Jump to content

Welcome to Vectra Klub Polska

Guest Image

Welcome to Vectra Klub Polska , like most online communities you must register to view or post in our community, but don't worry this is a simple free process that requires minimal information for you to signup. Be apart of Vectra Klub Polska by signing in or creating an account.

  • Start new topics and reply to others
  • Subscribe to topics and forums to get email updates
  • Get your own profile page and make new friends
  • Send personal messages to other members.


Robinek
 Share

Recommended Posts

        EB       DL          DM          UY          UZ         XR      XU     GK

EB   TAK

DL              TAK

DM                            TAK                     TAK                     TAK

UY                                          TAK        NIE         TAK

UZ                             TAK       NIE        TAK

XR                                          TAK                     TAK

XU                            TAK                                             TAK

GK                                                                                             TAK

 

To u góry to jest oczywista oczywistość

Edited by Robinek
Link to comment
Share on other sites

Tu masz częściowo uzupełnienie tabelki cyt.

Kochani są 2 główne rodzaje cimów, dla czujnika prędkości kąta obrotu kierownicy przy maglu, dla samochodów bez układu esp(głównie angliki oraz wyjątki europejskie). Drugi rodzaj do samochody z systemem esp, oraz czujnikiem kąta skrętu w kierownicy. Wszystkie cimy nowsze mogą zastąpić starsze, mówię o elektronice i oprogramowaniu. Np elektronika cim XR  oparta na wadliwych procesorach AZ60 zastępujemy UY. Różnice w symbolach to dołożona od serii G dwustopniowa taśma airbag, seria D obsługa rolek kierownicy, seria U, zmiana położenia stacyjki dla kluczyka typ scyzoryk. Elektronika pasuje 1:1

czyli XR poprzez DL na UY

XU poprzez DM na UZ

Co do problemu z kupnem wylogowanego, na płycie obok procesora jest mały układ 8 nóżek 93LC76 na nim jest kod i cała informacja konfiguracyjna cimu. Wystarczy przylutować ze swego i wszystkie dane zostaną przeniesione do nowo nabytej płytki elektroniki CIM. Oczywiście przelutować pamięć można tylko pomiędzy takimi samymi typami cimu.

Nie polecam napraw cimów pierwszej generacji opartych na procesorach motoroli. Mają określoną żywotność oraz liczbę cykli zapisu/odczyt co w tym  przypadku się nie sprawdziło. Szkoda kasy jednym słowem.

Proszę się nie bać prób napraw cimów, jest to serce sterujące samochodu ale bardzo ciężko jest go uszkodzić, chyba że mechanicznie

Edytowano Sierpień 28, 2017 przez salvado

Link to comment
Share on other sites

  • 3 weeks later...

XR zamieniamy  EB GK DL UY

zresztą inaczej wszystkie z sas można zamienić na cimy z sasem najlepiej aby się nie cofać w tył

jak mamy np GK to nie cofamy się do XR tylko ten sam lub w górę :D

Edited by matro1234
Link to comment
Share on other sites

Jak ostatnio dopisywałem techem UY za XR ,to nie przeszło programowania przy zgrywaniu immo z identyfikacją środowiska z innymi modułami,jak ktoś dopisał za XR UY i wszystko działa jak należy łącznie z centralnym itp to niech się tu pochwali,podobno opcom dopisze,ale czy poprawnie?EB i Gk też zamienne za XR-testowałem wielokrotnie.

Link to comment
Share on other sites

ha czyli tech do bani jak nie radzi se z przypisaniem UY zamiast XR

no opek radzi se też bez problemu i dużo szybciej się robi

ja programowałem i działało

Edited by matro1234
Link to comment
Share on other sites

7 minut temu, matro1234 napisał:

ha czyli tech do bani jak nie radzi se z przypisaniem UY zamiast XR

no opek radzi se też bez problemu i dużo szybciej się robi

ja programowałem i działało

Pytanie,czy wszystko działało?

Link to comment
Share on other sites

tak

2 minuty temu, Wlodarski1 napisał:

Pytanie,czy wszystko działało?

tak oczywiscie że działa

a powiedz czy na EB działają rolki

Edited by matro1234
Link to comment
Share on other sites

No to  bajka,ja tematu nie drążyłem,zawsze mam jakieś płyty z CIM które podejdą pod programowanie oryginalnym tech2 ;)

Co do tych rolek to nie pamiętam,z wiekiem muszę mieć to przed oczami,nie wybiegam z takimi pierdołami do przodu,trzeba by mieć komputer w głowie,tym bardziej jak robisz więcej marek aut,to nie sposób tego wszystkiego spamiętać :D

Edited by Wlodarski1
zmiana
Link to comment
Share on other sites

Dnia 5.02.2018 o 22:07, Wlodarski1 napisał:

Jak ostatnio dopisywałem techem UY za XR ,to nie przeszło programowania przy zgrywaniu immo z identyfikacją środowiska z innymi modułami,jak ktoś dopisał za XR UY i wszystko działa jak należy łącznie z centralnym itp to niech się tu pochwali,podobno opcom dopisze,ale czy poprawnie?EB i Gk też zamienne za XR-testowałem wielokrotnie.

Potwierdzam, UY zamiast XR działa bezproblemowo. Przyciski na kierownicy, manetka wycieraczek do sterowania kompem itp

Link to comment
Share on other sites

Dnia 5.02.2018 o 22:07, Wlodarski1 napisał:

Jak ostatnio dopisywałem techem UY za XR ,to nie przeszło programowania przy zgrywaniu immo z identyfikacją środowiska z innymi modułami,jak ktoś dopisał za XR UY i wszystko działa jak należy łącznie z centralnym itp to niech się tu pochwali,podobno opcom dopisze,ale czy poprawnie?EB i Gk też zamienne za XR-testowałem wielokrotnie.

Potwierdzam że UY GK EB można użyć w miejsce XR.I wszystko będzie działało.

Link to comment
Share on other sites

  • 5 months later...

Po odczycie błędów takie rzeczy :

 

**********************POCZĄTEK ECU ID**********************
Source Address: ECM
Adres źródłowy: 0x000007E0
Identyfikator: 0x1319
Nazwa systemu: Z19DTH      
VIN W0L0ZCF4871047914
Numer sprzętu:81012868
Numer części:55201791
Numer wersji oprogramowania: HNOMS110_S
Hardware manufacturer number: 0281012868
Opis systemu: 1037384336P485_O27
Opis systemu: BOSCH0100
Wpisz numer aprobaty: B07010
Hardware key number: ˙˙˙˙˙˙˙˙˙˙
Programming Date: FFFFFFFF
Opis systemu: 0x000070B0
Kod alfa: DM
Software version: HO27JDB2  
ECU variant coding: 0x0000F9C0

Ilość zapisanych kodów błędów:2

P1125 - Usterka siłownika przepustnicy
(62)  - Obecny

P1125 - Usterka siłownika przepustnicy
(61)  - Nie występuje

**********************KONIEC ECU ID**********************

**********************POCZĄTEK ECU ID**********************
Source Address: ABS/TC/ESP
Adres źródłowy: 0x00000243
Identyfikator: 0x6A05
Nazwa systemu: ESP 430 NG
Numer sprzętu:0
Numer części:12773673
Numer wersji oprogramowania: 00C2E92F
Hardware key number:
Kod alfa:  BU

Ilość zapisanych kodów błędów:3

U2105 - Brak komunikacji magistrali CAN z modułem sterującym silnikiem
(00)  - Nie występuje

U2142 - Mag. CAN - brak łączności z      czujn. prędk.obr. wokół osi pion. (YRS)
(00)  - Nie występuje

U2143 - Mag. CAN - brak łączności z      czujnikiem kąta obrotu kierownicy  (SAS)
(00)  - Nie występuje

**********************KONIEC ECU ID**********************

**********************POCZĄTEK ECU ID**********************
Source Address: AIRBAG SDM
Adres źródłowy: 0x00000257
Identyfikator: 0x0102
VIN W0L0ZCF4871047914
Numer części:13186948
Numer wersji oprogramowania: 0C0D4B11
Kod alfa: KM

Ilość zapisanych kodów błędów:2

B0012 - Obwód zapalnika poduszki powietrznej kierowcy (stopień 1), rezystancja za wysoka
(0D)  - Obecny

B0013 - Obwód zapalnika poduszki powietrznej kierowcy (stopień 2), rezystancja za wysoka
(0D)  - Obecny

**********************KONIEC ECU ID**********************

 

Po kolejnym skanowaniu wyskakują te same błędy można je kasować ale po każdym odpaleniu wracają. Oczywiście na desce świeci się kontrolka silnika, poduszek  i przed odpalaniem autko z kluczykiem.

 

Link to comment
Share on other sites

Witam serdecznie, przeglądam temat i prawdopodobnie mam problem z CIM w signum 2005 po lifcie.  Naprawiłem te kilka miesięcy temu u kogoś w Koszalinie  ale niestety żadnej gwarancji nie dostałem. Wczoraj problem powrócił w trakcie jazdy opadaja wskazówki zegarów i wyskakują kontrolki (czujnik kąta skrętu, wspomagania itp.) Dzisiaj już rozrusznik nie reagował po przekreceniu kluczyka tylko świecą się kontrolki. Zna ktoś może kogoś w Szczecinie kto się tym zajmuje?? Byłbym bardzo wdzięczny. 

Link to comment
Share on other sites

  • 4 weeks later...

Mam DL ale padł (chyba bo nie działa klakson świeci się poducha i nie działają pokrętło-przyciski w kierownicy) i szukam w zastępstwie ale DL nie mogę dostać albo są drogie. Crazy czyli UY będzie pasował? On ma tempomat?

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

  • Recently Browsing   0 members

    • No registered users viewing this page.
×
×
  • Create New...
UP