Jump to content

Welcome to Vectra Klub Polska

Guest Image

Welcome to Vectra Klub Polska , like most online communities you must register to view or post in our community, but don't worry this is a simple free process that requires minimal information for you to signup. Be apart of Vectra Klub Polska by signing in or creating an account.

  • Start new topics and reply to others
  • Subscribe to topics and forums to get email updates
  • Get your own profile page and make new friends
  • Send personal messages to other members.

adi_d

Problem z klapą bagażnika i nie tylko...Vectra C kombi

Recommended Posts

Witam.

Zwracam się do Was z pytaniem:

Ostatnio pojawił się w aucie problem (a właściwie to dwa, ale o tym za chwilę) z otwarciem tylnej klapy bagażnika.

Pewnego pięknego dnia, oczywiście przed wyjazdem na urlop, zamek klapy przestał gadać. Naciskanie guziczka nie przynosi żadnych rezultatów, nie gada nic.

Pozostaje otwieranie awaryjne, ale wyciąganie walizek przez kanapy jest dość upierdliwe.

Zanim rozkręcę wszystko chciałem zapytać Was czy jest jakiś przekaźnik, bezpiecznik, który mógł się przepalić i zatruć życie?

Może to być jakoś pożenione z tylną lewą lampą albo (jakkolwiek to głupio zabrzmi) z zestawem głośnomówiącym???

 

Problem drugi dotyczy właśnie zestawu głośnomówiącego, który zamilkł nagle.

Auto kupione z założonym już zestawem Parrot CK3100 . Zestaw bardzo fajny pod warunkiem, że działa.

Panel mam umieszczony nad środkową kratką nawiewu i tam chodzi kabel.

Ktoś ma jakiś pomysł gdzie mogę znaleźć centralkę?

Nie mam zielonego pojęcia, gdzie mogli to ustrojstwo wrzucić, a tak samo jak wypadku klapy, nie chcę szukać na ślepo.

 

pozdrawiam

 

Adam

 

 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Witaj na poczatek sprawdz bezpiecznik nr 22 co do zamka. Jak nie pomoze mozesz poprawic poczyscic styki np sprejem do elektroniki. Watpie ze moze byc to razem powiazane. Co do radia to zresetuj je powinno pomoc reset robisz wciskajac na raz oba guziki przez kilka sekund czerwony wraz z zielonym robisz to na odpalonym silniku

Please login or register to see this attachment.

Edited by tomi188

Share this post


Link to post
Share on other sites

Dzięki za podpowiedź, ale jest zonk :o

Ten bezpiecznik to chyba od klapy elektrycznej bo u mnie w ogóle takiego nie ma.

Ale jak już byłem przy autku to chwilę pogrzebałem. Dostałem się do zamka, odpiąłem kostkę od i wpiąłem miernik.

Po wciśnięciu przycisku otwierania pokazało, że prunt jest, więc jutro zabiorę się do samego zamka.

 

A co do zestawu głośnomówiącego to nie mogę go zresetować, bo nie dostaje napięcia, ekranik jest ciemny.

Według schematu zestaw podłącza się pod kostkę radia, ale czy po wyjęciu radia będę to widział?

Czy po wykręceniu radia wyciągnę je z kablami, czy trzeba rozkręcić coś jeszcze żeby się tam dostać?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Wydaje mi sie ze bedziesz to widzial skoro jest tak podlaczone. Tak wyjmiesz je wraz z kablami

Share this post


Link to post
Share on other sites

Witam. Tez ostatnio walczyłem z zamkiem v VC HB  2005r.   Uwalony był silniczek zamka. Dokładnie to szczotki w silniczku. Kupiłem na alle... silniczek zamka drzwi od fiata. Przełożyłem zębatke  i musiałem zmienic obudowę z magnesami bo w tym który zamówilem kręcił sie w drugą stronę. 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ale, że w starą obudowę włożyłeś flaki z nowego silniczka?

Share this post


Link to post
Share on other sites

A na pewno problem nie leży w nieodbijającym mikrostyku w przycisku? Bo to też dosc powszechny problem.

Share this post


Link to post
Share on other sites

 No niestety musiałem z 2 zrobic 1. Ten co kupiłem kręcił sie w nie tą stronę co mój. Na forum wyczytałem żeby silniczek kręcił się w dobrą stronę trzeba w starą obudowę z magnesami wsadzić wirnik i obudowę ze szczotkami z nowego silniczka. 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Nie ogarniam.....

Rozebrałem to ustrojstwo i wszystko niby się kręci, silniczek nie jest zatarty.

Na kostce są cztery piny, na dwóch mam prąd, na dwóch nie.

Macie pojęcie czy tak ma być?

Klapa nie jest elektryczna

Share this post


Link to post
Share on other sites

Witam a może by mi ktoś pomógł...

Mam vc Kombi z elektrycznie podnoszoną i opuszczaną klapa, dziś chciałem otworzyć klapę bagażnika a tu zonk. na pilocie trzymam przycisk od otwierania bagażnika, lampki migają, ale silniczka od podnoszenia nie słychać. Wchodzę do bagażnika przez tylne drzwi, zacząłem od bezpieczników nr 22 wyciągam światło gaśnie w bagażniku czyli bezpiecznik cały. Sprawdziłem jeszcze nr 18 blokada tylnej klapy, też wydaje się w porządku. Próbuję wiec awaryjnego otworzenia bagażnika przez tą zaślepkę w klapie, biorę śrubokręt kręce dochodzę do maks i też zonk nie da się otworzyć rygiel trzyma cały czas, Przyjmę każdą radę ....

Edited by wloczykijas

Share this post


Link to post
Share on other sites

Witam

tam są 2 główne możliwości

1 problem z przyciskiem albo

2 zacinający się bendix w zamku

ja robiłem drugi błąd. Trzeba wykręcić zamek i popsikać odrdzewiaczem w ośkę tego bębenka co ciągnie za cięgno otwierania, to musi lekko chodzić bo na luzie musi wrócić do pierwotnej pozycji, a często zostaje na końcu. Najlepiej jednak zamek rozebrać i dokładnie wyczyścić rozpuszczalnikiem i nasmarować smarem

W środku są dwie krańcówki elektryczne, jedna odpowiada za sygnalizację "Otwarte", a druga za pozycję zamka ( żeby silnik nie pracował bez przerwy przy przytrzymaniu przycisku)

 

Dopiero doczytałem że masz elektrycznie podnoszoną klapę, mój tekst dotyczy ręcznie podnoszonej.

Edited by spass

Share this post


Link to post
Share on other sites

No właśnie, zamek rozebrałem, bez prądu wszystko chodzi ładnie, zębatka się obraca, przesuwa cięgno i wraca do pozycji początkowej, więc chyba chodzi o silniczek.

Nie wiem tylko czy to sam silniczek, czy coś się spaprało z jego zasilaniem.

Jak miałem zamek wyjęty i silniczek na stole to już było późno i nie było gdzie go sprawdzić 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Panowie. Od kilku dni walczyłem z zablokowaną klapą bagażnika w mojej VC GTS 2003. Po rozebraniu tapicerki odziwo nie znalazłem "otwierania awaryjnego " na śrubokręt jak któryś z kolegów o tym wspominał. I zonk...

Chwilowy bo zdjalem linkę z mechanizmu i ręcznie ją odciagnalen i tadam..łotwarte :)

Ale problem nie zniknął..

Ale co odkryłem i taka wskazówka dla was na przyszłość. Podniosłem klapę na maxxx do góry i wciskalem jednocześnie przycisk w klapie i zamek zadziałał. A więc co? Gdzieś jest zwarcie...

Okazało się ze w lewym rogu jest wiązka kabli w otulinie gumowej. A tam to...

Please login or register to see this attachment.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Witam , mam problem parę dni temu kupiłem Vectre C 2006 Kombi, i zaczęły się z nią działać różne dziwne rzeczy . Automatyczna klapa otwiera się ale z zamknięciem ma spory problem , chce ale nie może się zamknąć, szyberdach gdy się go otworzy po chwili zamyka się i otwiera samoczynnie, wycieraczki się skrzyżowały i działa tylko jedna, w dodatku ta co się popsuła strasznie mocno uderzała przy podszybiu, nie wspomnę że czujniki parkowania nie działają ale to już jakoś ogarnę bo wiem jak je sprawdzić. Mam filmiki ale nie mogę ich tutaj zapodać bo są za wielkie. Co do szyberdachu, przesmarowałem, i problem nadal występuje , Akumulator także odpinałem i wpinałem na nowo, nadal nic :( 

Szczerze jestem załamany tym zakupem, ledwo zakupiłem a już się wszystko wali. 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Please login or register to see this quote.

Może mechanizm wycieraczek poszedł. Częsta usterka w VC. Wyciągnij podszybie i sprawdź co jest.

Ogólnie, to warto podłączyć pod fejs pod kątem błędów.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Thx - A nie długo będę na mazurach może nawet Vektrą jak jej nie podpale do tego czasu.,

 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Please login or register to see this quote.

Spokojnie, to tylko awaria ;)

 

Share this post


Link to post
Share on other sites

no wiem, stare auto. Masakra, Problem jest taki że mało rzeczy zrobię przy aucie bo raz nie mam narzędzi , dwa nie mam kaj tego robić :( więc ratuje się warsztatami a wiadomo jak kasują nawet po znajomości jest teraz ciężko bo wszędzie tłok :( 

 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Panowie u mnie padły szczotki w silnuczku na jakie napiecie jest ten silniczek ?

Share this post


Link to post
Share on other sites

12V ale szczotki nie są wymienialne. Trzeba cały tył wymienić tzn. tył silniczka. 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


  • Recently Browsing   0 members

    No registered users viewing this page.

×
×
  • Create New...