Jump to content

Welcome to Vectra Klub Polska

Guest Image

Welcome to Vectra Klub Polska , like most online communities you must register to view or post in our community, but don't worry this is a simple free process that requires minimal information for you to signup. Be apart of Vectra Klub Polska by signing in or creating an account.

  • Start new topics and reply to others
  • Subscribe to topics and forums to get email updates
  • Get your own profile page and make new friends
  • Send personal messages to other members.

Signum 1.9 CDTI vs 2.0T


Recommended Posts

Dzień dobry, 

planuję zakup Opla Signum i mam do was pytanie w sprawie wyboru silnika. Zastanawiam się pomiędzy 1.9 CDTI (150KM) oraz 2.0T.

Sprawa wygląda w ten sposób, że jakieś sensowne 2.0T można już kupić za około 18 tysięcy, tyle że będzie to przedlift. Diesla ma się w tej cenie już poliftowego, bo jest ich po prostu więcej. Jeśli chodzi o wymianę dwumasy czy rozrządu, to koszty w dieslu są podobno mniejsze. Do benzyny musiałbym doliczyć jeszcze koszt założenia LPG a to +/- 4 tys zł. 

Myślicie, że jeżdżąc do pracy 10 km w jedną stronę przez Lublin, czyli sprawnie, bez korków, diesel nie będzie sprawiał wiekszych problemów? W końcu 1.9 CDTI to chyba jednostka warta uwagi. W weekend dochodzą czasami jakieś trasy 60-100km, pokręcanie się po mieście za zakupami. DPF wiadomo jak działa w mieście, ale od biedy można wyciąć. Tylko jak policzyć wszystkie koszta jakie będą się wiązały z założeniem gazu do 2.0T i ewentualną wymianę rozrządu, to nie wiem czy diesel nie wyjdzie w ogólnym rozrachunku taniej a będzie już poliftowy. 

Jak uważacie? Czy to pokrętna logika? ;)

Pozdrawiam

Link to comment
Share on other sites

W 1.9 masz dwumasę, dpf, egr, klapy wirowe. Jak pierwsze wymienisz, a pozostałe wytniesz, to silnik nie powinien robić problemów.

W 2.0t masz do ogarnięcia gaz. Cena bliżej 3.5 tyś powinna być. Jest też sprawa rozrządu, choć cena nie zabija. Dwumasa jest, ale nie jest taka kłopotliwa jak w dieslach i jeżeli silnik nie będzie podkręcony, to sprzęgło bardzo długo wytrzyma. Jest też tańsze. W 2.0 można też liczyć na mniejsze przebiegi.

Przeszukaj sobie forum, bo masz sporo informacji o jednym i drugim silniku. Są też porównania, w tematach podobnych do tego.

Link to comment
Share on other sites

Dolicz egr klapy wtryski dpf i na pewno większy prawdziwy przebieg w 1.9 Dwas w 2.0t ta sama cena jak w 1.9 patrz na koło z saaba bo jest sporo tańsze a pasuje. Rozrząd fakt droższy ale jak wymienisz i będziesz dbał o olej to masz na 200 tys spokój. Mam 1.8 Vectrę w gts i szukałem ponad pół roku 2.0t polifta w signum bo chciałem mocniejsze auto. Ciężki temat ale się udało znaleźć coś w dobrych pieniądzach do doinwestowania. 2.0 jedzie dużo lepiej koszty takie same w utrzymaniu nie licząc rozrządu i o wiele większy potencjał. Spalanie gazu bez oszczędzania przy naprawdę ostrej jeździe 16 spokojnie na trasie 11 dynamicznie 13. Mam program na 230 km przed programem miałem tylko Bp i tankowanie bolało tymbardziej ze gtsa mam z lpg i za 20 zł 100 km 

Link to comment
Share on other sites

Dziękuję za odpowiedź. Zastanawia mnie po prostu czy na tych codziennych dojazdach do pracy po 10km, ten silnik nie będzie się męczył. Chociaż znajac życie dużo ludzi tak jeździ dieslami i pewnie nie narzekają. 

Tak jak wspomniałeś Klosiu gaz wyjdzie może te 3.5 tys. To za te pieniądze można już chyba ogarnąć diesla, powycinać, zaślepić i powinno być ok. Tylko diesel mimo wiekszych przebiegów bedzie przy tej samej cenie co 2.0T z 5 lat młodszy i to do mnie mocno przemawia. 

Podejrzewam, że 200 tys. tym samochodem nigdy nie zrobię. Będzie na kilka lat a rocznie max 15 tysięcy by wychodziło. 

Link to comment
Share on other sites

Strodus. Niedawno zostałem posiadaczem Opla Signum, polifta,  2006 rok produkcji, full opcja z beżową skórą, więcej mieć nie można, nawet ma lodówkę. Przebieg przy zakupie 165k km. Ma silnik benzynowy, dwulitrowy turbodoładowany. Pisze o tym wszystkim, żebyś miał porównanie cenowe. 

Dałem za auto 22k i myśle, że było warto. Auto od kolegi forumowego, pewne źródło. Czasami warto dać trochę więcej, ale mieć pewność, co się bierze. Póki co nie miałem z nim żadnego problemu, poza wymiana żarówki. 

Jeśli chodzi o gaz to koszt jest nieco mniejszy niż 3.5k. Ja zaplaacilem za gaz Stag-a 2.7k, tak więc znośnie. Chodzi bez zarzutów,  pierwszy przegląd mam za sobą i wszystko jest ok. Spalanie na gazie mam podobne do kolegi DamianSig.

Jestem świeżym właścicielem Signuma 2 T, ale szczerze polecam.

Śmiga aż miło, jak jest lekko wilgotno bądź mroźnie to i na trójce ciężko złapać przyczepność, także mocy mu nie brakuje, no i spalanie w rozsądnej cenie do wielkości silnika.

Zapomniał bym o jeszcze jednym. Komfort jazdy bajeczny. Mimo, że mam założone zimowe opony na 18-stkach to autko płynie.

Szczerze polecam 2 litry turbo benzynowy.

Link to comment
Share on other sites

co do lpg to jesli seria i nia zostanie to gaz mozna i za 2500 zalozyc ktory bedzie chodzil, bardzie chodzi o wystrojenie i poprawny montaz

Link to comment
Share on other sites

A gdybys sie rozgladnol za 1.9 cdti z polskiego salonu to jest duza szansa ze znalazlbys wersje bez filtra DPF. Wylogowal bys tylko po tym EGRa i autko do smigania na lata. 

Link to comment
Share on other sites

Dziękuję wszystkim za udzielone informacje. 

A co uważacie w kwesti wyboru pomiędzy 2.0T a 3.2 V6? Diesla najprawdopodobniej odpuszczę z kilku względów. 

Czy utrzymanie silnika 3.2 V6 jest jakoś znacząco droższe (rozrząd, dwumas)? Bo będę celował w przedlifta z przejściowym wnętrzem i tutaj pojawia się sporo opinii, że jednak 3.2 sprawia mniej problemów. Oba nadają się do gazu, osiągi chyba podobne jeżeli delikatnie zamodzić 2.0T, ale odchodzi koszt naprawy turbo. 

Myślicie, że decydując się na przedlifta silnik 3.2 byłby lepszym wyborem? 

Pozdrawiam

Link to comment
Share on other sites

Silnik 3.2 jest dobry, ale... Mocy już nie podniesiesz, więcej pali, skrzynia 5.
Zaleta, cena.
W 2.0, dobrze traktowane turbo nie robi problemów, to jest prosta turbina, bez kierownicy.

Szukając Siga też miałem taki dylemat, niestety w poliftach 3.2 już nie było, więc zostały uturbione benzyny.

Na 2.0T przesiadłem się z silnika v6 i różnica jaką odczułem, to jednak opóźniona reakcja na gaz silnika turbo - kwestia przyzwyczajenia. Natomiast 2.0T dół ma mocniejszy niż 3.2. Dźwięk na korzyść 3.2.

Przy dynamicznej jeżdzie palą podobnie, przy spokojnej 3.2 pali więcej. W trasie NIE MA 6, dlatego zdyskwalifikowałem 3.2

Wysłane z poczty
 

Edited by JaGrab3
Link to comment
Share on other sites

Widzę, kolego, że dla ciebie to priorytet to niskie koszty utrzymania auta.

Jeśli ktoś się decyduje na 2.0T czy V6 to na to nie patrzy. I pewnie dlatego też zrezygnowałeś z diesla.

2.0T ma turbo, dwumase, rozrząd na łańcuchu, zaworki podciśnienia, puchnący z czasem intercooler itd. Jak źle trafisz w zakupie to będziesz płakał. Droższy gaz - byle gdzie tego nie zagazujesz.

3.2 ma mniej dodatków, ale jest droższe w serwisowaniu i zagazowaniu - 6 cylindrów.

Wnioskuje, że podoba Ci się polift bardziej, więc poszukaj sobie 1.8 140 KM i masz problem z ekonomią z głowy.

Link to comment
Share on other sites

  • 1 month later...

Gaz w Lublinie założysz u SOULa lub Rogowskiego, lub  KDG w Ciecierzynie, ceny 3100-3500 i 2700, w każdym z nich będziesz miał to założone na dobrych gratach typu Qubox, AC250, Barracuda/Herculas AC-W, Faro itd i porzadnie wystrojone z AFR, Ludzie polecani na LPGForum. Nie mniej ceny 2.0T są większe, plus serwis, plus gaz, plus rozrząd i taniej wyjdzie chyba diesel, o ile kupisz nie zajechanego.

 

Diesla kupujesz 120KM, szkoda kasy na kolektory i DPFy, robisz program w Jabłonnej w AME i masz ok 150- 160KM i koło 400Nm, koszt 700zł.

 

Dwumas w benyznie w serii nie padnie, no chyba że ktoś nie umiał sie obsługiwać sprzegłem, bądź często strzelał ze sprzegła, wtedy dwumas dostaje w d***, ale i tak wytrzyma dłużej niż w każdym dieslu, a tym bardziej takim po programie, gdzie strzał ponad 300Nm mamy już ok 2000rpm.

Nie mniej ceny dwumasów i sprzegła do 1.9 nie sa aż tak duże i taniej wyjdzie wymienić sprzegło z dwumasą w 1.9 niż niedaj Boze zrobic uszczelki pod głowicą w 3.2, bo tam 3000zł to poczżtkowa kwota, która może się zamknąć koło 5 tys zł, zależnie od warsztatu, chyba że ogarniesz sobie to sam.

Cen przeglądów z LPG nie liczę bo to żaden koszt.

Jak kupisz zadbany egzemplarz to 2006-2008r kupisz za ok 17000-19000 tyś zł. TB niestety w tej cenie nie kupisz i okazją jest cena 20K lub 22K, ale w tej cenie nikt obeznany nie sprzeda, a jak sprzedaje to na 100% coś tam jest ukryte, bo za granica te auta tez kosztują i za 18K nikt ich nie sprzedaje u Niemca czy Belga.

 

Nie wiem czy juz kupiłeś czy jeszcze szukasz, ale pewno łatwiej znajdziesz 2 zadbane diesle niż jedną TB.

Link to comment
Share on other sites

Jeśli ma być tanio to szukaj z18xe w polifcie. Tani pancerny i glupoodporny silnik jedyny minus lubi wziąć olej na gazie jedzie bez problemu i każdy mechanik praktycznie to ogarnie i nie ma zkfr jak nowszy. Występował tylko na początku prod polifta i w przedlifcie 

Link to comment
Share on other sites

27 minut temu, simon83 napisał:

Nie każde z18xe bierze olej.

Najgorszym silnikiem opla jest 2.2 Direct.

Mam 2.2 Direct zrobione 65 tyś i nie mam żadnych problemów ..

Link to comment
Share on other sites

1.9 cdti 150 km .... polecam...jezdziłem 5 lat vectra z tym silnikiem...po wycieciu dpfa i zaslepieniu egr + chip 180 km 380 nm...bezawaryjnie oszczedny,dynamiczny,bezawaryjny czego więcej chcieć?

niedawno kupiłem kolejną vectre opcline również z tym silnikiem :-) zrobiona na 190 km 400 nm full opcja takiej szukaj.

Link to comment
Share on other sites

8 minut temu, perkoz napisał:

1.9 cdti 150 km .... polecam...jezdziłem 5 lat vectra z tym silnikiem...po wycieciu dpfa i zaslepieniu egr + chip 180 km 380 nm...bezawaryjnie oszczedny,dynamiczny,bezawaryjny czego więcej chcieć?

niedawno kupiłem kolejną vectre opcline również z tym silnikiem :-) zrobiona na 190 km 400 nm full opcja takiej szukaj.

A jak spalanie po modyfikacji? Chodzi mi o dynamiczna jazdę 

Link to comment
Share on other sites

szc

6 godzin temu, DamianSig napisał:

A jak spalanie po modyfikacji? Chodzi mi o dynamiczna jazdę 

cóż..nie sprawdzałem jeszcze bo z dynamiką różnie...tzn jeżdze z dziećmi często więc nie mogę sobie pozwolić na zbyt wiele ... na kompie średnie z 700km mam 6,5 l  cykl mieszany

Link to comment
Share on other sites

2 minuty temu, perkoz napisał:

szc

cóż..nie sprawdzałem jeszcze bo z dynamiką różnie...tzn jeżdze z dziećmi często więc nie mogę sobie pozwolić na zbyt wiele ... na kompie średnie z 700km mam 6,5 l  cykl mieszany

Wiec podobne koszty jak u mnie przy 2.0t z lpg. Mam stage jeden na troszkę ponad 230 km

Link to comment
Share on other sites

3 minuty temu, DamianSig napisał:

Wiec podobne koszty jak u mnie przy 2.0t z lpg. Mam stage jeden na troszkę ponad 230 km

no tak z lpg to możliwe..mimo to uważam że 1.9 dth to najlepsza jednostka montowana w oplu,optymalny wybór,niedoceniany silnik...

Link to comment
Share on other sites

4 minuty temu, perkoz napisał:

no tak z lpg to możliwe..mimo to uważam że 1.9 dth to najlepsza jednostka montowana w oplu,optymalny wybór,niedoceniany silnik...

Jeśli chodzono ropniaka zgadzam się jeśli chodzi o Bp to z20net. Porównania jednostek nie mam i zostawiam to innym. Ja wole Bp 

pozdro

Link to comment
Share on other sites

2 godziny temu, DamianSig napisał:

Jeśli chodzono ropniaka zgadzam się jeśli chodzi o Bp to z20net. Porównania jednostek nie mam i zostawiam to innym. Ja wole Bp 

pozdro

British PetrolOil?

Link to comment
Share on other sites

  • 2 weeks later...

Kolego Strodus szukałem signum 2.0t od ponad pół roku przeglądając wszystkie portale motoryzacyjne i śmiało ci moge powiedzieć że z ilości 20 szt samochodów w kraju(bo tyle mniej wiecej jest ogłoszen ) naprawde niema co wybrać,jeśli pojawi sie coś ciekawego schodzi na następny dzień. Oglądałem ostatnio auto pod Włoszczową przedlift na beżu , auto blacharsko ładne, malowany tylko lewy błotnik, ale po odpaleniu silnika dałem sobie spokój, jeden  dym , turbo do wymiany, rozrząd przy ok 2 tyś obrotów walił o obudowę poza tym silnik falował, pewnie źle zrobiony rozrząd . Na wstępie trzeba włożyć w niego parę tyś + lpg . Po kilku wycieczkach ,zdecydowałem się  jednak na z19dth  z tego powodu że jest większy wybór a koszty napraw identyczne, a jak wyjdzie zobaczymy.

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

  • Recently Browsing   0 members

    • No registered users viewing this page.
×
×
  • Create New...
UP