Skocz do zawartości

Witamy na Vectra Klub Polska

Guest Image

Witamy na Vectra Klub Polska, podobnie jak na większości społeczności internetowych, musisz się zarejestrować aby uczestniczyć w naszym wspólnym życiu ale nie martw się jest to bardzo prosty proces, który wymaga minimum informacji, aby zostać zarejestrowanym.

Zakładając konto na Vectra Klub Polska, możesz uzyskać następujące przywileje:

  • Zakładać nowe tematy i pisać odpowiedzi w innych
  • Subskrybować tematy i fora, aby uzyskać powiadomienia
  • Uzyskać własną stronę profilu i poznawać nowych przyjaciół
  • Wysyłać prywatne wiadomości do innych użytkowników.

Krzysiekk884

Uwagi po przesiadce z VC na Insignię

Polecane posty

Przymierzam się do zakupu insigni hb 2.0t 4x4, ale mam pytanie do posiadaczy którzy przesiedli się z Vectry.

Co was pozytywnie zaskoczyło, a co negatywnie tzn. co miała vectra, a brakuje wam tego w iśce?

Jak faktycznie klaruje się spalanie w nie za dużym mieście.

No i prowadzenie. Obecnie mam VC gts, gdzie zawieszenie jest dość twarde, ale mi to akurat odpowiada i vectra po prostu fajnie sztywno się prowadzi. Lubię szybko pojechać w zakręcie i chciał bym wiedzieć jak to ma się w insigni przy jej masie. Z drugiej strony czy 200kg różnicy będzie faktycznie tak bardzo odczuwalne? 

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Miałem VC kombi 2006r z19dth (diesel 150) na wypasie, zmieniłem na Insignię ST 2011r A20dth (diesel 160) 4x4 z IDS (wypas też był), moc w jednym i drugim aucie była podkręcona.

Miejsca mniej w Insignii, ale kupiłem ją z pełną świadomością, że tak będzie. Jak ktoś szuka porównywalnej przestrzeni, to się zawiedzie. W habecie dach jest niżej położony, więc wyższe osoby (tak pewnie od 188cm) muszą głowę schylać.

Taka linia wpływa na wygląd, Insignia wygląda dużo lepiej, widać różnicę w latach i podejściu do stylistyki. Ale to kwestia gustu, ja piszę o swoim ;)

Nie pamiętam, abym tęsknił za czymś z VC, fotele lepsze (AGR vs. Multicontour), multimedia przepaść, AFL lepszy, wnętrze dużo świeższe. W sumie, to plastiki wnętrza lepsze są w VC, w Insignii jest też dużo zatrzasków i zaczepów, lubią pękać przy demontażu, a później te elementy trzeszczą, to traktuję jako minus. No i w VC mody są rozpracowane w 100%, w Insignii mało kto grzebie, ciężko o informacje, ale mody też są możliwe.

Spalanie odnosi się do diesla, Insignia z 4x4 to cięższe auto, więc i spalanie musi być wyższe, pewnie tak 1,5 litra/100km można spokojnie doliczyć.

Prowadzenie dużo lepsze w Insignii, na pewno 4x4 robi swoje, dużo szybciej można pokonywać zakręty czy łuki, ale i bez tego myślę, że byłoby lepiej.

Myślę, że coś pomogłem w temacie :)

 

 

 

 

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

A nie myślaleś by olać insignie i np kupić mondeo st 2.5t?

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Proszę się zalogować lub zarejestrować aby móc zobaczyć quote

Tak jak Sizon mam Insignie ST A20DTH 160PS i opcja Sport trzeba przyznac robi roznice w prowadzeniu, spalanie automatycznie tez rosnie ale cos za cos.

Sizon praktycznie opisal wszystko tak jak jest i nie ma za bardzo wiecej co dodac.

Mysle, ze procz wielkosci wnetrza bije VC pod kazdym wzgledem.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Proszę się zalogować lub zarejestrować aby móc zobaczyć quote

Gdyby miało 4x4. 

 

Od siebie mogę dodać, że VC mniej palą i mają mniej awaryjne silniki 

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Proszę się zalogować lub zarejestrować aby móc zobaczyć quote

 W przypadku insigni to to 4x4 nie do końca jest prawdziwym 4x4, bo to nie audi czy subaru , więc aż tak dużej straty nie ma a convers, zawieszenie forda i podatny na modyfikacje silnik 2.5T , który ma fenomenalny dźwięk z dobrym wydechem rekompensuje 4x4

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Tak czy siak Ford nie jest przedmiotem tematu pytania jakie zadal autor

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Napisano (edytowany)

Niby tak,ale insignia generalnie ma zawsze zapięty napęd. Gdzieś był filmik i pokazywał działanie. Nawet przy wyprzedzaniu zmieniały się momenty na kołach. 

Nie do końca zrekompensuje, zwłaszcza na śniegu czy lodzie lub w awaryjne sytuacji 

Edytowano przez norbi333

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Proszę się zalogować lub zarejestrować aby móc zobaczyć quote

To nie znaczy, że nie można już nic napisać. 

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Proszę się zalogować lub zarejestrować aby móc zobaczyć quote

Mozna ale temat tyczy sie czego innego wiec dluzsza rozmowa w innym topiku

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Nikt tu nie będzie pisał 10 stron o fordzie, a kilka postów chyba nie jest problemem 

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Proszę się zalogować lub zarejestrować aby móc zobaczyć quote

Czytałem test haldex 4 vs. stały w Imprezie i wielkich różnic nie było, stały generalnie trochę lepiej dawał radę na torze, ale na różnej przyczepności lewa/prawa strona gorzej się sprawował.

Ja ten napęd oceniam bardzo pozytywnie i nie chcę już auta na 1 ośkę. Pokręcić się zimą można, przyczepność bez porównania. No i ma eLSD (elektroniczna blokada mechanizmu różnicowego), w Focusie RS, który ponoć śmiga, jak przyklejony, jest ten sam typ napędu.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Myślałem też o fordzie, ale 2.5t wycofali na rzecz 2.0ecoboost, a ten tylko z automatem który podobno średnio wytrzymuje 150tys. km

O 4x4 myślałem ponieważ postawiłem dom gdzie mam teoretycznie zimą do odśnieżania około 700m do drogi asfaltowej. Puki co zimy są jakie są, ale jak kiedy dobrze dosypie to ośką może być problem wyjechać. Z drugiej strony nie jestem nastawiony, że ma być 4x4 choć bym nie wiem co

 

Ogólnie rzecz biorąc rozglądam się po rynku i jakoś do 40tys. zł nie widzę auta dla siebie tak jak to kiedyś chorowałem na VC

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Panowie a taki bajer ja lusterka składane, ponoć w Insigni A składanie i rozkładanie nie działa tak jak VC? Np złożysz z kluczyka, ale nie rozłożysz. 

Dodatkowo czytałem, ze Iśki "płoną"

Na plus na pewno cena nowych oryginalnych części w ASO 

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Wiele osób narzeka na składanie lusterek, bo w tym samym czasie otwierają się szyby, trzeba wyczuć idealnie moment i puścić przycisk...

Co to znaczy "płoną", możesz rozwinąć myśl?

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Co największych zalet to już chyba większość wymienione, dobre wygluszenie plus naprawdę fajnie grające audio w dodatku jeżeli jest jeszcze subwoofer w bagażniku to długie podróże to sama przyjemność. 

Co mnie natomiast denerwuje to dość ograniczona możliwość sterowaniem urządzeniamu pokładowymi z kierownicy. Praktycznie oprócz tempomatu zostaje tylko audio, resztę trzeba obsługiwać pokrętłem w podlokietniku, taki mały szczegół ale wyjątkowo mnie irytowal zaraz po przesiadce. 

Co do foteli to fakt wygodne, trzeba jednak przyznać że plecy Musa się Przyzwyczaic. Ja pierwsza podróż niezbyt miło wspominam po 200 kilometrach ja jak i żona mieliśmy tak bolące plecy że trzeba było co chwilę przystanki robić bo nie szło wysiedziec. 

Co do reszty to nie ma co gadać technologiczna przepaść. 

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Pokrętło to bajka.Pad w polifcie to dopiero porażka

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Jak dla mnie pokrętło to bardzo fajna sprawa, mi akurat nie brakowało sterowania z kiery dzięki niemu. Jak się czepiamy, to zdarzało mi się niechcący łokciem w nie trafić ;)

A propos pokręteł, to to w radiu nie jest przemyślane, nie chciało mi się czytać instrukcji i chwilę mi zajęło, zanim wpadłem, że trzeba nacisnąć ten pierścień, żeby zaakceptować wybór :D

A fotele zmieniałem, miałem kubełki w wersji sport, były już całkiem wygodne, oceniam je lepiej, niż MC w VC, później AGRy welurowe, a na koniec 2x skórzane AGRy z wentylacją, super fotele, nie miałem żadnych problemów z przyzwyczajeniem się do nich.

 

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Czyli rozumiem, że każdy z wypowiadających się dokonał by tego wyboru jeszcze raz?

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Ciekaw jestem też tego spalania 2.0t w mieście. Żona codziennie dojeżdża do pracy 7km w jedną stronę.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Znam gościa który ma Iske z tym motorem automat w kombiaku i z tego co, mówił niee udalo mu się zejść ponizej 12,5l w. mieście, trasa taki 8,5 spokojnie ale to wiesz z opowiadań 

Co do sterowania pokrętłem to fakt obsługa jest super w porównaniu do policja natomiast na początku strasznie irytowalo mnie brak możliwości sterowania   navi z kierownicy 

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Napisano (edytowany)

Osobiście gdybym miał jeszcze raz kupować to tylko biturbo lub 2.8 T. Inna rzecz to gdybym miał na miejscu dobre Aso Skody to nie wiem czy byłby opel 

Edytowano przez norbi333

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Proszę się zalogować lub zarejestrować aby móc zobaczyć quote

Ja, jak miałbym wrócić, to chyba tylko 2.8. A z ciekawości, jak Skoda, to jaka?

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

a ile insignia 2.0 160km pali wogole??

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

a20dth 4x4 7,5 średnio mi wychodziło, ale miasta w tym to zbyt wiele nie było.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Bądź aktywny! Zaloguj się lub utwórz konto

Tylko zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto, to proste!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Posiadasz własne konto? Użyj go!

Zaloguj się

  • Kto przegląda   0 użytkowników

    Brak zalogowanych użytkowników przeglądających tę stronę.

×