Jump to content

Welcome to Vectra Klub Polska

Guest Image

Welcome to Vectra Klub Polska , like most online communities you must register to view or post in our community, but don't worry this is a simple free process that requires minimal information for you to signup. Be apart of Vectra Klub Polska by signing in or creating an account.

  • Start new topics and reply to others
  • Subscribe to topics and forums to get email updates
  • Get your own profile page and make new friends
  • Send personal messages to other members.

Żelek Opelek

Vectra B Brak spryskiwaczy i ciemny wyświetlacz (zegarek, temperatura, radio)

Recommended Posts

Witam wszystkich. Od niedawna mam problem z moją Vectrą B Kombi 1.8 16V 99r. a mianowicie podjechałem zatankować auto zgasiłem silnik i do tego momentu było wszystko ok zatankowałem odpaliłem auto i wyświetlacz (zegarek, temperatura, radio) ciemny oraz brak spryskiwaczy przy próbie spryskania szyby obojętnie przód tył w ogóle nie słychać żeby pracował silniczek. Sprawdziłem wszystkie bezpieczniki jakie istnieją w tym aucie (miernikiem dla pewności) są ok i kończą mi się pomysły gdzie mogę dalej szukać. Może ktoś miał podobny problem to prosił bym o pomoc lub o jakąś podpowiedz z góry dziękuję.

Edited by Żelek Opelek

Share this post


Link to post
Share on other sites

ok dzięki a które bezpieczniki odpowiadają za spryskiwacz i wyświetlacz? i czy przypadkiem spryskiwacz i wycieraczki nie są na tym samym bezpieczniku ?

Share this post


Link to post
Share on other sites

wycieraczki i spryskiwacz są pod 14 ale ty piszesz że zgasło ci też podświetlenie

Share this post


Link to post
Share on other sites

Podświetlenie tylko wyświetlacza radio temp. zegar a podświetlenie licznik, obrotomierz i inne jest ok.

Dzięki za opis bardzo ładnie bezpieczniki opisane :). Teraz jeszcze mam pytanie gdzie szukać tego multimetru? i czym on jeszcze steruje oprócz tego co mi siadło.

Edited by Żelek Opelek

Share this post


Link to post
Share on other sites

jak odchylisz od dołu bezpieczniki odpinasz wtyczke z prawej strony wyciągasz wszystkie przekaźniki na środku jest zielona zawleczka po usunięciu możesz multitimer wysunąć

Share this post


Link to post
Share on other sites

Dzięki za opis. Rozumiem że to to co zaznaczyłem na zdjęciu?

Please login or register to see this attachment.

Share this post


Link to post
Share on other sites

 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Kuźwa,

Staram się czytać ze zrozumieniem ale gupieję...

Cretux piszesz o multimetrze a Harry o multitimerze - to chyba są różne rzeczy..?

Multimetrem to ja sobie upływy prądu w instalacji mierzę, oporności i napięcia ale to inna bajka niż multitimer, n'est-ce-pas?

Technika to precyzja a tak to się śmietnik robi.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Multitimer - serce instalacji VB i też AG.

Generalnie to skrzynka bezpieczników uzupełniona elektroniką (chodzi o przeróżne czasowe sygnały)


Wysłane z mojego XT1562 przy użyciu Tapatalka

Share this post


Link to post
Share on other sites

Please login or register to see this quote.

Po pierwsze nic nie napisałem, ale dałem link i faktycznie

Please login or register to see this link.

wspomniał o multitimerze, a

Please login or register to see this link.

napisał multimetr. Temat też jest o tym:

 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Please login or register to see this quote.

Thx, że pilnujesz ;)

 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Please login or register to see this quote.

Nie, żebym pilnował - po prostu uczę się i staram czytać ze zrozumieniem.

Ale OK: nie chodzi o mulltimetr, tylko o multitimer i dla mnie sprawa się rozjaśniła.

Jutro sprawdzę, jak do dziada się dobrać w razie niemca! :D

Share this post


Link to post
Share on other sites

A masa na zegarach sprawdzona?

Wysłane z mojego XT1562 przy użyciu Tapatalka

Share this post


Link to post
Share on other sites

nie sprawdzałem masy na zegarach ale raczej powinna być skoro zegary działają bez zarzutu a tylko wyświetlacz zamilkł i co masa zegarów ma do spryskiwacza ? chyba że zbieg okoliczności nastąpił i padło jedno i drugie w tym samym czasie co mało prawdopodobne.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Popatrzałem na schemat i podejrzewam dwie usterki, przepalone żarówki tIDa i padniętą pompkę spryskiwaczy.

Pompkę wyciągnąć sprawdzić oraz TID-zie wymienić żarówki...

Share this post


Link to post
Share on other sites

Witam ponowie trochę przeciągnęło się to w czasie ale wszystko już działa jak należy :) wymieniłem żarówki oraz pompkę spryskiwacza. Temat można zamykać. Bardzo dziękuję wszystkim za pomoc. Pozdrawiam.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


  • Recently Browsing   0 members

    No registered users viewing this page.

×
×
  • Create New...