Skocz do zawartości

Witamy na Vectra Klub Polska

Guest Image

Witamy na Vectra Klub Polska, podobnie jak na większości społeczności internetowych, musisz się zarejestrować aby uczestniczyć w naszym wspólnym życiu ale nie martw się jest to bardzo prosty proces, który wymaga minimum informacji, aby zostać zarejestrowanym.

Zakładając konto na Vectra Klub Polska, możesz uzyskać następujące przywileje:

  • Zakładać nowe tematy i pisać odpowiedzi w innych
  • Subskrybować tematy i fora, aby uzyskać powiadomienia
  • Uzyskać własną stronę profilu i poznawać nowych przyjaciół
  • Wysyłać prywatne wiadomości do innych użytkowników.

Zaloguj się, aby obserwować  
plilo

Bąblowanie w zbiorniczku wyrównawczym. UPG czy chlodnica spalin EGR?

Polecane posty

Napisano (edytowany)

Witam. Od jakiegoś czasu nie może dać mi spokoju jeden problem. Podczas sprawdzania poziomu płynu chłodniczego zauważyłem ruch wody w zbiorniczku wyrównawczym.

Proszę się zalogować lub zarejestrować aby móc zobaczyć link

Dodam że nie ma żadnych innych objawów typu: olej w płynie/płyn w oleju, kopcenie samochodu, ubywanie płynu chłodniczego, spadku mocy, problemów z odpalaniem. W skrócie samochód zachowuje się wzorcowo. Jednak przede mną dość długa trasa w przyszłym miesiącu więc zadzwoniłem do znajomego który zawsze zajmował się moimi samochodami i powiedział żeby kupić tester CO2 z allegro dla pewności, więc kupiłem i przeprowadziłem test. Tak wyszedł kiedy robiłem go sam. Na wolnych obrotach. Jednak przy przegazowaniu po kilku minutach płyn odbarwia się. Zbiorniczek delikatnie się okopcił. Z resztą widać na filmie

Proszę się zalogować lub zarejestrować aby móc zobaczyć link

. Myślicie że warto się tym przejmować? Na razie kupiłem używaną chłodniczkę i będę od tego zaczynał. Jeżeli nie pomoże to jest jeszcze jakaś inna opcja niż UPG? A i jeszcze jedna sprawa. Czy możecie sprawdzić czy ruch płynu jest też u was widoczny? Według pierwszego filmu który wrzuciłem po komentarzach widać że to absolutnie normalne.

Edytowano przez plilo

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Chyba logiczne, że ruch w zbiorniczku musi być, wkońcu pompa wody pompuje płyn i wiruje, jakieś tam zawirowania będą. I to nie jest silnik V12 żeby idealnie wszystko było, drgania diesla przenoszą się pewnie na zbiorniczek i dlatego bulgocze (chodzi i delikatne bąbelki);). Nie mówie o jakiś dużych pęcherzach powietrza bo wtedy coś nie tak pewnie:mellow:

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Można zmierzyć zawartość gazów w płynie chłodniczym.Zbiorniczek ma przegrody i jak płyn popyla powrotnym to ruch jest ale nie widać go zbyt idealnie :) podobnie jak na filmie.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Tak jak napisałem. Po zrobieniu testu na zawartość CO2 przy przegazówie po kilku minutach płyn odbarwia się więc coś tam jest, ale nie wiem czy nie jestem jakiś przeczulony xD. W każdym razie dzięki za wskazówki.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

W zeszłym tygodniu robiłem u siebie upg... (przy nagrzanym  silniku płyn bąblował o wiele bardziej niż u Ciebie...) 

Jakiś początek może być ;)

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Bądź aktywny! Zaloguj się lub utwórz konto

Tylko zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto, to proste!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Posiadasz własne konto? Użyj go!

Zaloguj się
Zaloguj się, aby obserwować  

  • Kto przegląda   0 użytkowników

    Brak zalogowanych użytkowników przeglądających tę stronę.

×