Jump to content

W dniu dzisiejszym został odblokowany i oddany z powrotem do użytku garaż dla klubowiczów VKP

Znajdziecie go w menu pod nazwą Garaż lub pod linkiem:

https://forum.vectraklub.pl/garage/

Pozdrawiam Admin

Welcome to Vectra Klub Polska

Guest Image

Welcome to Vectra Klub Polska , like most online communities you must register to view or post in our community, but don't worry this is a simple free process that requires minimal information for you to signup. Be apart of Vectra Klub Polska by signing in or creating an account.

  • Start new topics and reply to others
  • Subscribe to topics and forums to get email updates
  • Get your own profile page and make new friends
  • Send personal messages to other members.

Da_Don

Problem kolektor ssacy

Recommended Posts

Witam szanowni koledzy z forum mam duza prośbe aby mi ktos pomógł. Mianowicie posiadam vectre jak w opisie od 5 lat i jeszcze nigdy nie byla u mechanika bo wszystko robie sam w niej  ale ten problem mnie przerósł, mianowicie chodzi o problem z klapami kolektora ssacego podczas jazdy zapalil sie check no i oczywiscie auto zamulac zaczelo  no wiec zaczolem szukac pojechalem na kompa pokazal blad 1110 znalazlem co oznacza no i do roboty. Wywalilem kolektor ssacy oczywiscie zaczolem sprawdzac elektrozaworki pod akumulatorem ,ktore sa przy tej gruszce u mnie jest niebieski i szary (nie wiem czy kolor ma znaczenie ) okazalo sie ze szary nie tyka pod aku. a niebieski jest git wiec kupilem uzywany oczywiscie go sprawdzilem i tyka pod aku. Wszystko poskrecalem bo uznalem ze to byla przyczyna. No i w droge podczas jazdu check zgasl poczym za jakies 20sekund sie zapalil ponownie i juz nie zgasl blad pokazalo ten sam 1110 wiec stwierdzilem ze moze jest wiazka przerwana, odkrecilem kolektor ponownie i sprawdzilem elektrozaworki pod aku oba tykaja se mysle nie dochodzi prad miernik w lape i mierze na wtyczkach na niebieskiej na obu pinach po 12V na szarej na jednum pinie 12V na drukim nic wiec se mysle przerwany kabel bo wyczytalem na jakims forum ze na obu wtyczkach ma byc na karzdym ponie po 12V nie wiem czy dobrze zrozumialem ale nic rozwalilem cala wiazke idac po tym kablu gdzie nie bylo napiecia dotarlem chyba do tego ECU (nie wiem czy tak to sie nazywa) taki komputerek na podszybiu przykryty guma okazalo sie ze pomiedzy pinem z wtyczki tego Ecu a pinem kostki elektrozaworu jest przejscie, ale ze moja ciekawosc nie zna granic posunalem sie dalej i rozkrecilem wtyczke tego ecu okazalo sie ze kabel jest zmostkowany z innym wiec ruszylem za kolejnym kablem po podszybiu rozwalajac kolejna wiazke myslac ze na nim musi byc 12v i dotarlem do przekaznikow przy zbiorniku plynu chlodzacego takie dwa rozowe pomyslalem ze sa uszkodzone wiec wymienilem oby dwa i co ZOONK, check swieci uparcie auto nie ma mocy dźwigienka gruszki sie nie porusza czyli klapy nie chodza. Ale ze jestem zawziety odkrecilem kolektor poraz kolejny chyba juz z 10 po tych wszystkich sprawdzaniach. I go rozebralem w drobny mak rozpolowilem na pol wyczyscielm klapy wogole w srodku caly bo byla masakra,  wyjalem te klapy na zewnatrz i znalazlem taka pokrywke z boku oczywisciw tez ja oderwalem bo byla na klej okazalo sie ze tam jest jakis zbiorniczek na zapas powietrza czy cos takiego od dolu kolektora wczodzi ten wezyk z gruszki do tego zbiorniczka wlasnie i  byl tam taki olej czy cos takiego nie wiem jakas maź wszysto wyczyscilem stwierdzajac ze ta maź zapycza ten wezyk idacy do gruszki i ta nie porusza klapami uradowany ze juz znalazlem przyczyne wszystko starannie posklejalem i okolo 20 godzin schło. No i przyszla pora przejazdzki oczywiscie check zgasl ale na chwile poczym uparcie swieci i nadal jest blad 1110 no i oczywiscie załamka moje pomysly sie skonczyly.

Ale mam pytanie czy na tych kostkach od elektrozaworkow masa sie nie zmienia w zaleznosci jak ecu ja poda raz na jednej kostc i pinie raz na drugiej moze mam tam jakis problem z masa.

A kolejne pytanie czy te elektrozaworki i klapy w kolektorze nie sa powiazane z jakims innym czyjnikiem.

Bardzo was prosze o pomoc bo juz nie wiem za co sie zabrac 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


  • Recently Browsing   0 members

    No registered users viewing this page.

×
×
  • Create New...