Jump to content

Welcome to Vectra Klub Polska

Guest Image

Welcome to Vectra Klub Polska , like most online communities you must register to view or post in our community, but don't worry this is a simple free process that requires minimal information for you to signup. Be apart of Vectra Klub Polska by signing in or creating an account.

  • Start new topics and reply to others
  • Subscribe to topics and forums to get email updates
  • Get your own profile page and make new friends
  • Send personal messages to other members.

Szum powietrza z klapy bagażnika VC HB


Pyrkonte
 Share

Recommended Posts

Panowie mam problem z szumem powietrza dochodzącym z tyłu samochodu, jakby spod klap bagażnika. Wymieniłem ostatnio odboje klapy na nowe GMa i od tej pory nie wiem co się stało. W żaden sposób nie mogę tego ustawić. Przy prędkościach autostradowych hałas jest taki, że głowa boli po 15 minutach.

Miał ktoś taki problem? Jak się tego pozbyć?

Dodam, że to nie antena,zakleiłem,odkręciłem i nic się nie zmieniło. Jak zakleiłem szczeliny w klapie bagażnika to nastała błoga cisza. No ale z taśmą mam jeździć? xD

 

 

Link to comment
Share on other sites

  • 1 year later...

Mam podobny problem. 

Próbowałem już regulować zamek, odbojniki, nawet do uszczelki klapy wprowadziłem cienki sznurek gumowy fi 4mm żeby wyeliminować problem płaskiej i niedolegającej uszczelki ze starości ale dalej to samo.

Może ktoś sobie poradził z tym problemem.

Zastanawia mnie jeszcze czy zawias klapy ma jakąś regulację - jest on przykręcony do konstrukcji dachu na śrubach ale czy te śruby mają jakąś regulację jak np rygiel drzwi ?

Link to comment
Share on other sites

6 godzin temu, marci0712 napisał:

Mam podobny problem. 

Próbowałem już regulować zamek, odbojniki, nawet do uszczelki klapy wprowadziłem cienki sznurek gumowy fi 4mm żeby wyeliminować problem płaskiej i niedolegającej uszczelki ze starości ale dalej to samo.

Może ktoś sobie poradził z tym problemem.

Zastanawia mnie jeszcze czy zawias klapy ma jakąś regulację - jest on przykręcony do konstrukcji dachu na śrubach ale czy te śruby mają jakąś regulację jak np rygiel drzwi ?

Ludzie radza sobie z tym doklejajac dodatkowa uszczelke.

Link to comment
Share on other sites

11 godzin temu, marci0712 napisał:

W którym miejscu ? i Jaką ?

Na rantach klapy przy łączeniu z karoseria. Są uniwersalne uszczelki samoprzylepne. Wszystko znajdziesz w internetach. 

Edited by matoslaw
Link to comment
Share on other sites

  • 3 weeks later...

 

Dnia 14.02.2019 o 08:26, matoslaw napisał:

Na rantach klapy przy łączeniu z karoseria. Są uniwersalne uszczelki samoprzylepne. Wszystko znajdziesz w internetach. 

U mnie nie zdały egzaminu żadne dodatkowe uszczelki.Nawet wymiana uszczelki nie pomogła.

Tylko zaklejenie szczeliny dach-klapa.

 

Edited by Pyrkonte
Link to comment
Share on other sites

  • 2 years later...

Witam

Problem jest taki.

Podczas jazdy szczególnie przy większym wietrze uczucie jest takie jakby była nie dotknięta szyba, słychać pęd powietrza.

Z szybami i drzwiami jest wszystko ok.

Dźwięk dochodzi jakby z klapy bagażnika. Wydaje się być wszystko wporzadku, ale raczej tak nie jest.

Wskazówka może będzie suchy śnieg, który tej zimy przy zaparkowanym aucie w dość sporych ilościach znajdował się po obu stronach bagażnika pod klapa.

Trudno mi jest to ocenić z pozycji kierowcy.

Wydaje mi się, że może brakuje tam jakiś uszczelek.

Podsylam kilka fotek, nie wiele z nich można wywnioskować, ale może akurat ktoś coś zauważy.

Dzieki z góry i pozdrawiam

received_920395205362890.jpeg

received_453682022538297.jpeg

received_493528365186237.jpeg

received_481487299697158.jpeg

received_787185018549245.jpeg

received_733970647316266.jpeg

Link to comment
Share on other sites

50 minut temu, Daniel38 napisał:

suchy śnieg, który tej zimy przy zaparkowanym aucie w dość sporych ilościach znajdował się po obu stronach bagażnika pod klapa.

Rozumiem,że ten śnieg to był w rynienkach,to raczej nic strasznego,bo może go tam nawiać..Uszczelkę bagażnika masz.

Cóż można doradzić..........Wsadź kogoś za kółko,a Sam zajmij miejsce na kanapie i może coś więcej uda Ci się zaobserwować.:)

Edited by darioG73
Link to comment
Share on other sites

Witam

Moim zdaniem winą szumów powietrza jest czasowe zużycie uszczelki pokrywy bagażnika tzn. uszczelka z czasem parcieje, mniej dokładnie przylega, jak każda guma i jej właściwości uszczelniające oraz dopasowanie do danej części karoserii czyli klapy tylnej bagażnika się pogarsza, przez to właśnie słychać tzw dostawanie się świszczącego powietrza do kabiny, mniejsze lub większe a nawet bardzo duże.. Wynikiem takiej sytuacji może być także nieprawidłowa regulacja tylnej pokrywy bagażnika ( nieumiejętne spasowanie wszystkiego do siebie rygli ,zamków, oraz zawiasów pokrywy), lub jej wymiana na inną. Trzeba tu zaznaczyć że każdy element ruchomy nadwozia bo tak się to nazywa, jest dopasowany do danego nadwozia i jeżeli wymienimy element z innego jego dopasowanie nie będzie takie same i nie będzie pasowało. Trzeba je dopasować.Wszystkie elementy takie jak drzwi boczne, przednie i tylne, pokrywy silnika (maska), pokrywa bagażnika wszystkie mają regulację na zamkach,ryglach i śrubach w nadwoziu samochodu. I jeżeli wybrane elementy nie będą dobrze dopasowane względem tzw. budy, i nie będą przylegały dobrze do uszczelek będzie występować taka właśnie sytuacja jak u kolegi. Zeby to wszystko dobrze przypasować trzeba cierpliwości ale i doświadczenia, bo jeżeli zrobi się to nie umiejętnie to nie tylko pogorszy się sytuację ale także nie będzie np.można zamknąć drzwi bagażnika lub innej części pasowanej a co najgorsze może być także przyczyną i to częstą przedostawanie się wody do wnętrza kabiny lub bagażnika. W pracy używa się do tego po całym pasowaniu  części w czasie produkcji,tzw kabiny wodnej, każdy dosłownie każdy ! egzemplarz samochodu poddawany jest dużemu natryskowi wody na nadwozie, leje się woda pod dużym ciśnieniem na całe auto, a po tym tunelu jest suszone gorącym powietrzem,następnie pracownicy sprawdzają jego wnętrze pod względem ewentualnych przecieków wody do środka, miejsca takich przecieków są ciągle monitorowane i dodawane ewentualnie nowe jeżeli takowe występują. Jeżeli auto przejdzie taki test pomyślnie jest zwalniane z danego odcinka linii i przechodzi dalej.  Wszystkiego nie da się napisać co by należało zrobić w danej sytuacji ponieważ każdy przypadek jest inny, i dlatego doświadczenie jest potrzebne w takich przypadkach. Na pewno zaraz ktoś z kolegów napisze z kąd to mogę wiedzieć a no z pracy, mam także doświadczenie w tym właśnie bo to robimy w trakcie produkcji, osobiście i nie tylko takie rzeczy. Moim zdaniem jest sposób na zlokalizowanie,miejsca w których mogą występować takie przedmuchy powietrza oraz dostawanie się wody w miejscach nieszczelności, tylko trzeba by użyć np. tak myślę że to by się sprawdziło jakiegoś urządzenia do wytwarzania dymu dyskotekowego, włożyć urządzenie do środka kabiny zamknąć szczelnie wszystko i wytworzyć dym w środku i obserwować na zewnątrz gdzie będzie on uciekał w których miejscach, albo inny patent z parownicą wodną ale nie wiem czy zdało by to egzamin bo w końcu to woda. Wdziałem taki właśnie numer z urządzeniem co wytwarzał dym, robił to ED China w jednym z odcinków Fani 4 Kółek się sprawdziło. Moim zdaniem klapa kolegi nie przylega ściśle do uszczelki i dlatego są te przedmuchy powietrza, zauważyłem także iż pomiędzy dachem,a górną krawędzią klapy jest za duży luz trzeba go zmniejszyć, trzeba sprawdzić dokładnie wszystkie tzw luzy (czyli szczeliny pomiędzy klapą bagażnika a nadwoziem powinny być jednakowe !!, zobaczyć w książce tam są napisane jakie powinny mieć wymiary i tolerancje, i podczas regulacji trzymać się jak najbliżej podanego wymiaru jeżeli się da, uważając na to aby elementy nie były za blisko siebie i nie powodowały uszkodzeń podczas ich otwierania i zamykania). Żaden sznurek dodawany pod uszczelkę nie pomoże moim zdaniem , tylko poprawnie wykonana regulacja. Patentem jaki stosują lakiernicy niektórzy podczas rozbierania danego elementu do lakierowania jest zaznaczanie położenia elementów względem budy, aby po ewentualnym polakierowaniu nadwozia lub danych elementów nie trzeba było dużo wysiłku w ich dopasowywanie podczas składania, a żeby wszystko pasowało jak poprzednio.

Jeżeli kolega będzie chciał pomocy przy regulacji chętnie pomogę, mogę napisać od czego zacząć na PW, a potem ewentualnie wstawimy coś dla wszystkich, pomyślę także nad zdjęciami, aby zrobić taką może poradę?, na pewno myślę że by się przydała.. poproszę wtedy kolegów o pomoc bo nigdy takiej nie robiłem, aby któryś udostępnił mi auto tylko do zdjęć samej porady.

Edited by Leszek_70
Link to comment
Share on other sites

  • 2 months later...
Posted (edited)

Podpowiem bo uporałem się z problemem. 
Jechałem w ubiegłym roku  przez wiochę i dziecko wtargnęło mi na przejście. Wyhamowałem, ale kierowca za mną już nie. Jak pier****ął to moja tylna belka weszła do jego chłodnicy.

Od tej pory mam spokój,ale nie polecam :D

 

A wniosek jest taki, że faktycznie problemem jest spasowanie elementów klapy.

Edited by Pyrkonte
Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

  • Recently Browsing   0 members

    • No registered users viewing this page.
×
×
  • Create New...
UP