Jump to content

Welcome to Vectra Klub Polska

Guest Image

Welcome to Vectra Klub Polska , like most online communities you must register to view or post in our community, but don't worry this is a simple free process that requires minimal information for you to signup. Be apart of Vectra Klub Polska by signing in or creating an account.

  • Start new topics and reply to others
  • Subscribe to topics and forums to get email updates
  • Get your own profile page and make new friends
  • Send personal messages to other members.

Krzysiekk884

Uwagi po przesiadce z VC na Insignię

Recommended Posts

Przymierzam się do zakupu insigni hb 2.0t 4x4, ale mam pytanie do posiadaczy którzy przesiedli się z Vectry.

Co was pozytywnie zaskoczyło, a co negatywnie tzn. co miała vectra, a brakuje wam tego w iśce?

Jak faktycznie klaruje się spalanie w nie za dużym mieście.

No i prowadzenie. Obecnie mam VC gts, gdzie zawieszenie jest dość twarde, ale mi to akurat odpowiada i vectra po prostu fajnie sztywno się prowadzi. Lubię szybko pojechać w zakręcie i chciał bym wiedzieć jak to ma się w insigni przy jej masie. Z drugiej strony czy 200kg różnicy będzie faktycznie tak bardzo odczuwalne? 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Miałem VC kombi 2006r z19dth (diesel 150) na wypasie, zmieniłem na Insignię ST 2011r A20dth (diesel 160) 4x4 z IDS (wypas też był), moc w jednym i drugim aucie była podkręcona.

Miejsca mniej w Insignii, ale kupiłem ją z pełną świadomością, że tak będzie. Jak ktoś szuka porównywalnej przestrzeni, to się zawiedzie. W habecie dach jest niżej położony, więc wyższe osoby (tak pewnie od 188cm) muszą głowę schylać.

Taka linia wpływa na wygląd, Insignia wygląda dużo lepiej, widać różnicę w latach i podejściu do stylistyki. Ale to kwestia gustu, ja piszę o swoim ;)

Nie pamiętam, abym tęsknił za czymś z VC, fotele lepsze (AGR vs. Multicontour), multimedia przepaść, AFL lepszy, wnętrze dużo świeższe. W sumie, to plastiki wnętrza lepsze są w VC, w Insignii jest też dużo zatrzasków i zaczepów, lubią pękać przy demontażu, a później te elementy trzeszczą, to traktuję jako minus. No i w VC mody są rozpracowane w 100%, w Insignii mało kto grzebie, ciężko o informacje, ale mody też są możliwe.

Spalanie odnosi się do diesla, Insignia z 4x4 to cięższe auto, więc i spalanie musi być wyższe, pewnie tak 1,5 litra/100km można spokojnie doliczyć.

Prowadzenie dużo lepsze w Insignii, na pewno 4x4 robi swoje, dużo szybciej można pokonywać zakręty czy łuki, ale i bez tego myślę, że byłoby lepiej.

Myślę, że coś pomogłem w temacie :)

 

 

 

 

Share this post


Link to post
Share on other sites

A nie myślaleś by olać insignie i np kupić mondeo st 2.5t?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Please login or register to see this quote.

Tak jak Sizon mam Insignie ST A20DTH 160PS i opcja Sport trzeba przyznac robi roznice w prowadzeniu, spalanie automatycznie tez rosnie ale cos za cos.

Sizon praktycznie opisal wszystko tak jak jest i nie ma za bardzo wiecej co dodac.

Mysle, ze procz wielkosci wnetrza bije VC pod kazdym wzgledem.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Please login or register to see this quote.

Gdyby miało 4x4. 

 

Od siebie mogę dodać, że VC mniej palą i mają mniej awaryjne silniki 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Please login or register to see this quote.

 W przypadku insigni to to 4x4 nie do końca jest prawdziwym 4x4, bo to nie audi czy subaru , więc aż tak dużej straty nie ma a convers, zawieszenie forda i podatny na modyfikacje silnik 2.5T , który ma fenomenalny dźwięk z dobrym wydechem rekompensuje 4x4

Share this post


Link to post
Share on other sites

Tak czy siak Ford nie jest przedmiotem tematu pytania jakie zadal autor

Share this post


Link to post
Share on other sites

Niby tak,ale insignia generalnie ma zawsze zapięty napęd. Gdzieś był filmik i pokazywał działanie. Nawet przy wyprzedzaniu zmieniały się momenty na kołach. 

Nie do końca zrekompensuje, zwłaszcza na śniegu czy lodzie lub w awaryjne sytuacji 

Edited by norbi333

Share this post


Link to post
Share on other sites

Please login or register to see this quote.

To nie znaczy, że nie można już nic napisać. 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Please login or register to see this quote.

Mozna ale temat tyczy sie czego innego wiec dluzsza rozmowa w innym topiku

Share this post


Link to post
Share on other sites

Nikt tu nie będzie pisał 10 stron o fordzie, a kilka postów chyba nie jest problemem 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Please login or register to see this quote.

Czytałem test haldex 4 vs. stały w Imprezie i wielkich różnic nie było, stały generalnie trochę lepiej dawał radę na torze, ale na różnej przyczepności lewa/prawa strona gorzej się sprawował.

Ja ten napęd oceniam bardzo pozytywnie i nie chcę już auta na 1 ośkę. Pokręcić się zimą można, przyczepność bez porównania. No i ma eLSD (elektroniczna blokada mechanizmu różnicowego), w Focusie RS, który ponoć śmiga, jak przyklejony, jest ten sam typ napędu.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Myślałem też o fordzie, ale 2.5t wycofali na rzecz 2.0ecoboost, a ten tylko z automatem który podobno średnio wytrzymuje 150tys. km

O 4x4 myślałem ponieważ postawiłem dom gdzie mam teoretycznie zimą do odśnieżania około 700m do drogi asfaltowej. Puki co zimy są jakie są, ale jak kiedy dobrze dosypie to ośką może być problem wyjechać. Z drugiej strony nie jestem nastawiony, że ma być 4x4 choć bym nie wiem co

 

Ogólnie rzecz biorąc rozglądam się po rynku i jakoś do 40tys. zł nie widzę auta dla siebie tak jak to kiedyś chorowałem na VC

Share this post


Link to post
Share on other sites

Panowie a taki bajer ja lusterka składane, ponoć w Insigni A składanie i rozkładanie nie działa tak jak VC? Np złożysz z kluczyka, ale nie rozłożysz. 

Dodatkowo czytałem, ze Iśki "płoną"

Na plus na pewno cena nowych oryginalnych części w ASO 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Wiele osób narzeka na składanie lusterek, bo w tym samym czasie otwierają się szyby, trzeba wyczuć idealnie moment i puścić przycisk...

Co to znaczy "płoną", możesz rozwinąć myśl?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Co największych zalet to już chyba większość wymienione, dobre wygluszenie plus naprawdę fajnie grające audio w dodatku jeżeli jest jeszcze subwoofer w bagażniku to długie podróże to sama przyjemność. 

Co mnie natomiast denerwuje to dość ograniczona możliwość sterowaniem urządzeniamu pokładowymi z kierownicy. Praktycznie oprócz tempomatu zostaje tylko audio, resztę trzeba obsługiwać pokrętłem w podlokietniku, taki mały szczegół ale wyjątkowo mnie irytowal zaraz po przesiadce. 

Co do foteli to fakt wygodne, trzeba jednak przyznać że plecy Musa się Przyzwyczaic. Ja pierwsza podróż niezbyt miło wspominam po 200 kilometrach ja jak i żona mieliśmy tak bolące plecy że trzeba było co chwilę przystanki robić bo nie szło wysiedziec. 

Co do reszty to nie ma co gadać technologiczna przepaść. 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Pokrętło to bajka.Pad w polifcie to dopiero porażka

Share this post


Link to post
Share on other sites

Jak dla mnie pokrętło to bardzo fajna sprawa, mi akurat nie brakowało sterowania z kiery dzięki niemu. Jak się czepiamy, to zdarzało mi się niechcący łokciem w nie trafić ;)

A propos pokręteł, to to w radiu nie jest przemyślane, nie chciało mi się czytać instrukcji i chwilę mi zajęło, zanim wpadłem, że trzeba nacisnąć ten pierścień, żeby zaakceptować wybór :D

A fotele zmieniałem, miałem kubełki w wersji sport, były już całkiem wygodne, oceniam je lepiej, niż MC w VC, później AGRy welurowe, a na koniec 2x skórzane AGRy z wentylacją, super fotele, nie miałem żadnych problemów z przyzwyczajeniem się do nich.

 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Czyli rozumiem, że każdy z wypowiadających się dokonał by tego wyboru jeszcze raz?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ciekaw jestem też tego spalania 2.0t w mieście. Żona codziennie dojeżdża do pracy 7km w jedną stronę.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Znam gościa który ma Iske z tym motorem automat w kombiaku i z tego co, mówił niee udalo mu się zejść ponizej 12,5l w. mieście, trasa taki 8,5 spokojnie ale to wiesz z opowiadań 

Co do sterowania pokrętłem to fakt obsługa jest super w porównaniu do policja natomiast na początku strasznie irytowalo mnie brak możliwości sterowania   navi z kierownicy 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Osobiście gdybym miał jeszcze raz kupować to tylko biturbo lub 2.8 T. Inna rzecz to gdybym miał na miejscu dobre Aso Skody to nie wiem czy byłby opel 

Edited by norbi333

Share this post


Link to post
Share on other sites

Please login or register to see this quote.

Ja, jak miałbym wrócić, to chyba tylko 2.8. A z ciekawości, jak Skoda, to jaka?

Share this post


Link to post
Share on other sites

a ile insignia 2.0 160km pali wogole??

Share this post


Link to post
Share on other sites

a20dth 4x4 7,5 średnio mi wychodziło, ale miasta w tym to zbyt wiele nie było.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


  • Recently Browsing   0 members

    No registered users viewing this page.

×
×
  • Create New...