Jump to content

Welcome to Vectra Klub Polska

Guest Image

Welcome to Vectra Klub Polska , like most online communities you must register to view or post in our community, but don't worry this is a simple free process that requires minimal information for you to signup. Be apart of Vectra Klub Polska by signing in or creating an account.

  • Start new topics and reply to others
  • Subscribe to topics and forums to get email updates
  • Get your own profile page and make new friends
  • Send personal messages to other members.

Z18xe P1405-61 P0170 Brak mocy


derkeng
 Share

Recommended Posts

Witam kolegów 

 

Piszę do Was z prośbą o pomoc w diagnozie zachowania mojego auta. Mianowicie podczas dynamicznego przyspieszania moc samochodu tak jakby faluje - raz gładko wchodzi w obroty, po czym po chwili jest jakby przydławienie, chwilowy zanik mocy, następnie mocne przyspieszenie itd, generalnie trochę jak niezdecydowana kobieta która chce-nie chce😉 Faktem jest natomiast ze obawiam się autem pojechać gdzieś dalej żeby mi nie zrobił jakiegoś psikusa. Sterownik pokazuje dwa błędy p1405-61 Wartość rzeczywista zaworu Egr napięcie nieprawidłowe. Drugi błąd P0170 sadze ze wynika z katalizatora a raczej jego braku. Zastanawiam sie czy sam brak katalizatora mógłby aż tak wpływać na pracę silnika. Z Egr-em już raz miałem błąd i wymieniłem ale niestety z braku funduszy na używkę i to całkiem niedawno bo jakieś pół roku temu. Ogólnie z mocą miałem w tym aucie problem od początku gdyż jakby mu zawsze brakowalo. Ostatnio podejrzenie padło też na przepustnicę gdyż komputer ją raz wygrywał a raz nie, pomogło dopiero puknięcie gumowym młotkiem przez mechanika. Tylko czy przepustnica mogłaby takie rzeczy powodować i nie generować żadnego błędu? 

Byłbym wdzięczny za jakies sugestie, gdyż tak jak przez długi czas zywilem ogromną sympatię do Vectry tak ostatnie pół roku spowodowało ze zaczynam powoli ją nienawidzić. Samochod: Vectra C 2002 z18xe

Edited by derkeng
Link to comment
Share on other sites

  • 4 weeks later...

Podejrzewam, że pytanie sformułowałem nie do końca konkretnie bądź w części wpisu poniekąd sam sobie odpowiedziałem na pytanie, pisząc o błędzie EGR-a, który to zapewne powinien być wyeliminowany w pierwszej kolejności. Ale po lekkim rozruszaniu EGR-a błąd znikł, pozostał jedynie błąd P0170 - za bogata mieszanka. A samochód w zasadzie spełnia tylko rolę przejechania z puntu A do punktu B, zakładając, że nie potrzebuję nikogo wyprzedzić. Bo jeśli potrzebuję, to robiąc o zbyt gwałtownie zaczyna go właśnie zamulać i po kilku próbach mocniejszego przyspieszenia zaczyna go rwać tak, jakby wypadał mu zapłon. Z tym że żadnego wypadania zapłonu komputer nie rejestruje. Przy spokojnej jeździe i naprawdę łagodnym przyspieszaniu nie da się tego odczuć. Natomiast po wskoczeniu na autostradę i próbie dynamicznego przyspieszenia silnik zaczyna mieć takie huśtawki, jak pisałem wyżej. Są sytuacje, że np dojdę do 120 km/h i... tyle. Mogę sobie wciskać pedał gazu, to pojawia się wyczuwalne "huśtanie" bądź rwanie, mogę lekko nacisnąć, i nasilenie spada, ale auto dalej nie przyspiesza.

Ostatnio pojawiło się także lekkie falowanie obrotów, które uspokaja się, jeśli zostawić auto na biegu jałowym na kilka minut.

W związku z powyższym i brakiem jakiegokolwiek innego błędu poza P0170 prosiłbym Was o podpowiedź:

 

1) czy brak katalizatora może powodować aż takie dziwne zachowanie silnika

2) czy takie zachowanie może wskazywać na problem właśnie z przepustnicą, której to raz, po ponad miesięcznym postoju komputer praktycznie nie wykrył

3) na co ewentualnie mógłbym zwrócić jeszcze uwagę? Wymieniałem już w tym aucie świece, cewkę, EGR na używkę. Mogę go zaślepić, mam gdzieś chyba kupioną zaślepkę której nie użyłem - może EGR się faktycznie nie domyka i dławi silnik spalinami? jest to możliwe?

4) czy pozostaje mi tylko kombinowanie na zasadzie podmiany pozdespołów typu Przepustnica czy przepływka właśnie?

Jestem pewien że nie jest to problem z samym silnikiem z prostej przyczyny - silnik musiałem wymienić ze względu na prawdopodobnie zaniedbanie go przez poprzedniego właściciela i nieopłacalny remont. Kupiłem więc sam silnik bez osprzętu, wszystkie czujniki przełożyłem ze swojego. Do wymiany poszedł również komputer, gdyż na poprzednim notorycznie wypadał zapłon na 4 cylindrze i sporadycznie na 1.

 

Generalnie pokusiłbym się o stwierdzenie, że auto "doinwestowane", jeśli pominąć fakt, że nie jeździ jak powinno.

 

Prośba o sugestię jeśli ktoś z Was walczył z podobnymi przypadłościami.

 

 

Link to comment
Share on other sites

  • 2 weeks later...

Cewka zapłonowa wymieniona na nową czy używaną ? Jeśli nowa to jakiej firmy.?

Link to comment
Share on other sites

  • 2 weeks later...

Cewkę podmieniałem, bez zmian, używaną oryginalną. 

Wyeliminowalem jeden objaw mianowicie falowanie obrotów. Winny okazał się być pęknięty wężyk w baku przez co nie było ciśnienia benzyny i dochodziło nawet do tego że w pewnym momencie nie bylem w stanie nawet ruszyć gdyż auto gasło. Co ciekawe miałem dziwne wrażenie, że przy problemach z ciśnieniem benzyny samochód na gazie nie generował żadnych szarpań ale może po prostu nawdychałem się chwilę wcześniej benzyny i miałem omamy.

Mam wrażenie że rwie i dlawi na ciepłym silniku. A błąd tylko jeden - bogata mieszanka p0170.... 

Link to comment
Share on other sites

jak poczytasz moje posty być może znajdziesz podobieństwo problemów. U mnie za błąd p0170 odpowiadały cewki i świece (cewki miały przebicia na tych gumowych fajkach, materiał po prostu się zużył + pewnie ich czas też dobiegł końca). Ponadto początkowo miałem świece 4 elektrodowe NGK platin laser czy jakoś tak (na których zrobiłem moze 100km -btw - mam je na sprzedaż :) mam paragon) ale gazownicy zmienili mi na 1 elektrodowe platynowo irydowe boscha. Po tych zabiegach przestał wypadać zapłon i jak na razie jest wporządku. Dodam że przy mocniejszym dodawaniu gazu i trzymaniu go na tym podszarpywaniu pojawiał się check. co do katalizatora to wątpie, raczej brak katalizatora + emulator sondy to zabieg na plus przy naszych przebiegach (zresztą sam przymierzam się do wycięcia swojego - o ile jeszcze tam jest...się okaże)

Link to comment
Share on other sites

Dzięki za sugestie. Cewek sprawdziłem już chyba z 3 a kompletów świec pewnie tez tyle samo. Na irydowych bosha o których piszesz właśnie rwało mi jak diabli. Ale co tam, posprawdzam dla spokoju jeszcze raz. 

Ja na Twoim miejscu z kolei bym nie wycinał chyba że mus. Duzo czytałem opinii, że te nasze limuzyny po prostu ciężko oszukać emulatorami itp. No i ten dźwięk pierdzącej pustej puszki - bezcenny😉

Link to comment
Share on other sites

  • 2 weeks later...

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

  • Recently Browsing   0 members

    • No registered users viewing this page.
×
×
  • Create New...
UP