Jump to content

Welcome to Vectra Klub Polska

Guest Image

Welcome to Vectra Klub Polska , like most online communities you must register to view or post in our community, but don't worry this is a simple free process that requires minimal information for you to signup. Be apart of Vectra Klub Polska by signing in or creating an account.

  • Start new topics and reply to others
  • Subscribe to topics and forums to get email updates
  • Get your own profile page and make new friends
  • Send personal messages to other members.

Cu uszkadza koło pasowe silnika z19dt


Adow
 Share

Recommended Posts

Problem : ciągłe psucie się koła pasowego silnika

Koło pasowe wymieniane średnio co 2 lata, różnych firm od najlepszego koła do popularnego. Dwie wymiany na gwarancji. Ciągle cos go niszczy . Guma w środku jest przerwana. Raz nawet spadł zewnętrzny pierścień a wewnetrzny przejął napędzanie paska.

W tej chwili rok od wymianu uszkodzonego zaczyna głośno pracować. Mechanik sprawdził czy równo jest ustawiony, wszystko jest prawidłowo.

Wymieniałem 4 razy koło silnik z19dt Vectra c przebieg teraz 280 tyś.

Co może być przyczyną tak szybkiego niszczenia tego koła ?

Edited by Adow
Link to comment
Share on other sites

Nie wlasciwy montaz 

Zuzycie elementu sredno co 120tys km

Wada materialu

Rozne drgania 

Nie wlasciwa eksploatacja

Dostawanie sie wody i piachu 

Montaz na starych srubach 

Zbyt duzy moment dokrecenia jak i zbyt maly moment dokrecenia

Wytarte powierzchnie wewnetrzne kola

 

I to chyba tyle. Nic wiecej mi sie raczej nie wydaje ale moze ktos cos jeszcze dopisze

Link to comment
Share on other sites

51 minut temu, .JARO. napisał:

Zblokowane sprzęgło może uszkodzić koło pasowe ?

Pytam bo akurat mam zablokowane i troche chałasuje

Moze nie tylko uszkodzic kolo pasowe ale tez pasek albo napinacz.

Link to comment
Share on other sites

19 godzin temu, .JARO. napisał:

Zblokowane sprzęgło może uszkodzić koło pasowe ?

Pytam bo akurat mam zablokowane i troche chałasuje

Sprawdź najpierw jakie powinno być, i potem zweryfikuj czy ktoś po taniości nie wstawił sztywnego.

Typy sprzęgieł alternatora są dwa i nie da  się ich stosować zamiennie, natomiast praktyka pokazuje, że są drogie i melepeciarze (czytaj mechanicy) wstawiają zwykłe sztywne, bo co ma nie chodzić

 

OWC (One Way Clutch).

OAD (Overrunning Alternator Decoupler).

 

Od siebie polecam wymianę kompletu, to jak z rowerem wymieniasz komplet zębatek i łańcuch albo nic, bo ja wymienisz jeden element zaraz ulegnie uszkodzeniu, tu tak samo jak wymieniasz koło pasowe wszystko co jest po drodze i pasek z napinaczem inaczej możesz wymieniać do upadłego. Jeśli chodzi o koło pasowe tylko oryginał będzie działał, w tym wypadku nie ma czegoś takiego jak zamiennik, jest podróbka, dobra włożyć przed sprzedażą, bo przez 100km będzie działać a potem niech się inny martwi.

Link to comment
Share on other sites

56 minut temu, espaceP9X napisał:

Sprawdź najpierw jakie powinno być, i potem zweryfikuj czy ktoś po taniości nie wstawił sztywnego.

Typy sprzęgieł alternatora są dwa i nie da  się ich stosować zamiennie, natomiast praktyka pokazuje, że są drogie i melepeciarze (czytaj mechanicy) wstawiają zwykłe sztywne, bo co ma nie chodzić

 

OWC (One Way Clutch).

OAD (Overrunning Alternator Decoupler).

 

Od siebie polecam wymianę kompletu, to jak z rowerem wymieniasz komplet zębatek i łańcuch albo nic, bo ja wymienisz jeden element zaraz ulegnie uszkodzeniu, tu tak samo jak wymieniasz koło pasowe wszystko co jest po drodze i pasek z napinaczem inaczej możesz wymieniać do upadłego. Jeśli chodzi o koło pasowe tylko oryginał będzie działał, w tym wypadku nie ma czegoś takiego jak zamiennik, jest podróbka, dobra włożyć przed sprzedażą, bo przez 100km będzie działać a potem niech się inny martwi.

Hej podepnę się bo akurat jestem zmuszony do wymiany, u mnie niestety sprzęgiełko alternatora - odpadło :o, przez co pasek spadł. niestety sprzęgiełka nie znalazłem wypadło gdzieś po drodze, i tu mam problem, trochę poczytałem i wiem że raz są różne sprzęgiełka, dwa  - są różne napinacze - z tego co zauważyłem napinacze są różne ze względu na producenta - więc powinny pasować wszystkie, gorzej z tym sprzęgiełkiem - tu nie mam pomysłu - VIN o tym nic nie mówi jedynie że alternator 100A. ma ktoś jakiś pomysł jak to sprawdzić ? Vectra C Kombi 2007 - modelowy 2008.

Link to comment
Share on other sites

5 godzin temu, Rockenrolla87 napisał:

Hej podepnę się bo akurat jestem zmuszony do wymiany, u mnie niestety sprzęgiełko alternatora - odpadło :o, przez co pasek spadł. niestety sprzęgiełka nie znalazłem wypadło gdzieś po drodze, i tu mam problem, trochę poczytałem i wiem że raz są różne sprzęgiełka, dwa  - są różne napinacze - z tego co zauważyłem napinacze są różne ze względu na producenta - więc powinny pasować wszystkie, gorzej z tym sprzęgiełkiem - tu nie mam pomysłu - VIN o tym nic nie mówi jedynie że alternator 100A. ma ktoś jakiś pomysł jak to sprawdzić ? Vectra C Kombi 2007 - modelowy 2008.

Tutaj sobie dobierzesz https://e-katalog.intercars.com.pl/#/ekatalog/osobowe/towary/17940/1101030000/   zwroc uwage ze rozmiary sa mniej wiecej takie same wiec nie ma ryzyka pomylki. Tak samo z napinaczami. 

Link to comment
Share on other sites

Dnia 12.02.2018 o 09:44, espaceP9X napisał:

Sprawdź najpierw jakie powinno być, i potem zweryfikuj czy ktoś po taniości nie wstawił sztywnego.

Typy sprzęgieł alternatora są dwa i nie da  się ich stosować zamiennie, natomiast praktyka pokazuje, że są drogie i melepeciarze (czytaj mechanicy) wstawiają zwykłe sztywne, bo co ma nie chodzić

 

OWC (One Way Clutch).

OAD (Overrunning Alternator Decoupler).

 

Od siebie polecam wymianę kompletu, to jak z rowerem wymieniasz komplet zębatek i łańcuch albo nic, bo ja wymienisz jeden element zaraz ulegnie uszkodzeniu, tu tak samo jak wymieniasz koło pasowe wszystko co jest po drodze i pasek z napinaczem inaczej możesz wymieniać do upadłego. Jeśli chodzi o koło pasowe tylko oryginał będzie działał, w tym wypadku nie ma czegoś takiego jak zamiennik, jest podróbka, dobra włożyć przed sprzedażą, bo przez 100km będzie działać a potem niech się inny martwi.

A oryginał to Dayco? 

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

  • Recently Browsing   0 members

    • No registered users viewing this page.
×
×
  • Create New...
UP