Jump to content

W dniu dzisiejszym został odblokowany i oddany z powrotem do użytku garaż dla klubowiczów VKP

Znajdziecie go w menu pod nazwą Garaż lub pod linkiem:

https://forum.vectraklub.pl/garage/

Pozdrawiam Admin

Welcome to Vectra Klub Polska

Guest Image

Welcome to Vectra Klub Polska , like most online communities you must register to view or post in our community, but don't worry this is a simple free process that requires minimal information for you to signup. Be apart of Vectra Klub Polska by signing in or creating an account.

  • Start new topics and reply to others
  • Subscribe to topics and forums to get email updates
  • Get your own profile page and make new friends
  • Send personal messages to other members.

Recommended Posts

Witam. Dwa tygodnie temu moja Vectra C (1.8 benzyna 122KM rocznik 2003) pokazała dwie kontrolki podczas jazdy tj. kontrola trakcji oraz kierownica z wykrzyknikiem oraz nie odbijające kierunkowskazy. Po dwóch dniach kiedy kontrolki nie znikały pojechałem do mechanika. Stwierdził początkowo że to jedynie czujnik kąta skrętu ponieważ po podłączeniu auta do komputera pokazywał niestworzone wartości. Jak się okazało, teraz diagnoza jest następująca : zepsuty moduł CIM. Z tego co widziałem to moduł CIM nowy to koszt ok 2000zł... Przeglądając forum trochę poczytałem na ten temat i wiele osób kupuje używki lub regeneruje u fachowca swoje moduły. Nie mam pojęcia jak dobrać na allegro moduł CIM z racji tego że ceny wahają się od 100 do 800zł.. Mój aktualny CIM ma oznaczenie 13162134DL (na dole zdjęcie z załącznika). Jeżeli ktoś z forumowiczów zna fachowca (najlepiej z podkarpacia) który by podołał naprawić problem to proszę o odpowiedź. Proszę również o pomoc w wyborze jaki moduł CIM zamówić ewentualnie żeby go wymienić... Zaznaczę, że jestem laikiem w tych sprawach więc proszę o wyrozumiałość. Pozdrawiam i liczę na Waszą pomoc.

Please login or register to see this attachment.

Please login or register to see this attachment.

Edited by niezmienny

Share this post


Link to post
Share on other sites

Szukaj taki jaki masz czyli DL albo kogoś kto naprawi twój.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Możesz wsadzić DL albo UY. Ale jeśli objawy są nadal takie jak piszesz, czyli trakcja, wspomaganie i nieodbijające kierunki to ja bym się upierał na samym czujniku kąta skrętu

Share this post


Link to post
Share on other sites

Mam 100% sprawnego UY który jest zamienny z DL i z podkarpacia mam odpowiednią osobę :D Kontakt na PW.

 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Dla spokoju sumienia sprawdził bym i poprawił luty pinów kostki cima. 

Share this post


Link to post
Share on other sites

żadne kostki sas do wymiany lub naorawy

Share this post


Link to post
Share on other sites

Chciał bym podczepić sie pod temat, również mam uszkodzony moduł CIM,autko przestało widzieć kluczyki i całkowicie zablokowało zapłon.  Zdemontowałem go i zawiozłem do specjalisty, poszło zwarcie na magistrale CAN i otrzymało napięcie 12V . Ponoć temat nie do ogarnięcia, wiec potrzebuje modułu używanego, aby zrobić szczepa. Jeśli ktoś z forumowiczów posiada taki moduł na sprzedaż to proszę o kontakt 530104614. Moduł o oznaczeniu XR. Pozdrawiam serdecznie.

Share this post


Link to post
Share on other sites

To z tym zwarciem to moim zdaniem bajera, raczej padł procesor w cimie. Masz dwa kluczyki i na raz oba przestały odpalać auto, tj. auto z kłódką na wyświetlaczu? Masz opcoma? Nie masz co wsadzać XRa bo zaraz znów może być to samo (chyba, że XR poprawiony z późniejszej produkcji) - lepiej wsadź DL albo UY

Share this post


Link to post
Share on other sites

Mój problem został rozwiązany. Okazało się że do wymiany  był czujnik kąta skrętu. W stu procentach polecam użytkownika matro1234. 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Tzn. nie wiem nie jestem w stanie sam tego zweryfikować, niestety muszę polegać w tej kwestii na innych. Nie wiem do końca tylko jaka różnica jest między modelami tych CIM'ów. Były one montowane ze względu na wyposażenie? Widziałem że jest ich cała masa. Kolunio elektromechanik powiedział, żeby załatwić taki sam model, czyli XR, a on zrobi szczep z dwóch. Po skrócie przeżuci pamięć z mojego do zamiennika. Co do samego zwarcia, podłączając autko pod OP-com to wyskakiwał błąd szybkiej magistrali CAN. Więc diagnozy bym się nie czepiał, pewnie sterownik też dostał w tyłek.Myślicie, że inny model modułu też był by w porządku ?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Polecam przeczytać temacik

 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Please login or register to see this quote.

Nie wymieniaj na XR szkoda czasu i pieniędzy.Mam wylogowane GK EB UY i bez problemu podejdą za twojego XR.Jak coś to pisz na PW.

 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Please login or register to see this quote.

podmien cim najlepiej DL lub UY

jak co mam DL

Share this post


Link to post
Share on other sites

Super dziękuje, jak już ogarne temacik to napisze jak poszło. Pozdrowionka.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


  • Recently Browsing   0 members

    No registered users viewing this page.

×
×
  • Create New...