Jump to content

W dniu dzisiejszym został odblokowany i oddany z powrotem do użytku garaż dla klubowiczów VKP

Znajdziecie go w menu pod nazwą Garaż lub pod linkiem:

https://forum.vectraklub.pl/garage/

Pozdrawiam Admin

Welcome to Vectra Klub Polska

Guest Image

Welcome to Vectra Klub Polska , like most online communities you must register to view or post in our community, but don't worry this is a simple free process that requires minimal information for you to signup. Be apart of Vectra Klub Polska by signing in or creating an account.

  • Start new topics and reply to others
  • Subscribe to topics and forums to get email updates
  • Get your own profile page and make new friends
  • Send personal messages to other members.

sieka24

vectra 2,0 dti Ciężko odpala i problem z światłami

Recommended Posts

Witam. Mam bardzo duży problem z odpaleniem, mianowicie postoi noc tak jak  teraz są mrozy, i rano cięzko odpala przy dogrzewaniu świec nawet 3 krotnym, kręci i jakby chciał zapalić a nie może i to trwa dość długo, i przy odpaleniu zapala sie samochodzik z kluczem , na komputerze pokazało napis "moduł świec za duże napięcie" dodam też  , że gdy w końcu silnik odpali z wielkim wysiłkiem i zakopci  i włączę światła to wyraźnie widać jak światła przygasają i się rozjaśniają, tak mrugają. i to trwa tylko kilka km później check świeci się cały czas nie gaśnie, i wtedy jak wyłącze i włącze silnik to jest już wszystko w porządku jakby problemu nie było światła przestają mrugać i jest normalnie. I samochód tez odpala normalnie jak jest rozgrzany. a rano wszystko od nowa. Wymieniałem już świece i czujnik grzania świec (dwupinowy) za bardzo problem nie minął. Z problemem odpalania borykam się dość dłuższy czas. A problem ze światłami pojawił się jakoś 2 tyg temu, nie wiem czy to jest jakoś powiązane. Już mi się pomysły kończą myślę nad zakupem zaworku zwrotnego (gruche) ale nie wiem czy to mi pomoże. Może ktoś ma jakieś pomysły i miał podobny problem

Share this post


Link to post
Share on other sites

mruganie świateł to wina alternatora, u mnie wymiana koła na alternatorze naprawiła mruganie ( wytarte było)

a co do odpalania to może akumulator już kiepski lub niedoładowany.

 

Share this post


Link to post
Share on other sites

No właśnie akumulator, to nie będzie bo był podłączony do prostownika całą noc, był nabity pod sufit i od razu po odpięciu go od prostownika dalej było to samo z odpaleniem

 

Share this post


Link to post
Share on other sites

to nie jest miarodajny pomiar akumulatora ;) 

przy odpalaniu zobacz jeszcze miernikiem do ilu mu prąd spada.

a jak nie to podmień na inny, prąd rozruchowy min te 700A. Ja mam 760A

A jeśli aku dobry, świece grzeją to szukaj winy w zapowietrzeniu.Bo samochód z kluczykiem już ci sie nie pokazuje mam rozumieć?

 

Share this post


Link to post
Share on other sites

u mnie co prawda w 1,9cdti Mechanik stwierdził że zbyt mały prąd na rozruszniku i pomogła regeneracja rozrusznika  (400zł z robocizną) i nowy akumulator... ale teraz pali jak nóweczka :-)

 

Share this post


Link to post
Share on other sites

nieźle cie za ten rozrusznik skasował ;)

 

Share this post


Link to post
Share on other sites

powiem tak, że na mierniku pokazało że właśnie za duży prąd podaje do aku.bo napięcie skacze o około 5v to troche sporo. Rozrusznik jest już po regeneracji i alternator. Ale problem nie minął niby regulator napięcia jest ok. Ale według mnie polecieli w chu.a bo przywiozłem swój regulator napięcia jakby był zepsuty. A firma co regeneruje alternatory i rozruszniki sprzedaje również regulatory. Także nie zarobiliby, Mnie za rozrusznik i alternator skasowali 250zeta. co prawda łożysko a alternatorze było uszkodzone bo było słychać jak szumi. zamówiłem nowy regulator napięcia jutro powinien być i sprawdzimy. Dodam że moduł świec żarowych też wymieniłem bo myślałem w pewnym momencie, że on też jest uszkodzony ale nic sie nie poprawiło.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Czy to napięcie jest mierzone na zaciskach altka czy tylko na baterii?

 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Do jakiej wartości powinnien spaść prąd na akumulatorze przy odpalaniu żeby było ok?

Tzn.Jak spadnie do ilu to akuś słaby?

Edited by Aro1977
Zmiana

Share this post


Link to post
Share on other sites

U mnie jak akumulator jest słaby to spada do 10,5V. Normalnie nie spada poniżej 10,7V.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Powiem tak, że przed chwilą sprawdziłem napięcie na fajkach świec żarowych i na dwóch jest taki samo na trzeciej troche słabsze a na czwartej nie dochodzi prąd, i teraz szukam przyczyny czemu nie ma prądu na ostatniej świecy.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Please login or register to see this quote.

Mówi się chyba, że poniżej 10V to już szrot. Ale nie jest to regułą, ja mam fabryczny akumulator, niemal 10 letni. Dziś przy -18*C miałem spadek do 8V ale odpaliłem bez problemu :D Mógłbym go wymienić ale bardzo mnie ciekawi jak długo jeszcze pociągnie skoro nawet w taki mróz daje radę.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Please login or register to see this quote.

No właśnie dlaczego nie dochodzi prąd?

Gdzieś jest przerwany obwód,kabelek który idzie ze sterownika świeć do fajki?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Problem jest już przy samym module. Po zmierzeniu miernikiem okazało się, że moduł nie podaje prądu na dwie lewe świece. Właśnie moduł wymieniłem na nowy czekam aż silnik ostygnie i będę sprawdzać czy to koniec problemów.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ile podaje ci prądu na moduł?

Ile na świece,fajki?

Ja wczoraj wierzyłem to na moduł i fajki dochodzi 10,5V i nie wiem czy nie za mało?

Edited by Aro1977
Zmiana

Share this post


Link to post
Share on other sites

Please login or register to see this quote.

na dwie prawe fajki 10-11 dwie lewe zerowe napięcie, tak samo przy module

Share this post


Link to post
Share on other sites

No to gdzieś przerwany obwód.

Ja też mam problem teraz z odpaleniem identyczny jak Ty.

Masz wszystko szczelne w układzie paliwowym?obudowa filtra,przelewy,trawersy.

Możliwe że przez przelewy kiedy wymieniane?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Zobacz rano ile jest ropy w filtrze przed odpaleniem,może cofa się do baku.

I zanim pompa zaciągnie tej ropki to najpierw powietrza z przewodu i filtra i się sławni powietrzem dostanie dawkę ropy zapali,chodzi nie równo

Pompki nie dawaj jeśli chcesz to daj zaworek zwrotny na próbe przed filtrem na zasilajacym ,jeśli okaże się skuteczny to teoria o nieszczelności jest słuszna i trzeba szukać,blisko silnika przelewy ,trawersy,filtr A nawet pompa może robić problem,np.nastawnika pompy,czujnki halla,czujnik kąta wtrysku?

Może być pompa niesczelna,słynny oring,uszczelka na sterowniku bądź śruba dławiąca przy pompie na powrocie po lewej stronie.

Wymień przelewy tak na początek tylko wężyki gumowe nie z tą szmacianym oplotem,tylko gumowy cały z Gates 3.2mm,i trzy trójniki 4 mm,ori polecam sa idealnie dopasowane,dużo roboty nie ma A możliwe że pomoże.

Jeśli nie grzeją Ci dwie świece i nie dochodzi prąd to też tylko jak jest dobry aku ,rozrusznik i kompresja to na jednej zapali

Share this post


Link to post
Share on other sites

Please login or register to see this quote.

dzięki za pomoc będę sprawdzać po kolei. Zaraz jade zamówić nowe przewody i fajki do świec. a o zaworku zwrotnym pisałem wcześniej, że się zastanawiam czy go nie założyć bo w sumie mam go już kupionego tylko musze odebrać. A wóz jak mi odpali to chodzi równo tylko ciężko mu zaskoczyć, nie wiem jak mam ci to opisać, problemy z odpalaniem mam tylko zimną wczesną wiosną latem to na strzał odpala nic nie  trzeba robić. Ale cóż to diesel zawsze jakieś problemy są, jak przyjdą nowe przewody i fajki po wymianie napisze czy to pomogło

 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Już po problemie. Okazało się, że jedna ze świec grzała się i robiła zwarcie przez co powstawały takie problemy. Świeca została wymieniona na nową i problem zniknął.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


  • Recently Browsing   0 members

    No registered users viewing this page.

×
×
  • Create New...