Jump to content

Welcome to Vectra Klub Polska

Guest Image

Welcome to Vectra Klub Polska , like most online communities you must register to view or post in our community, but don't worry this is a simple free process that requires minimal information for you to signup. Be apart of Vectra Klub Polska by signing in or creating an account.

  • Start new topics and reply to others
  • Subscribe to topics and forums to get email updates
  • Get your own profile page and make new friends
  • Send personal messages to other members.

Alternator problem


Emil1105
 Share

Recommended Posts

Witam wszystkich , mam pewien problem z vc 1.9 cdti 150 KM , wczoraj podczas jazdy zapalilo sie ladowanie i z okolic paska osprzetu ze wzristem obrotow pojawilo sie takie jęczenie, zgasilem otwieram maske pasek caly , ladnie napiety , po odpaleniu pol km ok i znow to samo. Brak ladowania i dzwiek, mial ktos podobny przypadek ? Auto odstawiem i wzielem drugie bo mialem wyjazd , jescxe nic nie sprawdzalem.bo w pracy dzis. Jakies pomysly? Alternatir padl? Sprzegielko?

 

Wysłane z mojego RNE-L21 przy użyciu Tapatalka

 

 

Link to comment
Share on other sites

A co ma sprezarka klimy itd do zaniku ladowania? 

A swiatla pala normalnie czy mrugaja? Jak pala normalnie to problem z alternatorem 

Masz moze pomoze 

 

Edited by tomi188
Link to comment
Share on other sites

Po pracy zdemontowalem alternator, sprzegielko wydaje sie byc ok , ciagnie w jedna strone slizga sie w druga , luzow nie ma, raczej nie halasuje przy obracaniu. W momencie zaniku ladowania dopiero alternator zaczyna glosniej chodzic, zdemontowalem regulator ze szczotkami zamowilem nowy na jutro, na swiatla nie zwrocilem.uwagi bo sie spieszylem wczoraj i musialem.szybko auto zmienic. Regulator wymienie troche w ciemno, ale nie wiem czy dobrze mysle jak regulator padl zapala sie ladowanie to alyernator jest bardziej obciazony i moze dlatego troszke glosniej chodzi. Dzwonikem o regeneracje ale za denso slono wołaja. Zamontuje nowy regulator i zobaczymy. Ma ktos jakies doswiadczenie?

Wysłane z mojego RNE-L21 przy użyciu Tapatalka

Link to comment
Share on other sites

I najwiekszym problemem nie jest ten halas tylko.brak ladowania , a halas pojawia sie w momencie zanikniecia ladowania

Wysłane z mojego RNE-L21 przy użyciu Tapatalka

Link to comment
Share on other sites

36 minut temu, Emil1105 napisał:

I najwiekszym problemem nie jest ten halas tylko.brak ladowania , a halas pojawia sie w momencie zanikniecia ladowania

Wysłane z mojego RNE-L21 przy użyciu Tapatalka
 

Jak odpalisz auto to masz podniesione dziwnie obroty? Jeżeli tak to prawdopodobnie altek nie ładuje zupełnie. Sprawdzałeś ładowanie miernikiem? Chociaż na biegunach akumulatora zobacz?

Prawdopodobnie alternator do regeneracji, obstawiam regulator albo mostek prostowniczy.

Link to comment
Share on other sites

Wlasnie obroty zauwazylem.ze nagle wzrosly jak zapalila sie kontrolka do okolo 1100 ze standardowych 850 jalowego biegu i w tym momencie stwierdzilem ze 60 km po ciemku nie objade (: i zmienilem auto. Nie mierzylem ladowania na aku bo raz dwa zdemontowalem alternator zebym zdazyl po widnemu bo na dworzu, chociaz faktycznie moglem.to zrobic. No i zamowilem ten regulator ze szczotkami na jutro

Wysłane z mojego RNE-L21 przy użyciu Tapatalka

Link to comment
Share on other sites

Jak swiatla mrugaja to legulator napiecia tak bedzie migac kontrolka. Jezeli nie mrugaja to raczej wina altelnatora. Ale sprawdzil bym tez sam akumulator

Link to comment
Share on other sites

Mi dawno temu w Nexii tak zaczął głośno chodzić, jęczeć i gubić ładowanie. Okazało się, że to mostek prostowniczy. Nowe diody pomogły

Link to comment
Share on other sites

Niestety dzis lipa bo dostalem dzis regulator , niestety nie odbieralem go osobiscie a zamiast jednego bolca na kabel ma dwa. Sruby montazowe wszystko pasuje a posiada dwa bolce na kabel, jest roszke inny i musze zrobic zwrot jutro :(

Wysłane z mojego RNE-L21 przy użyciu Tapatalka

Link to comment
Share on other sites

10 minut temu, Emil1105 napisał:

Wymiana regulatora nic nie pomogla, dalej ładowania brak..

Wysłane z mojego RNE-L21 przy użyciu Tapatalka
 

Diody mostka.Na forum gdzies jest porada pirata jakie zamontowac mocniejsze diody i uczynic altek bezawaryjnym. Chyba to ten temat  

 

Link to comment
Share on other sites

Nie wiem czy sie jeszcze bawic sie w to samemu bo auto mam rozebrane na dworze na mrozie w dodatku mam czas dopiero po pracy na to czyli kolo 15.30 , dzus zamontowalem nowy regulator ktory kupilem w serwisie regenerujacym altki itd , bez zmian, wyjalem altka z powrotem i nie wiem co robic czy robic cos samemu czy oddac moj tam gdzie kupilem regulator ( moj 105A) zaplacic 450 zl i wziac nowke( po pelnej regeneracji 140 A), lub oddac swoj do naprawy , nie wiadomo co wymysla podczas naprawy a chce ten sam gosc 120 + ceny czesci ( regulator juz jest nowy)

Wysłane z mojego RNE-L21 przy użyciu Tapatalka

Link to comment
Share on other sites

A tak nawiazujac do tematu regeneracji ,po odebraniu alternatora dostalem info ze faktycznie padly diodyjak mowil kolega "najt154" przy okoazji zostaly wymienione lozyska, no i nowy regulator niepotrzebnie ktory zmienilem sam, ale ciekawe gdybym go nie zmienil samemu ( a kupilem go od goscia ktory mi pozniej regenerowal) to czy i tak facet by mnie na niego nie naciagnal :)

Wysłane z mojego RNE-L21 przy użyciu Tapatalka

Link to comment
Share on other sites

Sprawdziłem sobie dziś błędy i wyskoczyły mi takie- rozumiem że chodzi o altek. W nocy jak się przypatrzę to oświetlenie wnętrza-lampki delikatnie falują jasnością ,na pozostałym oświetleniu ( w tym zewnętrznym) nie da się nic zauważyć.Dodam że dwa razy pod rząd (dzień po dniu) zaraz po odpaleniu zimnego silnika wyskoczyła kiera z wykrzyknikiem i nie działało wspomaganie,w miejscu temperatury pojawiło się F i wyświetlacz zgasł.Zgasiłęm silnik ,uruchomiłem ponownie i wszystko działa. Słychać też było chwilowo cykanie w okolicy pedałów a może przedziału silnika.Zacząć szukać usterki czy mu może mrozy chwilowo zaszkodziły?Co to może być?Poniżej kody błędów.

OP-COM - Okno odczytu CAN> 2003 (3)|Vectra-C / Signum|Podwozie|EHPS (elektrohydr. wspom. ukł. kierown.)

Identyfikator: 0x0101
Numer sprzętu:24444336
Nazwa systemu: EHPS GEN3 TRW
Numer części:0
Numer wersji oprogramowania: V11_
Opis systemu: TRW  0300
Kod alfa:    
ECU variant coding: 0x00000105


Łączna ilość kodów: 1

C1523 - Zbyt wysokie napięcie odniesienia
(07)  - Nie występuje

----------------------------------------------------------------------

OP-COM - Okno odczytu CAN> 2003 (3)|Vectra-C / Signum|Silnik|Z 18 XE

Identyfikator: 0x020A
VIN W0L0ZCF
Numer sprzętu:2004000
Typ silnika: Z18XE
Numer części:9179499
Numer wersji oprogramowania: 6586085116  
Programming Date: 20090820
Hardware key number: H000011531
Opis systemu: SIEM 0100
Wpisz numer aprobaty: S02001
Kod alfa:   
Hardware manufacturer system name: SIMTEC71.5
Software version: O15F201C
ECU variant coding: 0x0000F902

Łączna ilość kodów: 3

P0170 - Za ubogi system adaptacji paliwa
(12)  - Nie występuje

P0621 - Obwód sterujacy lampka alternatora "L", wadliwe dzialanie
(03)  - Nie występuje

P0560 - Za wysokie wejście napięcia systemu
(07)  - Nie występuje

 

Link to comment
Share on other sites

  • 3 months later...

Odpowiem na swojego powyższego posta :)

Jak się ociepliło to problem znikł. Powodem był niedoładowany aku. Jeżdżę tylko w weekend a w tygodniu auto stoi. Po kilku mroźnych dniach i odpaleniu auta napięcie na aku było na tyle niskie że kiedy od razu obróciłem kierownicą to wspomaganie dodatkowo obniżyło napięcie i komp wyświetlił błąd.Po kilku chwilach jak aku został doładowany to sytuacja już się nie powtórzyła.Na dzień dzisiejszy jest ok.

Link to comment
Share on other sites

Witam. Też mnie dopadł brak ładowania (po raz trzeci😠).Wydaje mi się że padł alternator ale...Nawet na chwilę nie zapaliła się kontrolka ładowania. Najpierw przestał  działać nawiew powietrza potem zaczęły się zapalać kontrolki abs,esp,wspomaganie,poduszki...Po wejściu w ukryte menu ładowanie 9v (potwierdzone później miernikiem) jałowe obroty podniesione powyżej 1000, kontrolka braku ładowania nadal nie świeci.Ma ktoś pomysł czemu tak? I jeszcze jedno pytanie: Czy rolka napinacza paska wielorowkowego jest ruchoma czy powinna być sztywna? U mnie się rusza po naciśnięciu na pasek a nie zwróciłem uwagi jak było wcześniej. Nie słyszałem też ślizgania paska. Oczywiście wiem że ma ona pewien zakres ruchu ale z reguły odgina się ją kluczem.Chodzi mi o to czy po niezbyt silnym naciśnięciu palcem na pasek powinna się poruszyć czy świadczy to o tym że sprężyna jest za słaba?

 

 

Przyszło mi do głowy, że nie padł alternator a spaliła się kontrolka braku ładowania. Brak kontrolki,brak prądu wzbudzającego który przez nią idzie a tym samym brak ładowania. 

 

Jednak szczotki w alternatorze.Na tyle zużyte żeby nie ładować, na tyle niezużyte żeby nie świeciła kontrolka. 

Edited by pier
Link to comment
Share on other sites

  • 1 month later...
3 minuty temu, Szybki071 napisał:

Mam pytanie jaki akumulator do Vectry 2,2 direct benzyna 

Jak wpiszesz swój VIN tu:http://opelvindekoder.pl/

To pod kodem TN6 dowiesz się jaki aku wyszedł z fabryki do Twojego auta.

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

  • Recently Browsing   0 members

    • No registered users viewing this page.
×
×
  • Create New...
UP