Jump to content

Welcome to Vectra Klub Polska

Guest Image

Welcome to Vectra Klub Polska , like most online communities you must register to view or post in our community, but don't worry this is a simple free process that requires minimal information for you to signup. Be apart of Vectra Klub Polska by signing in or creating an account.

  • Start new topics and reply to others
  • Subscribe to topics and forums to get email updates
  • Get your own profile page and make new friends
  • Send personal messages to other members.

Giro_GSi

Momenty dokręcania śrub z20net Pilne

Recommended Posts

Witam, potrzebuje momenty dokręcania śrub do z20net

Szczególnie;

kolektor ssący

kolektor wydechowy

Koło dwumasowe

Panewki korbowodowe

Miska oleju

 

Jakby ktoś miał to pilnie potrzebne.

 

 

Wysłane z mojego D5803 przy użyciu Tapatalka

 

 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Please login or register to see this link.

Zobacz na to, co prawda od SAAB-a i trzeba trochę poszukać, ale silnik ten sam i powinienineś wszystko znaleźć. 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Miska 22Nm

Kolektor dolotowy 22Nm

Kolektor wydechowy Stay I: 25 Nm (18 ft. lbs.), Stay II: 32 Nm (23 ft. lbs.)

Dwumas: Tightening torque, B207 65 Nm + 40° (48 ft. lbs. + 40°)

Camshaft bearing cap........................................................................................................................................................................... 22 Nm (16 ft. lbs.) M8
Camshaft bearing cap............................................................................................................................................................................... 8 Nm (6 ft. lbs.) M6

Share this post


Link to post
Share on other sites

Dzięki a Masz może głowice jeszcze

Wysłane z mojego D5803 przy użyciu Tapatalka

Share this post


Link to post
Share on other sites

Głowica - Tightening torque 10 Nm (8 ft. lbs.)

Cewki 8 Nm

Share this post


Link to post
Share on other sites

Widzę chyba remoncik:)

Te 10 Nm to raczej pokrywa zaworów.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Please login or register to see this quote.

To chyba rzeczywiście jakaś pomyłka.
Ale już nie potrzebne, bo miałem kartkę z momentami dokręcania dołączona do uszczelki.
35 Nm
2x60*
35*

Wysłane z mojego D5803 przy użyciu Tapatalka

Share this post


Link to post
Share on other sites

Please login or register to see this quote.

Nie dokońca, miałem wymienić słupek, bo mój zaczął tracić kompresje, ale ten co kupiłem okazał się w gorszym stanie niż mój i musiałem rozebrać swój.

Wysłane z mojego D5803 przy użyciu Tapatalka

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ale tak ogólnie to można by zrobić jakiś temat o momentach dokręcania każdej śrubki w z20net, bo trochę ciężko coś znaleść.

Wysłane z mojego D5803 przy użyciu Tapatalka

Share this post


Link to post
Share on other sites

W mojej 1.8 już poł roku po remoncie. Musiała Viki przejść taki zabieg. Spalała 5 L oleju na 1300 Km przy jeździe autostradowej.

Pomysł o momentach dokręcania bardzo trafny. Może też coś się znajdzie dla 1.8

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


  • Recently Browsing   0 members

    No registered users viewing this page.

×
×
  • Create New...