Jump to content

Welcome to Vectra Klub Polska

Guest Image

Welcome to Vectra Klub Polska , like most online communities you must register to view or post in our community, but don't worry this is a simple free process that requires minimal information for you to signup. Be apart of Vectra Klub Polska by signing in or creating an account.

  • Start new topics and reply to others
  • Subscribe to topics and forums to get email updates
  • Get your own profile page and make new friends
  • Send personal messages to other members.

Temperatura silnika wzrost


 Share

Recommended Posts

Posiadam vectre c 2006r slnik 1.9 CDTI 105km 

Pytanie następujące wczoraj -10stopni odpaliłem auto włączyłem ukryte menu i zauważyłem ze chwilę po rozruchu coolant pokazuje juz +20 stopni a po przejechaniu 5km delikatnie traktując pedał gazu temperatura była juz powyżej +50 stopniu, czy to normalne, że w tak ujemnych temperaturach na zewnątrz -10 stopni silnik tak szybko sie nagrzewa? Pytam bo zgłupiałem, wydaję mi się że wcześniej nagrzewał sie wolniej.

Za odpowiedź z góry dziękuję Łukasz

Link to comment
Share on other sites

Kiedy wymieniałeś płyn chłodzący? Później już było dobrze? Z nawiewu leciało ciepłe powietrze? Bo to wygląda jakby chwyciło płyn, a płyn stojący w miejscu nagrzewa się szybko ale nierównomiernie, może się lokalnie zagotować i przegrzać silnik. Jak mocno nie złapał i szybko puściło to nic się nie stało. Teściowa w Corsie już dwa razy miała taki przypadek.

Link to comment
Share on other sites

7 godzin temu, Laub napisał:

Posiadam vectre c 2006r slnik 1.9 CDTI 105km 

Pytanie następujące wczoraj -10stopni odpaliłem auto włączyłem ukryte menu i zauważyłem ze chwilę po rozruchu coolant pokazuje juz +20 stopni a po przejechaniu 5km delikatnie traktując pedał gazu temperatura była juz powyżej +50 stopniu, czy to normalne, że w tak ujemnych temperaturach na zewnątrz -10 stopni silnik tak szybko sie nagrzewa? Pytam bo zgłupiałem, wydaję mi się że wcześniej nagrzewał sie wolniej.

Za odpowiedź z góry dziękuję Łukasz

Myślę podobnie jak @najt154 Gdzieś Ci przymarzło i wtedy szybko się grzeje. Jak gorące odblokuje, to wtedy temp spada bo idzie po obiegu. Wymień płyn. To nie są wielkie pieniądze i czasu chwila.

Link to comment
Share on other sites

3 godziny temu, najt154 napisał:

Kiedy wymieniałeś płyn chłodzący? Później już było dobrze? Z nawiewu leciało ciepłe powietrze? Bo to wygląda jakby chwyciło płyn, a płyn stojący w miejscu nagrzewa się szybko ale nierównomiernie, może się lokalnie zagotować i przegrzać silnik. Jak mocno nie złapał i szybko puściło to nic się nie stało. Teściowa w Corsie już dwa razy miała taki przypadek.

Płyn wymieniany w lecie zeszłego roku, nagrzewa się do 50 kilku stopni po około 10 kilometrach może ciut mniej. Nie wiem czy tak było wcześniej , czy to tylko moja fobia. Z nawiewu po odpaleniu leci zimne powietrze, grzeje moze po jakiś 4km

Edited by Laub
Link to comment
Share on other sites

Płyn wymieniany w lecie zeszłego roku, nagrzewa się do 50 kilku stopni po około 10 kilometrach może ciut mniej. Nie wiem czy tak było wcześniej , czy to tylko moja fobia. Z nawiewu po odpaleniu leci zimne powietrze, grzeje moze po jakiś 4km
Jak jedziesz normalnie tzn nie zamulasz to moim zdabiem grzanie masz w normie. Może nie ma się co czepiać. Sprawdź zachowanie auta jak będzie cieplej.
Link to comment
Share on other sites

8 minut temu, rafael83 napisał:
53 minuty temu, Laub napisał:
Płyn wymieniany w lecie zeszłego roku, nagrzewa się do 50 kilku stopni po około 10 kilometrach może ciut mniej. Nie wiem czy tak było wcześniej , czy to tylko moja fobia. Z nawiewu po odpaleniu leci zimne powietrze, grzeje moze po jakiś 4km

Jak jedziesz normalnie tzn nie zamulasz to moim zdabiem grzanie masz w normie. Może nie ma się co czepiać. Sprawdź zachowanie auta jak będzie cieplej.

Tak zrobię, poczekam na cieplejsze dni. Dzięki Panowie

Link to comment
Share on other sites

Godzinę temu wsiadam do auta a tam -10 i myślę potestujemy, licznik zzerowany i jazda. Korków brak więc prędkość przepisowa +10 ;-) a obroty ok 2200 prawie cały czas i nawiew na prędkość 1.
I tak po:
2,5 km z nawiewu zaczyna lecieć cieplejsze powietrze
4km leci już ciepłe
6,8km wskazówka temperatury się podnosi
8,9km na wskaźniku 83
12 km 86 stopni i to już max
Zaznaczam, że mam wiruska więc może się grzać ciut szybciej ale za to nie mam egr więc chłodniczka spalin nie ogrzewa płynu.

Link to comment
Share on other sites

11 godzin temu, Laub napisał:

Płyn wymieniany w lecie zeszłego roku, nagrzewa się do 50 kilku stopni po około 10 kilometrach może ciut mniej. Nie wiem czy tak było wcześniej , czy to tylko moja fobia. Z nawiewu po odpaleniu leci zimne powietrze, grzeje moze po jakiś 4km

Jak masz tak jak tu opisałeś to na pewno za szybko się nie grzeje. Ja dziś przy -18 na zewnątrz po krótkiej rozgrzewce pod domem miałem po 10km jakieś 60 stopni. Jak temperatury są bliżej zera to mam tam prawie 80.

Link to comment
Share on other sites

Mnie dzisiaj też spotkała podobna sytuacja. Za oknem -10 odczuwalna dużo większa bo wieje wiatr. Ładowałem dziś akumulator i po wyjęciu go zostawiłem uchyloną maskę (w sensie nie zatrzaśniętą) nie wiem czy ma to znaczenie, ale raczej chyba nie bo jak ma być zimno pod maską to i tak będzie. Po naładowaniu, włożyłem aku, ruszam i w ukrytym menu patrze, że szybko rośnie mi temperatura. Wzrosła stosunkowo szybko jak na ten dystans, który pokonuję codziennie do 70 stopni , a z nawiewów leci zimne powietrze. Stanąłem popatrzyłem pod maskę, płyn w zbiorniczku robił się letni, rura bodajże za termostatem też letnia, przejechałem się jeszcze kawałek i zaczęło lecieć letnie powietrze, a z czasem ciepłe. Myślę, że od mrozu coś się zawiesiło, przymroziło. Może coś w nagrzewnicy? Płyn raczej jest ok, bo ostatnio był badany na temperaturę zamarzania/wrzenia. Może wieczorem jak ostygnie zrobię jeszcze jeden test.

Link to comment
Share on other sites

Temat do zamknięcia.

Całe zamieszanie z tą temperaturą to chyba dlatego, że wcześniej nie patrzyłem w ukrytym menu jak ona wzrasta, raz popatrzyłem i już wydawało mi się że coś jest nie tak, a jak się okazuje jest ok

 

Dzięki Panowie 

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

  • Recently Browsing   0 members

    • No registered users viewing this page.
×
×
  • Create New...
UP