Jump to content

Welcome to Vectra Klub Polska

Guest Image

Welcome to Vectra Klub Polska , like most online communities you must register to view or post in our community, but don't worry this is a simple free process that requires minimal information for you to signup. Be apart of Vectra Klub Polska by signing in or creating an account.

  • Start new topics and reply to others
  • Subscribe to topics and forums to get email updates
  • Get your own profile page and make new friends
  • Send personal messages to other members.

3.0cdti usunięty DPF i co dalej


KaienDemon
 Share

Recommended Posts

Witam serdecznie.

Jak w temacie vectra c 2006 z30dt. 

Poprzedni wlasciciel usunal dpf.

Niestety bylem zmuszony zmienic licznik i moim oczom ukazała się kontrolka swiec zarowych. Miga bez przerwy.

Do rzeczy filtr usuniety dosc nieprofesjonalnie bo jest usunięta cała puszka dpfa a czujniki są przyczepione do podwozia samochodu.

Mam rozumieć że skoro nalicza mi nasycenie filtra i próbuje wypalać to nie zostal on wyprogramowany ? Czy takie "dyndające" czujniki na wolnym powietrzu wpływają jakoś na prace silnika ? Takie sensory chyba podają mieszanke spalin przez co ecu może korygować dawki ?

Dodam jeszcze ze przy migającej kontrolce nie ma zwiększenia spalania choć i tak wydaje mi się wysokie auto nie kopci nawet przy mocnym bucie

Na zimnym 1.5l/h rozgrzany 0.8-1.0l/h

Tech2 żadnych błędów nie widzi idzie resetowac nasycenia filtra ale zawsze wraca po 300km.

Czy ktoś ogarnia coś w tym temacie ?

Link to comment
Share on other sites

9 minut temu, KaienDemon napisał:

Witam serdecznie.

Jak w temacie vectra c 2006 z30dt. 

Poprzedni wlasciciel usunal dpf.

Niestety bylem zmuszony zmienic licznik i moim oczom ukazała się kontrolka swiec zarowych. Miga bez przerwy.

Do rzeczy filtr usuniety dosc nieprofesjonalnie bo jest usunięta cała puszka dpfa a czujniki są przyczepione do podwozia samochodu.

Mam rozumieć że skoro nalicza mi nasycenie filtra i próbuje wypalać to nie zostal on wyprogramowany ? Czy takie "dyndające" czujniki na wolnym powietrzu wpływają jakoś na prace silnika ? Takie sensory chyba podają mieszanke spalin przez co ecu może korygować dawki ?

Dodam jeszcze ze przy migającej kontrolce nie ma zwiększenia spalania choć i tak wydaje mi się wysokie auto nie kopci nawet przy mocnym bucie

Na zimnym 1.5l/h rozgrzany 0.8-1.0l/h

Tech2 żadnych błędów nie widzi idzie resetowac nasycenia filtra ale zawsze wraca po 300km.

Czy ktoś ogarnia coś w tym temacie ?

Musisz go wyprogramowac. 

Link to comment
Share on other sites

Tyle to wiem sam. Moj mechanik probowal cos zdzialac ale za kazdym razem konczylo sie to strasznym mułem.

Co sie zmieni jak zostanie wyprogramowany ? Spalanie na jałowym spadnie czy zostanie bez zmian a tylko zniknie uporczywa kontrolka.

Ktoś ogarnia wyprogramowanie tego ustrojstwa ? Denso to dość kłopotliwy sterownik

Link to comment
Share on other sites

Moze miec wplyw na spalanie. Zmieni sie na pewno. Sa firmy ktore to robia masz chyba Twoje rejony czy okolice http://wodzislaw-slaski.top-ogloszenia.net/Serwis_Uslugi-Pozostale_Uslugi-Usuwanie_filtra_czastek_stalych_DPF_FAP-19-144-515081

Link to comment
Share on other sites

U mnie jest to samo. Nie ma to wpływu na osiągi na spalanie lekko tak. Oleju też mi nie przybywa. U mnie tak jest bo był wymieniany silnik z Yna Z ze wszystkim. Czyli komp,zbiorniki itp. A licznik został nie zmieniony. I też mi to mruga zrobiłem tak 10 tyś i nic się nie dzieje. Tylko fakt wkurza 

Link to comment
Share on other sites

Na zimnym silniku strasznie czuć spaliny . Więc myśle że to wina wyciagnietego sensora z wydechu. Bo dziwne że ludzie chwalili sie spalaniem na zimnym 0.5-0.6l/h i na cieplym 0.8-1.

A u mnie na zimnym od 1.3 do 1.6 a na cieplym juz w normie.

Jest jakiś interfejs który robi flash denso po obd ? Bo nie chce mi sie lutowac kabli by podlaczac pod kess.

Włożenie tego sensora w wydech dalo by jakis efekt ?

Link to comment
Share on other sites

9 godzin temu, KaienDemon napisał:

Czy ktoś ogarnia coś w tym temacie ?

Skoro nic fizycznie nie uszkodzono to wstawiasz nowy i masz spokój na 300-500tys km. W tym roku może jeszcze nie, ale w przyszłym na przeglądzie dostaniesz adnotację o wyciętym filtrze i każdy następny diagnosta to będzie widział i albo go wstawisz albo zezłomujesz auto. Jest to element niezbędny do prawidłowej pracy EGR-u oraz turbosprężarki (chodzi o ciśnienie spalin), kolejna sprawa aspekt ekologiczny, a "wyprogramować' się go nie da, da się jedynie oszukać komputer, że on jest i działa prawidłowo.

Jak zaczniesz rzeźbić, to potem nawet jak już kupisz nowy filtr nikt go nie uruchomi w normalnej cenie, bo będzie brakować czujników, będzie coś spieprzone w elektronice itp.

Link to comment
Share on other sites

Oczywiście się z tobą zgadzam bo ja bym tego w życiu nie wycinał bo robie trasy do austrii.

Co do fizycznego uszkodzenia to jeszcze dokładnie niewiem bo niemam pojęcia jak z dopływem paliwa do filtra.

Co do przeglądu to faktycznie skoro niema puchy to jest to zauważalne i można się do tego doczepić.

Niestety ceny dpf są kolosalne do zetki .

Link to comment
Share on other sites

2 godziny temu, espaceP9X napisał:

Jest to element niezbędny do prawidłowej pracy EGR-u oraz turbosprężarki (chodzi o ciśnienie spalin)

Dobrze Panowie. jest aspekt ekologiczny, są przeglądy i są przepisy. Zgadzam się, temu nie da się zaprzeczyć. Ale proszę, wytłumaczcie mi jaki wycięcie DPF ma mieć wpływ na turbo i egr ?? Wytłumaczcie tak jak inżynier mechaniki inżynierowi mechaniki by to zrobił. Albo lepiej jak nauczyciel dziecku bo ni jak nie mogę załapać a chciałbym wiedzieć. 

To może powiem dlaczego ja tego nie rozumiem.

Może najpierw EGR. Zawór recyrkulacji spalin. Każdy wie, prawda. Ma zmniejszyć NOx w spalinach bo mieszanka będzie uboższa w powietrze czyli azot. Ma za zadnie zmniejszenie temperatury spalin bo mniej tlenu w mieszance itd itp. Sterowany jest przez ECU silnika na podstawie obciążenia silnika w połączeniu z przepływomierzem i to chyba też jasne. Co ma więc do tego DPF czy jego brak. Dalej EGR będzie sterowany według tego samego schematu, w uproszczeniu ilość przepływającego powietrza w stosunku do zapotrzebowania na obciążenie silnika. Może turbo ?? No tak, przecież przepływ powietrza przez przepływkę zależny jest ile dmucha turbo a my przecież wycieliśmy DPF i.... ale nie tędy droga. Silniki te mają turbiny VGT, a jak działa VGT wszyscy wiemy. Poprzez zmienną geometrię łopatek turbina ma jak najszybciej się podnieść i osiągnąć ciśnienie, które zada jej sterownik według obciążenia silnika. Jak sterownik silnika na podstawie MAP sensora stwierdzi, że zadane ciśnienie zostało osiągnięte to sterownik VGT zmienia kąt łopatek i turbina mniej dmucha. Tyle w temacie. Dalej nie widzę związku z DPF bo przepływem steruje sterownik silnika a nie ciśnienie przelotu spalin. I właśnie VGT po to ktoś wymyślił żeby turbina pracowała tak samo niezależnie od przepływu spalin. Nie wchodzę znów w sondy, emisję, błędy silnika ze względu na to że wpisana w silnik ekologia nie wychodzi. Ale uparcie będę twierdził, że ciśnienie spalin nie będzie miało wpływu na pracę turbiny ze zmienną geometrią a nawet powiem, że praca tej ostatniej się poprawi. Nie będę Was już nudził dlaczego jak i przez co, chyba, że ktoś powie że jestem "gupi" i się nie znam :D to zacznę udowadniać.

Link to comment
Share on other sites

wycinanie dpf w 3.0  tylko i wylacznie wiaze sie z klopotami.

dobra rada,  poszukaj uzywki dpf-a zamontuj, wymien kompa na takiego niegrzebanego i ciesz sie jazda

Link to comment
Share on other sites

6 minut temu, Rafalg napisał:

wycinanie dpf w 3.0  tylko i wylacznie wiaze sie z klopotami.

Też się z Tobą zgodzę jak pisałem wyżej. Ale nie powiesz chyba, że to przez turbo bo ciśnienie spalin mu nie pasuje.

Edited by Guest
literówka
Link to comment
Share on other sites

nie wiem czy ktos to potarfi pozadnie wyprogramowac tak jak to sie robi w 1.9.

znam kilka przypadkow zlego wyprogramowania

Link to comment
Share on other sites

Wiem że są interfejsy które nawet potrafią zrobic to przez obd ale swoje kosztują.

Mechanik twierdzi że już raz usuwał z 3.0 lecz ecu miał troszke inny nr.

No ale cóż ile w tym prawdy niewiadomo.

Z emulatorem wiadomo jak jest.

Link to comment
Share on other sites

Dnia 2/21/2018 o 22:20, qaz napisał:

Dalej nie widzę związku z DPF bo przepływem steruje sterownik silnika a nie ciśnienie przelotu spalin. I właśnie VGT po to ktoś wymyślił żeby turbina pracowała tak samo niezależnie od przepływu spalin. Nie wchodzę znów w sondy, emisję, błędy silnika ze względu na to że wpisana w silnik ekologia nie wychodzi. Ale uparcie będę twierdził, że ciśnienie spalin nie będzie miało wpływu na pracę turbiny ze zmienną geometrią a nawet powiem, że praca tej ostatniej się poprawi. Nie będę Was już nudził dlaczego jak i przez co, chyba, że ktoś powie że jestem "gupi" i się nie znam :D to zacznę udowadniać.

Prawie wszystko się zgadza. EGR poradzi sobie bez DPFa. Jeśli chodzi o VTG to nie jest do końca tak że ECU sam sobie tym steruje. Zawsze punktem wstępnym są statyczne mapy, ecu delikatnie je modyfikuje ale one sa najważniejsze przy WOT. Dlatego wycięcie DPFa, zmniejsza restrykcję w wydechu i trzeba mapę dłubnąć bo inaczej będzie turbo przeładowywało a to jest tylko szkodliwe (nie tak jak piszesz że praca się poprawi).

Link to comment
Share on other sites

4 godziny temu, omega7 napisał:

 Zawsze punktem wstępnym są statyczne mapy, ecu delikatnie je modyfikuje

Ależ to oczywista oczywistość. ECU zawsze będzie działo w ich zakresie i na ich schemacie.

 

4 godziny temu, omega7 napisał:

Dlatego wycięcie DPFa, zmniejsza restrykcję w wydechu i trzeba mapę dłubnąć bo inaczej będzie turbo przeładowywało a to jest tylko szkodliwe (nie tak jak piszesz że praca się poprawi).

Sam overboost występuje w każdym silniku doładowanym w postaci piku około 0,1 do 0,2 bara i jest następstwem bezwładności turbiny, która dąży do wyznaczonego ciśnienia a po osiągnięciu go potrzebuje czasu na przestawienie się. Dlatego w systemach z DPF zmieniono sterowanie turbiną i VTG nie jest już sterowane podciśnieniem a elektrycznie. Tak naprawdę turbina która nie ma chwilowego przeładowania nie jest turbiną w pełni sprawną, znaczy że wolno nabija ciśnienie i wręcz czeka kiedy "ECU przestanie jej kazać dmuchać". Druga sprawa co do szkodliwości. Weź pod uwagę, że overboost po wycięciu DPF nie jest częścią cyklu pracy, silnik nie pracuje stale w tym zakresie ponieważ mapa każe mu obniżyć ciśnienie. Za to sam proces osiągnięcia tego ciśnienia przebiega łatwiej przy dużo niższych obciążeniach co sprawia, że jest to mniej szkodliwe dla turbiny niż zapchany DPF.

Link to comment
Share on other sites

1 godzinę temu, qaz napisał:

Sam overboost występuje w każdym silniku doładowanym w postaci piku około 0,1 do 0,2 bara i jest następstwem bezwładności turbiny, która dąży do wyznaczonego ciśnienia a po osiągnięciu go potrzebuje czasu na przestawienie się. Dlatego w systemach z DPF zmieniono sterowanie turbiną i VTG nie jest już sterowane podciśnieniem a elektrycznie. Tak naprawdę turbina która nie ma chwilowego przeładowania nie jest turbiną w pełni sprawną, znaczy że wolno nabija ciśnienie i wręcz czeka kiedy "ECU przestanie jej kazać dmuchać"

Nie mogę się zgodzić. Przejrzałem setki logów na forach, dłubałem  trochę w autach, chiupuję od wielu lat. Sam swoją hybrydę długo dosttrajałem do tzw. równej kreski. Sprawne z19dth dązy do doładowania 2.38bara i nie przekracza 2.40. Gdyby było tak jak piszesz, turbo ładowałoby do 2.6 a to już jest czerwone światło dla standardowej turbiny tego silnika. Auta z DPFami czesto mają pozacierane VTG i tam rzeczywiście przeładowanie do 0.2bara sie pojawia ale to nie jest praca zdrowej turbiny. Ba widziałem na forach jak ludzie zamykali górną granicę czujnika ciśnienia (3bary) a to już jest kaplica dla tych turbin i zerowy zysk. Górka o której piszesz jest zależna od PID Controllera i ustawień jego zmiennych PID. Jako ciekawowstkę powiem że na różne rynki i w różnych marach samochodów 1.9CDTI potrafi mieć zupełne inne ustawienia controllera i kreska jaką rysuje turbo będzie trochę inna. Polecam zbadać na własnym aucie zasadę jego działania, pomydfikować PID i sprawdzić jak kreska się zachowuje. Testowałem nie raz.  

Link to comment
Share on other sites

IZ regulatorami PID mam styczność w silnikach na codzień podczas pracy. Reguluje, serwisuje, remontuje silniki przemysłowe od parudziesięciu kW do paru MW. Oczywiście przemyslowka ma trochę inne reguły gdzie w generatorach mamy stała prędkość obrotowa a całą moc regulujemy właśnie praca turbiny. 

Wracając do tematu o którym mówimy. Podczas dyskusji nie zakładam błędnego dzialania nastawnika turbiny który pick zwiększy o 0,6 bara. Po drugie w moim silniku przy nowej turbinie i z ori układem wydechowym, przy wszystkich działających komponentach,  przy wartości maksymalnego ciśnienia doładowania 2.0 bar, wartość doładowania przy maksymalnalym obciążeniu w pickup często przekracza ją o 0.1 do 0.12. Całość trwa ułamki sekundy. Jest to normalna praca. Grzebales w sterownikach Denso?? Oni zawsze są inni  :)

Link to comment
Share on other sites

Witam. Mała aktualizacja po dzisiejszej trasie . Po 300 km postanowilem sprawdzic nasycenie filtra . Wylaczylem wiec auto podlaczylem techa . Nasycenie filtra 0% jade nastepne 200 km nadal zero . Lecz już jadąc z powrotem dalo rado objechać bez kontrolki okolo 270km wskoczyla kontrolka. Za bardzo sie nie przejalem i kontynuowalem trase. Po jakims czasie postanowilem uruchomic techa podczas jazdy i oto moje wnioski i pytania. 

Temperatura czujnika spakin nr 1 wartosc zmienna zalezna od obrotow i obciazenia silnika po wskoczeniu kontrolki zaczely sie cuda. Temp nr 1 doszła aż do 800 stopni plus straszny smrod jakby cos sie paliło auto dostalo muła plus strasznie basowy klank silnika.

 

1. Czy czujnik nr 1 ma za zadanie po otrz info o nasyceniu nagrzać wydech do warunkow optymalnych dla wypalania ? 

 

Co do reszty. 

Cz temp spalin nr 2 wartość 0 stopni 0.84v okolo. Rozumiem ze to wina tego ze wisi pod autem.

Nastepne odczyty cz roznicy  cisnienia.

I tu jest moje zdziwienie.

Wartość wynosi 125 kpa. Dodam tylko ze niewazne czy odlacze ten czujnik wartosc zostaje taka sama lecz na odlaczonym czujniku wartosc V wynosi 5v a na podl 0.90v jakoś.

 

Mam rozumiec ze czujnik roznicy cisnienia jest w jakis sposob oszukany ? 

Podsunowujac moje pytania.

1. Wartosc temp 1 wzkazuje nagrzewanie wydechu dka wypalania ? 

2. Czy 125 kpa niema wplywu na dpf ? 

3. jesli czujnik temperatury spalin nr2 wyciagne spod auta i powiedzmy nagrzeje go do 1000 stopni czy komputer uzna to za proces wypalania i bedzie obnizac nasycenie filtra . Czy jeśli tak  to czy zastosowanie potencjometru dla zwiekszenua napiecia  odpowiadającej temperaturze takiej jaką wymaga ecu dla czujnika nr 2 podczas wypalania da jakis skutek  ?

Taki potencjometr byłby rozwiązaniem podczas tzw wypalania.

 

Jeśli by to zdało egzamin czy wymiana potencjometru na przekaznik czasowy wlaczany automatycznie po uruchomieniu sie kontrolki nie bedzie lepszym rozwiązaniem.

Czas plus minus zejścia nasycenie daloby rade zmierzyc.

 

Co o tym myslicie ?

Czy sprobowac dodatkowo zmienic roznice cisnien na taka ktora by odpowiadala dobremu przeplywowi filtra

Bo zapewne jesli x to jest cz cisn nr 1 a cz cisnienia nr2 to y

To czy x=y da jakis skutek bo rozumiem ze ecu widzi ze taka wartość to idealny stan dla naszej puchy 

Zas x>y oznacza zapchany filtr

A x<y oznacza wycietu dpf ?

Wiadomo jest jakas dopuszczalna tolerancja

 

Jeszcze jedno , rozmawialem ostatnio z mechanikiem ktory probowal to u mnie wyprogramowac mowil ze zrobil 2 takie vc i jezdza do dzis moze mi dac namiary. dodatkowo pytanie czy jesli tam są jakies wartosci oszukane powiedzmy rezystorem lub emulatorem czy probojac wyprogramować go z ecu mimo wszystko wartosci zostaja ? dodam tylko ze raz go usunal to caly czas bylo nas 0% cz temp nr 1 0 i cz temp nr 2 0 lecz wartosc kpa zostaje bez zmian

Edited by KaienDemon
Link to comment
Share on other sites

  • 3 weeks later...

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

  • Recently Browsing   0 members

    • No registered users viewing this page.
×
×
  • Create New...
UP