Jump to content

Welcome to Vectra Klub Polska

Guest Image

Welcome to Vectra Klub Polska , like most online communities you must register to view or post in our community, but don't worry this is a simple free process that requires minimal information for you to signup. Be apart of Vectra Klub Polska by signing in or creating an account.

  • Start new topics and reply to others
  • Subscribe to topics and forums to get email updates
  • Get your own profile page and make new friends
  • Send personal messages to other members.

Temperatura silnika


Recommended Posts

Witam mam pytanie odnośnie ogrzewania silnika. Podczas jazdy w obecnych warunkach czyli -3/-10 w nocy silnik nie osiąga 90 stopni . Wymieniłem termostat wraz z czujnikiem bo był cały czas układ duzy. Po wymianie termostatu jeżdżąc spokojnie w granicach 1500-2000 obrotów wskazówka po przejechaniu 6 km zaczyna się podnosić i utrzymuje się w granicy 85 stopni gdy zwiększę prędkość rośnie do 87 max lecz podczas postoju potrafi spaść do 80 stopni. Temperaturę 90 stopni osiąga gdy wyłączę nawiew i zostawię auto na luzie odpalone to po jakimś czasie osiąga 90 stopni termostat się otwiera wentylator załączy się i temperatura spadnie. Z nawiewu ładnie grzeje ciepło. Wcześniej miałem audi i temperatura 90 stopni i ani drgnęła a tu takie coś . Jest to normalne a jak nie to gdzie szukać przyczyny. Dodam że silnik 1.8 122km 2002 r z założoną instalacja gazowa i swierzo po wymianie pompy wody 

Link to comment
Share on other sites

Masz wszystko dobrze, nie szukaj dziury w całym tak jak mówi przedmówca.

w VAGU to chyba ten wskaźnik jest tak zaprogramowany, że jak osiągnie 90 to nawet jak się zmienia trochę temperatura, to się nie zmienia :P Jeżdżę też teraz najnowszą Octavią i tam wskaźnik przesuwa się skokowo mniej więcej o 3 stopnie, śmiesznie to wygląda. Ale w zakresie temperatur przykładowo 88-92 wskazówka stoi w miejscu i nie drażni kierownika :P

Link to comment
Share on other sites

3 godziny temu, rafix-r8 napisał:

ale tam masz termostat na 85-87*C a nie na 90

Na termostacie jest napisane 92 , ale to pełne otwarcie.

Link to comment
Share on other sites

Witajcie,może troszkę się podłączę do tematu. Mam vectrę 3.2 V6 i zauważyłem że w okresie zimowym temp silnika wynosi między 78-82 stopnie, zaś normalnie zawsze silnik osiągał 85-86. Dziś odrobinę ją pogoniłem żeby sprawdzić temp przy ciut wyższych prędkościach to przy 210-220 km/h dalej trzyma stałą temp jakieś 80 stopni, nawet przy kilkukrotnym przyspieszaniu od 140 do 200km/h temp silnika nie wzrasta. Termostat chyba jest dobry bo gdy zaczynam trochę stać na światłach lub jadę na 1-2 biegu dłuższą chwilę,  to idzie do 90 i włącza się wentylator. Zawsze po mieście bez większych korków i w trasie 85-86 stopni to była temperatura stała, teraz tym samym systemem jazdy czyli bez korków większych i w trasie jest jakieś 80 stopni. Skąd taka zmiana? Dodam że jakiś czas temu był zmieniony płyn chłodniczy, był koncentrat GM teraz został zalany również GM lecz gotowy płyn. W czym tkwi problem? Pozdrawiam

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

  • Recently Browsing   0 members

    • No registered users viewing this page.
×
×
  • Create New...
UP