Jump to content

Welcome to Vectra Klub Polska

Guest Image

Welcome to Vectra Klub Polska , like most online communities you must register to view or post in our community, but don't worry this is a simple free process that requires minimal information for you to signup. Be apart of Vectra Klub Polska by signing in or creating an account.

  • Start new topics and reply to others
  • Subscribe to topics and forums to get email updates
  • Get your own profile page and make new friends
  • Send personal messages to other members.

yamakasi

Instalacja LPG do z20net

Recommended Posts

Witam

nadszedł czas aby wymienić cały przód pod maskę instalacji LPG aby móc pod koniec roku robić mody na więcej koni

tak więc byłem u dwóch gazowników i podali zestawy

1) Sterownik STAG 4 QBOX , reduktor AC RO1  wtryskiwacze ACW 01 lub 02 aby zasilić do 250 KM - twierdzi że STAG później ma problemy z reklamacjami jeśli są stosowane inne wtryski i reduktor nie wiem ile w tym prawdy, ale wiem że ten koleś zna się na instalacjach bardzo dobrze 

2) Sterownik OPTIMA, reduktor KME GOLD i wtryskiwacze baracudy wtedy zestaw byłby przygotowany do 300 KM

teraz pytanie która opcja będzie lepsza? 

cenowo wychodzi bardzo podobnie 

Liczę na waszą pomoc .

Pozdrawiam

 

Share this post


Link to post
Share on other sites

A gdzie pytałeś ? W jakie moce celujesz ?

Share this post


Link to post
Share on other sites

W Olsztynie pkt 1 a 2 w Suwałkach tam gdzie na co dzień urzęduję

a na początek do 250-260

Share this post


Link to post
Share on other sites

Niestety mam negatywne doświadczenie z olsztyńskimi gazownikami.... Poprzednio wstawiałem u 

Please login or register to see this link.

 i niestety przy 230 nie potrafili wystroić..... dopiero wizyta w Tczewie pomogła ( a na podjeździe kilka 300+ Subaru stoi). Zrób na zapas, lepiej dołożyć i nie mieć problemów, a cena i tak koło 3000 będzie... Ja mam zamontowany zestaw Reduktor Twin+ wtryski Yeti + sterownik Tech i jakoś daje radę.

Edited by ktowie

Share this post


Link to post
Share on other sites

Please login or register to see this quote.

Predko to partacz . jak TurboLPG zobaczyło co on tam namodził jak instalacja przestała mi działać to za głowę siębłapali, ale auto gaz seba robił kiedys w mragowie i bardzo dobre opinie ma. za wstawienie przodu krzycza 1400-1700

takze zrobie chyba ten zestaw w suwalkach

Edited by yamakasi

Share this post


Link to post
Share on other sites

Niedaleko masz do Białegostoku.

Kilku tu jest. W końcu to tu powstaje większość sterowników i innych gratów do gazu.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Już umówione na wizytę w Olsztynie na początek lutego

KME GOLD GT , baracuda 130 i QBOX

Share this post


Link to post
Share on other sites

Czy wg Was instalacja KME NEVO plus pro, KME GOLD GT i wtryski AC W02 nadaje się dobrze do Z20NET?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Please login or register to see this quote.

Zamiast wtrysków AC W02 lepiej dołożyć do Barracud 130

Share this post


Link to post
Share on other sites

Pytanie do posiadaczy 300+ w z20net  mam zamiar wywalić sequenta 32 i zamontować instalację pod 300+ pytanie czy taki zestaw ogarnie temat.

Ewentualnie czy robić listwę wtryskową czy zrobić 2 x 2 wtryski lub osobne?

 

F129 Filtr odstojnikowy Alex Ultra 360° poliester 2x12 mm

J59 AC STAG 4 QNEXT PLUS Elektronika

R73 Reduktor KME R2 TWIN sekwencja 395KM + zawór gazowy OMB FARO

T3 Czujnik temperatury KME 4,7 kOhm

Y123 Listwa wtryskowa Barracuda 4 cyl 130Nl/min

Będę wdzięczny za konstruktywną dyskusję oraz opinię na temat możliwych komponentów.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Wtryski raczej nie ogarną. Celowałbym w yeti+. Montaż oczywiście pojedyńczy. Filtr oczywiście w 2 egzemplarzach, zasilanie wtrysków z 2 stron. Zasilanie od butli 8mm i wielozawór ekstra. Filtr fazy ciekłej 8mm i rozgałęzienie do reduktora albo rozgałęzienie i 2x filtr wkręcony w reduktor. Co do samego reduktora mam już mieszane uczucia. U szwagra w saabie b207e 150km tur lubi zgubić ciśnienie. U mnie po 3 latach i trochę ponad 50kkm chyba zaczyna puszczać w podciśnienie.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Please login or register to see this quote.

Od butli 8mm później wielozawór + filtr co wchodzi na reduktor ale w przypadku Twin trzeba go zasilić też podwójnie? To rozgałęźnik i podejście.

Rozumiem że chodzi o coś takiego jak na zdjęciu.

Nie wiem czy Twin ma dwa osobne podejścia na wtryskiwacze

 

Please login or register to see this attachment.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Wielozawór jest w butli. Twin ma 2 wejścia i 2 wyjścia

Share this post


Link to post
Share on other sites

Racja - wielozawór mam BRC muszę sprawdzić czy ma podejście 6 czy 8mm.

 

J59 AC STAG 4 QNEXT PLUS Elektronika

R73 Reduktor KME R2 TWIN sekwencja 395KM + zawór gazowy OMB FARO - (zawór ma jedno wejście 8mm dwa wyjścia 6mm)

T3 Czujnik temperatury KME 4,7 kOhm

Pojedyńcze wtryski lpgTECH Yeti Plus

Filtr

F69 Filtr fazy lotnej KME FL779 włókno szklane 4x12mm

lub dwa filtry na przewód 2x12mm

 

Pytanie które jeszcze mnie zastanawia jak to jest z diagnostyką OBD w przypadku podłączenia QNEXT pod OBD. Elektronika gazu nawiązuje połączenie z instalacją i jak to wtedy jest z odczytem błędów przez normalny interfejs z gniazda OBD?

Trzeba coś kombinować czy jest opcja ustalenia zwłoki połączenia QNEXT ewentualnie przełączenie na benzyne rozwiązuje ten temat?

Please login or register to see this quote.

Dzięki za porady i wskazanie jak to ma wyglądać narysowałem taki tam schemacik mam nadzieję że dobrze zrozumiałem to co pisałeś predzej.

Please login or register to see this attachment.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Filtry daj odstojnikowe. Zawsze lepiej dla wtrysków. Jeśli chodzi o podłączenie obd to moim zdaniem wcale nie warto się z tym bawić. Lepiej wziąć qboxa a za zaoszczędzone pieniądze kupić elm i jeszcze zostanie. Stroić i tak będziesz musiał na korekty i afr

Share this post


Link to post
Share on other sites

Please login or register to see this quote.

Mi nie chodzi o elm. Ale normalną diagnostykę. Chociaż w trionicu po elm wszystko się da:)

Swoją drogą daje to coś że ma się podłączenie po obd instalacji gazowej potrafi się lepiej stroić sama?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Jeśli nie popsuje to nic nie poprawi. I tak najlepiej wystroić na sztywno na korekty i afr

Share this post


Link to post
Share on other sites

Please login or register to see this quote.

Twoim zdaniem wtryski lepsze Yeti plus czy Dragon Gold - Yeti mają wydatek 140, Goldy mają wydatek gazu maksymalny 170

Share this post


Link to post
Share on other sites

Nie miałem do czynienia z dragonami więc nie chce się wypowiadać. Jeśli rzeczywiście mają taką wydajność i żywotność na dobrym poziomie to warto się zainteresować. Nie będzie potrzeby zbytnio pompować ciśnienia, a jeśli będą zbyt wydajne to zawsze można je zdławić dyszami

Share this post


Link to post
Share on other sites

Witajcie. Co obecnie polecilibyście z gratów LPG do tego silnika a czego zdecydowanie nie?

Jestem zapisany na 28.05. w Gomar Łask na instalację, od razu odrzuciłem propozycję BRC.

Stanęło na KME, jakimś parowniku z dużym zapasem (250-270KM), auto seria ale może kiedyś coś...

Nie pamiętam jakie wtryski choć pytali czy życzę sobie jakieś konkretne - zdałem się na nich - tu pytanie do Was co polecacie, żeby łatwo można było je wystroić i w ogóle.

Co mnie przekonało do założenia gazu u nich to to, że stroją przez AFR, podobno mają doświadczenie w tych jednostkach i potrafią to dobrze wystroić; oprócz tego na życzenie klienta zdejmują kolektor do wiercenia (100 pln) choć twierdzą, że znają ten silnik dobrze i potrafią sobie z tym poradzić bez zdejmowania ponadto już kilka auta tam gazowałem i serwisowałem, m.in. omegę + BRC oraz merivę + KME. W zasadzie KME w merivie przez tyle lat rewelacja - zero problemów. W omedze BRC nie do końca się sprawdziło, Brak Regulacji Czegokolwiek i parownik szybko dawał znać o sobie.

A więc podpowiedzcie ewentualnie na co tu jeszcze zwrócić uwagę, jaki byłby najlepszy sterownik (może jednak STAG czy KME), jaki dokładnie parownik i wtryski. Jeśli miałbym zwiększać moc kiedyś to max te 210-230KM ale jak jechałem innymi vectrami 2.0T z mocą 270KM oraz 230KM to nie czułem prawie żadnej różnicy w mocy. No chyba, że moja tak dobrze reaguje z samego dołu a tamte nie.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Sterownik jaki założą, na takim pojedzie. Wtryski minimum barracuda 130, reduktor AC r01 150km, magic, kme gold GT. Tu niestety każdy ma swoje wady i nie ma idealnego wyboru. Zasilanie 8mm i wielozawór ekstra, jeśli ma być zwiększona moc. Jeśli ktoś mówi, że umie dobrze nawiercić kolektor bez zdejmowania to trzeba się dobrze zastanowić co mówi. Zupełnie pomijam fakt, że z20net ma aluminiowy kolektor i opiłki pójdą wprost do silnika

Share this post


Link to post
Share on other sites

Święta racja z tymi opiłkami. A wytłumacz mi proszę o co chodzi z tym wielozaworem ekstra?

No i czemu nie ma idealnego wyboru jeśli chodzi o parownik? A ciekawe jaki obecnie instalują w Turbo LPG?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Please login or register to see this quote.

W czerwcu bende miał zakładany do 300+ magica. Mam obecnie kme i się tnie.  Nie polecam kme- zrobiłem 25 tys na nim i śmietnik. 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Wielozawór ekstra ma wyjście gazowe 8mm. Zdarzają się tacy naciągacze, że montują przewód 8mm, ale zamiast wielozaworu ekstra dają zwykły i redukcję bo tak trochę taniej

 

Z reduktorami jest tak: gold GT ma problem z utrzymaniem temperatury pod obciążeniem, AC r01 z utrzymaniem ciśnienia (podobno poprawiło, ale przy odrobinie pecha można trafić na taki egzemplarz), magic puszczał gaz do układu chłodzenia (też podobno naprawione, ale ludzie którzy rozbierali mówią że dalej jest ryzyko że może puszczać)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Czyli nie ma jednego, sprawdzonego parownika do tego silnika, żeby bezawaryjnie hulał w serii lub max te 210-230 km? Ciężko w to uwierzyć. Te problemy z ciśnieniem i temperaturą to po jakim czasie i przebiegu mogą się zacząć? 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


  • Recently Browsing   0 members

    No registered users viewing this page.

×
×
  • Create New...