Jump to content

Welcome to Vectra Klub Polska

Guest Image

Welcome to Vectra Klub Polska , like most online communities you must register to view or post in our community, but don't worry this is a simple free process that requires minimal information for you to signup. Be apart of Vectra Klub Polska by signing in or creating an account.

  • Start new topics and reply to others
  • Subscribe to topics and forums to get email updates
  • Get your own profile page and make new friends
  • Send personal messages to other members.

oględziny chłodnicy oleju skrzyni biegów


billi.sbk
 Share

Recommended Posts

Posiadam vectre c silnik v6 3.2 2003r. Przeczytałem trochę tematów na temat wadliwych chłodnic skrzyń automatycznych, a mianowicie mieszanie się płynu chłodniczego z olejem. Mam pytanie bo nigdzie nie znalazłem tego na forach które czytałem. Czy jest możliwość za w czasu wykryć usterkę zanim będzie za późno i po skrzyni. Jeszcze nie zaglądałem pod auto żeby obejrzeć tą chłodnice, czy ona jest w widocznym miejscu i czy korozja która powoduje mieszanie się płynu z olejem, czy jest to widoczne i można ocenić ryzyko usterki. U mnie nie ma żadnych objaw problemów ze skrzynia, wszystko chodzi jak należy jednakże jeśli jest to jakaś wada konstrukcyjna chciałbym zajrzeć i ocenić stan jeśli oczywiście jest to w jakiś sposób widoczne i możliwe. 

Przy okazji się zapytam, w piątek wymieniałem olej + filtry i od razu spuściłem również płyn chłodniczy i zalałem nowy. W zbiorniczku wyrównawczym na ściankach były takie brązowe plamki, właśnie wyglądały trochę jakby olej, ( nie mówię że był to olej ale troche to tak wyglądało) również pod nakrętką zbiorniczka wyrównawczego były te plamki. Płyn który zlałem wyglądał normalnie. To raczej nie jest uszczelka pod głowicą bo oleju nie ubywa, płynu chłodniczego rownież nie ubywa, samochód się nie grzeje ani nie kopci na biało, wycieków z pod głowicy też nie widzę (aczkolwiek silnik jest dość mocno zaolejony, ale to sobie sprawdzę kiedy indziej). Czy to jest normalne w tych samochodach, brązowe plamki, kropki w zbiorniczku wyrównawczym? teraz mam wszystko świeżo zalane to będę na bieżąco obserwował.

Link to comment
Share on other sites

Tylko i wylacznie wymiana na nowa chlodnice lub dolozenie osobnej zewnętrznej chlodnicy oleju i to drugie rozwiazanie jest najpewniejsze

Stan chlodnicy w zaden sposób nie okreslisz bo sie nie da. Jest wbudowana w chlodnice wody

Link to comment
Share on other sites

jakie są koszty dołożenia zewnętrznej chłodnicy? Czy to jest skomplikowane? Zastanawiam się czy mogę zrobić sobie to sam.

czy dołożenie nowej chłodnicy wyłącza starą z obiegu? Bo jeśli nie to wciąż może wystąpić problem.

Edited by billi.sbk
Link to comment
Share on other sites

stara odlaczasz i zapominasz i dwa przewody idace do tej starej ucinasz laczysz na opaski z nowa i tyle

Link to comment
Share on other sites

Czyli nic trudnego żeby to zrobić samemu, jednakże nasuwa mi się kilka pytań.

1. Tak jak napisałeś "stara odłączasz i zapominasz" nie trzeba tam żadnej "zaślepki" czy jakiegoś zabezpieczenia, w razie korozji byłby wyciek płyny i mały problem jeśli stało by się to blisko domu w mieście, gorzej na trasie daleko domu. Czy osoby które to przerabiają tak poprostu "zapominają" o starej chłodnicy czy jakoś ja zabezpieczają.

2. Gdzie najlepiej zamontować nowa chłodnicę? Gdzieś z przodu jako pierwsza chłodnicę? Czy z tyłu jako ostatnio czy gdzies zupełnie indziej szukac na nią miejsca. To raczej ważne gdzie ja umieścić, bo np z przodu jako pierwsza chłodnica to wydaje mi się ze olej by się poprostu grzał stojąc w korku szczególnie w lecie, w tedy powietrze by nie chodziło i trzeba było by np dodać jakiś wiatrak który by się włączało samemu zdalnie na takie wypadki. Jakby ją umieścić gdzies z tylu miedzy chłodnicą wody i silnikiem to też nie spełniało by swojego zadania, bo tam nie ma obiegu chłodnego powietrza. Być może sprawdziło by się to miedzy chłodnicami gdzieś na samym dole, nie wiem tylko czy jest tam miejsce. Jak to ludzie robią, w ktorym miejscu ja montują i w jaki sposób ona później chłodzi.

3. Może ktoś kto wcześniej to robił udokumentował wszystko zdjęciami lub filmem krok po kroku np na YT to bym poprosił o link.

4. Jaką konkretnie chłodnicę polecacie.

5. Czy jest możliwość zamontowania tam jakiegoś dodatkowego czujnika który kontrolował by temperaturę oleju?

Edited by billi.sbk
Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

  • Recently Browsing   0 members

    • No registered users viewing this page.
×
×
  • Create New...
UP