Jump to content

Welcome to Vectra Klub Polska

Guest Image

Welcome to Vectra Klub Polska , like most online communities you must register to view or post in our community, but don't worry this is a simple free process that requires minimal information for you to signup. Be apart of Vectra Klub Polska by signing in or creating an account.

  • Start new topics and reply to others
  • Subscribe to topics and forums to get email updates
  • Get your own profile page and make new friends
  • Send personal messages to other members.

140 na blacie przez 20km i check engine


embihck
 Share

Recommended Posts

Witam,

Od niedawna jestem użytkownikiem Opla Vectra Kombi z 1999r, silnik 1.6 74kW, z instalacją LPG. Autko ma już 375k zrobione, jednak wszystkie naprawy na bieżąco i nie ma się nawet do czego przyczepić. W ten weekend robiłem pierwszy raz tym autkiem dłuższą trasę (piątek 750km nad morze, niedziela powrót). Zarówno podczas jazdy nad morze i z powrotem, podczas gdy autostradą lub ekspresówką dłuższy czas cisnąłem 140km/h +/- 5km, tak po 20km, silnik łapał przymuła (czuć było delikatne przyduszenie) po czym zapalała się kontrolka check engine. Temperatura nigdy nie wyszła powyżej 85 st C (zazwyczaj jest na poziomie 80-81), tak więc zwalniałem do 120 i gasła, z tym że jakby już nie miał dalej tej mocy na LPG. Dopiero po zatrzymaniu, zgaszeniu i odpaleniu moc powracała. Teraz przy ruszaniu jest podobny problem, jakby mi coś blokowało pełen dopływ gazu, gdy chcę szybciej ruszyć przydusza go z 2-3 razy, poczym idzie normalnie do 3.5k obrotów, zmiana na trójkę i znowu przyduszenie przy 2k obrotów z 2-3 razy, potem wszystko normalnie, aż do ponownego zwolnienia i przerzucenia na niższe biegi. Może ktoś miał podobną sytuację? Ja się dopiero uczę tego autka :)

Link to comment
Share on other sites

16 minut temu, embihck napisał:

Witam,

Od niedawna jestem użytkownikiem Opla Vectra Kombi z 1999r, silnik 1.6 74kW, z instalacją LPG. Autko ma już 375k zrobione, jednak wszystkie naprawy na bieżąco i nie ma się nawet do czego przyczepić. W ten weekend robiłem pierwszy raz tym autkiem dłuższą trasę (piątek 750km nad morze, niedziela powrót). Zarówno podczas jazdy nad morze i z powrotem, podczas gdy autostradą lub ekspresówką dłuższy czas cisnąłem 140km/h +/- 5km, tak po 20km, silnik łapał przymuła (czuć było delikatne przyduszenie) po czym zapalała się kontrolka check engine. Temperatura nigdy nie wyszła powyżej 85 st C (zazwyczaj jest na poziomie 80-81), tak więc zwalniałem do 120 i gasła, z tym że jakby już nie miał dalej tej mocy na LPG. Dopiero po zatrzymaniu, zgaszeniu i odpaleniu moc powracała. Teraz przy ruszaniu jest podobny problem, jakby mi coś blokowało pełen dopływ gazu, gdy chcę szybciej ruszyć przydusza go z 2-3 razy, poczym idzie normalnie do 3.5k obrotów, zmiana na trójkę i znowu przyduszenie przy 2k obrotów z 2-3 razy, potem wszystko normalnie, aż do ponownego zwolnienia i przerzucenia na niższe biegi. Może ktoś miał podobną sytuację? Ja się dopiero uczę tego autka :)

Trzeba zacząć od odczytania błędu/ów. Czy na PB też tak się zachowuje ? Spróbuj tak wywołać błędy

 

Link to comment
Share on other sites

1 godzinę temu, Cretux napisał:

Trzeba zacząć od odczytania błędu/ów. Czy na PB też tak się zachowuje ? Spróbuj tak wywołać błędy

 

Tak nie będę kombinował, wczoraj zamówiłem, dzisiaj dojdzie na blutu obd to sprawdzę na spokojnie co jest grane.

Co do PB to właśnie nie - jedzie normalnie. Przyśpiesza bez problemowo, dopiero na LPG pojawia się problem. Przed chwilą musiałem wyskoczyć z firmy na drugi oddział i gdy już się przełączył na LPG to przy ruszaniu na 1dynce chodzi do 2.5k jak traktor, potem się normuje. Jutro go podepnę i zobaczę co jest grane, a może jeszcze dzisiaj dla świętego spokoju wymienię świece - akurat mam kpl 4 nowych, a klucz i magnes walają się w piwnicy.

Link to comment
Share on other sites

A poziom płynu chłodniczego jest ok?? I czy nie zmieniałeś usawień sterownika przed zimą.

 Ja miałem kiedy podobną sytuacje w Astre II. Problem w tym że LPG w Polandii jest nie za dobrej jakości i przy zimie zawsze coś wychodzi ze względu na mieszankę bo jest więcej Propanu czy Butanu żeby nie zamarzało.

Jedną rzeczą jak jest za mało płynu to może być problem z parownikiem.

A przy ustawieniu Gazu może być tak że za małą dawkę paliwa dostaje i go muli.

Sterownik zapamiętuje to i resetuje się przy wyłączeniu i włączeniu. 

Jak na benzynie śmiga bez problemu to raczej nie winiłbym zapłonu o to.

Link to comment
Share on other sites

48 minut temu, embihck napisał:

Tak nie będę kombinował, wczoraj zamówiłem, dzisiaj dojdzie na blutu obd to sprawdzę na spokojnie co jest grane.

Jak wziąłeś jakiegoś ELM327, to ciekawe czy odczytasz. Od któregoś rocznika czyta. Na mojej VB z 1996 nie dało rady.

50 minut temu, embihck napisał:

Co do PB to właśnie nie - jedzie normalnie. Przyśpiesza bez problemowo, dopiero na LPG pojawia się problem. Przed chwilą musiałem wyskoczyć z firmy na drugi oddział i gdy już się przełączył na LPG to przy ruszaniu na 1dynce chodzi do 2.5k jak traktor, potem się normuje. Jutro go podepnę i zobaczę co jest grane, a może jeszcze dzisiaj dla świętego spokoju wymienię świece - akurat mam kpl 4 nowych, a klucz i magnes walają się w piwnicy.

No to instalacja do sprawdzenia. Ale w pierwszej kolejności podaj błędy. Ktoś na pewno coś podpowie.

Link to comment
Share on other sites

3 minuty temu, zwirek_wrc napisał:

A poziom płynu chłodniczego jest ok?? I czy nie zmieniałeś usawień sterownika przed zimą.

 Ja miałem kiedy podobną sytuacje w Astre II. Problem w tym że LPG w Polandii jest nie za dobrej jakości i przy zimie zawsze coś wychodzi ze względu na mieszankę bo jest więcej Propanu czy Butanu żeby nie zamarzało.

Jedną rzeczą jak jest za mało płynu to może być problem z parownikiem.

A przy ustawieniu Gazu może być tak że za małą dawkę paliwa dostaje i go muli.

Sterownik zapamiętuje to i resetuje się przy wyłączeniu i włączeniu. 

Jak na benzynie śmiga bez problemu to raczej nie winiłbym zapłonu o to.

Poziom jest jak najbardziej ok, ogólnie nie przegrzewa się, na PB kręciłem go na A4 ponad 180, liczyłem że dojdę do 90 na chłodniczym, nie da rady, 86 - włącza się wentylator i spada w dół. Co do LPG nie tankuje byle gdzie :) Zawsze miałem LPG i dlatego np nie jeżdżę ani na Lotos, ani Orlen, nawet nie biorę na Shellu. Circle (dawny statoil), ostatecznie BP. Z prywaciarzy też nie korzystam, jeden próbował mnie raz zrobić w innym autku w ciula, nabił 48L do butli w której wchodziło max 33.6L (butla 42L), skończyło się na wyciągnięciu telefonu i wybieraniu połączenia na policję - w efekcie od razu się przyznał że wbijają więcej jak widzą blachy z daleka - prywatna stacja gryfice przed BP - żeby każdy wiedział. Jeżdząc autem odczuwam różnicę w LPG, więc nie leję u każdego. 

Link to comment
Share on other sites

Ja mając LPG tankowałem na Orlenie. Tych dziwnych drucików pomijałem.

Ale pamiętam że gazownik, który mi montował instalację mówił że w zimę się dziwnie dzieje ze względu na wymieszanie tych dwóch gazów. Zmieniał mi coś w sterowniku i śmigało bez problemu. Ale na wiosnę zaś zmiana bo palił jak smok.

Link to comment
Share on other sites

8 minut temu, Cretux napisał:

Jak wziąłeś jakiegoś ELM327, to ciekawe czy odczytasz. Od któregoś rocznika czyta. Na mojej VB z 1996 nie dało rady.

No to instalacja do sprawdzenia. Ale w pierwszej kolejności podaj błędy. Ktoś na pewno coś podpowie.

Wziąłem ELM327 OBDI/II Mini - miałem go kiedyś, łączył się normalnie u kumpla na vectrze (jego była starsza - z 98), moja jest 99 - mam nadzieję że zaskoczy.

Link to comment
Share on other sites

1 minutę temu, zwirek_wrc napisał:

Ale pamiętam że gazownik, który mi montował instalację mówił że w zimę się dziwnie dzieje ze względu na wymieszanie tych dwóch gazów. Zmieniał mi coś w sterowniku i śmigało bez problemu. Ale na wiosnę zaś zmiana bo palił jak smok.

Pierwsze słyszę, żeby coś trzeba było przestawiać w LPG na pory roku.

Link to comment
Share on other sites

1 minutę temu, zwirek_wrc napisał:

Ja mając LPG tankowałem na Orlenie. Tych dziwnych drucików pomijałem.

Ale pamiętam że gazownik, który mi montował instalację mówił że w zimę się dziwnie dzieje ze względu na wymieszanie tych dwóch gazów. Zmieniał mi coś w sterowniku i śmigało bez problemu. Ale na wiosnę zaś zmiana bo palił jak smok.

Na dniach pewnie odwiedzę gazownika, autko kupiłem kilka dni temu, niby na filterku LPG jest dopiero 10k zrobione, ale wolę sobie zrobić pod siebie przegląd i przy okazji mi przestawi dawkowanie. Wcześniej miałem hanie, tylko tam była starsza instalacja, w której dawkowanie sobie mogłem zrobić śrubokrętem na odpalonym przy otwartej masce. Tutaj mam BRC i nawet nie wpycham swoich paluszków tam gdzie nie trzeba :)

Link to comment
Share on other sites

1 minutę temu, Cretux napisał:

Pierwsze słyszę, żeby coś trzeba było przestawiać w LPG na pory roku.

Nie trzeba - można, tzw dawkowanie. Ale po co? Wystarczy podpiąć się, ewentualnie wyregulować i jeździć ;)

Link to comment
Share on other sites

55 minut temu, embihck napisał:

Pytanie z innej beczki, ten nowy aku do vectry będzie ok? http://allegro.pl/akumulator-kozak-ko660-66ah-640a-sae-64ah-hit-i5549174582.html
Bo mój ostatnio padł po większym mrozie.

A co to za marka Kozak ? :mysli::D To już nie ma Boscha, Varty czy Exide ? 

Link to comment
Share on other sites

Co do Kozak-a, czytam tylko opinie na jego temat i widzę że są dobre, a cena niewysoka. Ogólnie szukam czegoś do 250 zł max, do mojej vectry, w autku standardowo radyjko (za radyjkiem mam mały wzmacniach alpine podłączany na kostce ISO, a do tego 4 głośniczki z JBLa (nie pamiętam dokładnie modeli), to po poprzednim właścicielu. Ponadto gniazdo zapalniczki często wykorzystywane wyłącznie do CB (nie korzystam z ładowarek - mam zawsze przy sobie powerbank). Co do reszty, w tej cenie nic nie znajdę, a nie przepadam za opłacaniem |znanej| marki. 

Link to comment
Share on other sites

25 minut temu, embihck napisał:

Co do Kozak-a, czytam tylko opinie na jego temat i widzę że są dobre, a cena niewysoka. Ogólnie szukam czegoś do 250 zł max, do mojej vectry, w autku standardowo radyjko (za radyjkiem mam mały wzmacniach alpine podłączany na kostce ISO, a do tego 4 głośniczki z JBLa (nie pamiętam dokładnie modeli), to po poprzednim właścicielu. Ponadto gniazdo zapalniczki często wykorzystywane wyłącznie do CB (nie korzystam z ładowarek - mam zawsze przy sobie powerbank). Co do reszty, w tej cenie nic nie znajdę, a nie przepadam za opłacaniem |znanej| marki. 

Nikt nie przepada za wydawaniem kasy, ale jak już coś brać, to znanego i sprawdzonego. W ok 250 zł znajdziesz coś sensownego. Może i Kozak dobry, ale mi absolutnie nic nie mówi ta marka.

Link to comment
Share on other sites

Kozak to tani tzw. brand produkcji Autopart Mielec. Jest to akumulator oklejany naklejkami Kozak dla firmy Lucart. Co do jakości/opinii to zależy jak leży. Jednemu działa innemu nie. Ale większości chyba działa. Ale ja bym brał lokalnie a nie przez wysyłkę z allegro, która się rozwali po drodze i potem mają cię w d.... I czytałem że kurierzy od tego Lucarta strasznie walą w ch.... Jest wiele innych brandów, czyli akumulatorów o dziwnych nazwach, które niekoniecznie wiadomo kto wyprodukował, gdyż nie ma obowiązku umieszczania na nim kto jest producentem. Jest to tylko dobra wola takiego oklejacza. Przeważnie są to Varty w innych naklejkach, Jenoxy, Autoparty, czyli wszystkie tanie marki marketowo sieciowe typu Intercars.

Link to comment
Share on other sites

Dzięki Jacku za info ;) Będę myślał. Wczoraj miał ciężko zapalić, ale lekko noga na gaz i poszedł. Dzisiaj to samo. Zresztą dziś nowiutki boxer miał problem z zapaleniem, więc skoro odpalił mój to nie ma tragedii. :) 

Link to comment
Share on other sites

  • 2 weeks later...

Dobra, jeśli chodzi o checka nie był on związany z błędem typowym dla samego ECU, ogólnie nie dotyczył ECU opelka, chodziło o LPG - poprzedni przegląd LPG i podobno nie wpieli się na kompa i nie oznaczyli przeglądu, a ja zasuwając 140, po prostu ECU LPG robił checka związanego z tym przeglądem i mi na chwilę moc uwalało. Aku wymieniony na nowy po ostatnim problemie z odpaleniem na delegacji (autko stało całą noc na -23 pod Łodzią), tak więc szef dał kasę i kazał od razu wymienić aku na nowy. Jeden plus że nie z moich, więc kupiłem lepszego :) PS. Mój ELM OBD nie dał rady, potrzebny był serwis.

Dzisiaj zrobiłem trasę w 2 strony 300km, rano jadąc miałem na dworze max 8 stopni w słońcu, wracając było trochę cieplej. Z początku przy powrocie było wszystko ok, aż do zatankowania na jednej stacji LPG - po przejechaniu 10km zaczęło mi go dławić-dusić przy przyśpieszaniu, jakby przerywał, więc przełączyłem na PB i dalej to samo. Po kolejnych 20km zauważyłem wzrost temperatury, to znaczy 91/92 - dla mnie temperatura taka to nowość, dlatego że zimą nie przekraczała 85-89 :) Więc zjechałem na stację, odczekałem i dalej jazda. Znowu wzrost. Wkurzyłem się i stwierdziłem że do 120 jest daleko, tak więc lewy pas, piz*a i gaz, niech się grzeje, obroty cały czas wysoko w tym delikatnym skwarze na słońcu +20. 92 nie przekraczało, jak dobijało to zaraz spadało, widocznie włączał się wentylator i chłodził. Zaznaczę że AC cały czas włączone i ładnie chłodziło.  Jednak po przejechaniu autostradą tych 60km przy średniej 160/h problem pozostał związany z przerywaniem przy ruszaniu na 2/3/4 biegu od 1000 do 2500 obr., potem jest spoko. Na 5tce też go czasem przerwie. Macie może jakiś pomysł? Check się żaden nie zapala. Mogą to być świece? Trochę się go długo kręci na postoju na zimnym - ok 3-5 sek.

Link to comment
Share on other sites

Dobre z tym checkiem i lpg :) Sam wymyśliłeś czy gazownik sprzedał taką bajkę? Jeśli chodzi o świece to mogą być jedną z przyczyn

Link to comment
Share on other sites

2 godziny temu, cichy117 napisał:

Dobre z tym checkiem i lpg :) Sam wymyśliłeś czy gazownik sprzedał taką bajkę? Jeśli chodzi o świece to mogą być jedną z przyczyn

Czy to koniecznie bajka? W starej hani miałem LPG starszego typu i tam kontrolę na serwisie LPG pokazywało mi "piszczeniem" przełącznika LPG. Jak na razie nie pojawia się check jak jadę dłuższą chwilę z większą prędkością.

Link to comment
Share on other sites

40 minut temu, embihck napisał:

Czy to koniecznie bajka? W starej hani miałem LPG starszego typu i tam kontrolę na serwisie LPG pokazywało mi "piszczeniem" przełącznika LPG. Jak na razie nie pojawia się check jak jadę dłuższą chwilę z większą prędkością.

Jak zapiszczy Ci przełącznik LPG, to może być problem z chwilowym spadkiem napięcia. U mnie raz zapiszczał i komp wykrył w pamięci właśnie chwilowy spadek napięcia.

Link to comment
Share on other sites

Wyraźnie napisałeś, że check świecił się od tego że nie skasowali przeglądu w sterowniku lpg co jest zwykłą bzdurą. Moim zdaniem sprawa wygląda tak: pojechałeś do pseudo gaziarza, który ustawił instalację na oko. Wynikiem tego był check i cała reszta. Pojechałeś drugi raz, a ten znów ustawił na oko, tylko tym razem udało mu się trochę lepiej bo check zniknął ale jest szarpanie

Link to comment
Share on other sites

cichy czytaj ze zrozumieniem co jest napisane, żadne szarpanie nie jest związanie z LPG i nie ma nic do tego, szarpanie jest wynikiem czego innego. A u gaziarza byłem tylko 1 raz! czytanie błędów było w ogóle innym miejscu robione. Po cholerę to wszystko wiążesz ze sobą?

Link to comment
Share on other sites

21 godzin temu, embihck napisał:

Dobra, jeśli chodzi o checka nie był on związany z błędem typowym dla samego ECU, ogólnie nie dotyczył ECU opelka, chodziło o LPG - poprzedni przegląd LPG i podobno nie wpieli się na kompa i nie oznaczyli przeglądu, a ja zasuwając 140, po prostu ECU LPG robił checka związanego z tym przeglądem i mi na chwilę moc uwalało.

Szczerze to zrozumiałe to podobnie jak cichy117

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

  • Recently Browsing   0 members

    • No registered users viewing this page.
×
×
  • Create New...
UP