Jump to content

Welcome to Vectra Klub Polska

Guest Image

Welcome to Vectra Klub Polska , like most online communities you must register to view or post in our community, but don't worry this is a simple free process that requires minimal information for you to signup. Be apart of Vectra Klub Polska by signing in or creating an account.

  • Start new topics and reply to others
  • Subscribe to topics and forums to get email updates
  • Get your own profile page and make new friends
  • Send personal messages to other members.

Sign in to follow this  
plilo

Bąblowanie w zbiorniczku wyrównawczym. UPG czy chlodnica spalin EGR?

Recommended Posts

Witam. Od jakiegoś czasu nie może dać mi spokoju jeden problem. Podczas sprawdzania poziomu płynu chłodniczego zauważyłem ruch wody w zbiorniczku wyrównawczym.

Please login or register to see this link.

Dodam że nie ma żadnych innych objawów typu: olej w płynie/płyn w oleju, kopcenie samochodu, ubywanie płynu chłodniczego, spadku mocy, problemów z odpalaniem. W skrócie samochód zachowuje się wzorcowo. Jednak przede mną dość długa trasa w przyszłym miesiącu więc zadzwoniłem do znajomego który zawsze zajmował się moimi samochodami i powiedział żeby kupić tester CO2 z allegro dla pewności, więc kupiłem i przeprowadziłem test. Tak wyszedł kiedy robiłem go sam. Na wolnych obrotach. Jednak przy przegazowaniu po kilku minutach płyn odbarwia się. Zbiorniczek delikatnie się okopcił. Z resztą widać na filmie

Please login or register to see this link.

. Myślicie że warto się tym przejmować? Na razie kupiłem używaną chłodniczkę i będę od tego zaczynał. Jeżeli nie pomoże to jest jeszcze jakaś inna opcja niż UPG? A i jeszcze jedna sprawa. Czy możecie sprawdzić czy ruch płynu jest też u was widoczny? Według pierwszego filmu który wrzuciłem po komentarzach widać że to absolutnie normalne.

Edited by plilo

Share this post


Link to post
Share on other sites

Chyba logiczne, że ruch w zbiorniczku musi być, wkońcu pompa wody pompuje płyn i wiruje, jakieś tam zawirowania będą. I to nie jest silnik V12 żeby idealnie wszystko było, drgania diesla przenoszą się pewnie na zbiorniczek i dlatego bulgocze (chodzi i delikatne bąbelki);). Nie mówie o jakiś dużych pęcherzach powietrza bo wtedy coś nie tak pewnie:mellow:

Share this post


Link to post
Share on other sites

Można zmierzyć zawartość gazów w płynie chłodniczym.Zbiorniczek ma przegrody i jak płyn popyla powrotnym to ruch jest ale nie widać go zbyt idealnie :) podobnie jak na filmie.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Tak jak napisałem. Po zrobieniu testu na zawartość CO2 przy przegazówie po kilku minutach płyn odbarwia się więc coś tam jest, ale nie wiem czy nie jestem jakiś przeczulony xD. W każdym razie dzięki za wskazówki.

Share this post


Link to post
Share on other sites

W zeszłym tygodniu robiłem u siebie upg... (przy nagrzanym  silniku płyn bąblował o wiele bardziej niż u Ciebie...) 

Jakiś początek może być ;)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Sign in to follow this  

  • Recently Browsing   0 members

    No registered users viewing this page.

×
×
  • Create New...