Jump to content

Welcome to Vectra Klub Polska

Guest Image

Welcome to Vectra Klub Polska , like most online communities you must register to view or post in our community, but don't worry this is a simple free process that requires minimal information for you to signup. Be apart of Vectra Klub Polska by signing in or creating an account.

  • Start new topics and reply to others
  • Subscribe to topics and forums to get email updates
  • Get your own profile page and make new friends
  • Send personal messages to other members.

taśma/wiązka dachu - zastąpienie tradycyjnymi przewodami?


ulik87
 Share

Recommended Posts

Cześć wszystkim!

Kupiłem ostatnio Vectrę C kombi z 2009 roku i zauważyłem, że nie działa mi podświetlenie wnętrza ani po otwarciu drzwi, ani z przycisków (oświetlenie bagażnika działa, schowka też, auto reaguje na otwarcie drzwi). Szybkie poszukiwania wskazały na problem z taśmą dachu. Posprawdzałem wszystkie wtyczki, wszystko w porządku. Postanowiłem zacząć iść po taśmie od tyłu auta, zabrałem się więc za rwanie osłony tylnego słupka i kawałka podsufitki. Doszedłem do miejsca w rogu dachu z tyłu, gdzie taśmy są jakby znitowane ze sobą. Z powodu wilgoci wszystkie te nity były zaśniedziałe, łącznie z kawałkami ścieżek. Taśma w jednym miejscu jest wręcz przeżarta na wylot. Teraz zastanawiam się. Czy warto rzeźbić w tej taśmie? Musiałbym ją wyciągnąć na wierzch i na stole starać się to jakoś lepić, a przyznam, że wywalanie całej podsufitki mi się nie uśmiecha. Pomyślałem więc, że może możnaby zdrutować wiązkę na nowo z użyciem kabli RJ45 i kwadratowych konektorów (JST?) (ktoś zna konkretnie jaki to typ. widzę na eBayu coś podobnego, stosowanego we wtyczkach w modelarstwie) i powpinać to w fabryczne wtyczki? Ktoś odwalał taki numer? Czy ma to szansę zadziałać? Czy dysponujecie może jakimś czytelnym schematem tej taśmy i jej wtyczek? Aha, permanetnie wywala mi na kompie "SAFEGUARD", więc wnioskuję, że czujni ultradzwiekowe pod lusterkiem tez nie dostaja sygnalu, stad cała ta maniana :)

Dzięki serdeczne,

D.

Link to comment
Share on other sites

Jeśli jesteś pewien, że to taśma (dziwna sprawa, że tak ją przeżarło), to wg mnie najłatwiej będzie ją wymienić. Zdajesz sobie sprawę, ile pinów w razie czego musisz zastąpić?

Kupujesz taśmę full dla kombi, demontujesz właściwe 1/2 podsufitki, bo więcej nie trzeba i tyle.

Link to comment
Share on other sites

7 minutes ago, Sizon said:

Jeśli jesteś pewien, że to taśma (dziwna sprawa, że tak ją przeżarło), to wg mnie najłatwiej będzie ją wymienić. Zdajesz sobie sprawę, ile pinów w razie czego musisz zastąpić?

Kupujesz taśmę full dla kombi, demontujesz właściwe 1/2 podsufitki, bo więcej nie trzeba i tyle.

 

tak, 100%. auto jest mocno zapuszczone i dach jest od spodu cały zroszony. wygląda jakby od tej wilgoci zeżarło te nity. jak ją odebrałem, to zauwazyłem, że strona pasażera pływa. odpływy były pozatykane. do tego nie działa dmuchawa (rezystor do wymiany) i walnięty jest termostat, także idealne warunki do hodowania wilgoci xD w każdym razie, tych pinów wcale nie jest tak wiele. może ze 12? dwie skrętki i heja :) gdzie można dorwać taką taśmę i ile to kosztuje? 

Link to comment
Share on other sites

Na pewno taniej wyjdzie, niż jakieś kombinacje ze skrętką, dodaj do tego odpowiednie piny (wiesz jakie to są?).

Odezwij się na pw, może będę w stanie pomóc.

Link to comment
Share on other sites

17 hours ago, Sizon said:

Na pewno taniej wyjdzie, niż jakieś kombinacje ze skrętką, dodaj do tego odpowiednie piny (wiesz jakie to są?).

Odezwij się na pw, może będę w stanie pomóc.

zawziąłem się, wyrwałem te pierońską wiązkę, wziąłem na stół, zdrutowałem i o dziwo działa xD działa wszystko oprócz lampki na środku dachu przy otwieraniu drzwi (działa w pozycji "1" włączonej, ale nie działa w środkowej). no i wciąż mam błąd alarmu jakiś. zrobiłem zworki na bocznych tylnych szybach i wciąż to samo. więc albo w taśmie podsufitki jest dalej jakaś przerwa, albo może tylna szyba daje sygnał do alarmu, ponieważ jej grzanie działa dosłownie na 3 paskach (aha, no i świeci mi się na stałe autko z kluczykiem) xD nic, dzięki za motywację. bardzo się cieszę, bo naprawdę spędzało mi to sen z powiek. jeszcze tylko wymienić termostat i założyć nowy rezystor dmuchawy i auto będzie nawet w miarę zdatne do użytku (dziś był serwis olejowy, świece, filtry). co do taśmy, obawiam się troszkę że jednak długo już nie pociągnie wiec bedę się rozglądał za jakąś używką. w Anglii jednak dziesięcioletnich vectr na złomach pod dostatkiem ;)

oto fotka. zaznaczam, że to już jest PO CZYSZCZENIU SOLIDNYM sprayem do styków :mellow: to czarne poleko zaraz po prawej od lewego lutu, to przeżarta na wylot dziura.

 

yK0LA30MH8ahY1LFOFKhpN2DHMVcAZ_HvWo61IDg

Link to comment
Share on other sites

45 minutes ago, ryszard50 said:

a gdzie  kupiles vectre  c z 2009 roku skoro produkowali ja do 2008

w Anglii :) w dowodzie nie ma daty zjazdu z tasmy. mam jedynie marzec 2009. nawet nie wiedzialem, ze nie produkowali ich juz w 2009 :P

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

  • Recently Browsing   0 members

    • No registered users viewing this page.
×
×
  • Create New...
UP