Jump to content

Welcome to Vectra Klub Polska

Guest Image

Welcome to Vectra Klub Polska , like most online communities you must register to view or post in our community, but don't worry this is a simple free process that requires minimal information for you to signup. Be apart of Vectra Klub Polska by signing in or creating an account.

  • Start new topics and reply to others
  • Subscribe to topics and forums to get email updates
  • Get your own profile page and make new friends
  • Send personal messages to other members.

Sign in to follow this  
jacekZKL

[Ankieta] Napięcie w Test Mode PRZED uruchomieniem silnika (po nocy lub dłuższym postoju)

Recommended Posts

Proszę o podanie napięcia w test mode, które macie przed uruchomieniem silnika. Proszę podać też jaki silnik benzyna/diesel. Jak to zrobić? Przekręcamy kluczyk na zapłon (bez uruchamiania silnika), zapalają się kontrolki. Wchodzimy w test mode (ukryte menu), i na drugiej karcie mamy informację o napięciu. Najlepiej jakby to zrobić rano, lub po kilkugodzinnym postoju. 

Co ma na celu to badanie? Chodzi o to by sprawdzić w jakim stopniu system "pożera" zasoby akumulatora przed uruchomieniem. Zamknięte auto może mieć napięcie akumulatora na poziomie 12.6V ale po przekręceniu kluczyka w stacyjce może dość znacznie spaść przez obciążenie pracą "systemu".

U mnie przykładowo - napięcie akumulatora w spoczynku - auto zamknięte - 12.4V, po włączeniu zapłonu 12.2-12.1V. (silnik z18xer beznzyna)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Bez sensu. Takie sprawdzenie będzie tak samo dokładnie jak badanie napięcia akumulatora przez obejrzenie go pod maską

Share this post


Link to post
Share on other sites

Też nie wiem po co ten temat . 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Kompletnie bez sensu:

-bo każdy ma rożne wyposażenia które w rożnym stopniu pochłaniają prąd.

-Bo wartość napięcia będzie uzależniona od pojemności, stopnia oraz jakości akumulatora

-od czynników zewnętrznych typu: temperatura, czas który stał bez ruchu

-sprawności ładowania podczas jazdy

-stanu instalacji elektryczniej, zaśniedzenia styków na przewodach itd itp

Share this post


Link to post
Share on other sites

Z tych powodów uważam że to ma sens - wiedzieć jak przysiada napięcie jak tylko przekręcamy kluczyk w stacyjce na zapłon.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Please login or register to see this quote.

A po co to komu wiedzieć? Ile można trzymać na zapłonie, zanim aku nie da rady odpalić auto?

Niech sobie spada ile chcę. Najważniejszy jest prąd ładowania z alternatora i czy aku trzyma napięcie, po nocy.

Share this post


Link to post
Share on other sites

W dieslu będzie na pewno dużo mniejsze, ze względu na uruchomione świecie żarowe, auto z alarmem lub czujnikiem deszczu też inne wartości

Ogólnie wyniki nie będą powtarzalne, każdy będzie miał inne, ale jeżeli chcesz robić takie badanie, to jak masz ochotę i czas to sprawdzaj codziennie na swoim aucie

Share this post


Link to post
Share on other sites

Wiadomość wygenerowana automatycznie

Ten temat został zamknięty przez moderatora.

Jeśli nie zgadzasz się z tą opinią poinformuj o tym Administratora Forum.

 

Pozdrawiam, Administracja Vectra Klub Polska

Share this post


Link to post
Share on other sites
Guest
This topic is now closed to further replies.
Sign in to follow this  

  • Recently Browsing   0 members

    No registered users viewing this page.

×
×
  • Create New...