Jump to content

W dniu dzisiejszym został odblokowany i oddany z powrotem do użytku garaż dla klubowiczów VKP

Znajdziecie go w menu pod nazwą Garaż lub pod linkiem:

https://forum.vectraklub.pl/garage/

Pozdrawiam Admin

Welcome to Vectra Klub Polska

Guest Image

Welcome to Vectra Klub Polska , like most online communities you must register to view or post in our community, but don't worry this is a simple free process that requires minimal information for you to signup. Be apart of Vectra Klub Polska by signing in or creating an account.

  • Start new topics and reply to others
  • Subscribe to topics and forums to get email updates
  • Get your own profile page and make new friends
  • Send personal messages to other members.

rafael83

Dwuklik czyli jak ograniczyć ilość płynu do spryskiwaczy

Recommended Posts

Czy ktoś z Was ma informację o tzw dwukliku czyli przerobionym przekaźniku od spryskiwaczy lamp przednich. Kiedyś na forum pojawiały się takie wynalazki, ale teraz już cisza. Ten dwuklik sprawia, że lampy spryskują się dopiero po dwukrotnym spryskaniu szyby a nie zawsze.

Potrzebuję jakieś dobre rozwiązanie, żeby zmniejszyć zurzycie płynu, ale niechce kombinować z wyjmowaniem bezpiecznika.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Please login or register to see this quote.

Przeciez oryginalnie lampy sa spryskiwane co kilka spryskiwan szyby. A jak ubywa szybko plyn to moze masz wyciek.

Edited by matoslaw

Share this post


Link to post
Share on other sites

Nie mam wycieku. Poprostu nienawidzę brudnej szyby i naprawdę często ją spryskuję. Mam zamontowane spryskiwacze od insigni i żeby umyć szybę potrzeba odrobinę płynu, ale te reflektory to już inna sprawa.

Edited by rafael83

Share this post


Link to post
Share on other sites

Bezpiecznik nr 13, wyciągnąłem go w piątek pod maską, schowaj w popielniczkę :)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Jest też druga opcja, ale ja ją miałem już u siebie zastosowaną. W przypadku AFL można ustawić, że na 0 będą światła do jazdy dziennej, czyli xenon bez skrętu i spryskiwacze nie działają wtedy

Share this post


Link to post
Share on other sites

Światła do jazdy dziennej u mnie nie działają - halogeny się świecą i tyle. Kombinowałem z tym dawno (ze 2 lata temu) i doszedłem do wniosku, że szkoda mi ksenonów. Wyjmowanie bezpiecznika znam ale chciałbym mieć możliwość mycia tych lamp żeby nie oślepiać innych i samemu coś widzieć.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Wystarczy zastosować przełącznik od bezpiecznika do kabiny :D Gadanie o tym, że się kogoś oślepia jest jak strzyżenie trawnika nożyczkami, bezsensowne. Obecnie auta do xenona o zmniejszonej mocy nie mają sprysków, ja nie widziałem różnicy w świeceniu xenona po spryśnięciu i przed. Był jednakże efekt uwalnego samochodu, szyby. Te spryski jedyne do czego się przydają to żeby złodzieje mogli kraść klapki bo są drogie :)
 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Please login or register to see this quote.

:ok:

Chyba nie pozostaje mi nic innego jak ten przełącznik. Czy muszę nabyć przełącznik 30A (nie widziałem nigdy takiego) czy mniejszy wytrzyma? Bezpiecznik na 30A to już sporo.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Please login or register to see this quote.

A nie lepiej rozgladnac sie za tanszym plynem niz robic jakas rzezbe? Tyle plynu co zostale zuzyte na reflektor to w stosunku do szyby niewiele.

Edited by matoslaw

Share this post


Link to post
Share on other sites

Please login or register to see this quote.

Chyba żartujesz. Na światła idzie mi 3 razy tyle co na szybę. Jak jest chlapa to 5L płynu w tydzień. Latem to nie problem bo płynu idzie mało i jest tani.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Please login or register to see this quote.

Rozumiem.No jezeli mowisz ze za kazdym razem spryskuje reflektory. Na pewno tak nie powinno byc.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Please login or register to see this quote.

Nie, nie za każdym razem. Ale wiesz, że chcąc mieć szybę w miarę czystą trzeba ją wytrzeć co kilka kilometrów. Przekłada się to na odstępy co kilka minut a to powoduje już mycie lamp.

Edited by rafael83

Share this post


Link to post
Share on other sites

wyjmij bezpiecznik. najlepsze rozwiązanie. miałem tak zrobione w astrze f. zbędny gadzet

a lamp i tak samym spryskiwaczem nie umyjesz.trzeba przecierać papierem i tak

teraz w signum mam światła do jazdy dziennej czyli pokrętło ustawione na 0.  tak jak to wyżej napisane było

i spryski na lampe nie działają

 

no chyba że będziesz rzeżbił z wyłącznikiem

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


  • Recently Browsing   0 members

    No registered users viewing this page.

×
×
  • Create New...