Skocz do zawartości

Witamy na Vectra Klub Polska

Guest Image

Witamy na Vectra Klub Polska, podobnie jak na większości społeczności internetowych, musisz się zarejestrować aby uczestniczyć w naszym wspólnym życiu ale nie martw się jest to bardzo prosty proces, który wymaga minimum informacji, aby zostać zarejestrowanym.

Zakładając konto na Vectra Klub Polska, możesz uzyskać następujące przywileje:

  • Zakładać nowe tematy i pisać odpowiedzi w innych
  • Subskrybować tematy i fora, aby uzyskać powiadomienia
  • Uzyskać własną stronę profilu i poznawać nowych przyjaciół
  • Wysyłać prywatne wiadomości do innych użytkowników.

Zaloguj się, aby obserwować  
jacekZKL

[Ankieta] Napięcie w Test Mode PRZED uruchomieniem silnika (po nocy lub dłuższym postoju)

Polecane posty

Proszę o podanie napięcia w test mode, które macie przed uruchomieniem silnika. Proszę podać też jaki silnik benzyna/diesel. Jak to zrobić? Przekręcamy kluczyk na zapłon (bez uruchamiania silnika), zapalają się kontrolki. Wchodzimy w test mode (ukryte menu), i na drugiej karcie mamy informację o napięciu. Najlepiej jakby to zrobić rano, lub po kilkugodzinnym postoju. 

Co ma na celu to badanie? Chodzi o to by sprawdzić w jakim stopniu system "pożera" zasoby akumulatora przed uruchomieniem. Zamknięte auto może mieć napięcie akumulatora na poziomie 12.6V ale po przekręceniu kluczyka w stacyjce może dość znacznie spaść przez obciążenie pracą "systemu".

U mnie przykładowo - napięcie akumulatora w spoczynku - auto zamknięte - 12.4V, po włączeniu zapłonu 12.2-12.1V. (silnik z18xer beznzyna)

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Bez sensu. Takie sprawdzenie będzie tak samo dokładnie jak badanie napięcia akumulatora przez obejrzenie go pod maską

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Też nie wiem po co ten temat . 

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Kompletnie bez sensu:

-bo każdy ma rożne wyposażenia które w rożnym stopniu pochłaniają prąd.

-Bo wartość napięcia będzie uzależniona od pojemności, stopnia oraz jakości akumulatora

-od czynników zewnętrznych typu: temperatura, czas który stał bez ruchu

-sprawności ładowania podczas jazdy

-stanu instalacji elektryczniej, zaśniedzenia styków na przewodach itd itp

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Z tych powodów uważam że to ma sens - wiedzieć jak przysiada napięcie jak tylko przekręcamy kluczyk w stacyjce na zapłon.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Proszę się zalogować lub zarejestrować aby móc zobaczyć quote

A po co to komu wiedzieć? Ile można trzymać na zapłonie, zanim aku nie da rady odpalić auto?

Niech sobie spada ile chcę. Najważniejszy jest prąd ładowania z alternatora i czy aku trzyma napięcie, po nocy.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

W dieslu będzie na pewno dużo mniejsze, ze względu na uruchomione świecie żarowe, auto z alarmem lub czujnikiem deszczu też inne wartości

Ogólnie wyniki nie będą powtarzalne, każdy będzie miał inne, ale jeżeli chcesz robić takie badanie, to jak masz ochotę i czas to sprawdzaj codziennie na swoim aucie

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Wiadomość wygenerowana automatycznie

Ten temat został zamknięty przez moderatora.

Jeśli nie zgadzasz się z tą opinią poinformuj o tym Administratora Forum.

 

Pozdrawiam, Administracja Vectra Klub Polska

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Gość
Temat jest zablokowany i nie można w nim pisać.
Zaloguj się, aby obserwować  

  • Kto przegląda   0 użytkowników

    Brak zalogowanych użytkowników przeglądających tę stronę.

×