Jump to content

W dniu dzisiejszym został odblokowany i oddany z powrotem do użytku garaż dla klubowiczów VKP

Znajdziecie go w menu pod nazwą Garaż lub pod linkiem:

https://forum.vectraklub.pl/garage/

Pozdrawiam Admin

Welcome to Vectra Klub Polska

Guest Image

Welcome to Vectra Klub Polska , like most online communities you must register to view or post in our community, but don't worry this is a simple free process that requires minimal information for you to signup. Be apart of Vectra Klub Polska by signing in or creating an account.

  • Start new topics and reply to others
  • Subscribe to topics and forums to get email updates
  • Get your own profile page and make new friends
  • Send personal messages to other members.

billi.sbk

dwa problemy

Recommended Posts

Witam 

Od dwóch dni jestem szczęśliwym posiadaczem vectry c z silnikiem v6 3,2. Mam problem z pilotem, a mianowicie posiadam dwa kluczyki i żaden z nich nie chce centralnie otwierać ani zamykać drzwi. Z odpalaniem samochodu nie ma problemu oraz centralny zamek działa z zewnątrz samochodu gdy otwieram kluczem jak i guzikiem od środka. Baterie wymieniłem na nowe w oby dwóch kluczykach jak i również próbowałem programować kluczyki po wymianie baterii (klikanie i trzymanie przycisku zamykania drzwi po przekręceniu stacyjki). Zanim ktoś powie że to problem z CID to nie wydaje mi się bo nie mam żadnych innych oznak uszkodzenia tego elementu, tzn kierunkowskazy, wycieraczki tempomat, sterowanie radiem z kierownicy itp wszystko działa, oraz na desce rozdzielczej nie świeca się żadne ikonki.

Drugi problem, również elektryka to przyciski na drzwiach od ustawiania lusterek, otwieranie szyb, zamykanie drzwi itp. Niby działa ale niezbyt sprawnie. otwieranie bagażnika oraz zamek centralny działa ale trzeba nacisnąć mocniej i czasem kilka razy, otwieranie i zamykanie szyb zadziałało mi dosłownie z 5 razy przez te dwa dni a próbowałem naciskać co chwilę. lusterek nie udało mi się ustawić ponieważ te guziki w ogóle nie zaskoczyły. Teraz nie wiem od czego zacząć żeby to naprawić, bezpieczników nie sprawdzałem bo raczej nie leży tu problem skoro raz zaskoczy a raz nie. Kupić nowy element całe te przyciski czy mogę jeszcze gdzieś zajrzeć żeby to naprawić. Przy okazji jakby ktoś mógł podesłać link jak rozebrać boczek drzwi to może mi się przyda, zawsze to szybciej pójdzie i nie powyłamuje żadnych zatrzasków.

Trzecia rzecz o która chciałem się zapytać to komputer ze spalaniem. Z tego co wyczytałem na forum jeśli po klikaniu tymi trzema guzikami BC od sterowania komputerem nie ma tej funkcji na wyświetlaczu to trzeba się podłączyć po OBD i odblokować tę opcje. Mam dostęp do komputera i próbowałem to dzisiaj zrobić, więc po kolei. Po wybraniu medelu, samochodu, rocznika i silnika wszedłem w programowanie, następnie programowanie CAN i tam wyświetliła mi się lista w której powinna znajdować się opcja DIS, lecz nigdzie tego nie znalazłem. Komputer do diagnostyki samochodowej jest drogi i porządny, lecz jest uniwersalny, do wszystkich marek samochodów, a nie specjalnie dedykowany tylko i wyłącznie dla Opla, więc może dla tego sprzętem który posiadam nie byłem wstanie włączyć tej funkcji spalania, może zrobiłem coś źle i ktoś z was będzie wstanie mnie naprowadzić.

Przy okazji wrzucę zdjęcia z kodami błędów jakie mi pokazało, może coś pomogą, błędy oczywiście skasowałem, sprawdzałem kilka razy po przejechaniu kilku kilometrów i nie pokazują się ponownie.

Please login or register to see this attachment.

Please login or register to see this attachment.

Please login or register to see this attachment.

Please login or register to see this attachment.

Share this post


Link to post
Share on other sites

cos co jest do wszystkiego jest jednoczesnie do niczego , znjadz kogos w okolicy z op-comem lub techem i ci to zrobi

Share this post


Link to post
Share on other sites

Nie ma mnie w kraju, przyjadę najszybciej na wakacje, a tutaj ceny u mechaników są dużo droższe oraz bariera językowa, wiadomo tu trzeba używać specjalnego słownictwa, nazewnictwa. Więc jeśli mam gdzie pogrzebać i mam dostęp do sprzętu to ile mogę tyle chciałbym spróbować, ewentualnie czy jest możliwość kupienia kostki diagnostycznej z jakimś programem detykowanym dla vectry, na którym mógłym to zrobić? oczywiście nie takim za kilka tysięcy jak mają w ASO. 

Edited by billi.sbk

Share this post


Link to post
Share on other sites

Please login or register to see this quote.

Zamów op-coma od przyjaciół ze wschodu. Trochę poczekasz, ale na szwedzki adres spokojnie Ci wyślą. Ewentualnie na tu forum też ktoś handlował, musisz poszukać.

Share this post


Link to post
Share on other sites

ile kosztuje taki op-come?

widziałem u kilku moich znajomych w samochodach jak mieli kostkę diagnostyczna obd i mogli sprawdzać kody błędów i różne inne parametry np na smartfonie, wiadomo nie jest to jakies rozbudowane urządzenie ale w jakies podstawy sprawy zawsze można mieć wgląd. Oczywiście nie było to w oplu, wiec nie wiem czy do vectry też można coś takiego kupić.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Tematów o interfejsie do opal masz na forum kilka. Poczytaj a się dowiesz co kupić.

Jak już kupujesz to kup coś co Ci się przyda. Czyli opcom a te uniwersalne sobie odpuść.

Wysłane z telefonu

 

 

 

 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


  • Recently Browsing   0 members

    No registered users viewing this page.

×
×
  • Create New...