Jump to content

Welcome to Vectra Klub Polska

Guest Image

Welcome to Vectra Klub Polska , like most online communities you must register to view or post in our community, but don't worry this is a simple free process that requires minimal information for you to signup. Be apart of Vectra Klub Polska by signing in or creating an account.

  • Start new topics and reply to others
  • Subscribe to topics and forums to get email updates
  • Get your own profile page and make new friends
  • Send personal messages to other members.

Problem z szarpaniem 2,0T


juveadamo
 Share

Recommended Posts

Pomóżcie znaleźć gdzie leży problem  

Vectra c 2,0 T z LPG 

Szarpanie występuje np. po nocy gdy silnik jest zimny wraz z przejechaniem 3,4 kilometrów problem znika, tak jest jeżdżąc na samej benzynie. Problem również znika gdy przełączy się na LPG. 

Bardzo rzadko podczas tego szarpania wyskoczy błąd P1312.

Świece nie dawno wymienione.

Wydaje mi się, że jest to jakiś problem z układem paliwowym tylko co ?

 

Link to comment
Share on other sites

Dnia 27.01.2018 o 19:29, juveadamo napisał:

Bardzo rzadko podczas tego szarpania wyskoczy błąd P1312.

P1312 - rozpoznano wypadanie zapłonów na różnych cylindrach

świece jakie włożyłeś?

Cewki sprawne? Przy rozrządzie nic nie ruszałeś? Dolot szczelny?

Pojeździj trochę na PB, aby mapy paliwowe wróciły do normy

Edited by siwy1538
Link to comment
Share on other sites

8 godzin temu, siwy1538 napisał:

P1312 - rozpoznano wypadanie zapłonów na różnych cylindrach

świece jakie włożyłeś?

Cewki sprawne? Przy rozrządzie nic nie ruszałeś? Dolot szczelny?

Pojeździj trochę na PB, aby mapy paliwowe wróciły do normy

Ten błąd wyskakuje bardzo rzadko wręcz może z trzy razy przez kilka miesięcy. 

Świece Bosch do gazu od hapko

Cewkę mam jedną i próbowałem podmieniać , bez rezultatu

Rozrząd wymieniany u Rafalg 

Tak próbowałem już zresetować ECU i pojeździć na samej benzynie

 

4 godziny temu, rafix-r8 napisał:

cewki mają przebicie. podmień je od kogoś

po nocy łapią wilgoć. a jak jedzies to wysychają?

Mogło by tak być tylko, że jak przełączy się na LPG to szarpanie znika ( a z tego co czytałem to gaz jest bardziej wyczulony na układ zapłonowy) 

Podam przykład jadę na PB to szarpanie znika po np 4 kilometrach a jadąc na PB i po np 2 kilometrach przełączy się na gaz szarpanie znika.

Link to comment
Share on other sites

Dokladnie, zamontuj swiece takie jak przewidzial producent (rodzaj, typ swiecy, model) , moga byc rowniez Boscha, tylko odpowiedniki tych, ktore sa montowane fabrycznie. Jesli to nie pomoze, trzeba szukac dalej. Nie jestes pierwsza osoba, ktora ma problemy "ze swiecami do gazu".

Edited by zbiku01
Link to comment
Share on other sites

No ok ale wcześniej miałem dedykowane świece i też potrafiło szarpać czasami jak zimno było.

Myślę, że jakby to były wina świec to w nie ważne czy na PB czy na LPG to by szarpało.

Zresztą te świece polecił mi hapko i z tego co pisał nie tylko on na nich jeździ więc to nie są " jakieś tam świece do gazu "

 

Wczoraj i dziś było trochę cieplej i już szarpania nie było.

Edited by juveadamo
Link to comment
Share on other sites

3 godziny temu, juveadamo napisał:

No ok ale wcześniej miałem dedykowane świece i też potrafiło szarpać czasami jak zimno było.

Myślę, że jakby to były wina świec to w nie ważne czy na PB czy na LPG to by szarpało.

Zresztą te świece polecił mi hapko i z tego co pisał nie tylko on na nich jeździ więc to nie są " jakieś tam świece do gazu "

 

Wczoraj i dziś było trochę cieplej i już szarpania nie było.

Kolega siwy pytał "dolot szczelny"?

Edited by paszko
Link to comment
Share on other sites

42 minuty temu, paszko napisał:

Kolega siwy pytał "dolot szczelny"?

Tak

Nie wiem, może źle opisuje problem, może się nie znam ale tak sobie myślę skoro przerywa tylko na PB a na gazie nie to jakby 

- świecę były złe to by przerywało na obu paliwach

- dolot był nie szczelny  to by przerywało na obu paliwach

- tak samo z rozrządem czy cewkami

 

Przerywa tylko jak jest zimno i tylko na PB przez pierwsze 3,4 kilomtry

 

 

Edited by juveadamo
Link to comment
Share on other sites

Dnia 29.01.2018 o 17:34, rafix-r8 napisał:

świec do gazu sie nie kupuje. tylko dedykowane przez producenta do danego silnika

A co to za fanaberie? A producent przewidział LPG w aucie?

LPG i PB wymaga innej iskry, po co przeciążać układ WN?

Link to comment
Share on other sites

Dnia 31.01.2018 o 21:41, reset napisał:

A co to za fanaberie? A producent przewidział LPG w aucie?

LPG i PB wymaga innej iskry, po co przeciążać układ WN?

może i fanaberie.ale to twoje zdanie tylko

miałem c20xe i testowane zestawy różnych cudownych świec

i skończyło się na świecach kupowanych w ASO dedykowanych do c20xe bo na tych auto najlepiej jeżdziło bez żadnych kaprysów

Link to comment
Share on other sites

22 godziny temu, maras78 napisał:

Zerknij na korekty dlugoterminowe. Moze gaz je rozjechal

Resetowałem ECU i jeździłem na samej benzynie nawet całkowicie gaz zakręciłem na butli, niestety nic nie pomogło.

Napiszę jeszcze raz, wcześniej miałem świece dedykowane i też czasem szarpało. 

Link to comment
Share on other sites

6 godzin temu, rafix-r8 napisał:

cewki?

ewentualnie spróbuj zmniejszyć przerwę na świecach

Mam teraz świece z mniejszą przerwą założone.

Myślę, że jakby była wina cewek to na LPG też by szarpało. Choć kupiłem jedną cewkę i próbowałem zamieniać, bez rezultatu. 

Link to comment
Share on other sites

zbyt małe obroty na wyższych biegach?

 

w sumie to mam to teraz u siebie na pb i lpg

po zmniejszeniu przerw i wyczyszczeniu świec 3 szt te z łatwiejszym dostępem. objawy zmalały

na pb nie ma prawie wcale a na lpg występuje ponizej pewnego zakresu obrotów [nie pamietam jaki juz]

generalnie nauczyłem się z tym żyć i jeżdzić i już mi to nie dokucza

dodam że nic nie wymieniałem

Link to comment
Share on other sites

1 godzinę temu, rafix-r8 napisał:

zbyt małe obroty na wyższych biegach?

???

Wg mnie brakuje mu paliwa PB jak jest zimny.

Tylko co jest za to odpowiedzialne ? coś co jak się trochę rozgrzeje działa już dobrze.

 

Link to comment
Share on other sites

Zaczalbym jednak od zmiany swiec. Piszesz, ze wczesniej problem wystepowal czasami teraz jest notoryczny, mozliwe ze te swiece go pogłębiły. Nawet jeśli wymienisz element wadliwy, nie ma pewności, że na tych świecach silnik będzie działał prawidłowo i w ten sposób będziesz toczył błędne koło, ponieważ ciągle może być coś nie tak. Jeśli w tym silniku nie ma świec irydowych/platynowych, które kosztują 50zł za sztuke, tylko zwykłe po 12zł, to nawet nie zastanawiałbym się długo nad zmianą, na takie jakie powinny być.

Link to comment
Share on other sites

Piszę po raz kolejny, jak by to była wina świec to na LPG też by było szarpanie. Gaz jest bardziej czuły na problemy z układem zapłonowym.

Zauważyłem jeszcze takie coś. Jak zapale i nie jadę od razu tylko poczekam chwilę, to ujadę np. 800m i zaczyna szarpać a jak od razu zapalam i jadę to szarpanie już jest po np.  200m. 

Ewidentnie brakuje mu paliwa.

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

  • Recently Browsing   0 members

    • No registered users viewing this page.
×
×
  • Create New...
UP