Jump to content

Welcome to Vectra Klub Polska

Guest Image

Welcome to Vectra Klub Polska , like most online communities you must register to view or post in our community, but don't worry this is a simple free process that requires minimal information for you to signup. Be apart of Vectra Klub Polska by signing in or creating an account.

  • Start new topics and reply to others
  • Subscribe to topics and forums to get email updates
  • Get your own profile page and make new friends
  • Send personal messages to other members.

Potrzebna ocena silnika - PILNE


PaolloKK
 Share

Recommended Posts

Witam, w mojej VB mam do wymiany silnik (X16XEL). Byłem obejrzeć dwa i sprawa wygląda tak:
Silnik nr1:
Wyjęty, leży na dziale "sprawne", za wiele o nim nie wiem...przebieg może być 150tys. a może i 400, widać tylko, że ma kolektor gipsowany bo był nieszczelny. Kolektor mogę przełożyć z mojego aktualnego. 

Silnik nr2:
Jest zamontowany w aucie, odpaliliśmy go(stoi już conajmniej miesiąc jak nie lepiej). Chodzi równo, wycieków nie ma, wciąż miał oleju dolane na MAX. Problemem jest to, że ma 298tys. km przebiegu i po budowie auta widać, że poprzedni własciciel na nim nie oszczędzał. Sportowy filtr powietrza, wydech tak samo, kable dobrej jakości pociągnięte na tył do audio, malowany też był i ochroniony przed rdzą(To świadczy, że miał kase i wydawał na niego). Najprawdopodobniej na złomie wylądował przez skrzynię. Ma wbity 4 albo 5 bieg i nie da się zrzucić z niego biegu. Raczej 50km/h po mieście nim nie jeździł


Obydwa to X16XEL. Dołączam zdjęcia o ile wgl coś dadzą. Czekam na wasze zdanie, do środy wieczora musze dać znać

IMG_20180206_123307_HDR.jpg

IMG_20180206_123253_HDR.jpg

IMG_20180206_123023_HDR.jpg

Edited by PaolloKK
Link to comment
Share on other sites

2 godziny temu, PaolloKK napisał:

Witam, w mojej VB mam do wymiany silnik (X16XEL). Byłem obejrzeć dwa i sprawa wygląda tak:
Silnik nr1:
Wyjęty, leży na dziale "sprawne", za wiele o nim nie wiem...przebieg może być 150tys. a może i 400, widać tylko, że ma kolektor gipsowany bo był nieszczelny. Kolektor mogę przełożyć z mojego aktualnego. 

Silnik nr2:
Jest zamontowany w aucie, odpaliliśmy go(stoi już conajmniej miesiąc jak nie lepiej). Chodzi równo, wycieków nie ma, wciąż miał oleju dolane na MAX. Problemem jest to, że ma 298tys. km przebiegu i po budowie auta widać, że poprzedni własciciel na nim nie oszczędzał. Sportowy filtr powietrza, wydech tak samo, kable dobrej jakości pociągnięte na tył do audio, malowany też był i ochroniony przed rdzą(To świadczy, że miał kase i wydawał na niego). Najprawdopodobniej na złomie wylądował przez skrzynię. Ma wbity 4 albo 5 bieg i nie da się zrzucić z niego biegu. Raczej 50km/h po mieście nim nie jeździł


Obydwa to X16XEL. Dołączam zdjęcia o ile wgl coś dadzą. Czekam na wasze zdanie, do środy wieczora musze dać znać

IMG_20180206_123307_HDR.jpg

IMG_20180206_123253_HDR.jpg

IMG_20180206_123023_HDR.jpg

Jeśli możesz to zmierz ciśnienie w tym drugim. Jak będzie dobre to bierz drugi. 

Link to comment
Share on other sites

7 minut temu, Devil_Peter napisał:

Jeśli możesz to zmierz ciśnienie w tym drugim. Jak będzie dobre to bierz drugi. 

Niestety nie mam takiej opcji. Mogłem go ocenić w sumie jedynie na słuch . Chyba, że można to jakoś zrobić po wyjęciu go z auta?


Zastanawia mnie jakie są graniczne przebiegi takiej jednostki, czy przyjete jest, że np. po 300tys. 95% jest na śmietnik czy jednak ta granica jest wyżej

 

Edited by PaolloKK
Link to comment
Share on other sites

31 minut temu, Adrian M napisał:

szacowany resurs dla astry2  1.6 to około 300tys oczywiście zależy od sposobu użytkowania i dbałości właścicieli więc i pewnie vectra ma podobnie

Czyli nie wesoło jeżeli ten ma prawie 300tys na liczniku. Teraz to mam zagadkę...

Link to comment
Share on other sites

Z takim przebiegiem bez sensu wstawiać. Zależy w jakim stanie jest Twoja VB. Jeśli warto, to szukać anglika lub jeśli finanse pozwalają iść w mody na lepszy silnik.

Link to comment
Share on other sites

Finanse nie pozwalają właśnie na nic, potrzebuje najtańszej opcji...
Moje auto w kondycji jest właśnie dobrej, rdzy praktycznie zero, reszta też wygląda dobrze. Tylko silnik do wymiany...

 

Edited by PaolloKK
Link to comment
Share on other sites

Spodziewasz się że ktoś przez internet na podstawie dwóch zdjęć doradzi Ci który silnik wybrać? Równie dobrze możesz rzucić monetą, będzie taki sam efekt.

Pierwsza sprawa i podstawa przy zakupie używki to sprawdzenie kompresji, jeżeli nie możesz, nie dają Ci takiej możliwości to bym go nie brał. Położenie silnika na oponie, wykręcenie świecy i podanie plusa na rozrusznik raczej zbyt problematycznym nie jest.

Druga sprawa te motory od zawsze były uznawane za jedne z gorszych w vectrze b, brały olej puszczały pierścieniami i zaworami, więc jak ma w okolicach 300tyś i nie był remontowany to raczej też słabe posunięcie, ten pierwszy z resztą pewne jest zbliżony do tego przebiegu.

Zamiast kupować na szrotach nie lepiej popytać chłopaków z forum zajmujących się handlem częściami, przynajmniej masz sprawdzone źródło. Zapytaj krzysiek23C, Rafalq być może jeszcze mają taki motor na stanie.

I co najważniejsze, pamiętaj że chytry traci dwa razy, kupując jakiegoś sztrucla po taniości o niewiadomym pochodzeniu, narażasz się na koszta, może być tak że wymienisz, po tygodniu silnik padnie i znowu będziesz musiał wydać kasę na motor oraz jego przełożenie. Takie części kupuje się w sprawdzonych źródłach, po przetestowaniu/sprawdzeniu a nie w ciemno.

Link to comment
Share on other sites

Jarek dobrze pisze, ja dodam od siebie, że piszemy o motorach, które są albo za moment będą pełnoletnie, więc zakup używki to loteria. Sam przerabiałem zakup x20xev, brałem z pewnego źródła, silnik trzymał kompresję i co? Finalnie spala olej, kopyto ma eleganckie, więc nic, tylko dolewać olej i jeździć, nie ma sensu grzebać w g....e. Nawet w teorii dobry silnik może się okazać padliną.

 

Link to comment
Share on other sites

O no i własnie o to też chodzilo. Jak faktycznie mam informację do kogo się zgłosić o cześci to uderzę i pytam. Narazie żadnego jescze nie kupiłem ;) Poszukam w okolicy czy ma ktoś możliwość sprawdzenia mi kompresji na miejscu

 

Link to comment
Share on other sites

Witam ponownie, nastąpiły pewne komplikacje i do poniedziałku szukam innego silnika.
Co sądzicie o tym?
http://allegro.pl/silnik-1-6-16v-x16xel-zafira-a-astra-g-ii-vectra-i7181449701.html#thumb/2 
Głównie chodzi mi o to czy wszystko jest tak jak powinno, wygląda troche inaczej a ja fachowego oka nie mam żeby ocenić czy pasowałby w miejsce mojego (X16XEL)

Link to comment
Share on other sites

4 godziny temu, PaolloKK napisał:

Witam ponownie, nastąpiły pewne komplikacje i do poniedziałku szukam innego silnika.
Co sądzicie o tym?
http://allegro.pl/silnik-1-6-16v-x16xel-zafira-a-astra-g-ii-vectra-i7181449701.html#thumb/2 
Głównie chodzi mi o to czy wszystko jest tak jak powinno, wygląda troche inaczej a ja fachowego oka nie mam żeby ocenić czy pasowałby w miejsce mojego (X16XEL)

Jeżeli twój stary wygląda tak, jak ten z pierwszego postu, to ten nie podejdzie.

Link to comment
Share on other sites

3 minuty temu, JarekS napisał:

Z tym że te silniki nie mają takich samych oznaczeń.

To na co mam zwracać uwagę szukając? Auto stoi już od 2tyg. bo szukam silnika. Myślałem, że skoro mam X16XEL to taki sam mam szukać. Na co jeszcze zwracać uwage? Bo ciągle może złe znajduje...

Link to comment
Share on other sites

W vectrze b były trzy silniki 1,6

X16SZR produkowany w latach 10.95-8.98 wersja przedliftowa 75KM

X16XEL produkowany w latach 10.95-09.99 wersja przedliftowa 100KM

Z16XE produkowany w latach 03.00-02.02 wersja poliftowa 100km

 

Link to comment
Share on other sites

2 godziny temu, JarekS napisał:

W vectrze b były trzy silniki 1,6

X16SZR produkowany w latach 10.95-8.98 wersja przedliftowa 75KM

X16XEL produkowany w latach 10.95-09.99 wersja przedliftowa 100KM

Z16XE produkowany w latach 03.00-02.02 wersja poliftowa 100km

 

 

No tak, i wiem, że mam X16XEL. Dlatego mnie zdziwiło bo na tym linku jest na silniku nabite X16XEL http://allegro.pl/silnik-1-6-16v-x16xel-zafira-a-astra-g-ii-vectra-i7181449701.html#thumb/2
A dostałem odpowiedź, że to nie ten. Chyba, że ktoś przebił numery?? Tylko po co

A można zamiast X16XEL wsadzić Z16XE bez żadnego problemu ?

 

Edited by PaolloKK
Link to comment
Share on other sites

5 godzin temu, PaolloKK napisał:

No tak, i wiem, że mam X16XEL. Dlatego mnie zdziwiło bo na tym linku jest na silniku nabite X16XEL http://allegro.pl/silnik-1-6-16v-x16xel-zafira-a-astra-g-ii-vectra-i7181449701.html#thumb/2
A dostałem odpowiedź, że to nie ten. Chyba, że ktoś przebił numery?? Tylko po co

A można zamiast X16XEL wsadzić Z16XE bez żadnego problemu ?

 

Był jeszcze poliftowy X16XEL, przez niektórych nazywanych przejściówką, montowany w 1998-1999. Niestety do starszego X16XEL mu dalej niż do Z16XE, który też Tobie nie podejdzie.

Dla pocieszenia dopowiem, że Astra F też miała silniki X16XEL przedliftowe czyli takie jak potrzebujesz. Możesz również teoretycznie włożyć X16SZR tylko musisz kupić razem z ECU i wiązką. Wadą tego silnika jest mała moc ale zaletą wielka trwałość (nie do zajechania).

Przy szukaniu tego silnika najlepiej kierować się wyglądem żeby był taki sam

Edited by Devil_Peter
Link to comment
Share on other sites

4 minuty temu, Devil_Peter napisał:

Możesz również teoretycznie włożyć X16SZR tylko musisz kupić razem z ECU i wiązką. Wadą tego silnika jest mała moc ale zaletą wielka trwałość (nie do zajechania)

Jest sens wstawiać 8V w miejsce 16V w auto wiekowe ? Ja ogólnie bym się nie bawił, tylko szukał innego auta. Koszt silnika, wstawienie, wymiana płynów, rozrządu. I tak nie ma pewności, że to będzie chodziło dobrze. Te silniki mają już swoje lata.

Link to comment
Share on other sites

52 minuty temu, Cretux napisał:

Jest sens wstawiać 8V w miejsce 16V w auto wiekowe ? Ja ogólnie bym się nie bawił, tylko szukał innego auta. Koszt silnika, wstawienie, wymiana płynów, rozrządu. I tak nie ma pewności, że to będzie chodziło dobrze. Te silniki mają już swoje lata.

Myślę, że sens jest, bo silnik 8V więcej zniesie więc teoretycznie łatwiej znaleźć, 8V który jeszcze pojeździ. Ale mimo wszystko trzeba się trochę naszukać dobrego silnika, najlepiej zamontowanego w samochodzie. Wymiana auta tylko wtedy kiedy nie wpakowało się w nie kupę kasy na remonty.

Edited by Devil_Peter
Link to comment
Share on other sites

8V raczej odpada bo mam gaz na tym 16V założony więc raczej nie podpasuje do tamtego. Wymienić muszę silnik. Kupno innego auta nie wchodzi w grę. 

Ma ktoś w Opolskim pożyczyć manometr lub podjechać że mną sprawdzić silnik?

Link to comment
Share on other sites

38 minut temu, PaolloKK napisał:

8V raczej odpada bo mam gaz na tym 16V założony więc raczej nie podpasuje do tamtego. Wymienić muszę silnik. Kupno innego auta nie wchodzi w grę. 

Ma ktoś w Opolskim pożyczyć manometr lub podjechać że mną sprawdzić silnik?

Która generacja gazu? Druga Gen nie powinna być trudna w przełożeniu do 8V. Te 2 silniki - nie licząc głowicy z 2 wałkami i wtryskiem wielopunktowym - są bardzo podobne do siebie. Wiem bo mam Vectre z X16XEL i Astre z X16SZ i nie raz wiele rzeczy przekładałem z jednego do drugiego na podmianę (np. Sonda Lambda, EGR, Krokowy, cewka, Map Sensor, czujnik temp.).

Link to comment
Share on other sites

Temat do zamknięcia. Kupiłem silnik z 220tys. przebiegu z Vectry po wypadku. Uderzenie w tylny lewy bok auta, szkoda całkowita i poszło na części. Na szczęście dzięki znajomościom namierzyłęm go szybko(Od brata kolega poszedł do znajomego na złom od którego kuzyn pracuje w warsztacie w którym była ta vectra - Dalej mnie to śmieszy :D )

Link to comment
Share on other sites

Guest
This topic is now closed to further replies.
 Share

  • Recently Browsing   0 members

    • No registered users viewing this page.
×
×
  • Create New...
UP