you to signup. Be apart of Vectra Klub Polska by signing in or creating an account.

  • Start new topics and reply to others
  • Subscribe to topics and forums to get email updates
  • Get your own profile page and make new friends
  • Send personal messages to other members.

brak mocy na biegu


hawkeyen
 Share

Recommended Posts

Witam. Niedawno mój silnik Y22DTR zaczął dziwnie się zachowywać na niskich obrotach. Na luzie jest pełna moc na pełnym zakresie obrotów i nie ma problemów. Ale na biegach, poniżej 1000 obrotów nie reaguje na pedał gazu, robi to bardzo powoli, a jak tylko minie 1000 obrotów dostaje kopa i gna do przodu. Błędów brak. Kiedyś na tych niskich obrotach wolno reagował ale reagował dopóki nie załączyła się turbina, ale teraz jakbym silnik wyłączył poniżej 1000 obrotów. Muszę wtedy wcisnąć sprzęgło, zwiększyć obroty i pomału puszczać sprzęgło, albo zredukować bieg, obroty na luzie zwiększyć i jadę dalej. Oczywiście podczas normalnej jazdy z silnikiem nie ma problemów. Ktoś ma jakiś pomysł co to może być?

Link to comment
Share on other sites

Masz problemy z pompą tzn zaworami na pompie poprostu sa zabrudzone ponad to przestawiacz kata wtrysku.

Link to comment
Share on other sites

a gdzie szukać tych zaworów i jak je wyczyścić ?

to samo odnośnie przestawiacza kąta wtrysku.

Można to zrobić w garażu czy potrzebny jakiś sprzęt specjalistyczny ?

Link to comment
Share on other sites

Sądząc po twojej wypowiedzi lepiej samemu nie. Na próbę proponuję wlać coś na czyszczenie wtrysków i pojeździć powinno pomóc choć troszkę. Co do braku sterowania płynnego obrotami to pomaga mi olej dodawany do paliwa przy tankowaniu 2T. Sam w poniedziałek zalewam taki środek do czyszczenia wtrysków.

Link to comment
Share on other sites

Źle mnie oceniasz :) nie byłem u mechanika od kilku długich lat z powodu braku zaufania do tej instytucji. Wziąłem sprawy w swoje ręce jak parę razy mnie naciągnęli na dodatkowe koszty. Wszystko robię sam począwszy od hamulców, wymiany chłodnicy, czyszczeniu klap wirowych, wymiany rozrządu, wymiany sprężyn czy amortyzatorów a skączywszy na uszczelce pod głowicą w moim drugim oplu-Astrze. Moje pytania były takie ponieważ nigdy nie miałem z tym do czynienia i wolę się najpierw dowiedzieć niż coś zepsuć. Dlatego ponawiam moje pytanie i jeśli Bazar znasz na nie odpowiedź to proszę napisz co mogę jeszcze zrobić. W internecie niewiele znalazłem o tych zaworach na pompie i przestawiaczu kąta. 

Link to comment
Share on other sites

5 godzin temu, hawkeyen napisał:

 W internecie niewiele znalazłem o tych zaworach na pompie i przestawiaczu kąta. 

Z mechaniką pompy samemu nic nie zrobisz, żeby dobrać się do przestawiacza kąta wtrysku trzeba rozebrać całą pompę i najlepiej ją zregenerować jak się jeszcze da, a części na wolnym rynku brak. - chyba że BAZAR coś podpowie bo widziałem zdjęcia jak rozbierał pompa a jak nie to  zostają jedynie serwisy tym się zajmujące. Polecam zalać z 300 ml mixolu 2t na pełen bak paliwa jak się poprawi reakcja na gaz to znaczy że pompa już siada i tyle.

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

  • Recently Browsing   0 members

    • No registered users viewing this page.
×
×
  • Create New...
UP