Jump to content

W dniu dzisiejszym został odblokowany i oddany z powrotem do użytku garaż dla klubowiczów VKP

Znajdziecie go w menu pod nazwą Garaż lub pod linkiem:

https://forum.vectraklub.pl/garage/

Pozdrawiam Admin

Welcome to Vectra Klub Polska

Guest Image

Welcome to Vectra Klub Polska , like most online communities you must register to view or post in our community, but don't worry this is a simple free process that requires minimal information for you to signup. Be apart of Vectra Klub Polska by signing in or creating an account.

  • Start new topics and reply to others
  • Subscribe to topics and forums to get email updates
  • Get your own profile page and make new friends
  • Send personal messages to other members.

Nieczesany

Problem z wymiana wkładki stacyjki

Recommended Posts

Witam. Zaczął się blokować kluczyk przy wyciąganiu klucza ze stacyjki a ponadto po powrocie z zapłonu na pozycję 0 kluczyk nie chciał się przekręcić z powrotem na zapłon(II). Żeby zbyt wiele później nie "modzić" kupiłem nowy wkład stacyjki.

A oto problem: 

 

Przed wsunięciem nowej wkładki powinno się przestawić zapadkę blokady kierownicy. Mi ona odbija. Bez tego mogę zapalić samochód, lecz kluczyka nie można wyjąć  a tym samym ustawić w pozycji 0. Ktoś rozwiązał ten problem co należy uczynić ? Wiele osób pisało że sobie poradziło, lecz nie napisało jak. Dziękuję za wszelkie pomocne sugestie. Z góry dziękuję za pomoc.

Please login or register to see this attachment.

Edited by Nieczesany

Share this post


Link to post
Share on other sites

Włóż przez otwór blokujący wyjście zapadki trzpień za pomocą którego ją odblokowałeś, następnie włóż bębenek wraz kluczykiem, przy tym ruszaj delikatnie przód tył, musi wejść jak poczujesz że doszła to wyciągnij trzpień. Ewentualnie możesz nasmarować zapadkę i gniazdo smarem dla łatwiejszego wprowadzenia bębęnka.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Czyli mam rozumieć, że mimo iż wkład wchodzi do końca lecz się nie blokuje ma związek z zabezpieczeniem(nr 2) ?


Wkład wchodzi do końca, jeden raz próbowałem włożyć z powrotem imbus i wsadzić wkład. Może robiłem to bez wyczucia i tylko tak o spróbowałem, dlatego nie pozwoliło na blokadę wkładu w obudowie. Dziękuję za sugestię sprawdzę jutro może coś z tego będzie.

Podsumowując na tę chwilę wkład stacyjki wchodzi do końca, jego zablokowanie wewnątrz obudowy jest nie możliwe więc jego wyjęcie w stacyjce również. Sama pozycja kluczyka maksymalnie oscyluje mniej więcej w połowie drogi od I do 0 a blokada znajduje się w miejscu(nr 3). 

Please login or register to see this attachment.

Please login or register to see this attachment.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Rozumiem, że wkładasz wkładkę z kluczykiem na pozycji I ?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Zgadza się. Kluczyk w pozycji I, w innej nie chcę nawet zresztą wskoczyć. Wkładka wchodzi do końca całkowicie. Możliwe jest uruchomienie zapłonu, uruchomienie silnika. Jednak nie można wyjąć kluczyka bo wychodzi razem z wkładem. Trzeba podobno nacisnąć zapadkę blokady kierownicy(zdjęcie pierwsze w temacie). One jednak po naciśnięciu wracają z powrotem na swoje miejsce uniemożliwiając jak domniemam zablokowania wkładu w stacyjce oraz przekręcenie kluczyka na pozycję 0.

Edited by Nieczesany

Share this post


Link to post
Share on other sites

Nie mogę sobie przypomnieć, bo zmieniałem wkładkę tyle, że w OB, ale jeden gwint. :mysli:

Share this post


Link to post
Share on other sites

moim zdaniem źle jest coś złożone rozbierz jeszcze raz i przyjrzyj się uważnie tej zapadce o ile pamiętam są tam dwie kuleczki jedna blokuje tę zapadke by nie można było jej wcisnąć ktoś wczesniej zakładał temat jak zregenerować stacyjke może ci coś pomoże

Share this post


Link to post
Share on other sites

Finał był taki. Nie miałem już do tego ciśnienia. Podjechałem do kuzyna mechanika. Próba nacięcia łepków mocowania stacyjki(w domu akurat nie posiadałem tak małych wierteł). Kilka delikatnych uderzeń młotkiem z bardzo ostrym malutkim przecinakiem. Zbyt twardy łepek śruby... No nic, trzeba załatwić jakąś malutką szlifiereczkę lub po prostu nawiercić i wymienić śruby. 
Włożenie wkładu stacyjki przy obniżonej w dół maksymalnie regulacji kierownicy (przy tym trzymałem żeby się nie zablokowała na jakimkolwiek ząbku cały czas mocno do dołu). Włożenie stacyjki i... wskoczyła.
Nikt tego dokładnie we wcześniejszych tematach nie sformułował, a na najprostsze rozwiązania przy takich zabawach czasami najtrudniej wpaść.

Podsumowanie:
Jeżeli zapadka w środku stacyjki odbija czyli nie da się jej wcisnąć, należy regulację kierownicy obniżyć na sam dół i trzymać ją maksymalnie do kolan tak, żeby nie zaskoczyła na jakikolwiek ząbek. Wsunąć (w pozycji I) delikatnie poruszać prawo lewo obrócić(pozycja 0, wyjąć kluczyk) blokada powinna się zablokować w stacyjce. Niby banalne i logiczne ale... Jeżeli to nie poskutkuje to już tylko nacinanie śrub wcześniej zdjęcie kierownicy oczywiście, poduszki itd. i poskładanie całości na przysłowiowym stole. Dziękuję za zainteresowanie tematem i można zamykać.

Edited by Nieczesany

Share this post


Link to post
Share on other sites

A ogólnie co jest problemem że nie idzie przekręcić kluczyka na zapłon? Pytam bo ostatnio przez pomyłkę wsunąłem nie ten kluczyk co trzeba, po włożeniu właściwego kluczyka już nie dało się przekręcić w ogóle kluczyka. Dopiero po odkręceniu dźwigni od regulacji kierownicy i kilkukrotnym puknięciu nim (tylko to było pod ręką)   w stacyjkę wszystko wróciło do normy.  

Czy można w vectrze smarować np WD40 stacyjkę? Pytam, bo posiadam jeszcze BMW E30 i tam zdecydowanie się to odradza.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Please login or register to see this quote.

Zawsze się odradza bo wbrew obiegowej opinii WD-40 nie jest do smarowania. Wypłucze smar, stacyjka będzie sucha i będzie się zacinać jeszcze bardziej.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Please login or register to see this quote.

Więc pozostaje nakapać oliwki. A swoją drogą co może być przyczyną zawiechy stacyjki? poza tym jednym incydencie, więcej razy się to nie zdarzyło. 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


  • Recently Browsing   0 members

    No registered users viewing this page.

×
×
  • Create New...