Jump to content

W dniu dzisiejszym został odblokowany i oddany z powrotem do użytku garaż dla klubowiczów VKP

Znajdziecie go w menu pod nazwą Garaż lub pod linkiem:

https://forum.vectraklub.pl/garage/

Pozdrawiam Admin

Welcome to Vectra Klub Polska

Guest Image

Welcome to Vectra Klub Polska , like most online communities you must register to view or post in our community, but don't worry this is a simple free process that requires minimal information for you to signup. Be apart of Vectra Klub Polska by signing in or creating an account.

  • Start new topics and reply to others
  • Subscribe to topics and forums to get email updates
  • Get your own profile page and make new friends
  • Send personal messages to other members.

vectra_b_jak_bordowa

Zenit- u kogo strojenie?

Recommended Posts

Cześć. Posiadam Zenita założonego w AG Centrum w Radomiu. Ktoś z Was ma może instalację tej firmy i mógłby mi polecić warsztat w centralnej Polsce który jest w stanie serwisować to? Wierzę, że nie będę musiał kupować popularniejszego sterownika. Silnik z20net. 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Nie powinno być problemu . To praktycznie ten sam sterownik co Stag czu LPG tech. Gniazdo diagnostyczne takie samo tylko 2 kabelki trzeba przełożyć. Strojenie i regulacja bardzo prosta. 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ok, na razie dzwoniłem do polecanego gazownika spod Kalisza i on zenitów nie rusza więc myślałem, że jeśli nie ma kogoś na ich stronie to nie ma narzędzi do grzebania w tym. Dzięki!

Share this post


Link to post
Share on other sites

Grzebałem w takim i jest tak jak Michalm pisze. Z gazownikami jest taki problem że albo im się nie chce albo nauczą się jednego sterownika a inne to dla nich kosmiczna technologia

Share this post


Link to post
Share on other sites

Tak czy inaczej im więcej czytam o druciarzach na LPG forum tym bardziej skłaniam się do nowego (albo używanego?) popularniejszego sterownika przy którym będzie mógł zasiąść ktoś znający się na rzeczy a nie osoba co kabelki będzie przepinać techniką prób i błędów

Share this post


Link to post
Share on other sites

Miałem na myśli to że jak ktoś ma kabel do Staga to po prostej modyfikacji podejdzie do Zenita .

Jak pojedziesz do fachowca to sobie poradzi jak do kowala to będzie wymyślał . Fachowiec będzie miał kabelki , przejściówki i oprogramowanie . 

A najlepiej to kup sobie kabelek za kilkadziesiąt pln i jak masz choć odrobinę chęci i pojęcia to sam sobie to ogarniesz. Choć do 2.0T zalecał bym kogoś z sondą AFR

 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ja tam nawet nie będę próbował psuć ponieważ się na tym nie znam, szczególnie że już sam Rafalg zdiagnozował przerywanie gazu przy wyższych obrotach prawdopodobnie dlatego, że ktoś źle się wwiercił w kolektor. Niestety, kolejnego czeka więc na początek poprawianie ;) niemniej dziękuję za porady. 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Jak założysz coś popularnego to szanse że trafisz na druciarza rosną. Jak ktoś żąda sobie tyle trudu aby połączyć się z zenitem to większa szansa że będzie miał pojęcie o tym co robi. Poza tym za zmianę sterownika zapłacisz niewiele mniej jak za montaż całej instalacji od 0. Na twoim miejscu wolałbym zainwestować w kabelek i nawet sondę afr. Do tego trochę chęci i sporo czasu aby ogarnąć strojenie i zrobisz tak jak by nikt ci tego nie zrobił. Z tymi nawiertami to najlepiej daj zdjęcie bo żle ich wykonanie daje raczej problemy przy niskich obrotach. W twoim przypadku winne będzie raczej samo strojenie

Share this post


Link to post
Share on other sites

Zanim zaczniesz wymieniać instalacje to pojedz na regulację. 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Właśnie dlatego założyłem ten temat ponieważ liczę, że jest tu ktoś na forum kto jest mi w stanie wyregulować tę instalację? A może możecie kogoś polecić? Jeśli nie znajdę, to dopiero wtedy będę myślał nad zmianą/ babraniem się w tym sam.

Jestem z Kalisza, chciałbym znaleźć kogoś do max 100 km aby później regularnie móc dalej go serwisować u tej osoby. 

Edited by vectra_b_jak_bordowa

Share this post


Link to post
Share on other sites

NA LPG forum szukaj w polecanych warsztatach. 

Ewentualnie pisz na forum oddziału wielkopolskiego. 

Edited by michalm83

Share this post


Link to post
Share on other sites

w wielkopolsce to zapytał bym w autoformat cielimowo pod gnieznem bardzo dobry warsztat

Share this post


Link to post
Share on other sites

sprawdż u źródła na stronie producenta 

Please login or register to see this link.

 jest info o warsztacie z Kalisza P.H.U AUTO IREX IRENEUSZ DUŚ

Share this post


Link to post
Share on other sites

Niestety to że jakiś zakład jest na stronie producenta nie gwarantuje fachowości. 

Share this post


Link to post
Share on other sites

jasna sprawa. warsztat jest w ich sieci partnerskiej wiec pewnie sprawdzony i zenity montuje

Share this post


Link to post
Share on other sites

Please login or register to see this quote.

Pewna to jest śmierć i podatki . 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Zenity może i montuje, ale to wcale nie znaczy że wie co robi

Share this post


Link to post
Share on other sites

Na LPG forum też nic nie ma ciekawego, na razie znalazłem ponoć ogarniającego niedaleko Jarocina (miejscowość Ludwinów). W którąś sobotę podjadę i zobaczymy. Swoją drogą zmiana z Zenita na Staga to ok 200 zł robocizna + sterownik 500 zł. 

Share this post


Link to post
Share on other sites

A masz kogoś pewnego kto robi staga?

Share this post


Link to post
Share on other sites

pytałeś w tym autoformat? tam głównie staga montują byłem tam montować do z20net chłopaki z klubu bmw mi polecili  tą firmę bo też nikogo konkretnego w mojej okolicy nie ma

Share this post


Link to post
Share on other sites

Please login or register to see this quote.

Tutaj mam dwukrotnie mniejszą odległość co jest jednak ważne przy dłuższej współpracy. Nic mi nie szkodzi jechać i zobaczyć czy sobie poradzi. W razie coś mimo wszystko dziękuję za informację bo niewykluczone, że się przyda. 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Miałem w x16xel Zenita. Bardzo prosto się reguluje ten sterownik. Kup kabelek pobierz program i działaj. Zamów jeszcze filterki i masz zestaw do serwisu. Za wszystko zapłacisz mniej niż jeden serwis w warsztacie.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Dobrze. O Panu z Kalisza wypowiadać się nie chcę bo jak mi raz gaz wyregulował to przy 3000 obrotów brakowało mocy. Byłem przedwczoraj u Pana Lewandowskiego w miejscowości Ludwinów 80 i mogę z czystym sumieniem polecić. Podłączył obroty silnika które były rozłączone ( w 15 min a nie jak w Kaliszu gdzie stwierdził, że to sporo rozbierania i trzeba będzie samochód zostawiać), wystroił, wyczyścił parownik, wymienił w nim membranę bo była pęknięta i wymienił filtry. Całość kosztowała mnie 2 h sympatycznej atmosfery na warsztacie i w trakcie jazd testowych i 100 zł (gdzie Pan w Kaliszu tyle skasował mnie za samą wymianę filtrów i nieudane strojenie). Gorąco polecam, problemy rozwiązane- zenit zostaje :)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


  • Recently Browsing   0 members

    No registered users viewing this page.

×
×
  • Create New...