Jump to content

Welcome to Vectra Klub Polska

Guest Image

Welcome to Vectra Klub Polska , like most online communities you must register to view or post in our community, but don't worry this is a simple free process that requires minimal information for you to signup. Be apart of Vectra Klub Polska by signing in or creating an account.

  • Start new topics and reply to others
  • Subscribe to topics and forums to get email updates
  • Get your own profile page and make new friends
  • Send personal messages to other members.

juveadamo

Problem z szarpaniem 2,0T

Recommended Posts

Pomóżcie znaleźć gdzie leży problem  

Vectra c 2,0 T z LPG 

Szarpanie występuje np. po nocy gdy silnik jest zimny wraz z przejechaniem 3,4 kilometrów problem znika, tak jest jeżdżąc na samej benzynie. Problem również znika gdy przełączy się na LPG. 

Bardzo rzadko podczas tego szarpania wyskoczy błąd P1312.

Świece nie dawno wymienione.

Wydaje mi się, że jest to jakiś problem z układem paliwowym tylko co ?

 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Może pompa paliwowa ma dość i się zaciera. Odpala po nocy normalnie, czy kręcić musisz dłużej?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Pompa była wymieniona ponad rok temu.

Dziwne że jak się trochę rozgrzeję silnik to jest ok

Edited by juveadamo

Share this post


Link to post
Share on other sites

Please login or register to see this quote.

P1312 - rozpoznano wypadanie zapłonów na różnych cylindrach

świece jakie włożyłeś?

Cewki sprawne? Przy rozrządzie nic nie ruszałeś? Dolot szczelny?

Pojeździj trochę na PB, aby mapy paliwowe wróciły do normy

Edited by siwy1538

Share this post


Link to post
Share on other sites

cewki mają przebicie. podmień je od kogoś

po nocy łapią wilgoć. a jak jedzies to wysychają?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Please login or register to see this quote.

Mogło by tak być tylko, że jak przełączy się na LPG to szarpanie znika ( a z tego co czytałem to gaz jest bardziej wyczulony na układ zapłonowy) 

Podam przykład jadę na PB to szarpanie znika po np 4 kilometrach a jadąc na PB i po np 2 kilometrach przełączy się na gaz szarpanie znika.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Tak mi to wygląda jakby paliwa brakowało na zimnym czy co ? 

Share this post


Link to post
Share on other sites

świec do gazu sie nie kupuje. tylko dedykowane przez producenta do danego silnika

Share this post


Link to post
Share on other sites

Dokladnie, zamontuj swiece takie jak przewidzial producent (rodzaj, typ swiecy, model) , moga byc rowniez Boscha, tylko odpowiedniki tych, ktore sa montowane fabrycznie. Jesli to nie pomoze, trzeba szukac dalej. Nie jestes pierwsza osoba, ktora ma problemy "ze swiecami do gazu".

Edited by zbiku01

Share this post


Link to post
Share on other sites

No ok ale wcześniej miałem dedykowane świece i też potrafiło szarpać czasami jak zimno było.

Myślę, że jakby to były wina świec to w nie ważne czy na PB czy na LPG to by szarpało.

Zresztą te świece polecił mi hapko i z tego co pisał nie tylko on na nich jeździ więc to nie są " jakieś tam świece do gazu "

 

Wczoraj i dziś było trochę cieplej i już szarpania nie było.

Edited by juveadamo

Share this post


Link to post
Share on other sites

Please login or register to see this quote.

Kolega siwy pytał "dolot szczelny"?

Edited by paszko

Share this post


Link to post
Share on other sites

Please login or register to see this quote.

Tak

Nie wiem, może źle opisuje problem, może się nie znam ale tak sobie myślę skoro przerywa tylko na PB a na gazie nie to jakby 

- świecę były złe to by przerywało na obu paliwach

- dolot był nie szczelny  to by przerywało na obu paliwach

- tak samo z rozrządem czy cewkami

 

Przerywa tylko jak jest zimno i tylko na PB przez pierwsze 3,4 kilomtry

 

 

Edited by juveadamo

Share this post


Link to post
Share on other sites

Please login or register to see this quote.

A co to za fanaberie? A producent przewidział LPG w aucie?

LPG i PB wymaga innej iskry, po co przeciążać układ WN?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Nigdy nie zakładałem świec do gazu i jakoś układ zapłonowy wytrzymuje. Samochód też jeździ

Share this post


Link to post
Share on other sites

Siema jestem nowy ja na nowych świecach zmniejszylem przerwę do 0.8

 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Zerknij na korekty dlugoterminowe. Moze gaz je rozjechal

Share this post


Link to post
Share on other sites

Please login or register to see this quote.

może i fanaberie.ale to twoje zdanie tylko

miałem c20xe i testowane zestawy różnych cudownych świec

i skończyło się na świecach kupowanych w ASO dedykowanych do c20xe bo na tych auto najlepiej jeżdziło bez żadnych kaprysów

Share this post


Link to post
Share on other sites

Please login or register to see this quote.

Resetowałem ECU i jeździłem na samej benzynie nawet całkowicie gaz zakręciłem na butli, niestety nic nie pomogło.

Napiszę jeszcze raz, wcześniej miałem świece dedykowane i też czasem szarpało. 

Share this post


Link to post
Share on other sites

cewki?

ewentualnie spróbuj zmniejszyć przerwę na świecach

Share this post


Link to post
Share on other sites

Please login or register to see this quote.

Mam teraz świece z mniejszą przerwą założone.

Myślę, że jakby była wina cewek to na LPG też by szarpało. Choć kupiłem jedną cewkę i próbowałem zamieniać, bez rezultatu. 

Share this post


Link to post
Share on other sites

zbyt małe obroty na wyższych biegach?

 

w sumie to mam to teraz u siebie na pb i lpg

po zmniejszeniu przerw i wyczyszczeniu świec 3 szt te z łatwiejszym dostępem. objawy zmalały

na pb nie ma prawie wcale a na lpg występuje ponizej pewnego zakresu obrotów [nie pamietam jaki juz]

generalnie nauczyłem się z tym żyć i jeżdzić i już mi to nie dokucza

dodam że nic nie wymieniałem

Share this post


Link to post
Share on other sites

Please login or register to see this quote.

???

Wg mnie brakuje mu paliwa PB jak jest zimny.

Tylko co jest za to odpowiedzialne ? coś co jak się trochę rozgrzeje działa już dobrze.

 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Zaczalbym jednak od zmiany swiec. Piszesz, ze wczesniej problem wystepowal czasami teraz jest notoryczny, mozliwe ze te swiece go pogłębiły. Nawet jeśli wymienisz element wadliwy, nie ma pewności, że na tych świecach silnik będzie działał prawidłowo i w ten sposób będziesz toczył błędne koło, ponieważ ciągle może być coś nie tak. Jeśli w tym silniku nie ma świec irydowych/platynowych, które kosztują 50zł za sztuke, tylko zwykłe po 12zł, to nawet nie zastanawiałbym się długo nad zmianą, na takie jakie powinny być.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Piszę po raz kolejny, jak by to była wina świec to na LPG też by było szarpanie. Gaz jest bardziej czuły na problemy z układem zapłonowym.

Zauważyłem jeszcze takie coś. Jak zapale i nie jadę od razu tylko poczekam chwilę, to ujadę np. 800m i zaczyna szarpać a jak od razu zapalam i jadę to szarpanie już jest po np.  200m. 

Ewidentnie brakuje mu paliwa.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Korekty podglądałeś?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


  • Recently Browsing   0 members

    No registered users viewing this page.

×
×
  • Create New...