Jump to content

W dniu dzisiejszym został odblokowany i oddany z powrotem do użytku garaż dla klubowiczów VKP

Znajdziecie go w menu pod nazwą Garaż lub pod linkiem:

https://forum.vectraklub.pl/garage/

Pozdrawiam Admin

Welcome to Vectra Klub Polska

Guest Image

Welcome to Vectra Klub Polska , like most online communities you must register to view or post in our community, but don't worry this is a simple free process that requires minimal information for you to signup. Be apart of Vectra Klub Polska by signing in or creating an account.

  • Start new topics and reply to others
  • Subscribe to topics and forums to get email updates
  • Get your own profile page and make new friends
  • Send personal messages to other members.

Sign in to follow this  
Cristof1987

Vectra C 1.8 GTS 2003 r. benzyna

Recommended Posts

Witam

Jestem nowym nabywcą Vectry C z silnikiem 1.8 GTS hatchback z 2003 roku. Auto kupiłem od handlarza, który sprowadził go z Niemiec. Auto ma 268 tysięcy przebiegu, serwisowane w ASO.

Zapłaciłem 13 tysięcy+ opłata rejestracja.

Jest to silnik idealny do wstawienia LPG.

Ale mam dylemat odnośnie mocy silnika i spalania. 122 konie mechaniczne to za mało na taką budę. Przeraża mnie spalanie, przy zatankowaniu 10 litru benzyny po przejechaniu 60 km zapala mi się już rezerwa... przy 80 już szarpie...Ile on pali?. 11, 12 ,13?Oczywiście mówię tylko  o cyklu miejskim.  Trochę mnie to przeraziło.
Chciałbym wstawić do niego gaz, więc te 15% spalania bedie więcej. Wtedy w miescie spale 13 litrów.

Macie jakieś doświadczenia z tą jednostką?

Przepraszam jeśli wstawiłem temat do niewłaściwego działu ale jestem tu nowy.

Pozdrawiam

Share this post


Link to post
Share on other sites

Zapłaciłeś sporo za ten rocznik, ale to twoja sprawa.

Niestety musisz się liczyć ze spalaniem  w okolicach 12L. w mieście zimą 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Jak silnik jest w dobrej kondycji, to wstawiaj LPG. Ja głównie poza miastem jeżdżę, bo po mieście tyle co wyjechać, ale teraz zimie w 10 l się mieszczę.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Please login or register to see this quote.

A co rozumiesz przez sporo ? VC ma takie widełki cenowe, że trudno jest to jednoznacznie określić. Można kupić młodszą i tańszą jak starszą i droższą. W zależności w jakim jest stanie i wyposażeniu, i jak poprzedni właściciel podchodził do auta.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Jeździj z taką ilością paliwa to kupisz jeszcze pompkę. Będzie taniej

Share this post


Link to post
Share on other sites

Please login or register to see this quote.

Myślę że przebieg 270 tyś. kwalifikuje auto do tej niższej ceny w tych widełkach, gdzie ceny tego rocznika zaczynają się już 8-9 tyś

Share this post


Link to post
Share on other sites

Please login or register to see this quote.

Też miałem to napisać :ok: kiedyś za małolata tak wykończyłem pompkę jeszcze w vectrze A

Share this post


Link to post
Share on other sites

Please login or register to see this quote.

Tyle, że w większości mają taki przebieg jak nie więcej, ale w ogłoszeniach w cudowny sposób bez podziału na wiek i silnik mają poniżej 200 :D

Share this post


Link to post
Share on other sites

Czy uwierzyłbyś w przebieg 50 tyś. w pięcioletnim  dieslu ? pewnie nie ? a jednak są takie egzemplarze.

Właśnie znajomy sprzedał  Volvo S60

Share this post


Link to post
Share on other sites

wersja bogata. bardzo podobna do tej

Please login or register to see this link.

cena nie adekwatna? czujniki parkowania przód tył, skóry itp

jeździłem i patrzyłem na takie vectry za 10 tysięcy. Uwierzcie że sam szrot. przebieg po 160 000 a kierownica tak zdarta że ślepy nie uwierzyłby w taki przebieg.

Chyba lepiej było wziąć jakiegoś diesla ze spalaniem 6,7 litrów. a nie bawić się we wstawanie lpg bo różnica w wydatkach byłąby niewielka

Share this post


Link to post
Share on other sites

Please login or register to see this quote.

miałem kilka lat, męczyła mnie z biegiem lat :P spalanie trzymałem na poziomie 9,7 miasto :) niestety wrażeń i przyjemności było tyle co posiedzieć na parkingu :D tym bardziej latem przy włączonej klimatyzacji - więc wszystko przed Tobą.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Please login or register to see this quote.

Mam rozumieć że latem, bo zimą to nie uwierzę :P

Share this post


Link to post
Share on other sites

Tylko gaz, na około 40 litrach robię w trasie około 480-500 km miasto 350-420 zależy czy klime włączę..

Share this post


Link to post
Share on other sites

Czyli Panowie źle nie zrobiłem? myślałem o passacie albo audi a3.

Podobno do vectry tanie części.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Please login or register to see this quote.

ale stowki chyba w tej trasie nie przekraczasz

Share this post


Link to post
Share on other sites

Jeżdżę jak dziadek ale to ja decyduje ile pali...

Please login or register to see this image.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Please login or register to see this quote.

Tak 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Please login or register to see this quote.

Mając teraz taką brykę, to każde inne auto, to koszyk sklepowy :D Ale fakt. 122 KM w tej budzie, to szału nie ma. Ale trzeba przyznać szczerze, że jak się wybiera auto, to albo ekonomia albo radość z jazdy z mocą pod butem. No i zależy do czego auto ma służyć ;)

Share this post


Link to post
Share on other sites

mną kierowała ekonomia, jak mocno się zdziwiłem jak dowiedziałem się ze z 12 spali a 13 na gazie. No i tanie części...

Share this post


Link to post
Share on other sites

za tącene można mieć małą mazde 3 I za 13000 i to z lpg. Male autko i można polatać....

Share this post


Link to post
Share on other sites

Please login or register to see this quote.

Nie wiem komu i gdzie tak pali, ale mi jeszcze tyle na 100 km nie wypiła. No chyba, że na autobahn non stop 200 km/h :D Mam LPG od maja i wylatane 17 tys km. Tankuję zawsze na full. Butla w kole. Nie pamiętam ile dokładnie ma. Ok 50 l z groszami. Tankuję 40 l z groszami. Na pełnym zbiorniku mieszczę się w widełkach 400 - 450 km. Ani więcej, ani mniej. W zależności od stylu jazdy, terenu czy pogody. Na kompie pokazuje 7,9 l/100. Ale to z przymrużeniem  ;) 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Przy ekonomicznej jeździe spali mi ok 8-9 litrów lpg, a przy dynamicznej jeździe (4 tyś obr wzwyż) do 12 więc tragedii nie ma.

Mało który nowoczesny diesel spali 4-6 litrów;)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Please login or register to see this quote.

Takie spalanie diesla, to raczej w trasie przy stałej prędkości :D W cyklu mieszanym, to chyba 1.2 TDI chociaż nie wiem. Ale taki mały silnik ON w małym aucie wg mnie, mija się z celem. ;)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Mi 1.8 paliła ok 9 koło domu w trasie ok 12. Mowa o LPG

Wysłane z telefonu

Share this post


Link to post
Share on other sites

Please login or register to see this quote.

Nie zrobiłeś zle :) jest to bardzo dobra jednostka, zresztą chyba ostatni porządny Z18XE w Oplu :P rozrząd to śmiech jak i cała reszta, jeśli jest zadbany, nie pije oleju to będziesz jak najbardziej zadowolony z utrzymania oraz eksploatacji. Największe minusy to brak dynamiki i w zasadzie tylko to męczy :) spalanie jak wspominałem 8.4 - 9.7 według BC a moje odczucia to 10.5 spokojnie w mieście.W trasach nie odczujesz że brakuje pod maską, jak się bujnie to leci :ok:

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Sign in to follow this  

  • Recently Browsing   0 members

    No registered users viewing this page.

×
×
  • Create New...