Jump to content

Welcome to Vectra Klub Polska

Guest Image

Welcome to Vectra Klub Polska , like most online communities you must register to view or post in our community, but don't worry this is a simple free process that requires minimal information for you to signup. Be apart of Vectra Klub Polska by signing in or creating an account.

  • Start new topics and reply to others
  • Subscribe to topics and forums to get email updates
  • Get your own profile page and make new friends
  • Send personal messages to other members.

Błąd P0100 i tryb awaryjny


MikiQ
 Share

Recommended Posts

Jakiś czas temu miałem problem z ogólnym mułem samochodu i trybem awaryjnym. Pojechałem na komputer i pokazało jakiś błąd, sorry ale nie pamiętam jego numeru ale chodziło o dolot powietrza. Przejrzałem układ i znalazłem pęknięcie na rurze idącej od intercolera do turbiny więc ja wymieniłem. Auto od razu zaczęło się lepiej zbierać. Jakiś czas był spokój a od kilku dni znowu to samo. Od kilku dni problem powrócił. Auto wchodzi w tryb awaryjny i wywala błąd 0100671. Wiem że P0100 to przeplywomierz a to 671 może ktoś podpowiedzieć czego szukać dalej?
 
Wysłane z mojego HTC One M9 przy użyciu Tapatalka
 
 


Link to comment
Share on other sites

odczytywałeś to pewnie jakimś dziadostwem co nie odseparowało P0100-69 albo jakoś tak mógł być ten błąd. Pojedz na opcoma lub techa

Link to comment
Share on other sites

  • 2 weeks later...

Witam - jesli to przepływka według tego twojego kompa to niech ten komp pokaze wartosci jeki powinien miec a jakie otrzymuje tego powietrza , tylko rozumiem ze podłaczasz do sprawdzonego kompa a nie jakiegos wynalasku który pokaze tobie wartosci kosmiczne .

Link to comment
Share on other sites

Ogólnie Dla P0100 to jest najczęstszą przyczyną dziura w dolocie.

 

Link to comment
Share on other sites

Teraz jak się cieplej zrobili zaczęło jeździć normalnie ale i tak zawiozlem go do mechanika. Były dwa błędy P0100 i P0400. Na pewno jest jakaś nieszczelnosc w dolocie bo sprawdził przeplywomierz na kompie i jakieś różnice wyszły. W każdym bądź razie ma jutro szukać tej nieszczelnosci a dopiero później zobaczyć czy dalej będzie wywalalo błąd egr.

Wysłane z mojego HTC One M9 przy użyciu Tapatalka

Link to comment
Share on other sites

Potwierdziło się. Zawór egr się przycinal mechanicznie więc go wyczyscili ale jest jeszcze problem z elektroniką w nim. Na dzisiaj umówiłem się na programowe wyłączenie zaworu w Rybniku. Zastanawiam się czy od razu nie kłamiesz trochę mocy? Może ktoś doradzić?

Wysłane z mojego HTC One M9 przy użyciu Tapatalka

Link to comment
Share on other sites

Więc tak. Wymieniłem filtr paliwa, wyczyscilem jego obudowę i zbiornik paliwa bo było w kom pełno syfu. Już po tych zabiegach auto zaczęło zdecydowanie lepiej jeździć. Nie było żadnych błędów ale dla świętego spokoju wyprogramowalem zawór egr i od razu podniosłem moc. Wprawdzie mam gdzieś jeszcze jakaś nieszczelnosc (chyba intercolera) bo słychać jakby gdzieś powietrze spier...o. ale i tak jest o niebo lepiej.

Wysłane z mojego HTC One M9 przy użyciu Tapatalka

Link to comment
Share on other sites

  • 1 year later...

odkopie temat

mianowicie vectra podczas jazdy wchodzi w tryb awaryjny nie mogę dojrzeć kiedy tak się dzieje często było to po rozgrzaniu ale ostatnio nawet jak był zimny po wyłączeniu zapłonu i ponownym włączeniu kontrolka auto z kluczem znika i po paru kilometrach znów to samo po podłączeniu op ca błąd P100-67 błąd przepływomierza przepływomierz nowy boscha nic to nie zmieniło nie wiem czy to nieszczelność czy coś innego nie wiem gdzie szukać

Link to comment
Share on other sites

Po pierwsze sprawdzić szczelność całego układu , wyczyścić Mapsensor , po drugie jeśli masz OP-COM-a  to sprawdzić parametry zadane do odczytanych przepływki , turbo i Mapsensora , po trzecie Przepływka kupiona w ASO czy na wolnym rynku ? 

A po czwarte jak byś poszukał to jest ten błąd opisany i rozwiązany

 

Edited by dare40
Link to comment
Share on other sites

Sprawdziłem dolot i jest szczelny ale niestety zauważyłem delikatny luz na łopatkach turbiny więc czeka mnie remoncie może to coś zmieni

Tylko niepokoi mnie to ciśnienie zadane a rzeczywiste skoro dolot szczelny to skąd taka różnica

Link to comment
Share on other sites

Sprawdź też działanie mechatroniki próżniowej czy nie ma dziury gdzieś. Może masz braki w podciśnieniach.

 

Link to comment
Share on other sites

Sprawdzone jedyne co to zmieniłem elektrozawór turbiny ale on ma troszkę cieńsze wyloty podciśnienia ale to nie powinno mieć nic do tego

Link to comment
Share on other sites

Tak dokładnie taki jak jest od EGR i klapy gaszącej wiem że może być odpowiedzialny za błąd ale do różnicy nie ma nic bo pomiary robione na wolnych obrotach po dodaniu gazu różnica się utrzymuje

Link to comment
Share on other sites

  • 5 months later...

Panowie powracam z tematem walka z trybem awaryjnym i błędem P0100-67czy ostatnio-66 trwa nadal do tej pory zrobiłem turbosprężarkę sprawdzony dolot nowy intercoler zawór n75 zmieniony Vectra wchodzi w tryb awaryjny po przekroczeniu 3 tyś. obrotów na wyższych biegach czyli 140kmh i aut dalej nie pójdzie 

Jak regenerowali sprężarkę ( Bosch w Łodzi) powiedzieli że jest problem z kompresją albo uszczelniacze zaworowe albo tłok nie ma kompresji co skutkuje wysokim ciśnieniem w skrzyni korbowej i wyrzucaniem oleju odmą w dolot 

Nie wiem czy od tego może być błąd przepływomierza 

W boschu powiedzieli jeszcze że błąd przepływomierza może być przez słabą masę przepływomierza ale to by błąd wyskakiwał losowo a nie tylko w danym momencie tak przynajmniej sądzę 

Link to comment
Share on other sites

Mi też tak robi właśnie od tygodnia. Nie wiem czemu. Dolot cały. Nie kopci, powietrze normalne wartości ma przepływu.

Link to comment
Share on other sites

ja miałem dziś taki błąd i parę dni temu, zgaszę i odpalę to jest dobrze, auto leci 205 wg gps na A1, ale nie kumam o co mu chodzi. Błąd mi się zrobił przy niskim obciążeniu silnika

 

Link to comment
Share on other sites

10 minut temu, modrzey napisał:

Mi też tak robi właśnie od tygodnia. Nie wiem czemu. Dolot cały. Nie kopci, powietrze normalne wartości ma przepływu.

U mnie też nie kopci tylko że ciśnienie zadane a otrzymane jest różnica jak wcześniej pisałem i od tamtej pory się nic nie zmieniło

Link to comment
Share on other sites

Ja egr mam wyłączone w moim.

Dusić mogę do odcinki, nic się nie dzieje,

Link to comment
Share on other sites

Dnia 20.12.2019 o 19:46, modrzey napisał:

Sprawdź też działanie mechatroniki próżniowej czy nie ma dziury gdzieś. Może masz braki w podciśnieniach.

 

Modrzey możesz napisać jak domowym sposobem sprawdzić to podciśnienie

Dodam że na obrotach rzędu 1600 a 1800 słychać coś jak by gwizd turbina chyba powinna załączać się później czytałem temat który podpioł dare40 że turbo jest za wcześnie ustawione i przeładowuje jak to zmniejszyć 

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

  • Recently Browsing   0 members

    • No registered users viewing this page.
×
×
  • Create New...
UP