Jump to content

Welcome to Vectra Klub Polska

Guest Image

Welcome to Vectra Klub Polska , like most online communities you must register to view or post in our community, but don't worry this is a simple free process that requires minimal information for you to signup. Be apart of Vectra Klub Polska by signing in or creating an account.

  • Start new topics and reply to others
  • Subscribe to topics and forums to get email updates
  • Get your own profile page and make new friends
  • Send personal messages to other members.

Bąblowanie w zbiorniczku wyrównawczym. UPG czy chlodnica spalin EGR?


plilo
 Share

Recommended Posts

Witam. Od jakiegoś czasu nie może dać mi spokoju jeden problem. Podczas sprawdzania poziomu płynu chłodniczego zauważyłem ruch wody w zbiorniczku wyrównawczym.Wygląda to tak jak na tym filmie Dodam że nie ma żadnych innych objawów typu: olej w płynie/płyn w oleju, kopcenie samochodu, ubywanie płynu chłodniczego, spadku mocy, problemów z odpalaniem. W skrócie samochód zachowuje się wzorcowo. Jednak przede mną dość długa trasa w przyszłym miesiącu więc zadzwoniłem do znajomego który zawsze zajmował się moimi samochodami i powiedział żeby kupić tester CO2 z allegro dla pewności, więc kupiłem i przeprowadziłem test. Tak wyszedł kiedy robiłem go sam. Na wolnych obrotach. Jednak przy przegazowaniu po kilku minutach płyn odbarwia się. Zbiorniczek delikatnie się okopcił. Z resztą widać na filmie Tu film mojego autorstwa.. Myślicie że warto się tym przejmować? Na razie kupiłem używaną chłodniczkę i będę od tego zaczynał. Jeżeli nie pomoże to jest jeszcze jakaś inna opcja niż UPG? A i jeszcze jedna sprawa. Czy możecie sprawdzić czy ruch płynu jest też u was widoczny? Według pierwszego filmu który wrzuciłem po komentarzach widać że to absolutnie normalne.

Edited by plilo
Link to comment
Share on other sites

Chyba logiczne, że ruch w zbiorniczku musi być, wkońcu pompa wody pompuje płyn i wiruje, jakieś tam zawirowania będą. I to nie jest silnik V12 żeby idealnie wszystko było, drgania diesla przenoszą się pewnie na zbiorniczek i dlatego bulgocze (chodzi i delikatne bąbelki);). Nie mówie o jakiś dużych pęcherzach powietrza bo wtedy coś nie tak pewnie:mellow:

Link to comment
Share on other sites

Można zmierzyć zawartość gazów w płynie chłodniczym.Zbiorniczek ma przegrody i jak płyn popyla powrotnym to ruch jest ale nie widać go zbyt idealnie :) podobnie jak na filmie.

Link to comment
Share on other sites

Tak jak napisałem. Po zrobieniu testu na zawartość CO2 przy przegazówie po kilku minutach płyn odbarwia się więc coś tam jest, ale nie wiem czy nie jestem jakiś przeczulony xD. W każdym razie dzięki za wskazówki.

Link to comment
Share on other sites

W zeszłym tygodniu robiłem u siebie upg... (przy nagrzanym  silniku płyn bąblował o wiele bardziej niż u Ciebie...) 

Jakiś początek może być ;)

Link to comment
Share on other sites

  • 3 years later...

Witam, 

Jestem od niedawna posiadaczem Vectry C 1.9 120km.

Wszystko pięknie można by rzec ale ostatnio zauważyłem że minimalnie ubywa mi płyn chłodniczy a po odkręceniu korka bąbelkuje, nie cały, mam wrażenie że jakby w jednym miejscu burzy się płyn i czasami na bokach przy ściance zbiornika są bąbelki. 

Silnik wymieniany w sierpniu przez poprzedniego właściciela, 180tys przebiegu. Wszystko działa super, pracuje dobrze, nie kopci. Nie chce mi się wierzyć w uszczelkę pod głowicą bo nie ma żadnych innych sygnałów. 

Czy ktoś miał problem z chłodnica spalin w tym silniku i może podpowiedzieć czy faktycznie tak się objawia ta usterka ew czy uszczelka pod głowicą jak na złość może dać takie i tylko takie objawy? 

Z mechanikiem jestem umówiony na poniedziałek na telefon kiedy weźmie auto na diagnozę. 

Zamieszczam link z odpaleniem po ponad 20 godzinach stania, dla mnie silnik z przepaloną uszczelka pod głowicą miałby większy problem z rozruchem i dochodziły by inne objawy ale może się mylę i każdy przypadek jest indywidualny. Dlatego proszę o pomoc w doradzeniu czegoś. Chce też przed wizyta u mechanika wiedzieć cokolwiek żeby się nie dać wkręcić od razu w ściąganie głowicy. 

Pozdrawiam! 

 

Link to comment
Share on other sites

Jak podejść do sprawy z mechanikiem? Powiedzieć mu żeby zaslepil węże od chłodnicy spalin i wtedy objawy powinny zniknąć a to wykluczy upg i potwierdzi uszkodzona chłodnice spalin? Czy może jeszcze cos może powodować takie anomalie? 

Z postów i filmów wyżej wynika, że tak może po prostu być i to normalne. Ale u mnie minimalnie ubywa płyn a wycieków nie dostrzegam. 

Link to comment
Share on other sites

Robisz test na obecność CO2, później robicie bypass na chłodnicy czyli obieg puszczacie wężem a nie przez nią i drugi test na obecność CO2 i będzie 100% pewna diagnoza czy spaliny maja kontakt z płynem czy nie.

Jeśli łatwy jest dostęp by wyjąc chłodniczkę to wystarczy wrzucić ją do wiadra z woda i dać z 5bar powietrza bedzie wiadomo czy szczelna czy nie.

Prawdopodobieństwo jej uszkodzenia jest zbliżone do zera.

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

  • Recently Browsing   0 members

    • No registered users viewing this page.
×
×
  • Create New...
UP