Jump to content

Welcome to Vectra Klub Polska

Guest Image

Welcome to Vectra Klub Polska , like most online communities you must register to view or post in our community, but don't worry this is a simple free process that requires minimal information for you to signup. Be apart of Vectra Klub Polska by signing in or creating an account.

  • Start new topics and reply to others
  • Subscribe to topics and forums to get email updates
  • Get your own profile page and make new friends
  • Send personal messages to other members.

VP-44 w Y22DTR uporczywe uszkadzanie się elektrozaworu nastawnika początku wtrysku


Darko
 Share

Recommended Posts

Proszę szanownych forumowiczów o pomoc w prawidłowym zdiagnozowaniu usterki pompy Vp-44 w mojej VB y22dtr. Jak w temacie, uporczywie uszkadza się elektrozawór przestawiacza kąta wtrysku (0281002173) ten dolny na cieńszych kabelkach. Uszkadza sie w ten sposób że następuje zwarcie międzyzwojowe w jego cewce, jej oporność robi się 2 ohm zamiast 8-10 (Tyle miały sprawne zawory, które montowałem). W tym stanie silnik po dodaniu gazu natychmiast wchodzi w tryb awaryjny, bardzo kopci na siwo, zapala się kontrolka check engine. W blokach pomiarowych op-coma rzeczywisty początek wtrysku wynosi 18,1° zamiast zadanych 4,7°. Pojawia się taki błąd: p1335 - "Pompa wtryskowa: brak sygnału wejścia prędkości silnika z modułu sterującego". Co ważne nie ma błędu p0725 sugerującego uszkodzenie czujnika wału ale mimo to wymieniłem go. Nic to nie dało. Nie pojawiają się też typowe błędy "padającej" pompy tj: p1220, p1631, p1651 itd. Sprawdziłem ze schematem wiązkę od sterownika silnika do sterownika pompy, wszystko ok. Po wstawieniu nowego elektrozaworka, obserwowane w blokach, początek wtrysku zadany i rzeczywisty, idealnie się pokrywają i wynoszą ok 4,7°. Auto jeździ wzorowo przez okres ok. tygodnia po czym znowu następuje uszkodzenie elektrozaworu nastawnika. Co ciekawe usterka pojawia się w podczas parkingowego pyrkania lub bujania się w korku a nie w trakcie dynamicznej jazdy.

Po konsultacjach z fachowcami pojawiają się dwie całkiem różne teorie. Mianowicie:

Przycieranie się tłoka przestawiacza sprawia że sterownik pompy dążąc do utrzymania żądanego początku wtrysku "pompuje" takie impulsy pwm na elektrozawór że następuje uszkodzenie jego cewki. Przeciwna teoria jest taka że jeżeli nawet tłok przestawiacza się przyciera to i tak nie ma to wpływu na pracę elektrozaworka a jego uporczywe uszkadzanie się spowodowane jest nietypowym i nieodwracalnym uszkodzeniem sterownika pompy (prawdopodobnie elementu 7-nóżkowego sterującego elektrozaworem).

Dodam że kiedy elektrozawór jeszcze jest ok nie ma żadnych dziwnych objawów podczas jazdy, nawet bardzo dynamicznej, żadnego przerywania, itp.

Od dawna do paliwa dodaję olej 2t. Sam sterownik jest w wersji poprawionej tzn. do słynnego tranzystorka sterującego nastawnikiem dawki idą od płytki 3 druciki w tym 2 równoległe do źródła tranzystora i jeden do bramki. W oryginale jest po jednym. Sterownik wewnątrz jest bez zarzutu. Wygląda na to że pompa była robiona przez naszych zachodnich sąsiadów w 2003 i dostała nowy sterownik. Pozatym wgrany jest nowszy soft dzięki czemu świece żarowe na zimnym silniku grzeją zawsze niezależnie od temperatury otoczenia.

Co radzicie, wymieniać sterownik za 6 stów czy regenerować pompę za kwotę przewyższającą wartość auta? Czy któryś z kolegów spotkał się z podobną usterką sterownika? Bo jeżeli faktycznie ma on taką "dziwną" usterkę to regeneracja mechaniki pompy może być bezcelowa i nie usprawni auta.

 

Wydziergane na Xiaomi MI MAX przy użyciu Tapatalka

 

 

Link to comment
Share on other sites

Spróbuj oczywiście jak chcesz kupić używke pompę,sterownik przełozyć ze swojej i spróbować bo to raczej pompa.Niby tak nie powinno się robić pompa powinna być ustawiona na maszynie ale ja tak kiedyś znajomemu zrobiłem i jeżdzi do tej pory.Wszystko zależy od ciebie.

Link to comment
Share on other sites

Robimy całościowy remont pompy bo potem dzieją się takie dziwne rzeczy.
Dziadek, całościowy remont pompy połączony z wymianą sterownika, kumam ale to robota przewyższającą wartość auta. I jeżeli nawet to gdzie robią to rzetelnie? Założyłem tymczasem kolejny elektrozawór i jak narazie silnik gada w te mrozy bez zająknięcia. Szkoda trochę ale jeżeli padnie kolejny to chyba wóz pójdzie do huty.

Wydziergane na Xiaomi MI MAX przy użyciu Tapatalka

Link to comment
Share on other sites

Spróbuj oczywiście jak chcesz kupić używke pompę,sterownik przełozyć ze swojej i spróbować bo to raczej pompa.Niby tak nie powinno się robić pompa powinna być ustawiona na maszynie ale ja tak kiedyś znajomemu zrobiłem i jeżdzi do tej pory.Wszystko zależy od ciebie.
Angy22 właśnie facet "puh omega" twierdzi, jak pisałem wcześniej, że mam nieodwracalnie uszkodzony sterownik dlatego "padają" elektrozawory. Nawet jeżeli tłok przestawiacza przyciera się to nie ma to wpływu na elektrozawór. Ta teoria nie jest wcale niemożliwa a moja pompa może być ok bo gada bez zarzutu i nie ma błędów. Pozatym prawie zawsze dodawałem olej 2t do paliwa.

Wydziergane na Xiaomi MI MAX przy użyciu Tapatalka

Link to comment
Share on other sites

Dnia 2.03.2018 o 00:19, Darko napisał:

Angy22 właśnie facet "puh omega" twierdzi, jak pisałem wcześniej, że mam nieodwracalnie uszkodzony sterownik dlatego "padają" elektrozawory. Nawet jeżeli tłok przestawiacza przyciera się to nie ma to wpływu na elektrozawór. Ta teoria nie jest wcale niemożliwa a moja pompa może być ok bo gada bez zarzutu i nie ma błędów. Pozatym prawie zawsze dodawałem olej 2t do paliwa.
 

To zostaje na próbę kupić używany sterownik lub nowy na allegro są po 800 zł :)

Link to comment
Share on other sites

To zostaje na próbę kupić używany sterownik lub nowy na allegro są po 800 zł [emoji4]
Majkel tak właśnie chcę zrobić tyko utwierdźcie mnie w przekonaniu: jednowtykowy psg5 w oplu dti nie wymaga kodowania immobilisera. Innymi słowy czy mogę podstawić drugi, taki sam oczywiście, sterownik i uruchamiać wóz bez programowania immobilisera?

Wydziergane na Xiaomi MI MAX przy użyciu Tapatalka

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

  • Recently Browsing   0 members

    • No registered users viewing this page.
×
×
  • Create New...
UP