Jump to content

Welcome to Vectra Klub Polska

Guest Image

Welcome to Vectra Klub Polska , like most online communities you must register to view or post in our community, but don't worry this is a simple free process that requires minimal information for you to signup. Be apart of Vectra Klub Polska by signing in or creating an account.

  • Start new topics and reply to others
  • Subscribe to topics and forums to get email updates
  • Get your own profile page and make new friends
  • Send personal messages to other members.

rafael83

Poprawa masy / lepsze ładowanie

Recommended Posts

Chciałbym podzielić się tym co ostatnio poczyniłem w aucie.
Na początku napiszę, że odkąd mam Signum to ładowanie nie powalało. Zwalałem winę na ten podobno super regulator napięcia i wmawiałem sobie, że tak ma być. Doładowywałem akumulator zimą z raz na miesiąc, ale w końcu postanowiłem się bardziej przyjrzeć sprawie. Maksymalne ładowanie miałem na poziomie 14V (przeważnie 13,7-13,8) do tego pod obciążeniem spadało na 13,2-13,4V a zimą to w sumie zawsze miałem większe zapotrzebowanie na prąd (nawiew, tylna szyba, podgrzewane fotele, radio + wzmacniacz).
Szukając rozwiązania zobaczyłem film z YouTube

Please login or register to see this link.

 i postanowiłem poprawić przepływ prądu pod maską. 
Po pierwsze podmieniłem oryginalny przewód masowy pomiędzy klemą "-" a kielichem lewym. Niby nie wyglądał tragicznie, ale odsłonięte części miedzi były już zaśniedziałe. Drugim krokiem było dołożenie masy przy alternatorze. Przewód podłączyłem od śruby tuż nad alternatorem (trzyma ona blachę do której przytwierdzona jest kostka elektryczna) do punktu masowego prawego kielicha. Trzeci punkt poprawiania masy dodałem pomiędzy klemą a blokiem silnika. Podłączyłem się pod śrubę trzymającą ucho silnika (te z przodu przydatne przy wyjmowaniu silnika).
Po tych modyfikacjach napięcie ładowania podskoczyło do 14,2-14,3.
Minęło kilka dni gdy postanowiłem temat dociągnąć do końca więc dodałem jeszcze przewód dodatni od alternatora do klemy "+" akumulatora.
Efektem końcowym stało się maksymalne ładowanie na poziomie 14,5-14,6V. Nie miałem takiego ładowania nigdy a śmigam Opelkiem już 7 lat. Najlepsze jest to, że ładowanie nie spada tak drastycznie i nawet pod obciążeniem mam 14,1-14,2V, no i podświetlenie tak nie przygasa gdy kręcę kierownicą.
Wydaje mi się, że warto poprawić przepływ prądu tym bardziej, że czym starsze autko tym przeważnie gorzej ma się instalacja.
Jeśli chodzi o przewody to używałem średnicy 35mm2 z oczkami 8mm. Wyszło mi: akumulator-karoseria 40cm, akumulator-silnik ok. 70cm, alternator-karoseria 40cm, alternator-akumulator 100cm.
Wszystkie prace wykonywałem na odłączonym akumulatorze.
Jeśli się zdecydujesz na rewitalizację swojego okablowania to robisz to na własną odpowiedzialność i na własną satysfakcję też.

 

Please login or register to see this attachment.

Please login or register to see this attachment.

Please login or register to see this attachment.

Please login or register to see this attachment.

Please login or register to see this attachment.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Brawo Ty.

To teraz uwaga na żywotność żarówek....

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ja sobie dołożyłem plecionkę od klemy minus do bloku silnika tak jak na filmiku z yt. Ładowanie teraz przy niskich temp. mam na starcie nawet do 14.6V. Po rozgrzaniu spada 14.3- 14.4V. A latem w korku potrafiło mocno spaść do 12.8V. Warto też klemy i bolce papierem oczyścić bo na nich jest strata gdy pojawi się korozja. Po modyfikacji od razu spaliła mi się jedna H7... widać ze się przejadła.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Please login or register to see this quote.

Hehe, może nie będze tak źle. Ważniejsze jest dla mnie to, że akumulator się doładowuje i może troche dłużej posłuży.

Wysłane z mojego D5803 przy użyciu Tapatalka

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ja tam jeżdżę dobrze ponad rok z alternatorem 140A, a ten ma regulator 14.7V i skutków ubocznych nie stwierdziłem. Oczywiście w zawiązku z kompensacją temperaturową regulatora ładowanie 14.7 jest tylko przez chwilę po odpaleniu auta i to tylko jak jest zimno na dworze, ale poniżej 14V bardzo rzadko spada i tylko w upałach.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Please login or register to see this link.

cyt: "To jednak nie wszystko: badania laboratoryjne żarówek odbywają się przy napięciu 13,2 V, co jest napięciem niższym niż to, które występuje w samochodzie. W instalacji samochodu optymalne napięcie wynosi 13,8-14,4 V, tymczasem wzrost napięcia o 5 proc. powoduje jaśniejsze świecenie żarówek, ale też skraca ich żywotność o połowę. Żywotność żarówek przy 13,8 V jest już o połowę niższa niż trwałość deklarowana przez producenta, a przy 14,4 V to może być już tylko 25 proc. deklarowanej trwałości fabrycznej."

 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Please login or register to see this quote.

Czyli w aucie z rozwalonym regulatorem napięcia na prawie 16V nic już nie powinno świecić. Mam ksenony wiec im wszystko jedno a pozycyjne i tak zmieniam co ok 2 lata jak błękitny kolorek złazi z Philips Blue Vision.

Wysłane przy użyciu Tapatalka

Share this post


Link to post
Share on other sites

Światła tylne, wszystko co podświetlone w środku.... Jest tego trochę

Wysłane z poczty

Share this post


Link to post
Share on other sites

Please login or register to see this quote.

Myślę, że nie ma się czym przejmować. Przecież nowe przewody nie podnoszą magicznie napięcia a pomagają tylko powrócić do stanu fabrycznego.
Moje autko ma już parę lat i widać że miedź nie jest już w najlepszej kondycji. Gdybym nie garażował auta i parkował pod chmurką to ładowanie byłoby napewno gorsze więc kombinowałbym z regeneracją alternatora i to pewnie bez efektu.
Zdecydowałem się na dokładanie przewodów bo to mały koszt, niewiele czasu i mogłem to zrobić sam a lubie dłubać przy aucie.
Czasem na forum pojawiaja sie wpisy z problemami elektrycznymi więc może mój przykład naprowadzi czytających na dobre rozwiązanie.

Wysłane przy użyciu Tapatalka

Share this post


Link to post
Share on other sites

Pytanko do autora bo był tak miły i podał długości użytych przewodów :) jaki masz kolego silnik w swoim aucie bo innymi słowy zrobiłeś popularne w środowisku car audio "Big 3" które warto dodać w znacznikach tematu

Share this post


Link to post
Share on other sites

Pytanie, prośba do autora.

Jeśli to nie problem, bardzo bym prosił o więcej dokładnych zdjęć z miejscami mocowania przewodów, w szczególności chodzi mi o kabel masowy z aku do bloku silnika.

Z góry bardzo dziękuję i pozdrawiam. 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Pytanie, prośba do autora.

Jeśli to nie problem, bardzo bym prosił o więcej dokładnych zdjęć z miejscami mocowania przewodów, w szczególności chodzi mi o kabel masowy z aku do bloku silnika.

Z góry bardzo dziękuję i pozdrawiam. 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


  • Recently Browsing   0 members

    No registered users viewing this page.

×
×
  • Create New...