Jump to content

Welcome to Vectra Klub Polska

Guest Image

Welcome to Vectra Klub Polska , like most online communities you must register to view or post in our community, but don't worry this is a simple free process that requires minimal information for you to signup. Be apart of Vectra Klub Polska by signing in or creating an account.

  • Start new topics and reply to others
  • Subscribe to topics and forums to get email updates
  • Get your own profile page and make new friends
  • Send personal messages to other members.

Spalanie po wymiane świec


shax89
 Share

Recommended Posts

Witam panowie,

walczę ze swoją Vectrą z sporadycznie pojawiającymi się błędami P0170 i P0173 (które jak na razie dostrzegłem pojawiają się na lpg i tylko wtedy gdy mocno przyciskam gaz mając jednocześnie niskie obroty - i to też dzieje się bardzo sporadycznie - wrażenie jakby nie palił na któryś gar - po ponownym uruchomieniu auta jest ok). Wczoraj wymieniliśmy świece na NGK Platinium Laser, sprawdziliśmy cewkę, przepustnice i przepływkę. Wszystkie te podzespoły dawały wrażenie sprawnych. Przy okazji kompresja - 5 szt - w okolicach 14 bar, 1szt 13-13,5. Po wymianie świec mam wrażenie, że auto na biegu jałowym zachowuje się znacznie lepiej - ustały delikatne drżernia. Zauważyłem jednak dziwną rzecz - przed zmianą świec auto na biegłu jałowym w obecnych panujących temperaturach, po rozgrzaniu do temp roboczej palił mi 1,2-1,3 l bez względu na to czy benzyna czy lpg, teraz po wyżej opisanych zabiegach zauważyłem że - na lpg spalanie na jałowym oscyluje w granicach 1,5-1,7l a po przełączeniu na benzynę stoi na 1,3 (klima wyłączona, nawiew 21st). Czy jest to normalne ? Wydaje mi się, że trochę duże te wartości. Pozwolę sobie jeszcze nadmienić, że w aucie mam świeżutkie podzespoły od gazu - zmieniłem zasilanie z fi6 na fi8 + elektozawqó + reduktor ac r01 + wtryski ac w03. Jeżeli chodzi o same błędy i jakby wypadanie zapłonów - problem chyba nie zniknął - check wczoraj po wymianie zaczął mrugać podczas mocnego przyspieszenia z małych obrotów (przy boksujących kołach), ale już dziś z rana temat się nie powtórzył. Będę powoli się chyba przymierzał do sprawdzenia sond + katalizatory (jeżeli jeszcze są - to usunę wkłady pre katy a główny usunę i czymś podmienię (może jakiś zamiennik/strumienica/) + emulatory sond lambda).

 

Panowie, jeżeli mieliście podobne objawy, możecie mnie jakoś nakierować co sprawdzić - prosiłbym bardzo o pomysły. Z góry dziękuję i postaram się skrupulatnie, jeżeli uda się naprawić opisać co było przyczyną. Dzięki i pozdrawiam!

Link to comment
Share on other sites

Na początku ustawili w warsztacie, a później pojechaliśmy w trasę. Poźniej po pracy jak nie zapomnę to podeślę. Generalnie chodzi lepiej niż wcześniejsze valteki, ale moim zdaniem jeszcze trochę brakuje do doskonałości (a przy takiej wymianie tego bym oczekiwał). Co prawda mam się pojawić na regulacji po 1000km, ale może zawitam szybciej. Nie wiem czemu, ale po przeczytaniu innych postów z błędami check 0170 i 0173 bolą mnie te katalizatory - aczkolwiek mój przypadek jest zgoła inny ponieważ nie dzieje się to non stop... 

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

  • Recently Browsing   0 members

    • No registered users viewing this page.
×
×
  • Create New...
UP