Jump to content

Welcome to Vectra Klub Polska

Guest Image

Welcome to Vectra Klub Polska , like most online communities you must register to view or post in our community, but don't worry this is a simple free process that requires minimal information for you to signup. Be apart of Vectra Klub Polska by signing in or creating an account.

  • Start new topics and reply to others
  • Subscribe to topics and forums to get email updates
  • Get your own profile page and make new friends
  • Send personal messages to other members.

Sign in to follow this  
jarek83

Pompa vacum

Recommended Posts

Witam, mam Vectre 1.9 CDTI 150KM, 2008r. poszukalem troche na forum, i ciezko mi znalezc odpowiedz na 1.9, wiec pisze nowy temat. przy przyspieszaniu potrafi puscic dymka, sporego, nie wiem czy turbo padlo, bo jak juz sie rozpedzi to spalanie jest wporzadku i nie kopci tylko przy przyspieszaniu jest mul, i kopci. czy vacum pompa odpowiedzialna za sterowanie turbo sprezarka, czy jakies parametry powinna pompa miec na biegu jalowym, czy moge to jakos sprawdzic? znalazlem parametry do silnika DTH ze podcisnienie nie powinno spasc ponizej 0,6 bara, dla pomiaru samer pompy, 

Share this post


Link to post
Share on other sites

na kompie jakieś błędy ? jaki kolor dumy ? kolektor sprawny ? egr sprawny ? dpf wypalony prawidłowo ?

Share this post


Link to post
Share on other sites

bledow zadnych nie wyrzuca, byly od egr, ale egr wyczyszczony i jest dobrze, nie mam kompa tylko tzw urzadzenie do czytania bledow i usowania, klapy sprawne ruszaja sie, DPF wg mojego mechanika to byla wersja bez DPF'u  wiec nie wypalony albo wyciety przez poprzedniego wlasciciela, auto mam od 3 lat zrobilem jakies 50 tysiecy kilometrow, generalnie zadowolony jestem nie bylo wiekszych problemow, oprocz wspomnianego EGR wszystko wzorowo, jutro zobacze jak mi ta pompa daje cisnienie to napisze, 

Share this post


Link to post
Share on other sites

kolor dymu, czarny, sprezarke slychac ale nie mocno wiec nie wiem, bo w trakcie jazdy na autostradzie spokojnej tak  ok130km/h spokojnie spalanie do 5,7 spadnie, silnik pracuje rowno i cicho, (sprawdzone na trasie UK-PL 1700km) auto angielskie jesli to ma jakies znaczenie Vauxhall Vectra

Share this post


Link to post
Share on other sites

jeżeli czarny to według mnie gdzieś jest nieszczelność w dolocie ( btw w 2008 niebyło chyba fabrycznych bez dpf więc raczej wycięte  a jak wycięte to i może tablice błędów wywalili :/ ) , turbo słychać rozumiem na zimnym dopóki się nie nasmaruje i nagrzeje ( jak tak to bym się za bardzo nie przejmował ) . Co do klap ruszają się a niema oleju wokół nich ? 

Share this post


Link to post
Share on other sites

No wokol klap tzn dzwigienek klap jest syfu takiego brudu z olejem troche, no tak raczej na zimnym slychac, jak mi starczy czasu to jeszcze zobacze ten zaworek od sterowania turbo czy tam nie ma jakiegos sitka i czy nie zasyfilo sie, ale jak podlacze zegar w lini to jezeli powinno pokazac nizsze cisnienie za zaworem

Share this post


Link to post
Share on other sites

Jakby był zawor zepsuty n75 to powyżej 3 tysięcy rmp wywala błąd 

Share this post


Link to post
Share on other sites
  • Bledow zadnych nie wywala powyzej 3 tysiecy, mierzylem wartosc podcisnienia samej pompy no i chyba jest bardzo dobrze jezeli chodzi o kondycje pompy, zawor sterujacy (otwierajacy podcisnienie do turbo) tez chyba jest ok,  podcisnienie samej pompy to jest ok -30 inHg, cisnienie podawane na turbo to 18,5 inHg, sprawdzilem czy mieszek turbo jest ok i nie wykazalo ze jest uszkodzony TRZYMA PODCiSNIENIE, przy obrotach ok2500 rpm, spada cisnienie na 13,5 inHG, wyczyszczony EGR, MAP sensor,  

Share this post


Link to post
Share on other sites

Jezeli dobrze mysle to cisnienie zostaje obnizone zeby nie bylo overboost, tym samy wydajnosc Turbo jezeli nie jest ''sterowane'' do pracy na maksimum, jeszcze moge sprawdzic stabilnosc pracy pompy prozniowej przed regulatorem, czy zachowuje cisnienie -30inHg na calym zakresie do 3000rpm

Share this post


Link to post
Share on other sites

Zrobilem lepsze nagranie, to jest pomiar vacum jak jest podawane na sterowanie turbo, widac spadek cisnienia jak sie zalacza Turbo, jest spadek, ale dalej podcisnienie zachowuje sie stabilnie.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Tu jest drugie nagranie cisnienia na pompie vacum, przed zaworkiem regulujacym cisnienie na Turbo, pomiary byly robione poprzez WPIECIE sie TROJNIKIEM, wiec system wg mnie jest szczelny... 

Please login or register to see this attachment.

Please login or register to see this attachment.

Share this post


Link to post
Share on other sites

jak dobrze przeliczam to 30 mniej więcej równa się 1atm a zakres prawidłowego podciśnienia to zakres -0.8 do -1 więc wygląda okey, dodatkowo jak pompa pada to pojawia się w wężykach olej.  

wydaje mi się że na turbo podciśnienie powinno być większe ( tutaj ktoś bardziej obeznany powinien się wypowiedzieć ) , być może zaworek przepuszcza sam w sobie ( ja tak miałem w Vectrze B ) . 

Share this post


Link to post
Share on other sites

No nie wiem jak sprawdzalem na zgaszonym silniku czy zaworek jest szczelny, wpiecie od strony pompy no to niby bylo dobrze, nie puszczal, nie wiem jak jakie powinny byc pomiary wzorcowe, czy to nie jest tak ze komputer bedzie sterowal praca zaworka, zwiekszajac podcisnienie wmiare zuzycia sie vacum pompy, ewentualnie z zycia turbo, ewentualnie zostanie praca zmieniona w wyniku ''podkrecenia mocy silnika''? 

 

 

 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Sprawdzalem wczoraj, jeszcze raz MAP sensor i EGR , bo byl czyszczony jakies 6 miesiecy temu, No to MAP byl zasyfiony, a EGR, zaciol sie w pozycji zamknietej, byc moze dlatego byl ten ''dymek''. po odlaczeniu cewki od zaworu z trudem bylo ruszyc srubokretem, ale poszlo, nasmarowany, wyczyszczony, zamontowany spowrotem, dziala, MAP, tak samo, 

Jeszcze sprawdze cisnienie doladowania, ale jak ktos to auto ''modzil' bo nie jestem pierwszym wlascicielem, to moze byc roznie.... 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Sign in to follow this  

  • Recently Browsing   0 members

    No registered users viewing this page.

×
×
  • Create New...