Jump to content

Welcome to Vectra Klub Polska

Guest Image

Welcome to Vectra Klub Polska , like most online communities you must register to view or post in our community, but don't worry this is a simple free process that requires minimal information for you to signup. Be apart of Vectra Klub Polska by signing in or creating an account.

  • Start new topics and reply to others
  • Subscribe to topics and forums to get email updates
  • Get your own profile page and make new friends
  • Send personal messages to other members.

konjio

Z18XER na BRC SQ32 - nie przełącza na LPG poniżej -5

Recommended Posts

Witam, mam problem z instalacją. Kiedy temperatura spadnie poniżej -5 gaz sie nie załącza, silnik 90 stopni i kontrolka czerwona, żadnego sygnału, nic. Byłem u gaziarza ale teraz temp już wyższe i nie ma jak sprawdzić, powiedział tylko żeby w takiej sytuacji sprawdzić reduktor czy jest ciepły bo może z jakiegoś powodu nie ma obiegu płynu. Wysnuł też teorię że uszczelka pod głowicą pod wpływem niskiej temperatury sie kurczy i tworzy poduszkę powietrzną która blokuje ten właśnie obieg. Ktoś miał może taki problem?

 

Wysłane z mojego Redmi 4A przy użyciu Tapatalka

 

 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Jedz do kogos ogarnietego a te poduszki to daj pan spokoj jakas bzdura hehe :D

Edited by zbiku01

Share this post


Link to post
Share on other sites

Założył brc to nie pojedzie do nikogo innego

Share this post


Link to post
Share on other sites

Problem rozwiązany. Poszedłem za radą z innego forum, wystarczyło zmienić minimalną temperaturę gazu na listwie z -10 na -20.

Wysłane z mojego Redmi 4A przy użyciu Tapatalka

Share this post


Link to post
Share on other sites

Nie szkoda silnika?

Wysłane z mojego XT1562 przy użyciu Tapatalka

Share this post


Link to post
Share on other sites

Please login or register to see this quote.

To żadna naprawa . To druciarctwo

Wysłane z telefonu

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ok to w takim razie co innego może być przyczyną?

Wysłane z mojego Redmi 4A przy użyciu Tapatalka

Share this post


Link to post
Share on other sites

Prawdopodobnie reduktor nie wyrabia termicznie. Albo jest za słaby albo źle podłączony. Ja mam ustawione 0 i nie ma problemów.

Wysłane z telefonu

Share this post


Link to post
Share on other sites

Temperatura przełączenia gazu powinna mieć co najmniej 16 stopni. Dotknij do parownika zobacz czy się grzeje, możesz też sprawdzić przewody ogrzewające parownik czy mają taką samą temperaturę jak przewody przed termostatem.

Nieraz potrafi wyskoczyć czujnik temperatury parownika z otworku, wtedy wisi przy parowniku i takie głupstwa podaje przy takich temperaturach parownik by zamarzł na amen, a membrama by cała popękała. Podczas przejścia gazu w fazę lotną zabiera się bardzo duże ilości ciepła z układu chłodzenia. Oczywiście w stosunku do mocy silnika spalinowego nie jest to aż tak dużo. Zachodzi tzw. reakcja endotermiczna tego chyba się uczyłeś na fizyce poziom szkoły podstawowej. Może być jeszcze uszkodzony albo źle skalibrowany czujnik temperatury cieczy grzanej (właśnie tak) w parowniku.

Nie dawajcie się gazownikom którzy często naciągają kierowców

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


  • Recently Browsing   0 members

    No registered users viewing this page.

×
×
  • Create New...