Jump to content

Welcome to Vectra Klub Polska

Guest Image

Welcome to Vectra Klub Polska , like most online communities you must register to view or post in our community, but don't worry this is a simple free process that requires minimal information for you to signup. Be apart of Vectra Klub Polska by signing in or creating an account.

  • Start new topics and reply to others
  • Subscribe to topics and forums to get email updates
  • Get your own profile page and make new friends
  • Send personal messages to other members.

Z18XER na BRC SQ32 - nie przełącza na LPG poniżej -5


konjio
 Share

Recommended Posts

Witam, mam problem z instalacją. Kiedy temperatura spadnie poniżej -5 gaz sie nie załącza, silnik 90 stopni i kontrolka czerwona, żadnego sygnału, nic. Byłem u gaziarza ale teraz temp już wyższe i nie ma jak sprawdzić, powiedział tylko żeby w takiej sytuacji sprawdzić reduktor czy jest ciepły bo może z jakiegoś powodu nie ma obiegu płynu. Wysnuł też teorię że uszczelka pod głowicą pod wpływem niskiej temperatury sie kurczy i tworzy poduszkę powietrzną która blokuje ten właśnie obieg. Ktoś miał może taki problem?

 

Wysłane z mojego Redmi 4A przy użyciu Tapatalka

 

 

Link to comment
Share on other sites

  • 4 weeks later...

Problem rozwiązany. Poszedłem za radą z innego forum, wystarczyło zmienić minimalną temperaturę gazu na listwie z -10 na -20.

Wysłane z mojego Redmi 4A przy użyciu Tapatalka

Link to comment
Share on other sites

Problem rozwiązany. Poszedłem za radą z innego forum, wystarczyło zmienić minimalną temperaturę gazu na listwie z -10 na -20.

Wysłane z mojego Redmi 4A przy użyciu Tapatalka


To żadna naprawa . To druciarctwo

Wysłane z telefonu

Link to comment
Share on other sites

Prawdopodobnie reduktor nie wyrabia termicznie. Albo jest za słaby albo źle podłączony. Ja mam ustawione 0 i nie ma problemów.

Wysłane z telefonu

Link to comment
Share on other sites

Temperatura przełączenia gazu powinna mieć co najmniej 16 stopni. Dotknij do parownika zobacz czy się grzeje, możesz też sprawdzić przewody ogrzewające parownik czy mają taką samą temperaturę jak przewody przed termostatem.

Nieraz potrafi wyskoczyć czujnik temperatury parownika z otworku, wtedy wisi przy parowniku i takie głupstwa podaje przy takich temperaturach parownik by zamarzł na amen, a membrama by cała popękała. Podczas przejścia gazu w fazę lotną zabiera się bardzo duże ilości ciepła z układu chłodzenia. Oczywiście w stosunku do mocy silnika spalinowego nie jest to aż tak dużo. Zachodzi tzw. reakcja endotermiczna tego chyba się uczyłeś na fizyce poziom szkoły podstawowej. Może być jeszcze uszkodzony albo źle skalibrowany czujnik temperatury cieczy grzanej (właśnie tak) w parowniku.

Nie dawajcie się gazownikom którzy często naciągają kierowców

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

  • Recently Browsing   0 members

    • No registered users viewing this page.
×
×
  • Create New...
UP