Skocz do zawartości

Witamy na Vectra Klub Polska

Guest Image

Witamy na Vectra Klub Polska, podobnie jak na większości społeczności internetowych, musisz się zarejestrować aby uczestniczyć w naszym wspólnym życiu ale nie martw się jest to bardzo prosty proces, który wymaga minimum informacji, aby zostać zarejestrowanym.

Zakładając konto na Vectra Klub Polska, możesz uzyskać następujące przywileje:

  • Zakładać nowe tematy i pisać odpowiedzi w innych
  • Subskrybować tematy i fora, aby uzyskać powiadomienia
  • Uzyskać własną stronę profilu i poznawać nowych przyjaciół
  • Wysyłać prywatne wiadomości do innych użytkowników.

PaolloKK

Potrzebna ocena silnika - PILNE

Polecane posty

Napisano (edytowany)

Witam, w mojej VB mam do wymiany silnik (X16XEL). Byłem obejrzeć dwa i sprawa wygląda tak:
Silnik nr1:
Wyjęty, leży na dziale "sprawne", za wiele o nim nie wiem...przebieg może być 150tys. a może i 400, widać tylko, że ma kolektor gipsowany bo był nieszczelny. Kolektor mogę przełożyć z mojego aktualnego. 

Silnik nr2:
Jest zamontowany w aucie, odpaliliśmy go(stoi już conajmniej miesiąc jak nie lepiej). Chodzi równo, wycieków nie ma, wciąż miał oleju dolane na MAX. Problemem jest to, że ma 298tys. km przebiegu i po budowie auta widać, że poprzedni własciciel na nim nie oszczędzał. Sportowy filtr powietrza, wydech tak samo, kable dobrej jakości pociągnięte na tył do audio, malowany też był i ochroniony przed rdzą(To świadczy, że miał kase i wydawał na niego). Najprawdopodobniej na złomie wylądował przez skrzynię. Ma wbity 4 albo 5 bieg i nie da się zrzucić z niego biegu. Raczej 50km/h po mieście nim nie jeździł


Obydwa to X16XEL. Dołączam zdjęcia o ile wgl coś dadzą. Czekam na wasze zdanie, do środy wieczora musze dać znać

Proszę się zalogować lub zarejestrować aby móc zobaczyć attachment

Proszę się zalogować lub zarejestrować aby móc zobaczyć attachment

Proszę się zalogować lub zarejestrować aby móc zobaczyć attachment

Edytowano przez PaolloKK

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Proszę się zalogować lub zarejestrować aby móc zobaczyć quote

Jeśli możesz to zmierz ciśnienie w tym drugim. Jak będzie dobre to bierz drugi. 

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Napisano (edytowany)

Proszę się zalogować lub zarejestrować aby móc zobaczyć quote

Niestety nie mam takiej opcji. Mogłem go ocenić w sumie jedynie na słuch . Chyba, że można to jakoś zrobić po wyjęciu go z auta?


Zastanawia mnie jakie są graniczne przebiegi takiej jednostki, czy przyjete jest, że np. po 300tys. 95% jest na śmietnik czy jednak ta granica jest wyżej

 

Edytowano przez PaolloKK

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

szacowany resurs dla astry2  1.6 to około 300tys oczywiście zależy od sposobu użytkowania i dbałości właścicieli więc i pewnie vectra ma podobnie

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Proszę się zalogować lub zarejestrować aby móc zobaczyć quote

Czyli nie wesoło jeżeli ten ma prawie 300tys na liczniku. Teraz to mam zagadkę...

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Z takim przebiegiem bez sensu wstawiać. Zależy w jakim stanie jest Twoja VB. Jeśli warto, to szukać anglika lub jeśli finanse pozwalają iść w mody na lepszy silnik.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Napisano (edytowany)

Finanse nie pozwalają właśnie na nic, potrzebuje najtańszej opcji...
Moje auto w kondycji jest właśnie dobrej, rdzy praktycznie zero, reszta też wygląda dobrze. Tylko silnik do wymiany...

 

Edytowano przez PaolloKK

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Spodziewasz się że ktoś przez internet na podstawie dwóch zdjęć doradzi Ci który silnik wybrać? Równie dobrze możesz rzucić monetą, będzie taki sam efekt.

Pierwsza sprawa i podstawa przy zakupie używki to sprawdzenie kompresji, jeżeli nie możesz, nie dają Ci takiej możliwości to bym go nie brał. Położenie silnika na oponie, wykręcenie świecy i podanie plusa na rozrusznik raczej zbyt problematycznym nie jest.

Druga sprawa te motory od zawsze były uznawane za jedne z gorszych w vectrze b, brały olej puszczały pierścieniami i zaworami, więc jak ma w okolicach 300tyś i nie był remontowany to raczej też słabe posunięcie, ten pierwszy z resztą pewne jest zbliżony do tego przebiegu.

Zamiast kupować na szrotach nie lepiej popytać chłopaków z forum zajmujących się handlem częściami, przynajmniej masz sprawdzone źródło. Zapytaj krzysiek23C, Rafalq być może jeszcze mają taki motor na stanie.

I co najważniejsze, pamiętaj że chytry traci dwa razy, kupując jakiegoś sztrucla po taniości o niewiadomym pochodzeniu, narażasz się na koszta, może być tak że wymienisz, po tygodniu silnik padnie i znowu będziesz musiał wydać kasę na motor oraz jego przełożenie. Takie części kupuje się w sprawdzonych źródłach, po przetestowaniu/sprawdzeniu a nie w ciemno.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Jarek dobrze pisze, ja dodam od siebie, że piszemy o motorach, które są albo za moment będą pełnoletnie, więc zakup używki to loteria. Sam przerabiałem zakup x20xev, brałem z pewnego źródła, silnik trzymał kompresję i co? Finalnie spala olej, kopyto ma eleganckie, więc nic, tylko dolewać olej i jeździć, nie ma sensu grzebać w g....e. Nawet w teorii dobry silnik może się okazać padliną.

 

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

O no i własnie o to też chodzilo. Jak faktycznie mam informację do kogo się zgłosić o cześci to uderzę i pytam. Narazie żadnego jescze nie kupiłem ;) Poszukam w okolicy czy ma ktoś możliwość sprawdzenia mi kompresji na miejscu

 

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Witam ponownie, nastąpiły pewne komplikacje i do poniedziałku szukam innego silnika.
Co sądzicie o tym?

Proszę się zalogować lub zarejestrować aby móc zobaczyć link

 
Głównie chodzi mi o to czy wszystko jest tak jak powinno, wygląda troche inaczej a ja fachowego oka nie mam żeby ocenić czy pasowałby w miejsce mojego (X16XEL)

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Proszę się zalogować lub zarejestrować aby móc zobaczyć quote

Jeżeli twój stary wygląda tak, jak ten z pierwszego postu, to ten nie podejdzie.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Napisano (edytowany)

Kurde, a myślałem, że jeżeli oznaczenie takie samo to będzie ok. Dobrze, że spytałem 

Proszę się zalogować lub zarejestrować aby móc zobaczyć link


W tym kompresja waha się od 18-19. To dobra ?

Edytowano przez PaolloKK

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Z tym że te silniki nie mają takich samych oznaczeń.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Proszę się zalogować lub zarejestrować aby móc zobaczyć quote

To na co mam zwracać uwagę szukając? Auto stoi już od 2tyg. bo szukam silnika. Myślałem, że skoro mam X16XEL to taki sam mam szukać. Na co jeszcze zwracać uwage? Bo ciągle może złe znajduje...

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

W vectrze b były trzy silniki 1,6

X16SZR produkowany w latach 10.95-8.98 wersja przedliftowa 75KM

X16XEL produkowany w latach 10.95-09.99 wersja przedliftowa 100KM

Z16XE produkowany w latach 03.00-02.02 wersja poliftowa 100km

 

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Napisano (edytowany)

Proszę się zalogować lub zarejestrować aby móc zobaczyć quote

No tak, i wiem, że mam X16XEL. Dlatego mnie zdziwiło bo na tym linku jest na silniku nabite X16XEL 

Proszę się zalogować lub zarejestrować aby móc zobaczyć link


A dostałem odpowiedź, że to nie ten. Chyba, że ktoś przebił numery?? Tylko po co

A można zamiast X16XEL wsadzić Z16XE bez żadnego problemu ?

 

Edytowano przez PaolloKK

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Napisano (edytowany)

Proszę się zalogować lub zarejestrować aby móc zobaczyć quote

Był jeszcze poliftowy X16XEL, przez niektórych nazywanych przejściówką, montowany w 1998-1999. Niestety do starszego X16XEL mu dalej niż do Z16XE, który też Tobie nie podejdzie.

Dla pocieszenia dopowiem, że Astra F też miała silniki X16XEL przedliftowe czyli takie jak potrzebujesz. Możesz również teoretycznie włożyć X16SZR tylko musisz kupić razem z ECU i wiązką. Wadą tego silnika jest mała moc ale zaletą wielka trwałość (nie do zajechania).

Przy szukaniu tego silnika najlepiej kierować się wyglądem żeby był taki sam

Edytowano przez Devil_Peter

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Proszę się zalogować lub zarejestrować aby móc zobaczyć quote

Jest sens wstawiać 8V w miejsce 16V w auto wiekowe ? Ja ogólnie bym się nie bawił, tylko szukał innego auta. Koszt silnika, wstawienie, wymiana płynów, rozrządu. I tak nie ma pewności, że to będzie chodziło dobrze. Te silniki mają już swoje lata.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Napisano (edytowany)

Proszę się zalogować lub zarejestrować aby móc zobaczyć quote

Myślę, że sens jest, bo silnik 8V więcej zniesie więc teoretycznie łatwiej znaleźć, 8V który jeszcze pojeździ. Ale mimo wszystko trzeba się trochę naszukać dobrego silnika, najlepiej zamontowanego w samochodzie. Wymiana auta tylko wtedy kiedy nie wpakowało się w nie kupę kasy na remonty.

Edytowano przez Devil_Peter

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

8V raczej odpada bo mam gaz na tym 16V założony więc raczej nie podpasuje do tamtego. Wymienić muszę silnik. Kupno innego auta nie wchodzi w grę. 

Ma ktoś w Opolskim pożyczyć manometr lub podjechać że mną sprawdzić silnik?

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Proszę się zalogować lub zarejestrować aby móc zobaczyć quote

Która generacja gazu? Druga Gen nie powinna być trudna w przełożeniu do 8V. Te 2 silniki - nie licząc głowicy z 2 wałkami i wtryskiem wielopunktowym - są bardzo podobne do siebie. Wiem bo mam Vectre z X16XEL i Astre z X16SZ i nie raz wiele rzeczy przekładałem z jednego do drugiego na podmianę (np. Sonda Lambda, EGR, Krokowy, cewka, Map Sensor, czujnik temp.).

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Cholera nawet nie wiem, wiem, że sekwencja :D kupiona za 1800 w 2014 jeżeli to was nakieruje :D 

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Czyli wymieniaj silnik na taki jaki masz bo przeróbka nie będzie łatwa

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Temat do zamknięcia. Kupiłem silnik z 220tys. przebiegu z Vectry po wypadku. Uderzenie w tylny lewy bok auta, szkoda całkowita i poszło na części. Na szczęście dzięki znajomościom namierzyłęm go szybko(Od brata kolega poszedł do znajomego na złom od którego kuzyn pracuje w warsztacie w którym była ta vectra - Dalej mnie to śmieszy :D )

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Gość
Temat jest zablokowany i nie można w nim pisać.

  • Kto przegląda   0 użytkowników

    Brak zalogowanych użytkowników przeglądających tę stronę.

×